eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Dieselgate czyli ciemna strona niemieckiej motoryzacji
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 173

  • 11. Data: 2020-09-10 17:40:07
    Temat: Re: Dieselgate czyli ciemna strona niemieckiej motoryzacji
    Od: K <n...@e...com>

    On 10/09/2020 15:51, J.F. wrote:
    > Użytkownik "K"  napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:rjcptk$mhe$1$h...@n...chmurka.net...
    > On 10/09/2020 09:46, Przsie emek Jedrzejczak wrote:
    >>> --A jestes w stanie udowodnic trwaly ubytek na zdrowiu spowodowany
    >>> przez VW?
    >>> nie musi, trupy zostaly policzone
    >>
    >>> https://news.mit.edu/2017/volkswagen-emissions-prema
    ture-deaths-europe-0303
    >>>
    >>
    >>> ale ze Krol Europy przymknal oko na ten stos zwlok to juz lekka
    >>> przesada, 1200 cial w Brukseli to moze byc niezly flash mob :-)
    >
    >> "The researchers estimate that 1,200 people in Europe will die early,
    >> each losing as much as a decade of their life, as a result of excess
    >> emissions generated between 2008 and 2015 by affected cars sold in
    >> Germany. Of these premature deaths, 500 will likely occur in Germany,
    >> meaning that more than 60 percent of premature mortalities stemming
    >> from those German-sold cars will occur in neighboring countries, most
    >> notably Poland, France, and the Czech Republic."
    >
    >> Najbardziej wiarygodne w tych badaniach sa stwierdzenia typu "will
    >> likely". Nie zebym negowal istnienie problemu, bo ten jak najbadziej
    >> istnieje i VW powinien byc przykladnie ukarany ale to badanie jest
    >> bardziej jak dlugoterminowa prognoza pogody.
    >
    > Te liczby chyba sugeruja, ze sie raka spodziewaja, albo jakiegos zawalu
    > serca.
    > Czynnik, ktory jest bardzo slaby, ze tylko 1200 ludzi dotknie, ale na
    > tyle mocny, ze im od razu 10 lat zabierze.
    > Na ile maja wiedze jak takie drobne zanieczyszczenie sie przeklada na
    > zachorowania ... mam watpliwosci.
    >
    > A teraz przyszedl koronawirus i dotknal tysiecy, wczesniej grypa tak
    > dotykala ...
    >
    >> Problem polega na tym, ze sie wszyscy skupiaja na VW, a tymczasem inni
    >> producenci robili to samo. Taki Mercedes w swoich dieslach mial
    >> rozjazd rzedu 60% wzgledem deklaracji.
    >
    > A VW nie mial kilkaset % ?
    > Moze po prostu inni naciagneli tylko w granicach przyzwoitosci, ze
    > trudno sie przyczepic.
    > W koncu samochod ma to spelnic na testowym programie jazdy - przy innym
    > profilu moze byc inaczej.
    >

    Z tego co pamietam z dokumentu w Netfliksie to chyba bylo to kilkaset%.

    > Podejrzewam, ze po aferce z VW zaraz ktos przebadal w USA Mercedesa i
    > BMW ... bo innych europejskich marek tam nie ma.
    > A w Europie ... ktos badal, czy lepiej smierdzącego jaja nie tykac ?
    >
    > J.
    >

    W Euorpie wszystkie te marki sa Niemieckie, a wiadomo ze EUropa to
    Niemcy i Francja. Wiadomo ile w/w zatrudniaja ludzi i ile placa podatkow
    wiec jakos specjalnie bym sie drakonskich kar nie spodziewal.


  • 12. Data: 2020-09-10 18:52:36
    Temat: Re: Dieselgate czyli ciemna strona niemieckiej motoryzacji
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "K" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:rjdh6p$5d7$1$h...@n...chmurka.net...
    On 10/09/2020 15:56, J.F. wrote:
    > Użytkownik "K" napisał w wiadomości grup On 10/09/2020 08:22,
    > Poldek wrote:
    >> W dniu 2020-09-10 o 08:39, p...@g...com pisze:
    >>>> https://www.money.pl/gospodarka/dieselgate-byly-szef
    -vw-oskarzony-o-spisek-6552286601735104a.html
    >>>> Prawdopodobieństwo, że były dyrektor generalny VW zostanie
    >>>> skazany, jest wysokie - informuje Reuters powołując się na jakie
    >>>> przekazał sąd w Braunschweig w Niemczech.
    >>>
    >>>> Nadal nie ma mowy o odszkodowaniach dla faktycznie
    >>>> poszkodowanych, czyli tych, którzy muszą oddychać powietrzem ze
    >>>> spalinami.
    >
    >>> A jestes w stanie udowodnic trwaly ubytek na zdrowiu spowodowany
    >>> przez VW?
    >
    >> No wiesz, skoro ustalamy takie normy, to widac wiecej jest
    >> szkodliwe.
    >> Wiec chyba w miare latwo wykazac, ze szkodliwosc jest ... tylko
    >> trudniej obliczyc jaka.

