  • 11. Data: 2009-07-11 22:10:07
    Temat: Re: Co oznacza 8 lub 32 bitowy mikrokontroler
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Sebastian Biały napisał:

    > Zainteresuj się procesorami potrafiącymi wykonywać arytmetyke
    > na _BARDZO_ szerokich szynach danych. To się przydaje.

    Kiedyś podobne zainteresowania próbowano wzbudzić u cara Rosji.
    Wieść gminna podaje, że bardzo uprzejmie zapytał o przydatność
    zwiększania szerokości.

    --
    Jarek

  • 12. Data: 2009-07-11 22:24:37
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Jarosław Sokołowski wrote:

    > Kiedyś podobne zainteresowania próbowano wzbudzić u cara Rosji.
    > Wieść gminna podaje, że bardzo uprzejmie zapytał o przydatność
    > zwiększania szerokości.

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Procesor_wektorowy

    http://pl.wikipedia.org/wiki/SIMD

    Z punktu widzenia tej dyskusji procesory wektorowe pracują na bardzo
    szerokich szynach danych przetwarzając w jednym cyklu setki bitów.

  • 13. Data: 2009-07-11 22:38:12
    Od: "Remek" <w...@n...pl>

    Użytkownik "slawek7" napisał:

    > co to znaczy że mikroprocesor lub
    > mikrokontroler jest 8, 16 lub 32 bitowy?

    To oznacza największą liczbę jaką może "przerobić" procesor "za jednym
    zamachem", czyli np. dodać, odjąć, czy podzielić. A to wiąże się z
    wielkością wewnętrznych rejestrów procesora.

    Remek

  • 14. Data: 2009-07-12 06:35:53
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    Użytkownik Sebastian Biały napisał:

    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Procesor_wektorowy

    Hehe... chyba Kolega nie zna tej wieści gminnej ;-)

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 15. Data: 2009-07-12 08:00:47
    Od: games <g...@g...home.pl>

    Remek pisze:

    > To oznacza największą liczbę jaką może "przerobić" procesor "za jednym
    > zamachem", czyli np. dodać, odjąć, czy podzielić. A to wiąże się z
    > wielkością wewnętrznych rejestrów procesora.
    >
    > Remek

    Procesor czy jednostka arytmetyczno logiczna ?

  • 16. Data: 2009-07-12 08:35:51
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 11 Jul 2009 23:37:35 +0200, Waldemar Krzok wrote:

    >to było dość rzadkie, na ogół wsio 32 bity, a szyna 8 bitów, na przykład
    >68008 był taki, oczywiście 32 bitowy procek.

    dokladnie 68008 opisuje :-)

    Czyli procek 32-bit w 99% [minus to mnozenie], z zewnetrzna szyna 8
    bit. Lub 16bit "w pelnej wersji". Dodaj 8088 i juz masz pelny obraz
    burdelu.

    A czasy teraz takie ze procki beda mialy magistrale 1 bit :-)

    A co robisz ze masz tyle danych ?

    J.

  • 17. Data: 2009-07-12 08:56:59
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Remek,

    Sunday, July 12, 2009, 12:38:12 AM, you wrote:

    > To oznacza największą liczbę jaką może "przerobić" procesor "za jednym
    > zamachem", czyli np. dodać, odjąć, czy podzielić. A to wiąże się z
    > wielkością wewnętrznych rejestrów procesora.

    Czyli Z80 jest 16-bitowy? ;)

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 18. Data: 2009-07-12 10:47:39
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 12 Jul 2009 10:56:59 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:
    >Hello Remek,
    >Czyli Z80 jest 16-bitowy? ;)

    Prywatnie go nazywam 12 bitowym.
    Troche operacji 16 bitowych ma, i to duzo ulatwia.

    J.

  • 19. Data: 2009-07-12 11:39:14
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    J.F. wrote:

    > dokladnie 68008 opisuje :-)
    >
    > Czyli procek 32-bit w 99% [minus to mnozenie], z zewnetrzna szyna 8
    > bit. Lub 16bit "w pelnej wersji". Dodaj 8088 i juz masz pelny obraz
    > burdelu.

    ach, sa jeszcze specjalistyczne procki, gdzie jest jeszcze wiekszy burdel.
    Np. nasza kamera z prockiem na sensorze jest, w zaleznosci od kata
    widzenia, albo 1 bitowa, albo 16 bitowa albo 1536 bitowa. Rejestry maja
    1536 bitow, ALU tez, niektore operacje dzialaja na pojedynczych bitach w
    poprzek ALU (16 albo 1 bit), niektore na rejestrach wzdloz. Transfer
    miedzyrejestrowy jest 1536 bitowy, przez zewnetrzna magistrale 16 bitow.

    > A czasy teraz takie ze procki beda mialy magistrale 1 bit :-)

    Takowe juz sa.

    > A co robisz ze masz tyle danych ?

    przetwarzanie obrazow, juz conieco zredukowanych (tak mniej wiecej 4x), ale
    nagrywanych 2x200fps (stereo). Mozna co prawda frame by frame ladowac, ale
    jak sie chce porownywac random, to troche czasu ladowanie z dysku bierze.

    Waldek

  • 20. Data: 2009-07-12 21:45:17
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    Użytkownik J.F. napisał:

    > Prywatnie go nazywam 12 bitowym.
    > Troche operacji 16 bitowych ma, i to duzo ulatwia.

    Tyle, że te operacje były w sumie realizowane ośmiobitowo w kolejnych
    cyklach maszynowych.

    Pozdrawiam
    Grzegorz