  • 41. Data: 2020-08-02 14:18:19
    Temat: Re: Czujnik piany
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-08-02, WM <c...@p...onet.pl> wrote:

    > Na jakiej podstawie wybierasz akurat ten produkt, nie inny?
    > Czym się kierujesz? Informacjami producenta, komentarzami
    > użytkowników? Ja mam z tym problem, bo zwykle jest taki
    > nadmiar informacji, że czuję się nimi wręcz przytłoczony. W
    > końcu mam wrażenie, że każda decyzja będzie w dużej mierze
    > przypadkowa i nie podejmuję żadnej. Dawno bym kupił
    > drukarkę 3d, gdyby była tylko jedna na rynku.

    Tak z grubsza kieruję się wszystkim. Ilość pozytywów, treść
    negatywów i reakcje sprzedawców. Filmiki na YT. Cena. Łatwość
    i koszt zwrotu. Popularność modelu. Obecność klonów. Wyniki
    działania sprzętu, tam gdzie się da (np. filmy, zdjęcia dla
    aparatów/kamer). Jak się na czymś nie znam, no to muszę
    wcześniej poczytać, albo kupić na tyle tanio abym nie żaował.
    Wpadki się nadal zdarzają, ale nie jakieś katastrofalne.

    Wydaje mi się, że jesli dane urządzenie ma te funkcje
    podstawowe, których chcieliśmy to reszta jest na ogół
    wypadkową ceny i naszych oczekiwań związanych bardziej z tą
    ceną niż samym urządzeniem.

    --
    Marcin

  • 42. Data: 2020-08-02 15:43:03
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 2 sierpnia 2020 21:03:19 UTC+9 użytkownik Marcin Debowski napisał:
    > Jestem pełen podziwu, że daje Ci się coś takiego w ogóle
    > wynegocjować, ale może inny typ pracy. U mnie w takim
    > zakresie kontraktów się raczej nie negocjuje i nie wiem czy
    > sugestia podobnej klauzuli nie zostałaby uznana za potwarz :)

    Ja jestem konstruktorem urządzeń kluczowych dla procesów od których zależy
    bezpieczeństwo ludzi, obiektów przemysłowych itd. Jak zrobię coś na odpierdol to np
    statek z załogą i ładunkiem może potem pójść na dno. Firma na ogół dobrze to rozumie
    że jakiś zakierdział może mi kazać zrobić coś głupiego, a ja mogę go posłuchać.

    > W ogóle panuje powszechna niechęć do zmiany jakichkolwiek
    > ustaleń umownych (this is a standard clause Sir). W sumie z
    > jednej strony nie dziwi, bo większosć ich zwyczajnie nie
    > ogarnia, z drugiej, tam są takie piramidalne bzdury..., z
    > trzeciej, nich tych bzdur nie egzekwuje. Dziwny świat kota
    > Filemona.

    HRowcy to nie są ludzie dobierani pod klucz wyobraźni czy przewidywalności, więc ich
    standardowe umowy są pisane na warunki idealne, kiedy ludzie są rozsądni, w
    projektach dysponują odpowiednią ilością zasobów i informacji, a jak po omacku
    poszukują rozwiązań to udaje im się za pierwszym razem. Czasem trzeba im wytłumaczyć
    że rzeczywistość jest inna i że trzeba kontrakty pisać tak żeby regulowały także
    sytuacje dalekie od optymalnych.

  • 43. Data: 2020-08-03 11:07:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2020-07-28, WM <c...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >tylko
    >tania siła robocza, a też materiały czy kompletne podzespoły.
    >Siłą rzeczy, zabierają w ten sposób cześc rynku tym co bardziej
    >porządnym, co z kolei skutkuje tym, że i ci bardziej porządni szukają
    >wszędzie oszczędności. Na koniec otrzymujemy produkt, który co do
    >zasady
    >można zbudować jako dużo bardziej trwały, tylko, że wtedy nie
    >wytrzymałby konkurencji z cenowymi wymaganiami suwerena. I tak, dla
    >wielu popularnych urządzeń, zakłada się ile to urządzenie ma

    Bo tez i porzadny producent czasem mysli "zrobie trwale, to komu
    sprzedam nastepne".

    >Do tego dochodzi jeszcze przemozne pragnienie suwerena aby miec coś
    >nowego co te kilka lat,

    No i jesli chodzi o elektronike, to byl olbrzymi postep, i suweren nie
    tylko chcial miec nowe, ale tez lepsze w sensie parametrow.

    >no i na koniec mamy tez technologie, które z
    >natury oferują produkty mniej trwałe.

    Przy czym z tym to jestem troche ostrozny, bo te technologie bywaja
    tez "lepsze", tylko trudno powiedziec dla kogo.

