  • 101. Data: 2021-02-14 13:33:39
    Temat: Re: Dwor... Myjk kolejny raz udowadnia, że nie ma pojęcia.
    Od: "JaTolko;" <haastrek;@klazew.pl>

    news:ed0xugi1d5lo.dlg@myjk.org...
    > Fri, 12 Feb 2021 22:09:29 +0100, J.F.

    > Wystarczy
    > siebie dostosować do przepisów, a nie próbować naginać przepisy do swojego
    > myślenia.

    Myjk,

    święta prawda, zastosuj to do siebie.
    Tylko musisz najpierw poznać i zrozumieć PoRD.

    > skrzyżowanie dotyczy (dwóch lub więcej) DRÓG a nie miejsc
    > które te drogi tworzą (zgodnie z definicją) w wyniku ich przecięcia
    > (obszar
    > skrzyżowania).

    Myjk,

    po raz kolejny udowadniasz, że nie masz pojęcia o przepisach PoRD.
    Powierzchnie przecięcia dróg również wchodzą w skład skrzyżowania - art. 2
    PoRD.

    > To nie jest żadna droga dookoła wyspy, tylko zgodnie z definicją obszar
    > powstały w wyniku przecięcia się dróg.

    Myjk,

    to jest droga, bo po tej drodze odbywa się ruch dookoła wyspy.

    Par. 36.1 Rozporządzenia - "na skrzyżowaniu ruch odbywa się dookoła wyspy,
    lub placu"
    Ruch pojazdów dookoła wyspy musi być na DRODZE.
    Najczęściej ta droga dookoła wyspy ma również chodnik i pobocze.

    > Jak już wspominałem
    > statystycznie min. (myślę że jednak więcej patrząc po drogach) 17
    > rondoprostowaczy przypada na trzeźwomyślącego, więc nie ma się co dziwić
    > że wyroki są jakie są.

    Myjk,

    i wszystko jasne - tylko Myjk jest trzeźwomyślący; Sądy nie za bardzo
    trzeźwo myślą.

    > Ja kiedyś przez ciężarówki w Niemczech przegapiłem zjazd.
    >
    > --
    > Pozdor
    > Myjk

    Myjk,

    to jesteś niesamowita gapa.
    W Niemczech zjazdy są bardzo dobrze oznakowane, a oznakowania są powtarzane.

  • 102. Data: 2021-02-14 14:13:57
    Temat: Re: Dwor... rondo.
    Od: "JaTolko;" <haastrek;@klazew.pl>

    > To nie jest żadna droga dookoła wyspy, tylko zgodnie z definicją obszar
> [...]

    Myjk,

    przecież tam żadne drogi nie przecinają się, tylko łączą się z drogą
    do ruchu dookoła wyspy i tym się różni rondo od zwykłego skrzyżowania,
    ale obydwa to "skrzyżowanie" wg PoRD.

  • 103. Data: 2021-02-15 03:08:04
    Temat: Re: Dwor... art. 22.2 zmiana kierunku jazdy.
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Friday, February 12, 2021, 7:07:35 PM, you wrote:

    > [...]
    > Źródło:
    > http://orzeczenia.nsa.gov.pl/doc/23F480BB10
    > Hm - jesli przy zjezdzaniu z ronda nastepuje zmiana kierunku ruchu ...
    > to czemu przy wjezdzaniu nie nastepuje ?

    Sygnalizujesz każdy zakręt na drodze? Jazda zgodnie z przebiegiem
    drogi nie jest zmianą kierunku ruchu.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 104. Data: 2021-02-15 05:18:21
    Od: "JaTolko!" <haastrek!@klazew.pl>

    > Tue, 9 Feb 2021 11:48:44 +0100, Maciek

    > Ta specyficzna organizacja ruchu to brak KOLIZYJNEGO skrętu w lewo oraz że
    > pierwszeństwo ma pojazd który znajduje się na obszarze skrzyżowania
    > (pomijam naturalne wymuszenie mniejszej prędkości).
    >
    > Więcej różnic nie ma, nadal jest to JEDNO skrzyżowanie,
    > --
    > Pozdor
    > Myjk

    Myjk,

    Główna różnica jest w tym, że ruch na skrzyżowaniu rondo odbywa się
    po drodze dookoła wyspy. Bardzo często ta droga jest dosyć długa.
    Tego nie ma na zwykłym skrzyżowaniu. Przejazd przez zwykłe skrzyżowanie
    to pzeważnie max 200 metrów, lub mniej. Przejazd przez rondo może być nawet
    1 km, lub więcej.

