  • 11. Data: 2022-11-26 19:38:25
    Temat: Re: Ciekawy film o samochodach elektrycznych
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 26.11.2022 o 17:23, Shrek pisze:

    > Tez tak sądziłem, ale to było zbyt optymistyczne. Dojebią akcyzę na prąd
    > jako paliwo do każdego prądu:P

    Akurat przy dzisiejszych technologiach nie jest wielkim problemem
    dołożenie do samochodu elektrycznego układu, który podczas kontroli
    drogowej wykaże, czy ładujesz się opodatkowanych ładowarek czy z
    "taniego" prądu domowego. I tak jak UE wymusza różne bzdurne systemy do
    obowiązkowego wyposażenia samochodu, tak może wymusić szajbkę do
    opodatkowania ładowania.

  • 12. Data: 2022-11-26 20:10:22
    Od: robot <r...@o...pl>

    W dniu 26.11.2022 o 12:23, T. pisze:
> [...]
    > zdrożeje prąd do ładowania elektryków. Zatem nie będzie wygodnie (bo
    > ograniczony zasięg i słaba dostępność stacji ładowania w Polsce) ani nie
    > będzie tanio.
    > No i końcówka filmu - powolne przechodzenie na wynajem aut spowoduje, że
    > dysponentami majątku już nie będą właściciele samochodów (bo auta będą
    > wynajmowane, a nie sprzedawane), ale ktoś inny (właściciele firm
    > wynajmujących?). Czyli podstawowa zasada kapitalizmu - prywatna własność
    > idzie się yebać. I nie będzie to naturalny trend, ale przymus.
    Ten niepokojący trend, o którym mówisz już dawno zauważyłem.
    Nie dlatego, że jestem taki spostrzegawczy sokół i się chwale teraz.

    Zauważyłem, bo w mojej branży, czyli "grafik konputerowy 3d",
    to się wczesniej zaczęło.

    Mam na mysli kupowanie oprogramowania do tego.
    Teraz nie da się kupić na własnosć programu.
    Nie ma takiej opcji.
    Można tylko kupić prawa do użytkowania programu.
    Ale nie na czas nieokresolny, tylko na rok na przykład.

    Ogólnie program możesz tylko wynająć, i płacić miesiecznie, za prawa do
    użytkowania go.

    Kupić na własnosć nie da się.

    Ale to nie jest jeszcze smutne.
    Smutne jest to, że nikt na to nie narzeka.

    Z samochodami probują zrobic to samo.

  • 13. Data: 2022-11-26 21:01:11
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.11.2022 o 19:38, nadir pisze:

> [...]
    > "taniego" prądu domowego. I tak jak UE wymusza różne bzdurne systemy do
    > obowiązkowego wyposażenia samochodu, tak może wymusić szajbkę do

    No ale prościej opodatkować cały prąd jako paliwo:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 14. Data: 2022-11-26 22:21:02
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 26 Nov 2022 21:01:11 +0100, Shrek napisał(a):

    > No ale prościej opodatkować cały prąd jako paliwo:P

    Jakby działała zasada "prościej", to by nadal obowiązywała dziesięcina.
    A mamy bardzo skomplikowany system podatkowy, zresztą mocno niedopracowany
    i czasem sprzeczny sam w sobie.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 15. Data: 2022-11-26 22:41:04
    Od: K <...@l...com>

    On 26/11/2022 11:23, T. wrote:
> [...]
    > wynajmujących?). Czyli podstawowa zasada kapitalizmu - prywatna własność
    > idzie się yebać. I nie będzie to naturalny trend, ale przymus.

    W jukeju juz sie przestalo spinac i od 2025 elektryki zaplaca podatek
    drogowy z ktorego do tej pory byly zwolnione.

  • 16. Data: 2022-11-27 00:10:05
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2022-11-26 o 17:23, Shrek pisze:

    > Tez tak sądziłem, ale to było zbyt optymistyczne. Dojebią akcyzę na prąd
    > jako paliwo do każdego prądu:P

    Jak przejazd każdą drogą będzie płatny za każdy przejechany kilometr, to
    może nie być opłaty drogowej. Akcyza to akcyza - należy się za sam fakt.

  • 17. Data: 2022-11-27 00:12:06
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2022-11-26 o 20:10, robot pisze:

> [...]
    >
    > Kupić na własnosć nie da się.
    >
    > Ale to nie jest jeszcze smutne.
    > Smutne jest to, że nikt na to nie narzeka.

    Jeżeli uważasz, że to nie jest dobra oferta, to nie kupuj.

  • 18. Data: 2022-11-27 00:13:08
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2022-11-26 o 22:41, K pisze:

    > W jukeju juz sie przestalo spinac i od 2025 elektryki zaplaca podatek
    > drogowy z ktorego do tej pory byly zwolnione.

    Za to w paliwie do lokomotyw od zawsze jest opłata drogowa (na alfalt -
    nie na szyny) i nie zanosi się, zeby cokolwiek miało się zmienić.

  • 19. Data: 2022-11-27 01:43:59
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 26.11.2022 o 22:21, Adam pisze:

    > Jakby działała zasada "prościej", to by nadal obowiązywała dziesięcina.
    > A mamy bardzo skomplikowany system podatkowy, zresztą mocno niedopracowany
    > i czasem sprzeczny sam w sobie.

    Prościej, w sensie "z jeszcze większego hajsu okradniemy plebs"

  • 20. Data: 2022-11-27 04:23:54
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 26.11.2022 20:10, robot wrote:
    [...]
> [...]
    > Nie ma takiej opcji.
    > Można tylko kupić prawa do użytkowania programu.
    > Ale nie na czas nieokresolny, tylko na rok na przykład.
    Normalnie nigdy nie można było kupić ,,na własność programu". Zawsze
    kupowało się prawo do jego użytkowania. Z tym, że obecnie coraz częściej
    producenci sprzedają to prawo na czas określony, a nie na nieokreślony,
    jak to drzewiej bywało.