    Taka np pralka z plastykowym zbiornikiem dookola bebna.
    Plastyk nie rdzewieje, i to jest zaleta dla klienta. Poza tym
    odlany/wtrysniety w calosci wiec nie cieknie i nie rozszczelnia sie.
    Ale łożyska ma wtopione w czasie produkcji i niewymienne. Bo tak dla
    producenta taniej wyprodukowac ... i w sumie chyba klient ma mniej
    klopotow.

    A potem ... jak lozyska wytrzymaja 10 lat, to zona mowi "Stefan, ja
    chce nowa pralke, bo Kowalska sobie kupila, a nasza taka odrapana".
    Jak 5 lat ... hm.
    Jak 3 lata ... "a oferowalismy Panu przedluzona gwarancje" :-(
    A jak wytrzyma 23 miesiace ... a to na na gwarancji naprawa, wiec
    raczej wytrzyma 25 miesiecy.

    A przez tą zmiane naprawa niemal niemozliwa, a na pewno nie oplacalna.
    Ale ... fachowiec jakby mial lozyska wymienic i pol pralki rozebrac,
    to tez by swoje policzyl.
    Na Zachodzie ... ze 200$ z dojazdem do klienta ?
    A pralka kosztuje 350$. Wiec na zlom i nowa, i wszyscy sa zadowoleni
    ... o ile te 10 lat wytrzyma.

    J.

  • 44. Data: 2020-08-04 12:11:17
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    WM <c...@p...onet.pl> wrote:

    > Stara reklama proszku do prania.
    > https://youtu.be/fR9toSiPFMo

    Pamiętam. Nawet nie wiem, kiedy to zniknęło.

    Btw. "Zawiera komponenty zachodnie".

    https://archiwum.allegro.pl/oferta/proszek-do-prania
    -pollena-2000-i7832430240.html

    --
    W szkole:
    - Proszę pani - mówi Jasio do nauczycielki. - Nie chcę panią straszyć,

  • 45. Data: 2020-08-04 13:21:08
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-08-04 o 12:11, Queequeg pisze:
    (...)

    > Pamiętam. Nawet nie wiem, kiedy to zniknęło.
    >
    > Btw. "Zawiera komponenty zachodnie".

    Czasem musimy podjąć decyzję na podstawie sprzecznych subiektywnych
    informacji.
    To ma nawet swoją nazwę.
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Efekt_Rash%C5%8Dmon

    WM

  • 46. Data: 2020-08-05 10:04:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 4 Aug 2020 13:21:08 +0200, WM napisał(a):
    > W dniu 2020-08-04 o 12:11, Queequeg pisze:
    > (...)

    Czy jakos nie wtedy, gdy odpowiednie fabryki sprzedano zachodnim
    koncernom ?

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Pollena

    A swoja droga - co za komponenty ?
    Lepsze czy tansze ?

    J.

  • 47. Data: 2020-08-05 12:50:10
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-08-05 o 10:04, J.F. pisze:

    > Czy jakos nie wtedy, gdy odpowiednie fabryki sprzedano zachodnim
    > koncernom ?
    >
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Pollena

    > A swoja droga - co za komponenty ?
    > Lepsze czy tansze ?

    Wtedy wszystko zachodnie uważano za lepsze.
    Polskie zakłady przyjmowały często zachodnie nazwy, by skusić klienta.

    WM

  • 48. Data: 2020-08-05 16:08:59
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    WM <c...@p...onet.pl> wrote:

    > Wtedy wszystko zachodnie uważano za lepsze.

    IMO nadal tak jest.

    --
    Uciekają zające przez Bug do Polski. Jeden z naszych zajęcy łapie
    uciekiniera i pyta o powód. Tamten odpowiada:

  • 49. Data: 2020-08-05 17:46:39
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2020-08-05 o 12:50, WM pisze:
    > Polskie zakłady przyjmowały często zachodnie nazwy
    Wystarczyło do krajowej nazwy dodać X (ex) na końcu. :-)

    Robertex

  • 50. Data: 2020-08-07 11:38:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WM" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    W dniu 2020-08-02 o 07:04, Marcin Debowski pisze:

> [...]
    >czuję się nimi wręcz przytłoczony.
    >W końcu mam wrażenie, że każda decyzja będzie w dużej mierze

    Mam podobnie :-(

    A potem sie okazuje, ze opinie rozne mozna sobie w buty wsadzic, bo
    one w wiekszosci pozytywne,
    a waznych jest pare wad, o ktorych internet nie pisze.

    Test nr 1 - idziemy na strone producenta i szukamu dzialu support do
    danego modelu.
    Jak nie ma, to nie kupujemy :-)

    >Dawno bym kupił drukarkę 3d, gdyby była tylko jedna na rynku.

    No ... pomijajac rozne technologie, to nawet w tym topionym filamencie
    rozpietosc cenowa jest spora.
    Niby im tansza tym gorsza, ale ja niekoniecznie chce te najlepsza ...
    i najdrozsza ...

    J.