  • 91. Data: 2022-11-28 09:23:31
    Temat: Re: Ciekawy film o samochodach elektrycznych
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 27 Nov 2022 10:45:45 +0100, robot

    > Własnie o to chodzi.
    > Ja chciałbym kupić.

    Jaki program?

    > Ale nie da sie, nie ma takiej opcji.
    > Mogę tylko wynająć, i płacić haracz.

    Weź się obudź, zazwyczaj najm jest tańszy niż był/jest zakup wieczystego
    (które, jak już pisałem, nie miało się na własność, tj. nie można było
    LEGALNIE odsprzedać, i też używanie wieczyste zazwyczaj nie było -- a że
    większość o tym nie wiedziała i korzystała po prostu w opór to już inna
    sprawa).

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 92. Data: 2022-11-28 09:26:57
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 28.11.2022 o 06:25, Shrek pisze:

    > A co teraz robisz? Piszesz pierdoły na nacie na przykład.

    Pierdoły to Ty piszesz, ja mądrości :-)

    Ładujesz akumulator swojego "wehikułu" za dnia a zużywasz nocą na to
    pieprzenie głupot :-) Kiedyś nie widziałem sensu a dzisiaj jak
    najbardziej widzę.

  • 93. Data: 2022-11-28 09:43:12
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 27 Nov 2022 11:00:43 +0100, robot

    > To są tylko słowa.
    > W praktyce, kupowało sie program i używało go ile chciało.

    NIEPRAWDA. Dodatkowo nie można było go sprzedać,
    czyt. nie był własnością o jakiej piszesz.

    > Teraz nie ma takiej opcji.

    Pewnie jak się postarać to większość się znajdzie. Rzecz w tym że cena
    "wieczystej" odstraszy. Najm jest bardziej opłacalny dla większości,
    dlatego się przyjmuje jako standard. Takich co liczyć nie potrafią jest
    mniejszość.

    > To jest jak kredyt.
    > Tylko kiedys, jak miałes pieniądze na kupienie czegos
    > to kupowałes.
    > Jak nie miałes to mogłes wynająć lub wziąć kredyt na to.
    >
    > A trend jest taki, żeby wyrugować opcje kupienia,
    > a pozostawienia opcji spłacania kredytu do usranej smierci.

    Bzdura, kredyt dodatkowo zwiększał koszty zakupu wieczystego, bo nikt darmo
    kredytu nie dawał. Najem to nie kredyt, bo dostaje się trochę rzeczy w
    pakiecie, między innymi ZAWSZE aktualne oprogramowanie, a nie jak przy
    wieczystym, na parę lat zostanie w tyle.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 94. Data: 2022-11-28 09:53:08
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 28.11.2022 o 06:48, Shrek pisze:

    > Czego najlepszym przykładem jest na przykład rynek usług medycznych. Czy
    > to u nas w NFZ czy "wolny" rynek w stanach:P

    Ale co, zdrożały usługi w Polsce czy Stanach?

    Może rozważmy ceny ubezpieczeń samochodowych...

  • 95. Data: 2022-11-28 10:05:17
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 27 Nov 2022 13:54:05 +0100, nadir

    Tylko nie bierzesz pod uwagę że: a) najm jest tańszy startowo niż zakup "na
    właśność" b) masz gwarancję przez cały okres trwania anjmu (literalnie jak
    się zepsuje to dostajesz nowy albo zastępczy, ale od ręki) c) upgrejdy
    młotka są w cenie najmu itd.

    Ja teraz profesję zmieniłem i się budowlanką zająłem. Jakbym miał sobie
    kupić wiertnicę do żelbetu to 20-30 tys. (z różnymi koronami) a tak
    wynajmuję na dobę za 200-300 zł, opieprzam ile się da, oddaję i się nie
    martwię czy się zesra i będę musiał oddać do serwisu i płacić (i czekać),
    czy trzeba kupić już nową koronę itd. Zresztą ostatnio mi się zesrała
    wiertnica w trakcie pracy, zrobiłem sobie herbatkę, w ciągu pół godziny
    wynajmujący przyjechali SAMI DO MNIE z zastępczą i mogłem pracować dalej.

