  • 31. Data: 2020-07-31 17:22:54
    Temat: Re: Czujnik piany
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-07-31 o 16:09, WM pisze:

    > Masz może ochotę być przeczulonym?
    > Więc może nie doradzaj czegoś tak głupiego.

    I w ten sposób od czujnika piany dochodzi się do bicia piany.

  • 32. Data: 2020-07-31 17:33:54
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2020-07-31 o 17:22, cef pisze:

    > I w ten sposób od czujnika piany dochodzi się do bicia piany.
    No ta ja idę ubić pianę i sprawdzę czy zanurzając w niej rurkę wzrośnie
    w niej ciśnienie.

    Robert

  • 33. Data: 2020-07-31 17:40:58
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Robert Wańkowski napisał:

    > No ta ja idę ubić pianę i sprawdzę czy zanurzając w niej rurkę wzrośnie
    > w niej ciśnienie.

    Po co tak sobie komplikować życie? "Kamerka HD kosztuje tyle co butelka
    wody mineralnej. Nauczenie sieci neuronowej rozpoznawania piany na
    obrazie z tej kamery zajmie mniej czasu niż wyprodukowanie tej piany.
    Do puszczenia potem tego w realu potrzeba nie więcej mocy niż daje
    raspberry pi, na kodzie skompilowanym prosto z pytorcha".

    --
    Jarek

  • 34. Data: 2020-07-31 18:45:35
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    > I w ten sposób od czujnika piany dochodzi się do bicia piany.

    Dodatkowo można się jeszcze wpienić.

    WM

  • 35. Data: 2020-08-02 06:59:06
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-07-31, Konrad Anikiel <a...@g...com> wrote:

    > tiny.pl/7f3v7 Do samochodów. Wiem, nie na temat, garnka tym
    > nie pomalujesz. Twój problem jest większy niż moj.

    Na bazie PU, czyli do jakiś 120-140C a przy rozkładzie wytruje
    wszystkich samymi oparami.

    > Znaczy mój pomysł z dupy okazał się wystarczająco dobry że
    > ktoś na to kasę wydaje. Jakbym posiedział i pomyślał trochę
    > bardziej to może bym coś nawet lepszego wymyślił. Durne

    On nie jest z dupy, a z natury i rozpracowywany od lat, np.
    taka klasyka jak liść lotosu. Pomysły na tworzenie
    odpowiednich tekstur dotyczy zresztą różnych dziedzin, np.
    ochorny przed osadzaniem się/zarastaniem powierzchni w wodzie
    - gigantyczny problem bez przełomowego rozwiązania, a takie
    rekiny radzą sobie np. odpowiednią teksturą na skórze. Jest
    nawet patent z tym związany.

    > trawienie mikrokanałów w zgrzewanych dyfuzyjnie
    > wymiennikach ciepła można zrobić tak że HTC jest wyższe
    > albo niższe. Tylko nie narzekaj że Twojego problemu to nie
    > rozwiązuje. Skup się na sednie, ten przykład ilustruje że
    > parametry drugorzędnego procesu technologicznego nagle mają
    > zasadniczy wpływ na wydajność końcowego produktu.
    > Wystarczyło że ktoś stworzył zespół gdzie inżynierowie z
    > różnych działów potrafią się dogadywać.

    E, no wiesz, pewnie nie skłamię jeśli powiem, że kilkaset
    tysięcy osób pracowało nad tym od przynajmniej 2ch pokoleń.
    Przesadnie skromny nie jestem, ale obawiam się, moje
    skupienie to za bardzo nie pomoże :)

    > No i możliwe że jak ktoś w końcu problem rozwiąże to się
    > okaże że pomysł był prosty i Chińczyk za tydzień zacznie to
    > trzaskać masowo. Gorzej jak to Chińczyk pierwszy wymyśli, a
    > on teraz już całkiem niemało sami wymyślają.

    Może, ale jakoś takich genialnych, prostych, rewolucyjnych
    pomysłów ostatnio mało. W tym szczególnie przy rozwiązaniach
    starych problemów. Kiedy rozważaliśmy po raz kolejny ten
    problem, przy czym taki znak termochromowy miał ostrzegać
    przed gorącą powierzchnią (inne użądzenie, nic z gotowaniem),
    powiedziałem, wywierćcie tam dziurę, wstawcie szklany falowód
    a w bezpiecznej odległości jakąś czerwoną wyrajaną diodę i
    wuala, po sprawie. Jednak nie.

    > Wszystko hydrofobowe jest antywirusowe, bo jak woda nie
    > zwilży powierzchni to szybciej odparuje i wirus zaschnie na
    > śmierć.

    Wirus chyba nie potrzebuje wody żeby nie zdechnąć.