    Sygnalizowanie zamiaru zmiany kierunku musi być inne na rondzie
    niż na zwykłym skrzyżowaniu.
    PoRD wymaga sygnalizowania "zawczasu i wyraźnie".
    To znaczy, że na zwykłym skrzyżowaniu przewaznie włącza się kierunkowskaz
    krótko przed wjazdem na skrzyżowanie. Natomiast na skrzyżowniu o r.o.
    zazwyczaj włącza się kierunkowskaz krótko przed zjazdem, lub przed
    zmianą pasa ruchu.

  • 105. Data: 2021-02-15 05:23:30
    Od: "JaTolko!" <haastrek!@klazew.pl>

    > SORO to SKRZYŻOWANIE, JEDNO, z wszelkimi tego
    > konsekwencjami (i przepisami ogólnymi). Jedyna różnica jest taka, że nie
    > jedzie się "prosto" jadąc przez skrzyżowanie prosto tylko po łuku,
    >
    > --
    > Pozdor
    > Myjk

    Myjk,
    różnic jest więcej.

  • 106. Data: 2021-02-15 15:11:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ..
    Hello J.F.,
    Friday, February 12, 2021, 7:07:35 PM, you wrote:
    > [...]

    >Sygnalizujesz każdy zakręt na drodze?

    No nie, ale ...

    >Jazda zgodnie z przebiegiem drogi nie jest zmianą kierunku ruchu.

    A gdzie to napisane ?

    J.

  • 107. Data: 2021-02-15 15:25:55
    Od: TomN <n...@i...dyndnxs.invalid>

    J.F. w

    > Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości grup
    ..
    > Hello J.F.,
    > No nie, ale ...

    Ale co?

    > A gdzie to napisane ?

    Nie w ustawie! Nie w rozporządzeniu! W Konstytucji też nie...

    --
    'Tom N'

  • 108. Data: 2021-02-15 15:59:49
    Temat: Re: Dwor... wjazd na rondo.
    Od: TomN <n...@i...dyndnxs.invalid>

    JaTolko w

> [...]
    a.pl...

    > Żeby była możliwość zmiany to musi być MOŻLIWOŚĆ WYBORU.

    > Wjeżdżając na rondo nie ma możliwości wyboru kierunku, bo jest tylko jeden
    > kierunek nakazany znakiem, czyli w prawo.

    TyTolko jesteś miszczem świata, własnie zniknąłeś setki SORO. Kilka
    przykładów:

    <https://goo.gl/maps/xD7zBHJuuTT8qsMr7>

    Dajesz dlaczego tam wisi zakaz skrętu w lewo (z tabliczką). Czyżby było coś
    takiego jak skręt "w lewo" na SORO?

    <https://goo.gl/maps/HA8MHWwy14MP3muM9>

    Dajesz, to samo SORO, tylko z drugiej strony... Uppps, z wewnętrznego pasa
    możliwy wybrany kierunek to "w lewo", ze środkowego możliwy "prosto".
    Znowu wygląda, że na SORo jednak występuje skręt "w lewo"

    Mylisz obowiązek jazdy po prawej stronie wyspy (C-12) po wjechaniu na
    skrzyżowanie z obowiązkiem wybrania właściwego pasa przed wjazdem na nie.

    I wjedź na to SORO prawym pasem i je objedź dookoła choć raz w południe, jak
    ci sie nie uda, to za około kiilometr masz kolejną możliwość...

    <https://goo.gl/maps/GKqhLAzsjPqUsDcb8>

    Masz nawet trzy pasy po prawej, z których możesz "próbować" objechać to SORO

    Skąd się takie oszołomy jak TenTylko biorą?

    --
    'Tom N'

  • 109. Data: 2021-02-15 16:40:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Fri, 12 Feb 2021 22:09:29 +0100, J.F.