    > A do tego licencjonowane gwoździe. Świat bez wad.
    > Na dodatek są debile, którzy przyklaskują takim pomysłom.

    Przyklaskują, bo im (wszystkim) się to bardziej opłaca. No ale są debile,
    którzy myślą że jak coś kupią na tzw. "własność" to świat z automatu będzie
    im się kładł do stóp.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 96. Data: 2022-11-28 10:07:21
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 28 Nov 2022 08:36:48 +0100, Myjk wrote:
    > Mon, 28 Nov 2022 08:27:09 +0100, Myjk
    > Ja prdle, 3 minuta a mnie już mdli od bełkotu. Gość twierdzi (nawet go to
    > śmieszy), że jedzie autostradą 120-140/h a 80/h jeżdżą elektryki. Fajne ma
    > gość sny. Raz że spotkać u nas EV to jak trafić w totka, dwa, że mam

    Zielone tablice czasem widuje. Ale w miescie.
    Na autostradzie ... patrze przed siebie, a nie po tablicach :-)

    > kompletnie inne doświadczenia. Szczególnie jak się pojedzie do takich
    > Niemiec chociażby, gdzie EVów jest bardzo dużo, to EV zawsze jeżdżą
    > najszybciej lewymi pasami -- żadnego EV u niemca nie wyprzedziłem (zresztą
    > niedawno byłem w UK i tam też nie, sam jechałem najętym BEVem i byłem tam
    > najszybszy, z ręką na sercu, bo jechałem 80-90mi/h przy ich ograniczeniu do
    > AFAIR 75) -- ale wiadomo, ja to kapelusz. No ale tak jak przypuszczałem,
    > film ma udowodnić postawioną w tytule tezę i tyle.

    Tam 128-144 km/h, a u nas deklarujesz "ok 120" :-P

    Jeszcze pytanie - w/g licznika, czy w/g GPS?
    A GPS ile pokazuje?

    Bo liczniki zawyzaja.

    J.

  • 97. Data: 2022-11-28 10:27:38
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 28-11-2022 o 08:27, Myjk pisze:
    > Sat, 26 Nov 2022 12:23:08 +0100, T.

    > Serio? Już sam początek zwiastuje kibel,

    Przed początkiem też już typu sugestie były.
    Kretyńska nazwa kanału, sugeruje kretyna autora, więc jaki mógłby być film?
    Z tego co piszesz, wszystko się zgadza - i że tak, film też jest
    kretyński jak na kretyna autora przystało.

  • 98. Data: 2022-11-28 11:16:32
    Od: robot <r...@o...pl>

    W dniu 27.11.2022 o 12:50, ii pisze:

    > Jak niby zadłużam się wynajmując auto?

    A ja skąd mam wiedzieć?

    > Weź mi wyjaśnij, co Ty pieprzysz? :-)

    O programach na konputer mówiłem. :)

  • 99. Data: 2022-11-28 11:37:41
    Od: robot <r...@o...pl>

    W dniu 27.11.2022 o 19:09, Cavallino pisze:

    > No to rozjaśnij, tak z ciekawości i w kwestiach poznawczych...

    Nie dam rady wszystkiego rozjaśnić w tym momencie, wybacz.

    Ale chociażby to:

    Poszukaj ofert pacy dla grafika 3d.
    W wymaganych umiejętnościach zawsze będzie "znajomość pewnych programów"

    A dla grafika DTP będzie wymagana znajomość pakietu Abobe, nie ma
    zmiłuj, nie ma wyboru.

    Ale, jeszcze raz podkreślam, to tylko jeden przykład podałem.
    Jest ich więcej :)

  • 100. Data: 2022-11-28 11:43:41
    Od: robot <r...@o...pl>

    W dniu 28.11.2022 o 11:37, robot pisze:

    > Nie dam rady wszystkiego rozjaśnić w tym momencie, wybacz.
    >
    > Ale chociażby to:
    >
    > Poszukaj ofert pacy dla grafika 3d.
    > W wymaganych umiejętnościach zawsze będzie "znajomość pewnych programów"

    A z własnego oprogramowania to mogą korzystać takie studia jak
    Industrial Light & Magic

    Ale niestety, ja tam nie pracuję :)