  • 91. Data: 2021-02-13 10:22:25
    Temat: Re: Dwor... Cavallino, ile razy ?
    Od: "JaTolko" <h...@k...pl>

    Użytkownik "Cavallino" <C...@k...pl> napisał w wiadomości
    news:s062rd$pun$1$Cav@news.chmurka.net...

    > skoro nie napisano, że rondo nie jest skrzyżowaniem przed którym należy
    > zająć właściwy pas, to znaczy że jest i trzeba.

    Cavallino,
    ile razy ci trzeba napisać, żebyś zrozumiał ?

    Art. 22.3 PoRD warunkowo anuluje obowiązek ustawiania się przed
    zamiarem skrętu.
    To znaczy, że wjeżdżając na rondo wolno to robić wjeżdżając
    dowolnym pasem, niezależnie od kierunku jazdy.

  • 92. Data: 2021-02-13 10:37:29
    Temat: Re: Dwor... PoRD napisane przez Myjka.
    Od: "JaTolko" <h...@k...pl>

    > Fri, 12 Feb 2021 11:43:18 +0100, J.F.

    > Jprdle, a czy na "normalnym" skrzyżowaniu się pytasz czy jak skręcasz w
    > lewo to musisz migać lewym? Musisz, bo tak mówią przepisy! SORO jest
    > SKRZYŻOWANIEM, więc wg przepisów MUSISZ to robić.
    >
    > --
    > Pozdor
    > Myjk

    PoRD napisane przez Myjka nakazuje włączyć lewy kierunkowskaz
    przed wjazdem na rondo, gdy nasz kierunek jest "w lewo".

    Prawomocny wyrok Sądu mówi, że nie można tak sygnalizować.
    http://orzeczenia.nsa.gov.pl/doc/23F480BB10

  • 93. Data: 2021-02-13 10:45:47
    Temat: Re: Dwor... . "zawczasu i wyraźnie"
    Od: "JaTolko" <h...@k...pl>

    > Czy to znaczy, że na zwykłym skrzyżowaniu (nie rondzie) z drogą
    > dwujezdniową mam sygnalizować zamiar skrętu w lewo dopiero po minięciu
    > pierwszej jezdni?
    >
    > MJ

    Masz sygnalizować "zawczasu i wyraźnie" - tak jest w PoRD art. 22.5.

  • 94. Data: 2021-02-13 10:51:41
    Temat: Re: Dwor... Myjk z mądrością inaczej.
    Od: "JaTolko." <h...@k...pl>

    > Nie wiem co za JaTolko -- musi siedzieć u mnie w kiblu, co jest znamienne.
    >
    > --
    > Pozdor
    > Myjk

    Myjk,
    znamienne jest tylko to, że czytasz tylko tych co popierają twoją
    mądrość inaczej.

  • 95. Data: 2021-02-13 10:59:15
    Temat: Re: Dwor... wjazd na rondo.
    Od: "JaTolko" <h...@k...pl>

    > Użytkownik "Maciek" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Hm - jesli przy zjezdzaniu z ronda nastepuje zmiana kierunku ruchu ... to
    > czemu przy wjezdzaniu nie nastepuje ?

    Żeby była możliwość zmiany to musi być MOŻLIWOŚĆ WYBORU.

    Wjeżdżając na rondo nie ma możliwości wyboru kierunku, bo jest tylko jeden
    kierunek nakazany znakiem, czyli w prawo.

  • 96. Data: 2021-02-13 11:07:19
    Temat: Re: Dwor... sygnalizowanie zamiaru zmiany.
    Od: "JaTolko" <h...@k...pl>

    > Mnie jednak bardziej zastanawia sprzeczność w tym wyroku. Skoro
    > "rondo" należy uznać za "zwykłe" skrzyżowanie, to dlaczego zasady ruchu po
    > nim są odmienne? Przecież na "zwykłym" skrzyżowaniu TRZEBA migać PRZED
    > skrzyżowaniem, a nie tylko przy zjeździe z niego.
    > --
    > Pozdor
    > Myjk

    Myjk,
    w PoRD nie ma przepisu, że na "zwykłym" skrzyżowaniu TRZEBA migać PRZED
    skrzyżowaniem.