    >No wlasnie o to mi chodzi, o te "likely". Cale te badania to
    >statystyka wyliczona na podstawie ilosci samochodow VW jezdzacych po
    >ulicach wzgledem zageszczenia ludnosci itp. A co jesli ktos odpukac
    >faktycznie zachorowal ale w okolicy w ktorej mieszka nikt nie ma VW
    >tylko Mercedesy i/lub ogolnie mieszka srednio 1 osoba na km2 albo
    >ktos w jego okolicy ma w gospodarstwie kilka aut w tym jednego VAGa
    >ale nim jezdzi tylko w niedziele? Jak to w sadzie udowodnic, ze to VW
    >go zabil, a nie Mercedes ktory tez oszukiwal albo sasiad, ktory pali
    >smieciami w piecu?

    Ale ja w ogole nie o tym - jest norma, pojazd jej nie spelnia, to
    odszkodowanie sie nalezy.

    Tylko w jakiej wysokosci, skoro na razie mowimy lekkim
    zanieczyszczeniu powietrza.

    >> Ale przeciez to proste - trzeba wlascicielom wyrejestrowac te
    >> pojazdy, a VW zwroci im pieniadze ...
    >
    >> Co tam w USA - te hektary VW ciagle czekaja? Nie udalo sie ich
    >> wypchnac do Meksyku czy Brazylii ?

    >Nie wiem, moze czekaja na zakonczenie postepowan w sadach czy cos.

    Raczej nie - VW juz zaplacil.
    https://www.youtube.com/watch?v=eAE2OUP0uRM
    https://www.youtube.com/watch?v=xHHKHlKqCv8

    Ale to wszystko 2-3 lata temu ...

    J.


  • 13. Data: 2020-09-11 06:52:39
    Temat: Re: Dieselgate czyli ciemna strona niemieckiej motoryzacji
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 10-09-2020 o 17:36, K pisze:

    > Normy w tym zakresie zostaly ustalone blednie, a producenci nie sa w
    > stanie ich spelnic mimo dokladania co chwile kolejnych nowinek
    > technicznych w postaci DPF, katalizatorow, EGR, AdBlue itp.

    Oczywiście że są.
    Mogą wycofać z produkcji silniki nie spełniające norm.
    Jak trzeba, to wszystkie spalinowe....


  • 14. Data: 2020-09-11 07:06:42
    Temat: Re: Dieselgate czyli ciemna strona niemieckiej motoryzacji
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-09-11 o 06:52, Cavallino pisze:
    > W dniu 10-09-2020 o 17:36, K pisze:
    >
    >> Normy w tym zakresie zostaly ustalone blednie, a producenci nie sa w
    >> stanie ich spelnic mimo dokladania co chwile kolejnych nowinek
    >> technicznych w postaci DPF, katalizatorow, EGR, AdBlue itp.
    >
    > Oczywiście że są.
    > Mogą wycofać z produkcji silniki nie spełniające norm.
    > Jak trzeba, to wszystkie spalinowe....

    Można też wprowadzić normę eliminującą silniki elektryczne
    i je wycofać z produkcji.


  • 15. Data: 2020-09-11 07:21:42
    Temat: Re: Dieselgate czyli ciemna strona niemieckiej motoryzacji
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 11-09-2020 o 07:06, cef pisze:
    > W dniu 2020-09-11 o 06:52, Cavallino pisze:
    >> W dniu 10-09-2020 o 17:36, K pisze:
    >>
    >>> Normy w tym zakresie zostaly ustalone blednie, a producenci nie sa w
    >>> stanie ich spelnic mimo dokladania co chwile kolejnych nowinek
    >>> technicznych w postaci DPF, katalizatorow, EGR, AdBlue itp.
    >>
    >> Oczywiście że są.
    >> Mogą wycofać z produkcji silniki nie spełniające norm.
    >> Jak trzeba, to wszystkie spalinowe....
    >
    > Można też wprowadzić normę eliminującą silniki elektryczne
    > i je wycofać z produkcji.

    Jak cebularze obejmą władzę na świecie, to tak będą robić....
    Pozwolą jeździć tylko starymi dieslami i smrodzić nimi wszystkim w nos....


  • 16. Data: 2020-09-11 08:50:43
    Temat: Re: Dieselgate czyli ciemna strona niemieckiej motoryzacji
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-09-11 o 07:21 +0200, Cavallino napisał:
    > W dniu 11-09-2020 o 07:06, cef pisze:
    > > Można też wprowadzić normę eliminującą silniki elektryczne
    > > i je wycofać z produkcji.
    >
    > Jak cebularze obejmą władzę na świecie, to tak będą robić....
    > Pozwolą jeździć tylko starymi dieslami i smrodzić nimi wszystkim w
    > nos....

