  • 21. Data: 2020-10-26 15:40:28
    Temat: Re: Domofony w blokach i wieżowcach
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2020-10-26 o 12:16, Jacek R. pisze:

    > Raczej nikt poza ludźmi z branży lub majsterkowiczami z grupy nie
    > znajdzie zapału na takie akcje.
    > Dla przeciętnego Kowalskiego jest to nie osiągalne...

    Coś koło $25 u chińczyka (widziałem taką ofertę kilka lat temu) za
    kopiarkę + 10 czystych kart nie osiągalne dla przeciętnego Kowalskiego?
    P.G.

  • 22. Data: 2020-10-26 16:04:06
    Od: Grzegorz <b...@i...pl>

    W UK na domofonach na nowszych osiedlach jest guzik "Trade", który
    otwiera drzwi pomiedzy np. 7.30 i 15.30.

    a co to jest ten guzik "Trade" ??

  • 23. Data: 2020-10-26 16:14:57
    Od: K <n...@e...com>

    On 26/10/2020 15:04, Grzegorz wrote:
    > W UK na domofonach na nowszych osiedlach jest guzik "Trade", który
    > otwiera drzwi pomiedzy np. 7.30 i 15.30.
    >
    > a co to jest ten guzik "Trade" ??

    No taki dodatkowy guzik na domofonie, ktory ma napis Trade (handel,
    handlowac itp) zamiast numeru mieszkania. Sluzy wlasnie dla kurierow,
    listonoszy aby ci zostawili paczke pod drzwiami albo wrzucili do skrzynki.

  • 24. Data: 2020-10-26 16:25:38
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 26 października 2020 15:36:20 UTC+1 użytkownik Piotr Gałka
    napisał:

    > Miałem wpaść do najemców z aneksem. Zapytałem o kod do domofomu, bo po
    > roku mi się zapomniał, a oni, że nie korzystają z tego co im podałem
    > tylko ze standardowego pożarowego: 0000 działającego podobno wszędzie.

    No wiesz, w sumie rozumiem, że "do siebie domofonem dzwonić nie będziesz", ale skoro
    już szedłeś do nich z aneksem, to raczej było jasne, że będą w domu - a jak nie będą,
    to po co iść (no chyba aneks niekorzystny dla nich, to się mogą ukrywać ;) ?
    Choć przy okazji dowiedziałeś się czegoś ciekawego - ten 0000 wypróbuję dzisiaj.
    A też masz tam taki durny domofon, co się pod prostu podaje 4 cyfry?
    U mnie w nowym mieszkaniu tak jest - wciska się tylko "drzwiczki", potem 4 cyfry i
    znów "drzwiczki" - jako że mieszkań jest 160, to łatwo obliczyć, że "aktywny" jest co
    62,5 kod - więc nie trzeba wiele prób, by sobie jakiś odnaleźć.
    Administratorce nie przemówisz do rozumu, że te kody to jest porażka i należy je
    wyłączyć :(
    Jeszcze gorzej, jak w budynku była siłownia, do której wchodziło się wprost z klatki
    i której nikt nie pilnował (a ochrona, dzięki znakomitemu pomysłowi dewelopera,
    siedzi sobie w pokoiku zamkniętym, zamiast gdzieś na drodze wchodzących do budynku) -
    "gości" mieliśmy mnóstwo, zwłaszcza że wciąż działał kod "deweloperski" - ale nawet
    jak go już wyłączyli, to i największa klatka to w większości "hotel" - a kody bywały
    też przedmiotem handlu wymiennego (np. "ja ci dam kod na moje grodzone, gdzie jest
    placyk dla dzieci, a ty mi na twoje, gdzie masz siłownię - placyk się nie zmieścił,
    bo budynek zajmuje prawie całą działkę").
    Teraz siłownia ma już zamek na pikacze unique - oczywiście na inne niż do domofonu,
    bo tak by było za prosto i za wygodnie...

    Ja znam swój kod i jeszcze jeden, poznany chyłkiem - mam taką funkcję w domofonie, że
    mogę sobie przełączać kamery, a jak nacisnę "słuchawkę" to mogę się połączyć z
    kasetą, w której jest dana kamera - tak jakby ktoś do mnie z niej dzwonił. I kiedyś
    sobie przeglądałem i widzę, że jakieś dwie podchodzą, to włączyłem fonię - a tu jedna
    mówi do drugiej: "to jaki miał być ten kod" - a ta druga jej dyktuje ;)

  • 25. Data: 2020-10-26 16:30:45
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 26 października 2020 16:14:59 UTC+1 użytkownik K napisał:

    > No taki dodatkowy guzik na domofonie, ktory ma napis Trade (handel,
    > handlowac itp) zamiast numeru mieszkania. Sluzy wlasnie dla kurierow,
    > listonoszy aby ci zostawili paczke pod drzwiami albo wrzucili do skrzynki.

