eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Dworak znowu atakuje
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 143

  • 21. Data: 2021-02-01 16:45:35
    Temat: Re: Dworak znowu atakuje
    Od: TomN <n...@i...dyndnxs.invalid>

    Myjk w
    <news:cqmlup7hprmr$.dlg@myjk.org>:

    > każdorazowe zjeżdżanie na prawy pas przy zjeździe co zmniejsza przepustowość.

    Ustaw tak, żeby te z wewnętrznego mogły zjechać z SORO na lewy, ale
    najpierw muszą ustąpić pierwszeństwa tym z zewnętrznego, którzy chcą sobie
    jeździć dookoła, albo z prawego opuścić SORO lewym...

    --
    'Tom N'


  • 22. Data: 2021-02-01 17:29:56
    Temat: Re: Dworak znowu atakuje
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Myjk" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:j...@m...org...
    Mon, 1 Feb 2021 13:58:46 +0100, J.F.
    >> 800 na test czy 800/godzine ?

    >To mało istotne, chodzi o to że przepustowość obydwu jest
    >identyczna...

    Pewne efekty powstana dopiero po przekroczeniu pewnego natezenia
    ruchu.

    >> 800/h to teoretycznie male odstepy miedzy pojazdami i trudno sie
    >> wciac
    >> w sznurek.

    >...generalnie zwiększałem ilość pojazdów do momentu w którym by się
    >zaczęło

    Natezenie ruchu jak rozumiem zwiekszales ?

    >klopsować rondo po lewej -- ale dużo wcześniej na rondzie wg
    >rondoprostowaczy robił się taki kibel że obydwa pasy były zatkane
    >całkowicie. Taka jazda jest po prostu pozbawiona elementarnego sensu.


    >> Ale tu mamy na dwoch pasach ... no a w zyciu ktos tam zawsze gazu
    >> doda
    >> i bedzie wisial na zderzaku, a za nim pusto.
    >> Ale przy dwoch pasach, to na sasiednim moze nie byc pusto.

    >A po polsku?

    Po polsku to jak masz 800 samochodow/h, to jest 4.5s miedzy
    samochodami.
    Dosc gesto, i trudno sie wbic w taki potok.
    Ale w praktyce - jeden pojedzie wolniej, drugi szybciej, bedzie miedzy
    nimi mniejszy odstep, a za nimi wiekszy.

    No ale przy dwoch pasach to juz jest srednio 9s miedzy pojazdami na
    jednym pasie.
    W miare luzno ... ale jak masz sie przebic przez dwa pasy, to znow
    moze sie zrobic gesciej ...

    >> Tylko jak to upilnowac ...
    >Tak samo jak na każdym innym skrzyżowaniu.

    Czyli wcale ? Raz na miesiac policja zrobi akcje i pare mandatow
    wystawi ... albo i nie, bo trudniej upilnowac ..

    >> No to masz tu mala kolizyjke, jesli z wewnetrznego pasa ronda chce
    >> zjechac, a na zewnetrznym ktos chce prosto, tzn po obwodzie w lewo.
    >> Twoj program nawiasem mowiac troche kolizji generuje, ale to trzeba
    >> na
    >> stopklatce.

    >Program nie jest mój, a generuje i tak więcej kolizji po prawej.

    Nie o to nawet chodzi - tam widac jak pojazdy sie zderzaja.
    Wiec czy dobra symulacja ?

    >Generalnie
    >można to jeszcze eliminować, zresztą zrobiłem to aktualnie i wtedy po
    >prawej jest jeszcze gorzej, po lewej niewiele się zmieniło, nadal
    >jest
    >płynnie. I to jest wynik głównie prawidłowego ustawienia się PRZED
    >skrzyżowaniem, dalej zjazdu z wewnętrznego pasa, oraz ustąpienia
    >całkowicie
    >pierwszeństwa pojazdowi który zjeżdża (a który ma przecież
    >pierwszeństwo
    >przed wjeżdżającym).

    >> Natomiast nie zlapalem go, aby jakis pojazd czekal na wewnetrznym
    >> pasie na oproznienie zewnetrznego.

    >Nie musi czekać. W tym właśnie rzecz że jak się pojazd prawidłowo
    >ustawi
    >przed skrzyżowaniem i pojedzie zgodnie z zasadami ogólnymi, a
    >wjeżdżający

    Ale napisales, ze z prawego pasa mozemy w prawo lub prosto, a z lewego
    w lewo lub prosto.

    Ja tu ciagle krzyzowanie kierunkow ruchu widze.

    >pozwoli zjechać ze skrzyąowania (a ma taki obowiązek) to nie ma
    >punktów
    >kolizyjnych.

    Moment moment - wjezdzam drugim wjazdem, prawym pasem. I chce jechac
    prosto przez rondo - na czwarty zjazd.
    I nic nie wiem w czasie wjezdzania, gdzie sie wybiera ten, ktorego
    widze z lewej strony, co juz jest na wewnetrznym pasie ronda.
    Bo np wjechal lewym pasem pierwszego wjazdu.

