  • 21. Data: 2009-05-22 14:20:00
    Temat: Re: Co lepiej chroni przed przepieciami?
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    > miejsca.
    >
    > I tak w końcu będziesz musiał zastosować gasik więc już teraz pogódź się z
    > koniecznością znalezienia jakiegoś miejsca :)

    Jakis kondensator pewnie jest w silniku. Najpierw jednak poprobuje z
    innymi rozwiazaniami - inny triak, dioda dwukierunkowa zamiast warystora
    i zobaczymy.

  • 22. Data: 2009-05-23 11:57:17
    Od: Madz <k...@p...pl>

    Dnia Thu, 21 May 2009 14:34:40 +0200, entroper napisał(a):

    > Użytkownik "T.M.F." <t...@n...mp.pl> napisał w wiadomości

    > Jeśli to ten sam problem, który jakiś czas temu się tu przewijał, to, jak
    > widzę, nie skorzystałeś z rady zastosowania gasika RC...
    >
    > e.

    To ja sie moze wypowiem - pare miesiecy temu sam tutaj zakladalem watek na
    ten temat. Sprawa z gasikiem tez nie rozwiazala sprawy. Przepiecia sa
    bardzo duze (na polskich mobilusach oceniam ze nawet rzedu 2kV - chinskie
    silniki do rolet sa pod tym wzgledem IMHO lepsze). Nim jakiekolwiek
    zabezpieczenie zadziala, juz jest po triaku. Sam przerobilem to na wersje
    przekaznikowa (poki co problemu ze sklejaniem stykow nie ma - od listopada
    steruje 11-ma roletami. Aczkolwiek gasik RC zostal zachowany:). Oczywisie
    pozostaje kwestia wielkosci ukladu - ja tego problemu nie mialem.

    m.

  • 23. Data: 2009-05-23 11:59:16
    Od: Madz <k...@p...pl>

    Dnia Fri, 22 May 2009 16:20:00 +0200, T.M.F. napisał(a):

    > Jakis kondensator pewnie jest w silniku. Najpierw jednak poprobuje z
    > innymi rozwiazaniami - inny triak, dioda dwukierunkowa zamiast warystora
    > i zobaczymy.

    W polskich mobilusach jest jeden kondensator (taki spory bialy - jak przy
    silnikach). Niestety musialem jeden silnik rozebrac bo upadl i przestal
    dzialac. Ale udalo sie go na szczescie naprawic i dziala:).

    m.

  • 24. Data: 2009-05-23 13:49:34
    Od: "u" <$@qr.st>

    > Na allegro jest na 600V tylko, masz moze pod reka taka wersje na 800V i
    > moglbys mi sprzedac 2 sztuki? Jak sie sprawdzi to sobie zamowie z Farnela.

    Daj gasik (RC, transil, itp.) na krańcówke i zobacz czy ustąpi problem
    Szybsze triaki, ani na wyższe napięcie Ci nie pomogą
    One Ci padają od przegrzania, od częstego, niepełnego załączania anodowego
    przez iskrzący styk

  • 25. Data: 2009-05-23 19:11:53
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

> [...]
    > Szybsze triaki, ani na wyższe napięcie Ci nie pomogą
    > One Ci padają od przegrzania, od częstego, niepełnego załączania

    Przegranie to raczej nie, to kwestia ms. Ile taka krancowka moze drgac
    przy wylaczeniu? 1-2ms? Silnik bierze 0,1A, triak jest na 15A w obudowie
    TO220. Przy krancowce nie moge nic majstrowac bo silniki sa juz zalozone
    i zabudowane. Zreszta jak pisalem - warystor rozwiazuje problem na dlugi
    czas - taki uklad moze dzialac sprawnie miesiacami, kilka mi nawet
    dziala tak juz prawie 3 lata bez problemow. Takze lamersko wydaje mi
    sie, ze problem tkwi w samym warystorze - moze to jakas chinszczyzna
    paskudna (chociaz kupowane w duzym sklepie internetowym), albo sam triak
    po jakims czasie niedomaga?

  • 26. Data: 2009-05-25 15:20:37
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.p0czta.on3t.pll>

    Użytkownik "Madz" <k...@p...pl> napisał w
    wiadomości news:1ojg3le1kgphv.13pu3j7ppudbt$.dlg@40tude.net...

> [...]
    > silniki do rolet sa pod tym wzgledem IMHO lepsze). Nim jakiekolwiek
    > zabezpieczenie zadziala, juz jest po triaku.

    Noo, jeżeli zabezpieczenie RC potrzebuje czasu, żeby zadziałać, to zgoda.
    IMHO jest jednak tylko jeden taki przypadek: g..ny indukcyjny rezystor lub
    kondensator. Trzeba wiedzieć, co się robi.

    e.

  • 27. Data: 2009-05-25 20:42:18
    Od: Madz <k...@p...pl>

    Dnia Mon, 25 May 2009 17:20:37 +0200, entroper napisał(a):

> [...]
    > IMHO jest jednak tylko jeden taki przypadek: g..ny indukcyjny rezystor lub
    > kondensator. Trzeba wiedzieć, co się robi.

    Dopoki nie zobacze dobrze dzialajacego sterownika rolet w wersji
    "triakowej" - nie uwierze.

    m.