    W PL służyłby zapewne do sikania.
    Czy Wy wiecie, jakie się wymyśla systemy, żeby to sikanie w PL wyeliminować
    ("tramwaje stoją od godziny, już mi trzech w piwnicy nalało, a ten sobie poszedł
    inkasenta wynosić!")?
    Normalnie takie, że jak się ktoś nie dodzwoni "normalnie" domofonem, to ten domofon
    dzwoni na komórę do właściciela i można sobie porozmawiać z kimś w klatce stojącym, a
    nawet go zobaczyć, a nawet mu drzwi otworzyć.
    Takie cuda.
    Jakby nie wystarczyło tak jak u mnie - w godzinach szczytu wystarczy 3 minuty
    poczekać, a ktoś będzie wychodził lub wchodził - i można "wejść z nim", ludzie tak
    się boją, że nikt japy nie otworzy - a jak otworzysz, to tacy zdziwieni, że ktoś im
    przeznaczenie domofonu uświadamia...
    Jak zamawiam żarcie to może raz na trzy razy się zdarza, że dostawca dzwoni domofonem
    (chyba że to akurat wyjątek - skoro od dawna obsługują ten sam rejon, to już kody
    poznali).

  • 26. Data: 2020-10-26 16:36:14
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 26 października 2020 15:40:29 UTC+1 użytkownik Piotr Gałka
    napisał:

    > Coś koło $25 u chińczyka (widziałem taką ofertę kilka lat temu) za
    > kopiarkę + 10 czystych kart nie osiągalne dla przeciętnego Kowalskiego?

    Ale czy to trzeba od razu tak inwestować?
    Chyba że składkowo - a jak potrzebujesz dorobić jeden breloczek, a w administracji
    kosztuje to złodziejskie 50zł, to w necie kupa ofert za 15zł Z DOJAZDEM do klienta!
    Oczywiście trzeba mieć coś do skopiowania, żeby nie było, że tu się jakieś włamy
    robi. Jak swój jedyny zgubiłeś to można pożyczyć od sąsiada.

    Bo wyhackowanie numeru może nie być takie łatwe - chyba że system jest do d4 - znam
    taki jeden od wewnątrz, gdzie zapamiętywane są tylko dwa najmniej znaczące bajty (z
    pięciu w ogóle) w numerze breloka.
    Dodatkowego smaczku dodaje to, że można zapamiętać np. 15 tysięcy breloków - i są
    takie osiedla, gdzie tyle jest zapamiętanych (a są i takie wielkie grodzone osiedla,
    że jest za dużo mieszkań, aby dało się wszystkie breloki zapamiętać w pamięci każdej
    centralki - i niestety możesz korzystać np. tylko z połowy furtek) - co, jak łatwo
    policzyć, daje szansę 25%, że drzwi otworzy ci dowolny breloczek świata...

  • 27. Data: 2020-10-26 16:55:16
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

> [...]
    będą, to po co iść (no chyba aneks niekorzystny dla nich, to się mogą ukrywać ;) ?

    Tego systemu nigdy do końca nie ogarnąłem - nie wiem jak zadzwonić pod
    konkretne mieszkanie. Może jakbym miał ze sobą okulary i latarkę to bym
    jakoś wyczytał (może tam jest jakaś instrukcja drobnym drukiem). Przy
    furtce trzeba jakoś określić, że klatka C i mieszkanie 2 i robi się to
    chyba wpisując w sumie 4 cyfry. To wolę znać kod co mi furtkę od razu
    otworzy. Tylko nie pamiętam, czy najpierw 'kluczyk' czy na kóncu.
    Już w konkretnej klatce to (dla zgodności) chyba też trzeba te 4 cyfry.
    To też wolę podać kod otwierający niż gadać przez domofon. Na końcu
    normalny dzwonek załatwia sprawę.

> [...]
    62,5 kod - więc nie trzeba wiele prób, by sobie jakiś odnaleźć.

    Na początku był jeden wspólny (tajny dla obcych) kod 4 cyfrowy. Ale
    potem na jakimś spotkaniu wspólnoty ludzie naciskali, że 'dla
    bezpieczeństwa' każdy powinien mieć osobny kod.
    "Nasz klient, nasz pan" - no to tak zrobili. Każdy ma inny, ale
    wybierając go nie wiąże się tego z mieszkaniem - czyli jest jak piszesz.

    > Administratorce nie przemówisz do rozumu, że te kody to jest porażka i należy je
    wyłączyć :(

    Administratorka robi, co wyszło z głosowania, a ludziom nie przemówisz
    do rozsądku, że przy takim systemie to bezpieczniejszy jeden wspólny.
    P.G.

  • 28. Data: 2020-10-26 20:06:16
    Od: Pcimol <...@...com>

    On 2020-10-26 10:31, RadoslawF wrote:

    > Tak samo jak producent czy monter domofonu.
    > Kupujesz w sklepie i programujesz.

    Programujesz domofon rzecz jasna, bo karta jest zasadniczo RO.

  • 29. Data: 2020-10-26 20:33:21
    Od: Grzegorz <b...@i...pl>

    a jak np. jest rozwiązana sprawa jeślinp. w takiej klatce mieszka osoba
    niepełnosprawna która ma problem z wpisaniem kodu ?

  • 30. Data: 2020-10-26 22:39:37
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:rn6p5i$bc0$1$horizn@news.chmurka.net>
    user K pisze tak:

> [...]
    > (handel, handlowac itp) zamiast numeru mieszkania. Sluzy wlasnie
    > dla kurierow, listonoszy aby ci zostawili paczke pod drzwiami albo

    To nie może być prawda. Jutro oblookam blok z 2020r

    --
    Piter

    kto mieszkał w Rybniku temu wszędzie dobrze