  • 11. Data: 2009-05-21 12:34:40
    Temat: Re: Co lepiej chroni przed przepieciami?
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.p0czta.on3t.pll>

    Użytkownik "T.M.F." <t...@n...mp.pl> napisał w wiadomości
    news:gv1u4t$ppp$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > Bez warystora triak pada za kazdym razem, kiedy silnik jest wylaczany
    > przez krancowke - jak sadze wtedy indukuje sie przepiecie w drugim
    > uzwojeniu silnika (to jest silnik rolety ze zmiana kierunku, ma N i L1,
    > L2 do wyboru kierunku), ktore uwala wylaczonego triaka.

    Jeśli to ten sam problem, który jakiś czas temu się tu przewijał, to, jak
    widzę, nie skorzystałeś z rady zastosowania gasika RC...

    e.

  • 12. Data: 2009-05-21 14:20:33
    Od: "Jarek" <l...@t...pl>

    > Witam!
    > Mam takie oto byc moze banalne pytanie. Jest sobie silnik 230V, mocy
    > niewielkiej, 100-200W, wlaczany triakiem. Dziala super. Z tym, ze w
    > momencie wylaczania indukuje sie przepiecie, ktore mi uwala co jakis czas
    > triaka. Dalem warystor, problem sie zmniejszyl, ale okazyjnie (raz na
    > kilka miesiecy) triak nadal ulega uszkodzeniu. Pomyslalem wiec o
    > dwukierunkowej diodzie zabezpieczajacej na nap. ok. 350V, w sumie czas
    > przelaczania ma rzedu ps. Czy to bedzie lepsze? Ew. jak sobie z tym
    > inaczej poradzic?

    Witam

    Polecam wypróbowanie traików w wersji SnubberLess np BTA08-800BW produkcji
    ST
    Literka "W" oznacza wersję SnubberLess (wersja dla obciążeń indukcyjnych)

    Lub zastosowanie gasika RC np 22Ohm+100nF

    JarekC

  • 13. Data: 2009-05-21 15:00:30
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    > Jeśli to ten sam problem, który jakiś czas temu się tu przewijał, to, jak
    > widzę, nie skorzystałeś z rady zastosowania gasika RC...

    Podobny. Chetnie bym zastosowal gasik, ale to wymaga odpowiedniego
    kondensatora klasy X2, ktory zjamuje miejsce. A miejsca nie ma. Dlatego
    w pierwszej kolejnosci chce wyporobowac rozwiazania zajmujace malo miejsca.

  • 14. Data: 2009-05-21 15:01:29
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    > Polecam wypróbowanie traików w wersji SnubberLess np BTA08-800BW produkcji
    > ST
    > Literka "W" oznacza wersję SnubberLess (wersja dla obciążeń indukcyjnych)

    Gdzie je mozna kupic?

  • 15. Data: 2009-05-21 15:24:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > mocy niewielkiej, 100-200W, wlaczany triakiem. Dziala super. Z
    > tym, ze w momencie wylaczania indukuje sie przepiecie, ktore mi

    Na pewno przy wylaczaniu ? Triak sie wylacza jak juz prad nie
    plynie, dalej to tylko jakies rezonanse moga napiecie podniesc ..

    J.

  • 16. Data: 2009-05-21 15:50:24
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.p0czta.on3t.pll>

    > Na pewno przy wylaczaniu ? Triak sie wylacza jak juz prad nie
    > plynie, dalej to tylko jakies rezonanse moga napiecie podniesc ..

    Ale to nie triak wyłącza, tam jakaś krańcowka jest.

    e.

  • 17. Data: 2009-05-21 15:52:01
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.p0czta.on3t.pll>

> [...]
    > kondensatora klasy X2, ktory zjamuje miejsce. A miejsca nie ma. Dlatego
    > w pierwszej kolejnosci chce wyporobowac rozwiazania zajmujace malo

    I tak w końcu będziesz musiał zastosować gasik więc już teraz pogódź się z
    koniecznością znalezienia jakiegoś miejsca :)

    e.

  • 18. Data: 2009-05-22 07:25:09
    Od: "Jarek" <l...@t...pl>

    > Gdzie je mozna kupic?

    Małe ilości np. na allegro.
    Większe ilości sprowadzam od dużego zachodniego dystrybutora.

    JarekC

  • 19. Data: 2009-05-22 14:18:26
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    > Małe ilości np. na allegro.
    > Większe ilości sprowadzam od dużego zachodniego dystrybutora.

    Na allegro jest na 600V tylko, masz moze pod reka taka wersje na 800V i
    moglbys mi sprzedac 2 sztuki? Jak sie sprawdzi to sobie zamowie z Farnela.

  • 20. Data: 2009-05-22 14:18:58
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    > Ale to nie triak wyłącza, tam jakaś krańcowka jest.

    Dokladnie. W dodatku triak sie uwala na zwarcie, stad wnioskuje, ze go
    przebija.