  • 97. Data: 2021-02-13 11:35:44
    Temat: Re: Dwor... Myjk napisał o sobie.
    Od: "JaTolko" <h...@k...pl>

    > SORO służy dokładnie do tego samego co "zwykłe", co za tym idzie podlega
    > tym samym przepisom oraz siłą rzeczy zasadom. Ale oczywiście są tacy, co
    > muszą wymyślać swoje zasady, bo nie mogą tego prostego faktu zrozumieć.

    Myjk,
    napisałeś dokładnie o sobie :
    "musisz wymyślać swoje PoRD, bo nie możesz tego prostego faktu zrozumieć".

    > bo jak się skręca z drogi jednokierunkowej
    > w inną drogę jednokierunkową, to występuje zmiana kierunku implikowana nie
    > tylko kierunkowskazem ale także ustawieniem się do manerwu).
    >
    > --
    > Pozdor
    > Myjk

    Myjk,
    wzniosłeś się ponownie na szczyt głupoty.

    Nie możesz zrozumieć, że nie trzeba ustawiać się, bo art. 22.3 warunkowo
    zezwala na manewr z dowolnego pasa.

  • 98. Data: 2021-02-13 15:20:28
    Temat: Re: Dwor... art. 22.2 zmiana kierunku jazdy.
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 13 Feb 2021 00:03:53 +0100, Maciek

    > Walczyć z systemem sądownictwa czy płynąć z prądem?
    > Gliwice i Lublin (art. od TomN-a) raczej opiniują jednogłośnie.
    > Jest ryzyko jest zabawa ;-)

    Jak będzie trzeba to zawalczę, póki co uważam na oszołomów i tyle.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 99. Data: 2021-02-13 19:07:05
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 13-02-2021 o 10:22, JaTolko pisze:
    > Użytkownik "Cavallino" <C...@k...pl> napisał w wiadomości

    > Cavallino,
    > ile

    Wyjazd trollu.
    PLONK WARNING

  • 100. Data: 2021-02-13 22:39:08
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 12 Feb 2021 22:09:29 +0100, J.F.

    > Nie podoba mi sie, ze mi zabraniasz jezdzic w kolko.

    Nie ja, tylko PORD.

    > Bo moze mi sie czasem zdarzyc.

    Jak na zwykłym ci sie zdarza to też tamujesz ruch, wymuszasz pierwszeńśtwo
    aby tylko zrealizować swój cel? Cofasz też na autostradzie jak zjazd
    miniesz? Bo wiesz, jest takie powiedzenie, wszystkie drogi prowadzą do
    Rzymu. Można zatem pojechać bez kręcenia się po skrzyżowaniu, stracisz co
    prawda ze 2 minuty to może następnym razem się nauczysz żeby gapiostwa nie
    odwalać.

    > Choc przyznaje, ze jak jacys "protestanci" wjada w wiekszej liczbie,
    > to bedzie niewesolo :-)

    Na zwykłym skrzyżowaniu też się można kręcić w kółko, ale robią to tylko
    największe oszołomy.

    > Ale sluzy w odmienny sposob.

    Dokładnie w taki sam, służy do zmiany kierunku jazdy w miejscu gdzie
    KRZYŻUJĄ się drogi. Dodatkowo każde "rondo" można zamienić na zwykłe
    skrzyżowanie (zmieniając tylko i wyłącznie znaki) i abarotnie, co jest
    znamienne.

    > Co to tam Tom cytowal ?
    >
    > Art. 25. 1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do skrzyżowania, jest
    > obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa
    > pojazdowi nadjeżdżającemu z prawej strony, a jeżeli skręca w lewo -
    > także jadącemu z kierunku przeciwnego na wprost lub skręcającemu w
    > prawo.

