  • 21. Data: 2020-08-13 07:34:54
    Temat: Re: Diesel lepszy od elektryka
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 12 Aug 2020 15:03:20 -0700 (PDT), 4...@g...com
    napisał(a):

    > Niedawno czytałem że woda co jest zaraz pod powierzchnią ziemi to się mało liczy.
    Liczą się wody podziemne. Pisali tam że w Polsce w tym roku poziom wód gruntowych się
    podniósł prawie do nominalnego bo dużo deszczu było. A jak by tak pomyśleć to pożytku
    z wody, o jakiej napisałeś że w kaloszach trzeba chodzić, mało. Przyrody mamy nie
    chronić tylko korzystać z niej w sposób zrównoważony. Plują na Brazylię że wycinają
    tam lasy i sadzą palmy żeby olej palmowy zrobić. Palmy jak urosną to tam będzie jak w
    lesie. Nie o palmy idzie a o zwierzęta które tam żyją. Z drugiej strony robią olej
    palmowy zużywany przede wszystkim w przemyśle spożywczym. Nikt go do dizla lał nie
    będzie bo za drogi. Ale do żywności w sam raz cenę ma dobrą. To lepiej używać oleju z
    rośliny czy tłuszczy zwierzęcych? Zwierzęta są bardziej kumate niż rośliny i mają
    kumatych rodziców.

    Palmy malo cienia daja :-)
    I chyba mala gestosc maja - wiec sie CO2 uwolni.
    Chwalisz zrownowazone korzystanie - a gdzie zwierzeta z tej puszczy ?

    A olej palmowy ... rzekomo najgorszy w spozywce.
    Ale dieslowi moze smakuje :-)

    J.

  • 22. Data: 2020-08-13 07:38:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 12 Aug 2020 12:16:39 -0700 (PDT), 4...@g...com
    napisał(a):

    > A Ty zapominasz albo nie masz zielonego pojęcia że te 10% co ich brakuje do stu o
    których napisałeś jest w sam raz albo i za dużo żeby zrobić w Polsce tyle biodizla
    żeby na tego co jest na stacjach ropy nie kupować. To dlaczego tego nie robią? Bo po
    drodze musi być jakiś wałek na którym ktoś łyka kaskę.

    Biodiesel (RME) zaczal byc popularny w Niemczech ... ale przestal.
    Sporo producentow przestalo dopuszczac.
    Ponoc zaklejal DPF.

    J.

  • 23. Data: 2020-08-13 08:55:14
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 12 Aug 2020 14:19:48 -0700 (PDT), 4...@g...com
    napisał(a):

    > Gdzie i kiedy w dupę jebany cwelu napisałem że potrzeba 100%.

    Tu, bałwanie:
    "1/3 Polski to lasy a za jakiś może i trochę długi czas ma być połowa
    Polski zalesiona. Znaczy się tereny są tylko zamiast lasów trzeba
    posadzić rzepak. "
    A teraz się odpierdol.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 24. Data: 2020-08-13 08:56:52
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Thursday, August 13, 2020 at 12:03:22 AM UTC+2, 4...@g...com wrote:
> [...]
    >pomyśleć to pożytku z wody, o jakiej napisałeś że w kaloszach trzeba chodzić,

    Nie zupelnie, taki las pracuje jako naturalny bufor, przejmuje wode po silnych
    opadach i oddaje po... Mam chalupe na wsi, z 1km od lasu, po drodze pola i w mojej
    icy wyglada to tak: wszystko co jest na tyle poziome, ze ciagnik przejedzie (co jakis
    czas pojawiaja sie niusy o przewroconych ciagnikach, ktore kogos przygniotly) jest
    wykarczowane i sa tam pola kiedys uprawne, teraz w sporej czesci trawa zarosniete).
    Las (jak juz ktos wspomnial) to na stromszych odcinkach. Oczywiscie prowadzona jest
    tam jakas gospodarka lesna, troche drog do zrywki drewna i pierwsze co sie rzuca w
    oczy to sila wody, ktora je niszczy... dosc szybko zmieniaja sie w lej o przekroju V,
    z ktorego wymywana jest ziemia, zostaja kamienie... Tam gdzie las rosnie naturalnie
    to sa jakies strumyki, ale sporo mniejsze, troche naturalnych kaskad... Wiekszosc
    wody opadowej jednak wsiaka szybko w sciolke i glebiej, a nasyepnie nawet przy 2-3
    miesiecznej suszy splywaja jakies rzeczki z gory. Gdyby toto wyciac, to raczej cala
    woda opadowa splynie blyskiem stwarzajac zagrozenie powodziowe, a pozniej rzeczki
    duzo szybciej wyschna...

  • 25. Data: 2020-08-13 09:01:47
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    napisał(a):

> [...]