    I to byłaby prawdziwie ekologiczna opcja. Nakaz jeżdżenia starym to
    jest w praktyce to samo, co zakaz produkowania nowego - a że nic
    wieczne nie jest, to ilość starego może tylko maleć. W efekcie: większa
    ilość pasażerów na pojazd, większa dbałość o swoje auto, większa
    rozwaga w wyborze metody transportu dla danej trasy... Tzn. do czasu,
    bo po kilkudziesięciu latach zostałoby bardzo niewiele jeżdżących
    samochód. Ludzie musieliby wówczas albo przesiąść się na rowery i
    bryczki, albo zmienić władzę.

    Mateusz


  • 17. Data: 2020-09-11 09:07:42
    Temat: Re: Dieselgate czyli ciemna strona niemieckiej motoryzacji
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-09-11 o 07:21, Cavallino pisze:
    > W dniu 11-09-2020 o 07:06, cef pisze:
    >> W dniu 2020-09-11 o 06:52, Cavallino pisze:
    >>> W dniu 10-09-2020 o 17:36, K pisze:
    >>>
    >>>> Normy w tym zakresie zostaly ustalone blednie, a producenci nie sa w
    >>>> stanie ich spelnic mimo dokladania co chwile kolejnych nowinek
    >>>> technicznych w postaci DPF, katalizatorow, EGR, AdBlue itp.
    >>>
    >>> Oczywiście że są.
    >>> Mogą wycofać z produkcji silniki nie spełniające norm.
    >>> Jak trzeba, to wszystkie spalinowe....
    >>
    >> Można też wprowadzić normę eliminującą silniki elektryczne
    >> i je wycofać z produkcji.
    >
    > Jak cebularze obejmą władzę na świecie, to tak będą robić....
    > Pozwolą jeździć tylko starymi dieslami i smrodzić nimi wszystkim w nos....

    Nie odbieraj tego osobiście. Zwróciłem tylko uwagę, że lobby
    jednych czy drugich jest w stanie przepychać rozwiązania,
    które są trudne do realizacji czy zbyt kosztowne.
    W sumie koncernowi motoryzacyjnemu jest wszystko
    jedno czy sprzedaje milion samochodów elektrycznych czy spalinowych.
    Pytanie co jest łatwiej sprzedać. Dlatego wcale by mnie nie zdziwiło gdyby
    koncerny zadbały o takie prawo, że np człowiek nie może być blisko
    określonego przepływu amperowego i wymusiłoby to montowanie
    specjalnej klatki ochronnej dla kierowcy w samochodzie elektrycznym.
    I już ekspansja jest zahamowana.


  • 18. Data: 2020-09-11 09:33:37
    Temat: Re: Dieselgate czyli ciemna strona niemieckiej motoryzacji
    Od: K <n...@e...com>

    On 10/09/2020 17:52, J.F. wrote:
    > Użytkownik "K"  napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:rjdh6p$5d7$1$h...@n...chmurka.net...
    > On 10/09/2020 15:56, J.F. wrote:
    >> Użytkownik "K"  napisał w wiadomości grup On 10/09/2020 08:22, Poldek
    >> wrote:
    >>> W dniu 2020-09-10 o 08:39, p...@g...com pisze:
    >>>>> https://www.money.pl/gospodarka/dieselgate-byly-szef
    -vw-oskarzony-o-spisek-6552286601735104a.html
    >>>>> Prawdopodobieństwo, że były dyrektor generalny VW zostanie skazany,
    >>>>> jest wysokie - informuje Reuters powołując się na jakie przekazał
    >>>>> sąd w Braunschweig w Niemczech.
    >>>>
    >>>>> Nadal nie ma mowy o odszkodowaniach dla faktycznie poszkodowanych,
    >>>>> czyli tych, którzy muszą oddychać powietrzem ze spalinami.
    >>
    >>>> A jestes w stanie udowodnic trwaly ubytek na zdrowiu spowodowany
    >>>> przez VW?
    >>
    >>> No wiesz, skoro ustalamy takie normy, to widac wiecej jest szkodliwe.
    >>> Wiec chyba w miare latwo wykazac, ze szkodliwosc jest ... tylko
    >>> trudniej obliczyc jaka.
    >
    >> No wlasnie o to mi chodzi, o te "likely". Cale te badania to
    >> statystyka wyliczona na podstawie ilosci samochodow VW jezdzacych po
    >> ulicach wzgledem zageszczenia ludnosci itp. A co jesli ktos odpukac
    >> faktycznie zachorowal ale w okolicy w ktorej mieszka nikt nie ma VW
    >> tylko Mercedesy i/lub ogolnie mieszka srednio 1 osoba na km2 albo ktos
    >> w jego okolicy ma w gospodarstwie kilka aut w tym jednego VAGa ale nim
    >> jezdzi tylko w niedziele? Jak to w sadzie udowodnic, ze to VW go
    >> zabil, a nie Mercedes ktory tez oszukiwal albo sasiad, ktory pali
    >> smieciami w piecu?
    >
    > Ale ja w ogole nie o tym - jest norma, pojazd jej nie spelnia, to
    > odszkodowanie sie nalezy.
    >
    > Tylko w jakiej wysokosci, skoro na razie mowimy lekkim zanieczyszczeniu
    > powietrza.
    >