    Noji? Przecież to jest przepis w momencie gdy skrzyżowanie nie jest
    oznakowane dodatkowymi znakami, podobnie jak Art. 22.

    > A jednak rozni tacy poprawiaja swoje krajowe.
    > Np Niemcy wprowadzili zamek. My zreszta tez juz.

    Ale on nie jest sprzeczny z KW, zaś wykluczenie "ronda" spod definicji
    skrzyżowania i inne modyfikacje, będzie sprzeczne z KW. Kapisz?

    > Nie mowie nie - tak powinno byc.

    No, bo nie powinno. Wszystko jest jasne i poprawne obecnie. Wystarczy
    siebie dostosować do przepisów, a nie próbować naginać przepisy do swojego
    myślenia.

    > A czy jest napisane, ze nie tworzy ?

    Jest, w momencie gdy mowa jest o JEDNYM skrzyżowaniu a nie paru
    skrzyżowaniach. Poważnie to takie skomplikowane do pojęcia?

    > A gdyby jednak minister mial tu na mysli tylko jedno skrzyzowanie T ?
    > Skrzyzowanie z droga, ktora prowadzi dookola wyspy.

    To po pierwsze byłoby to sprzeczne z KW, po drugie definicja skrzyżowania
    to wyklucza, bo skrzyżowanie dotyczy (dwóch lub więcej) DRÓG a nie miejsc
    które te drogi tworzą (zgodnie z definicją) w wyniku ich przecięcia (obszar
    skrzyżowania).

    > Zacytuj przepis, ze tak dokladnie jest :-P

    Borze, a Ty zacytuj przepis że nie można rozjeżdżać pieszych.

    > No, ale jak mamy droge dookola wyspy ?

    To nie jest żadna droga dookoła wyspy, tylko zgodnie z definicją obszar
    powstały w wyniku przecięcia się dróg. Zresztą w przepisach szczegółowych
    jest rycina gdzie jest określony obszar skrzyżowania. Weź się udaj do
    tychże przepisów i przełóż to na "rondo".

    > P.S. Kiedys w Szczecinie widzialem s.o.r.o zlozone z prostych ulic
    > dookola jakiegos skweru. piec ich chyba bylo. Moze grupowicze
    > podpowiedza gdzie to jest ... lub bylo.

    I co z tego? Przecież jak się organizator ignorant dorwie, to możę zrobić
    dowolny absurd. Zresztą takich absurdów nie brakuje, tylko póki to jako
    tako działa i nie znajdzie się nikt kto zechce z tym zrobić porzadek, to
    sobie żyje swoim życiem.

    > ale troche odmiennie sie jednak jedzie w obu przypadkach.

    Nie jedzie się odmiennie. Zmień znaki jak dla skrzyzowania klasycznego i
    zobaczysz że jazda będzie identyczna (z wykluczeniem pierwszeństwa dla
    pojazdu znajdującego się na obszarze skrzyżowania).

    > Rondo de Gaulla ... turbinowe ? :-)
    > https://www.google.com/maps/@52.2318539,21.0208283,1
    54m/data=!3m1!1e3

    Nie ma to znaczenia. Ważne jest że jest tam zakaz skrętu w lewo. :P
    https://goo.gl/maps/QrvM9JfutobWC8Ai7
    A podobno się nie da skręcać w lewo na "rondzie".

    > I masz jeszcze takie cudo
    > https://www.google.com/maps/@51.0900804,17.0149609,1
    7.25z
    > Rondo niewatpliwie ... ale nie s.o.r.o :-)

    No właśnie, ale jakby się jakiś rondoprostowacz uparł, to by z tego zrobił
    SORO zmieniając znaki -- co zresztą było w filmie u Dworaka gdzie zmienili
    zwykłe niezależne drogi (wokół "ratusza") na jedno SORO i się Dworak
    rozpływał jakie to genialne posunięcie. Dla mnie absurd, bo przeczą temu
    warunki budowlane dla dróg publicznych.

    > A nie ty pare postow wczesniej ?

    Pokazuj. Ale bardziej prawdopodobne, że po raz kolejny nie zrozumiałeś.

    > A to wcale nie jest takie oczywiste.

    Może dla ciebie. :P

    > Ano nie o tym, tylko o tym ze oni jakos zauwazyli, ze ewentualne
    > wypadki sa mniej grozne w skutkach.

    Ale to jest oczywiste gdy stoi na środku wyspa, fizyczna przeszkoda, która
    wymusza zwolnienie aby ją wyminąć.

    > https://www.google.com/maps/@51.0180448,16.9007886,1
    5z
    > Trzy ronda co 500m na drodze, ktora miala byc szybkiego ruchu :-P

    Przecież to zwykła droga wojewódzka.

    > Wjazd na skrzyzowanie. Skoro mam na skrzyzowaniu skrecic w lewo, to
    > powinienem zjechac do srodka jezdni.
    >
    > Choc przyznaje - nie ma takiego przepisu, jest ogolny odnosnie zmiany
    > kierunku ruchu.

    Wjazd na skrzyżowanie to też tylko wjazd, nie jest to żaden skręt (zmiana
    kierunku) podobnie jak zjazd.

    > Ja tam uwazam, ze skoro musze krecic kierownica i zmienia mi sie kurs
    > na kompasie, to nastapil skret.
    > Jesli uwazasz, ze jest inaczej - zacytuj przepis :-P

    Skoro tak, to masz to za wczasu i wyraźnie sygnalizować. Ale nie
    sygnalizujesz, bo uznajesz to za zbyteczne. Czyli znowu zmyślanie aby
    pasowało do tego co "uważasz" -- co jest typowe dla rondoprostowaczy.

    > Ale lepiej byloby poprzec cytatem :-P

    Podaj przepis że samo kręcenie kierownicą to jest zmiana kierunku. Bo jeśli
    jest jak twierdzisz, to jadąc po obwiedni ronda, tak jak lubisz
    najbardziej, fkołomacieju, cały czas zmieniasz kierunek bo masz cały czas
    skręconą kierownicę. No więc, zmieniasz kierunek cały czas czy nie
    zmieniasz, a jeśli zmieniasz, to czemu tego nie sygnalizujesz lewym
    kierunkowskazem?

    > Skoro nie ma definicji w ustawie, to tak traktuje :-P

    Przecież jest definicja słowa "skręt" w SJP -- weź przeczytaj ze
    zrozumieniem i przestań jęczeć że nie ma definicji. W PORD zaś jest
    zastosowane żeby w kółko nie powtarzać "jeżeli zamierza zmienić kierunek w
    prawo" itd.

    > Jakos tak mi sie wydaje, choc jak widac - nie na kazde :-)

    Nie wydaje ci się że trochę za dużo tych wątpliwości masz i należałoby coś
    z tym jednak zrobić? Np. zmienić w końcu sposób myślenia skoro obecny się
    nie skłąda do kupy i wymaga wyjaśniania i uściślania?

    > Dlaczego kierownice skrecam w prawo :-P

    Ponieważ taki jest wyznaczony tor jazdy aby pokonać to skrzyżowanie.

    > Tak by wychodzilo.

    To się kłóc z rondoprostowaczami, bo oni twierdzą że przy wjeździe nie ma
    skrętu w prawo. Ogólnie po raz kolejny, nic w tej teorii rondoprostowaczy
    się kupy nie trzyma.

    > Ale tak troche glupio.

    Nadal, nie ma znaczenia czy ci się wydaje głupio czy nie.
    Rozmawiamy o prawnej formie a nie twoich odczuciach.

    > Aha. Tylko sie upewnic, czy policjantow nie ma :-)

    J.w.

    > Ale prostej drodze czy z zakretem?
    >
    > Czy ze skrzyzowaniem ... ale skoro nikt inny nie jedzie ...
    > Tak po prawdzie, to w wielu wypadkach to na zwyklych drogach w wielu
    > wypadkach to miganie wydaje mi sie malo potrzebne ... i to czasem
    > widac na zachodzie, ze oni nie sa takimi fetyszystami migaczy.

    J.w.

    > Na rondzie trzy :-)

    "Rondo" to wg sądu "zwykłe" skrzyżowanie. Czyli JEDEN.

    > Klasycznie to nie ma problemu, tylko sie nie przeklada :-)

    Oczywiście że się przekłada. Wystarczy zmienić znaki. Spróbuj, to wcale nie
    takie trudne.

    > Ale ... podaj zrodlo swojej wiedzy.
    > Przemyslenia wlasne, ksiazka, program Dworaka ?
    > A tu jak widzisz - NSA ma inne zdanie :-)

    Nie ma innego zdania -- twierdzi że "rondo" to "zwykłe" skrzyżowanie.

    > Te kierunkowskazy moglyby na rondzie troche ulatwic - gdyby je
    > sensownie i jednolicie uzywac.
    > Przychylam sie do wniosku, ale (wjezdzajac) jak nie widzisz skad
    > wjechal, to co ci daje takie miganie, skoro ten co jedzie "prosto" nie
    > miga, a w ten sam zjazd moze jechac.

    Niepotrzebna mi taka wiedza, i tak ma przede mną pierwszeństwo.

    > Ten za mna to malo istotny - bardziej mi chodzi o tych, co na
    > nastepnym wjezdzie czekaja.

    Aha, to dlatego w stanach mogą mieć kierunkowskazy z tyłu zintegrowane ze
    stopem i czerwone -- bo są mało istotne, w końcu ten z tyłu nie musi
    wiedzieć co robi pojazd przed nim. Borze.

    > Chyba jednak nie ma, skoro egzaminator swoje, wojewoda swoje, a NSA
    > swoje :-P

    Sąd jak to sąd, opiera się na dowodach i argumentach. Jak już wspominałem
    statystycznie min. (myślę że jednak więcej patrząc po drogach) 17
    rondoprostowaczy przypada na trzeźwomyślącego, więc nie ma się co dziwić że
    wyroki są jakie są.

    > A co - nie mozna ?

    Przeczytaj sobie przepisy budowlane dot. dróg publicznych to się dowiesz
    czy można czy nie można.

    > No - zwykle skrzyzowanie 5 czy 6 drog byloby ciekawe :-)

    Statystycznie takich skrzyżowań, nawet 3 dróg, jest promil. To że powstały
    "ronda" gdzie jest więcej niż 4 zjazdy to IMHO wynik powiększenia obszaru
    skrzyżowania i "wchłonięcia" drogi która normalnie tworzyła skrzyżowanie
    tylko z jedną drogą. Niemniej jak ktoś myśli, to takie rzeczy są
    eliminowane, bo prawo budowlane to nakazuje. Ale jak wiadomo nie ma ludzi
    doskonałych, wśród specjalistów też się zdarzają ignoranci.

    > Na zwyklym skrzyzowaniu jadac lewym pasem nie zjezdzam nagle w prawo.
    > No - moge, na "łamanym" pierwszenstwie.

    Nie zjeżdżasz, bo to jest dla ciebie proste i oczywiste (jak i dla
    większości rondoprostowaczy). Co nie znaczy że nie jest to możliwe i że tak
    ludzie nie robią, bo robią (gdy nie chcą stracić 2 minut i jazdy do
    następnego skrzyżowania). To jest element dosyć powszechnego samolóbstwa.

    Ja kiedyś przez ciężarówki w Niemczech przegapiłem zjazd. Miałem jeszcze
    szansę zjechać, ale uznałem że gra nie jest warta świeczki. Przejechałem
    20km, zawróciłem jak człowiek i pojechałem bez narażania siebie i innych na
    niebezpieczeństwo. A ilu jest takich co tnie w zjazd na żyletkę z
    barierkami i innymi pojazdami?

    --
    Pozdor
    Myjk