    >Nie ja, tylko PORD.

    W PoRD tak wprost to nic takiego nie ma.

    >Jak na zwykłym ci sie zdarza to też tamujesz ruch, wymuszasz
    >pierwszeńśtwo
    >aby tylko zrealizować swój cel?

    No ale skoro rondo sluzy do jezdzenia w kolko, to co komu szkodzi, ze
    zrobie 2 obroty ?

    >Cofasz też na autostradzie jak zjazd miniesz?

    Pewnie nie, ale tych co cofaja w korku to rozumiem :-)

    >Bo wiesz, jest takie powiedzenie, wszystkie drogi prowadzą do
    >Rzymu. Można zatem pojechać bez kręcenia się po skrzyżowaniu,
    >stracisz co
    >prawda ze 2 minuty to może następnym razem się nauczysz żeby
    >gapiostwa nie
    >odwalać.

    Na krecenie tez strace, wiec nastepnym razem i tak lepiej pojade.

    >Na zwykłym skrzyżowaniu też się można kręcić w kółko, ale robią to
    >tylko
    >największe oszołomy.

    Na zwyklym skrzyzowaniu troche glupio byloby sie krecic w kolko, a
    nawet czesto sie nie da.

    Ale jak sie zbiore w wieksza grupe i pojade przepisowo - tez zablokuje
    :-)

    >Noji? Przecież to jest przepis w momencie gdy skrzyżowanie nie jest
    >oznakowane dodatkowymi znakami, podobnie jak Art. 22.

    No racja. Aczkolwiek ... to jest "zblizajac sie do skrzyzowania",
    znaki stoja pozniej.

    >Ale on nie jest sprzeczny z KW,

    O tyle sprzeczny, ze ktos zza granicy moze nie wiedziec, ze tu ma
    jednego wpuscic, a przeciez to tamten zmienia pas i powinien ustapic
    pierwszenstwa ...

    >Jest, w momencie gdy mowa jest o JEDNYM skrzyżowaniu a nie paru
    >skrzyżowaniach. Poważnie to takie skomplikowane do pojęcia?

    Powaznie - to jednak nie jest wyraznie napisane.

    >To po pierwsze byłoby to sprzeczne z KW, po drugie definicja
    >skrzyżowania

    Ktora KW masz na mysli ? O ruchu dorgowym czy o znakach ?
    Zreszta - zacytuj odpowiedni przepis ..

    >to wyklucza, bo skrzyżowanie dotyczy (dwóch lub więcej) DRÓG a nie
    >miejsc
    >które te drogi tworzą (zgodnie z definicją) w wyniku ich przecięcia
    >(obszar
    >skrzyżowania).

    Co nie przeszkadza obwodu ronda traktowac jako drogi, i drog
    prowadzacych do ronda tez jako drogi ...

    >Borze, a Ty zacytuj przepis że nie można rozjeżdżać pieszych.

    Ale z Pord czy KK ?

    >To nie jest żadna droga dookoła wyspy, tylko zgodnie z definicją
    >obszar
    >powstały w wyniku przecięcia się dróg. Zresztą w przepisach
    >szczegółowych
    >jest rycina gdzie jest określony obszar skrzyżowania. Weź się udaj do
    >tychże przepisów i przełóż to na "rondo".

    Czyli dopiero gdzies gleboko, w przepisie, o ktorym kierowcow nawet
    nie informuja.

    >I co z tego?

    Chetnie bym odnalazl miejsce ... przyda sie na dyskusje na PMS

    >Przecież jak się organizator ignorant dorwie, to możę zrobić
    >dowolny absurd.

    ale moze to absurd dopuszczalny :-)

    54m/data=!3m1!1e3

    >Nie ma to znaczenia. Ważne jest że jest tam zakaz skrętu w lewo. :P
    >https://goo.gl/maps/QrvM9JfutobWC8Ai7
    >A podobno się nie da skręcać w lewo na "rondzie".

    Ewentualnie - nie da sie NIE skrecac :-)
    Ale to geometrycznie prawie nie jest rondo, wiec sie nie skreca :-)

    A swoja droga - czemu ten zakaz?