    No to sie nalezy za oszustwo odszkodowanie bo nie udowodnisz w sadzie,
    ze twoja ew. chorobe (odpukac) spowodowal VAG.


  • 19. Data: 2020-09-11 09:37:15
    Temat: Re: Dieselgate czyli ciemna strona niemieckiej motoryzacji
    Od: K <n...@e...com>

    On 11/09/2020 08:07, cef wrote:
    > W dniu 2020-09-11 o 07:21, Cavallino pisze:
    >> W dniu 11-09-2020 o 07:06, cef pisze:
    >>> W dniu 2020-09-11 o 06:52, Cavallino pisze:
    >>>> W dniu 10-09-2020 o 17:36, K pisze:
    >>>>
    >>>>> Normy w tym zakresie zostaly ustalone blednie, a producenci nie sa
    >>>>> w stanie ich spelnic mimo dokladania co chwile kolejnych nowinek
    >>>>> technicznych w postaci DPF, katalizatorow, EGR, AdBlue itp.
    >>>>
    >>>> Oczywiście że są.
    >>>> Mogą wycofać z produkcji silniki nie spełniające norm.
    >>>> Jak trzeba, to wszystkie spalinowe....
    >>>
    >>> Można też wprowadzić normę eliminującą silniki elektryczne
    >>> i je wycofać z produkcji.
    >>
    >> Jak cebularze obejmą władzę na świecie, to tak będą robić....
    >> Pozwolą jeździć tylko starymi dieslami i smrodzić nimi wszystkim w
    >> nos....
    >
    > Nie odbieraj tego osobiście. Zwróciłem tylko uwagę, że lobby
    > jednych czy drugich jest w stanie przepychać rozwiązania,
    > które są trudne do realizacji czy zbyt kosztowne.
    > W sumie koncernowi motoryzacyjnemu jest wszystko
    > jedno czy sprzedaje milion samochodów elektrycznych czy spalinowych.
    > Pytanie co jest łatwiej sprzedać. Dlatego wcale by mnie nie zdziwiło gdyby
    > koncerny zadbały o takie prawo, że np człowiek nie może być blisko
    > określonego przepływu amperowego i wymusiłoby to montowanie
    > specjalnej klatki ochronnej dla kierowcy w samochodzie elektrycznym.
    > I już ekspansja jest zahamowana.

    Albo zakaz uzytkowania elektrycznych w kraju gdzie wiecej niz polowa
    energii elektrycznej pochodzi z wegla ;)
    Zakaz rejestracji elektrycznych, ktorych nie da sie zrecyklingowac w
    stopniu mniejszym niz 96%


  • 20. Data: 2020-09-11 09:37:39
    Temat: Re: Dieselgate czyli ciemna strona niemieckiej motoryzacji
    Od: K <n...@e...com>

    On 11/09/2020 06:21, Cavallino wrote:
    > W dniu 11-09-2020 o 07:06, cef pisze:
    >> W dniu 2020-09-11 o 06:52, Cavallino pisze:
    >>> W dniu 10-09-2020 o 17:36, K pisze:
    >>>
    >>>> Normy w tym zakresie zostaly ustalone blednie, a producenci nie sa w
    >>>> stanie ich spelnic mimo dokladania co chwile kolejnych nowinek
    >>>> technicznych w postaci DPF, katalizatorow, EGR, AdBlue itp.
    >>>
    >>> Oczywiście że są.
    >>> Mogą wycofać z produkcji silniki nie spełniające norm.
    >>> Jak trzeba, to wszystkie spalinowe....
    >>
    >> Można też wprowadzić normę eliminującą silniki elektryczne
    >> i je wycofać z produkcji.
    >
    > Jak cebularze obejmą władzę na świecie, to tak będą robić....
    > Pozwolą jeździć tylko starymi dieslami i smrodzić nimi wszystkim w nos....

    Jaka jest definicja "starego diesla"?

strony : 1 . [ 2 ] . 3 ... 10 ... 18


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: