  • 31. Data: 2020-10-26 22:40:28
    Temat: Re: Domofony w blokach i wieżowcach
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 26 Oct 2020 16:55:16 +0100, Piotr Gałka napisał(a):
> [...]
    skoro już szedłeś do nich z aneksem, to raczej było jasne, że będą w domu - a jak nie
    będą, to po co iść (no chyba aneks niekorzystny dla nich, to się mogą ukrywać ;) ?
    > Tego systemu nigdy do końca nie ogarnąłem - nie wiem jak zadzwonić pod
    > konkretne mieszkanie. Może jakbym miał ze sobą okulary i latarkę to bym
    > jakoś wyczytał (może tam jest jakaś instrukcja drobnym drukiem). Przy
    > furtce trzeba jakoś określić, że klatka C i mieszkanie 2 i robi się to
    > chyba wpisując w sumie 4 cyfry. To wolę znać kod co mi furtkę od razu
    > otworzy.

    Ostanio widzialem taki system.
    4 cyfrowy kod od razu otwiera brame, i to nie jest takie glupie, choc
    bezpieczenstwo z tego takie sobie - zakladajac, ze tych kodow jest
    tyle co mieszkan, to mozna poprobowac losowe kody.

    Ale jak przyjdzie gosc - koszmar. Bo mieszkan od 1A do nnC,
    a na klawiaturce same cyfry. Instrukcji nie ma, trzeba wpisac kod
    mieszkania - nie ten otwierajacy, tylko taki numer, co sie dopiero
    tlumaczy na to przykladowe 13B. I to sie nawet gdzies na wyswietlaczu
    pokazuje i mozna wybrac z listy - ale kompletnie niezrozumiale.

    A z innego podworka - dzwoni kurier i sie pyta, czy w domu jestem.
    Nie ma - wiec trzeba go wpuscic do skrzynek ... wiec poznaje kod.
    No chyba, ze nie , bo moje palce na pamiec stukaja, cyfr juz nie jetem
    taki pewny ...

    J.

  • 32. Data: 2020-10-26 22:43:45
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:rn67b3$v4u$1$horizn@news.chmurka.net>
    user K pisze tak:

    > Nowsze maja jakis limit czasu na rozmowe i nie mozna zobie
    > podniesc sluchawki i gadac do kogos na dole jak sie nie zostalo
    > wczesniej wywolanym.

    Podobno też nie można otworzyć drzwi bez wywołania.
    Elektromagnes milczy.

    --
    Piter

    kto mieszkał w Olsztynie w cyrku się nie śmieje

  • 33. Data: 2020-10-26 22:47:56
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:5f96992f$0$11931$65785112@news.neostrada.pl>
    user RadoslawF pisze tak:

    > Większości mieszkańców domofon jednak odpowiada.
    > Problemy z nim mają głownie ci którzy cały czas w domu siedzą.

    pierwsze co zrobiłem po odbiorze mieszkania to zepsułem dzwonek i
    ściszyłem domofon.

    --
    Piter

    generation covid

  • 34. Data: 2020-10-27 07:10:43
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 26.10.2020 o 21:39, PiteR pisze:
    > in <news:rn6p5i$bc0$1$horizn@news.chmurka.net>

    > To nie może być prawda. Jutro oblookam blok z 2020r

    może być i nie pytaj mnie dlaczego
    pierwsze lepsze panele:
    https://pacgdx.com/products/gdx-door-entry/gdx5-full
    /gdx5-full-entrance-panels
    https://www.entrotec.com/_assets/img/elite.jpg
    chyba praktycznie każdy panel ma service button (nie tylko nowe, widzę
    go na każdym, choć w starych może nie działać ;) ), który właśnie
    programuje się na czas przybycia listonosza, czasem 7-15, czasem 7-11 etc.
    Prawdopodobnie osoby niepożądane nie mogą tego przycisku używać i i tak
    wyłamują drzwi ;)

    Lukasz

  • 35. Data: 2020-10-27 09:31:16
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 27 października 2020 07:10:49 UTC+1 użytkownik ddddddddddddd napisał:

    > Prawdopodobnie osoby niepożądane nie mogą tego przycisku używać i i tak
    > wyłamują drzwi ;)

    Ale jak to "nie mogą używać"?
    Przycisk ma czytnik linii papilarnych czy co? ;> Normalnie iDomofon ;>

  • 36. Data: 2020-10-27 09:59:34
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 26-10-2020 o 20:06, Pcimol pisze:

    > Programujesz domofon rzecz jasna, bo karta jest zasadniczo RO.

    Są dostępne karty zapisywalne Unique i Mifare, którym możesz nadać
    dowolny numer.

    yabba

  • 37. Data: 2020-10-27 09:59:49
    Od: K <n...@e...com>

    On 27/10/2020 06:10, ddddddddddddd wrote:

> [...]
    > Prawdopodobnie osoby niepożądane nie mogą tego przycisku używać i i tak

    Kazdy moze nacisnac i jesli to zrobi o okreslonej porze dnia to drzwi
    sie odblokuja.

  • 38. Data: 2020-10-27 10:00:39
    Od: K <n...@e...com>

    On 26/10/2020 21:39, PiteR wrote:
    > in <news:rn6p5i$bc0$1$horizn@news.chmurka.net>

    > To nie może być prawda. Jutro oblookam blok z 2020r

    Codziennie przechodze z psem obok takich wybydowanych w 2010-2011. Moge
    zrobic pozniej zdejcie.

  • 39. Data: 2020-10-27 10:04:41
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 26-10-2020 o 15:40, Piotr Gałka pisze:

    > Coś koło $25 u chińczyka (widziałem taką ofertę kilka lat temu) za
    > kopiarkę + 10 czystych kart nie osiągalne dla przeciętnego Kowalskiego?

    50 zł na Allegro.

    yabba

  • 40. Data: 2020-10-27 10:22:24
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 25-10-2020 o 12:19, Grzegorz pisze:
    > Czy waszym zdaniem takie domofony faktycznie zapewniają bezpieczeństwo

    Zapewniają bezpieczeństwo na poziomie ochrony bloku/osiedla przed
    przypadkowymi osobami, które tam nie mieszkają: żule, okoliczne dresy
    itp. Zabezpiecza to budynek przed dewastacjami i poprawia komfort
    zamieszkania - jest mniejsza szansa, że ktoś agresywny zaczepi
    mieszkańca lub jego dziecko na terenie osiedla.

    > czy raczej utrudniają życie samym mieszkańcom ??

    Życie na pewno utrudnia niesprawny domofon: zawieszający się,
    nieotwierający zdalnie drzwi itp.
    Większość mieszkańców bloków i kamienic chce mieć drzwi lub furtkę
    zamykaną domofonem.

    yabba