    7.25z

    >No właśnie, ale jakby się jakiś rondoprostowacz uparł, to by z tego
    >zrobił
    >SORO zmieniając znaki -- co zresztą było w filmie u Dworaka gdzie
    >zmienili

    Tak jak "pod palma" ? :-)

    No - wiele na to wskazuje tylko ruch w wiekszosci jest na jednej
    linii, i jeszcze te tramwaje przez srodek ..

    >zwykłe niezależne drogi (wokół "ratusza") na jedno SORO i się Dworak
    >rozpływał jakie to genialne posunięcie. Dla mnie absurd, bo przeczą
    >temu
    >warunki budowlane dla dróg publicznych.

    Co do warunkow to nie wiem, ale ... czemu nie ?

    >Ale to jest oczywiste gdy stoi na środku wyspa, fizyczna przeszkoda,
    >która
    >wymusza zwolnienie aby ją wyminąć.

    Zapominasz o tym, co przelecial :-)
    Zwolnienie to jedno, kat ruchu tez bardziej zblizony.

    5z

    >Przecież to zwykła droga wojewódzka.

    Skoro ma dwie osobne jezdnie to chyba miala byc szybkiego ruchu :-P

    >Wjazd na skrzyżowanie to też tylko wjazd, nie jest to żaden skręt
    >(zmiana
    >kierunku) podobnie jak zjazd.

    Zaraz zaraz - zjazd z ronda, to ponoc jednak zmiana kierunku ruchu.

    Ha - widac ktos nie doczytal, ze to ciagle skrzyzowanie dróg, co to za
    zmiana kierunku, jesli wjechalem jedna dk i wyjechalem dk o tym zamym
    numerze :-)

    >Skoro tak, to masz to za wczasu i wyraźnie sygnalizować. Ale nie
    >sygnalizujesz, bo uznajesz to za zbyteczne. Czyli znowu zmyślanie aby
    >pasowało do tego co "uważasz" -- co jest typowe dla rondoprostowaczy.

    Przydalby sie jednak przepis definiujacy kiedy skret jest skretem, a
    kiedy nie.

    Przypominam tez, ze w razie braku definicji ustawowej nalezy
    przyjmowac znaczenie potoczne.
    No bo jakie inne mialby p/osel miec na mysli ...

    >Podaj przepis że samo kręcenie kierownicą to jest zmiana kierunku. Bo
    >jeśli
    >jest jak twierdzisz, to jadąc po obwiedni ronda, tak jak lubisz
    >najbardziej, fkołomacieju, cały czas zmieniasz kierunek bo masz cały
    >czas
    >skręconą kierownicę. No więc, zmieniasz kierunek cały czas czy nie
    >zmieniasz, a jeśli zmieniasz, to czemu tego nie sygnalizujesz lewym
    >kierunkowskazem?

    Ale kto powiedzial, ze nie powinienem? Ty?
    A jaki masz tytuł :-P

    >Przecież jest definicja słowa "skręt" w SJP -- weź przeczytaj ze
    >zrozumieniem i przestań jęczeć że nie ma definicji.

    "papieros skręcany zwykle z marihuany lub tytoniu; joint, dżoint,
    blant, blunt
    skręt

    1. zmiana kierunku ruchu; miejsce, w którym zachodzi ta zmiana; ruch
    powodujący zmianę pozycji;
    2. zwój, splot;
    3. rowkowanie w śrubach, gwintach;
    4. skręt jelit, kiszek - niedrożność jelit powstająca wskutek
    skręcenia się pętli jelita
    "

    Jakos mnie nie przekonales, ze zakret drogi to nie skret :-)

    >Ponieważ taki jest wyznaczony tor jazdy aby pokonać to skrzyżowanie.

    >To się kłóc z rondoprostowaczami, bo oni twierdzą że przy wjeździe
    >nie ma
    >skrętu w prawo. Ogólnie po raz kolejny, nic w tej teorii
    >rondoprostowaczy
    >się kupy nie trzyma.

    Oni nie pisza, ale ich tez bede prosil o cytat z przepisow :-)

    Przepisow IMO brak.