    "1/3 Polski to lasy a za jakiś może i trochę długi czas ma być połowa
    Polski zalesiona. Znaczy się tereny są tylko zamiast lasów trzeba
    A teraz się odpierdol a cwelów szukaj w rodzinie, niedorobiony kaczy
    wypierdku.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 26. Data: 2020-08-13 09:35:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 12 Aug 2020 23:56:52 -0700 (PDT), WS napisał(a):

    > Nie zupelnie, taki las pracuje jako naturalny bufor, przejmuje wode
    > po silnych opadach i oddaje po...

    IMO - takie drzewo to przejmuje wody tyle co na lisciach.
    Czyli lekki opad przez 15 minut.

    Sciółka lesna ... moze i robi jako gabka.

    A ponizej jest gleba, co i na polu jest.

    J.

  • 27. Data: 2020-08-13 10:54:09
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-08-13 o 09:35 +0200, J.F. napisał:
    > IMO - takie drzewo to przejmuje wody tyle co na lisciach.
    > Czyli lekki opad przez 15 minut.

    Przede wszystkim liście dają cień.

    > Sciółka lesna ... moze i robi jako gabka.
    > A ponizej jest gleba, co i na polu jest.

    W upalny sierpień wykop metrowy dół w lesie. To samo w szczerym polu.
    Opisz obserwacje.

    Mateusz

  • 28. Data: 2020-08-13 12:54:45
    Od: 4...@g...com

    Rzepak też ma liście. Chyba że udowodnisz że cień dawany przez liście 10 metrów nad
    ziemią jest jakościowo lepszy od cienia dawanego przez liście 50 centymetrów nad
    ziemią. Z drugiej strony są lasy iglaste, drzewa mają igły zamiast lisci. Jak jest
    las gospodarczy to drzewa są sadzone tak równo jak ustawiani żołnierze na apelu. W
    takich lasach mało jest cienia bo drzewa dobrze doświetlone szybciej rosna. W lasach
    iglastych ściółka zawsze sucha bo drzewa posadzone są najgęściej jak się da i ciągną
    wodę jak alkoholik denaturat. Rady z niemożliwymi do przeprowadzenia działaniami dają
    tacy co nie mają żadnych argumentów a tylko gęby pełne frazesów. Rada idź se wykop
    ..... jest taka rada.

  • 29. Data: 2020-08-13 14:26:56
    Od: K <n...@e...com>

    On 13/08/2020 06:38, J.F. wrote:

> [...]
    drodze musi być jakiś wałek na którym ktoś łyka kaskę.

    > Biodiesel (RME) zaczal byc popularny w Niemczech ... ale przestal.

    Zdaje sie nasi rodzimi specjalisci znalezli rozwiazanie na ten problem w
    postaci wyciecia DPF-a.

  • 30. Data: 2020-08-13 14:31:17
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-08-13 o 03:54 -0700, 4...@g...com napisał:
    > Rzepak też ma liście. Chyba że udowodnisz że cień dawany przez liście
    > 10 metrów nad ziemią jest jakościowo lepszy od cienia dawanego przez
    > liście 50 centymetrów nad ziemią.

    Nie potrzeba niczego udowadniać, wystarczy policzyć ile tych liści
    jest na metr kwadratowy, ew. zmierzyć temperaturę przy ziemi w obu
    wariantach.

    > Z drugiej strony są lasy iglaste, drzewa mają igły zamiast lisci.

    Niewiele to zmienia w kwestii zacienienia.

    > Jak jest las gospodarczy to drzewa są sadzone tak równo jak ustawiani
    > żołnierze na apelu. W takich lasach mało jest cienia (...)

    Za domem mam taki właśnie las: https://imgpile.com/i/u9FWzG
    Ciemno w nim o każdej porze dnia i nocy.

    > W lasach iglastych ściółka zawsze sucha bo drzewa posadzone są
    > najgęściej jak się da i ciągną wodę jak alkoholik denaturat.

    Tak wygląda ta "sucha ściółka"... https://imgpile.com/i/u9FQwX
    To wszędzie mech, gdyby się kto zastanawiał - wilgotny nawet w
    największe upały.

    > Rady z niemożliwymi do przeprowadzenia działaniami dają tacy co nie
    > mają żadnych argumentów a tylko gęby pełne frazesów. Rada idź se
    > wykop..... jest taka rada.

    Rada jest wysoce praktyczna, a doświadczenie własne jest najlepszym z
    możliwych argumentów. Wykonuję takie doły kilka razy w roku w ramach
    zakopywania zwłok. Wg mojej obserwacji w lesie gleba zawsze miękka i
    wilgotna, a w sierpniowym polu bywa że nie sposób szpadla wbić i trzeba
    się tęgo kilofem namachać.

    Mateusz