    --
    Marcin

  • 36. Data: 2020-08-02 07:04:47
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-07-31, WM <c...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > Teraz coraz częściej zamiast katalogu trafia na handlowca, który stara
    > się mu sprzedać to co korzystne dla polityki producenta, ale
    > niekoniecznie to co akurat najlepiej pasuje klientowi.
    > Parę lat temu poszedłem kupić wypiekacz do chleba.
    > Wcześniej sprawdziłem w internecie jaki będzie najlepszy.
    > Wziąłem go z półki i gdy szedłem do kasy zaczepiła mnie sprzedawczyni.
    > Zaczęła mnie namawiać na kupno innego, który był w promocji.
    > Dałem się niestety namówić, czego żałuję bo rzekomo niezbędne dodatkowe
    > funkcje, uzasadniające wyższą cenę, nie są mi zupełnie potrzebne.

    Sam nabawiłem się trwałej paranoi po pierwszym roku zakupów w
    Azji. W tej chwili, jesli kupuję coś istotnego, jestem obryty
    i głuchy. Ewentualnie mówię, że się zastanowie, po czym
    wychodzę i sprawdzam. Ale też prawdę mówiąc to już kilka
    dobrych lat, gdy nie kupiłem niczego z elektroniki będąc
    fizycznie w sklepie.

    --
    Marcin

  • 37. Data: 2020-08-02 07:18:00
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-07-31, Konrad Anikiel <a...@g...com> wrote:

    > Niedawno zrobiłem mały wykład o spektakularnych
    > katastrofach i ich związkach z brakiem etyki w inżynierii
    > :-) Ja mam standardowy rozdział który sobie wpisuję do
    > kontraktu jak się gdzieś zatrudniam, z zastrzeżeniami na
    > okoliczność ewentualnych nieetycznych nacisków od
    > kierownictwa. Czasem trzeba to wałkować z HRowcami dość
    > mozlonie, szczególnie w Azji. Ale przydaje się. Dobre na
    > spokojny sen.

    A kto będzie rozsądzał o etyczności nacisku? Szczególnie w Azji.

    --
    Marcin

  • 38. Data: 2020-08-02 07:29:08
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 2 sierpnia 2020 14:18:04 UTC+9 użytkownik Marcin Debowski napisał:

    > A kto będzie rozsądzał o etyczności nacisku? Szczególnie w Azji.

    W inżynierii jest cały szereg gildii zawodowych, każda ma swój kodeks etyki. Siedząc
    przy swoim biurku mogę sięgnąć ręką do regału i wyciągnąć najważniejszą książkę dla
    firmy, otworzyć ja tam gdzieś pod koniec i pokazać palcem gdzie jest napisane coś
    innego niż jeden z drugim wyczynia. To zawsze są proste zasady, kilka linijek jasnego
    tekstu. Do tego nie potrzeba sądów. tiny.pl/75q6l

  • 39. Data: 2020-08-02 11:00:58
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

> [...]
    > wychodzę i sprawdzam. Ale też prawdę mówiąc to już kilka
    > dobrych lat, gdy nie kupiłem niczego z elektroniki będąc

    Na jakiej podstawie wybierasz akurat ten produkt, nie inny?
    Czym się kierujesz? Informacjami producenta, komentarzami użytkowników?
    Ja mam z tym problem, bo zwykle jest taki nadmiar informacji, że czuję
    się nimi wręcz przytłoczony.
    W końcu mam wrażenie, że każda decyzja będzie w dużej mierze przypadkowa
    i nie podejmuję żadnej.
    Dawno bym kupił drukarkę 3d, gdyby była tylko jedna na rynku.

    WM

  • 40. Data: 2020-08-02 14:03:15
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-08-02, Konrad Anikiel <a...@g...com> wrote:

> [...]
    > jest napisane coś innego niż jeden z drugim wyczynia. To
    > zawsze są proste zasady, kilka linijek jasnego tekstu. Do

    Jestem pełen podziwu, że daje Ci się coś takiego w ogóle
    wynegocjować, ale może inny typ pracy. U mnie w takim
    zakresie kontraktów się raczej nie negocjuje i nie wiem czy
    sugestia podobnej klauzuli nie zostałaby uznana za potwarz :)

    W ogóle panuje powszechna niechęć do zmiany jakichkolwiek
    ustaleń umownych (this is a standard clause Sir). W sumie z
    jednej strony nie dziwi, bo większosć ich zwyczajnie nie
    ogarnia, z drugiej, tam są takie piramidalne bzdury..., z
    trzeciej, nich tych bzdur nie egzekwuje. Dziwny świat kota
    Filemona.

    --
    Marcin