    >"Rondo" to wg sądu "zwykłe" skrzyżowanie. Czyli JEDEN.

    >Oczywiście że się przekłada. Wystarczy zmienić znaki. Spróbuj, to
    >wcale nie
    >takie trudne.

    Brzmi jak jakas teoria rondoprostowaczy :-)

    >Nie ma innego zdania -- twierdzi że "rondo" to "zwykłe" skrzyżowanie.

    Ale juz jednak w szczegolach wyciaga odmienne wnioski.

    >Niepotrzebna mi taka wiedza, i tak ma przede mną pierwszeństwo.

    Ale co po pierwszenstwie, skoro skreca i nie koliduje z twoim wjazdem

    >Aha, to dlatego w stanach mogą mieć kierunkowskazy z tyłu
    >zintegrowane ze
    >stopem i czerwone -- bo są mało istotne, w końcu ten z tyłu nie musi
    >wiedzieć co robi pojazd przed nim. Borze.

    No widzisz - 300 mln samochodow, i nikomu nie przeszkadza.

    A jaki szerokosc pasa/jezdni? Ten z tylu ma odstep trzymac, wiecej
    imformacji mu niepotrzebne :-)

    >Sąd jak to sąd, opiera się na dowodach i argumentach. Jak już
    >wspominałem
    >statystycznie min. (myślę że jednak więcej patrząc po drogach) 17
    >rondoprostowaczy przypada na trzeźwomyślącego, więc nie ma się co
    >dziwić że
    >wyroki są jakie są.

    >Przeczytaj sobie przepisy budowlane dot. dróg publicznych to się
    >dowiesz
    >czy można czy nie można.

    Naprowadz, bo one grube sa.

    >Statystycznie takich skrzyżowań, nawet 3 dróg, jest promil. To że
    >powstały
    >"ronda" gdzie jest więcej niż 4 zjazdy to IMHO wynik powiększenia
    >obszaru
    >skrzyżowania i "wchłonięcia" drogi która normalnie tworzyła
    >skrzyżowanie
    >tylko z jedną drogą.

    IMO to czasem jednak efekt urbanistow ... z czasow dorozek.
    Chyba po to, aby ladnie na planie miasta wygladalo.

    >Niemniej jak ktoś myśli, to takie rzeczy są
    >eliminowane, bo prawo budowlane to nakazuje. Ale jak wiadomo nie ma
    >ludzi
    >doskonałych, wśród specjalistów też się zdarzają ignoranci.

    No, jak ci w nowych warunkach 5 czy 6 drog zbiega sie we wspolny
    obszar, to co zrobisz - powyginasz je tak, aby zrobic dwa osobne
    skrzyzowania ?

> [...]
    >że tak
    >ludzie nie robią, bo robią (gdy nie chcą stracić 2 minut i jazdy do
    >następnego skrzyżowania). To jest element dosyć powszechnego
    >samolóbstwa.

    >Ja kiedyś przez ciężarówki w Niemczech przegapiłem zjazd. Miałem
    >jeszcze
    >szansę zjechać, ale uznałem że gra nie jest warta świeczki.
    >Przejechałem
    >20km, zawróciłem jak człowiek i pojechałem bez narażania siebie i
    >innych na
    >niebezpieczeństwo. A ilu jest takich co tnie w zjazd na żyletkę z

    Taa ... ja niedawno tak pare razy pod rzad zjazd przegapilem, bo
    chcialem inna droge znalezc, a nawigacja nie pokazywala tych nowych
    modnych wezlow, co to kilometr wczesniej trzeba zjechac w boczna droge

    J.

  • 110. Data: 2021-02-15 17:16:34
    Od: TomN <n...@i...dyndnxs.invalid>

    Myjk w

    > Noji? Przecież to jest przepis w momencie gdy skrzyżowanie nie jest
    > oznakowane dodatkowymi znakami

    ???

    IDŹ ODDAJ PJ JEŻELI JE MASZ!!!
    SKĄD WY SIE BIERZECIE NA DROGACH?

    KURWA, TAM MOŻE BYĆ MULTUM ZNAKÓW, ŚWIATŁA, A PRZEPIS I TAK OBOWIAZUJE

    --
    'Tom N'