    No chyba, ze on zacznie migac, a ja prawidlowo zinterpretuje, ze on
    wcale nie chce zjechac na drugim zjezdzie, tylko na trzecim.
    Ale co znaczy "ustapic pierwszenstwa", skoro on jedzie wewnetrznym, a
    ja chce wjechac na zewnetrzny.

    Czasem pomaga rozszerzenie jezdni i wieksza odleglosc miedzy zjazdem a
    wjazdem.

    >> Czy oni tam nie maja zasady, ze z lewego pasa na wjezdzie mozna
    >> tylko
    >> w lewo ?
    >Nie, zasady w obydwu przypadkach są takie same.

    Ale nie widze takich, co staneli na wewnetrznym pasie przed zjazdem, i
    przepuszczaja tych, co zewnetrznym chca "prosto" jechac.

    >> A jaka statystyka ruchu ?
    >> Bo bym tak raczej rzekl, ze z polowa osob chce przejechac prosto,
    >> cwierc w lewo, cwierc w prawo, a zawrocic to jakies niedobitki.

    >We wszystkich kierunkach po równo. Ale doszedłem do wniosku że to bez
    >sensu trochę, bo zawracających jest mniejszość. Więc teraz dwukrotnie

    Normalnie to bym rzekl, ze to jakis margines powinien byc ...

    >zmniejszyłem ilość zawracających. Szkoda że to demo, nie mogę zapisać
    >pracy, a co za tym idzie udostępnić pliku...

    >> Ale czy symulacja jest poprawna ?
    >> Bo tak czy inaczej masz gdzies na rondzie kolizje.

    >Program jest stworzony do symulacji "korków", także nie bardzo
    >rozumiem co
    >masz namyśli pytając czy symulacja jest poprawna.

    Jak widze te krzyzujace sie ze soba pojazdy, to mam watpliwosci czy
    dobrze symuluje ...

    >Ronda są identyczne,
    >inaczej są wprowadzone zasady jazdy po nich, i tyle. W programie są
    >także
    >punkty kolizyjne, też są identycznie ustawione. Ale jak się
    >zastosować do
    >zasad ogólnych na skrzyżowaniach nieoznaczonych, to wszystko zaczyna
    >działać płynnie -- zresztą tak jak od lat twierdzę.

    No to patrz nizej - nie wiadomo jak pojazd z przeciwka pojedzie, i to
    wystarcza do zrobienia korka przed rondem.

    >> IMO - ronda moze i sa dobre przy jednym pasie ruchu i umiarkowanym
    >> natezeniu, przy dwoch jest juz Sajgon.

    >Jest sajgon jak się jeździ jak rondoprostowacz, co symulacja
    >doskonale
    >pokazuje.

    >> Jest we Wroclawiu takie miejsce
    >> https://www.google.com/maps/@51.1572946,17.0104528,1
    7z

    >To jest typowy przykład paszkwila drogowego,
    >zrobionego przez jakiegoś rondoprostowacza.

    Dlaczego - rondo jak rondo.
    Takie jak badasz - dwa pasy po obwodzie ...

    J.


  • 23. Data: 2021-02-01 19:58:30
    Temat: Re: Dworak znowu atakuje
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 1 Feb 2021 17:29:56 +0100, J.F.

    > Pewne efekty powstana dopiero po przekroczeniu pewnego natezenia
    > ruchu.

    Do takiego stanu dążyłem, w jednym przypadku, albo w drugim.

    > Natezenie ruchu jak rozumiem zwiekszales ?

    Tak.

    > Po polsku to jak masz 800 samochodow/h, to jest 4.5s miedzy
    > samochodami.
    > Dosc gesto, i trudno sie wbic w taki potok.
    > Ale w praktyce - jeden pojedzie wolniej, drugi szybciej, bedzie miedzy
    > nimi mniejszy odstep, a za nimi wiekszy.
    >
    > No ale przy dwoch pasach to juz jest srednio 9s miedzy pojazdami na
    > jednym pasie.
    > W miare luzno ... ale jak masz sie przebic przez dwa pasy, to znow
    > moze sie zrobic gesciej ...

    Ale ilość pojazdów w obydwu przypadkach jest taka sama.
    Dlaczego zatem jedno działa a drugie nie?

    > Czyli wcale ? Raz na miesiac policja zrobi akcje i pare mandatow
    > wystawi ... albo i nie, bo trudniej upilnowac ..

    Czy na setkach jak nie tysiącach skrzyżowań zasady ogólne nie działają?

    > Nie o to nawet chodzi - tam widac jak pojazdy sie zderzaja.
    > Wiec czy dobra symulacja ?

    Zderzają się jeszcze bardziej w drugim przypadku -- gdyby się nie zderzały
    to blokowanie występowałoby jeszcze bardziej. Posiedziałem chwilę i lepiej
    rozłożyłem ustępowanie pierwszeństwa, tzn. teraz jest tak że już się nie
    zderzają, czasem się zdarzy jakieś wymuszenie lekkie, ale kontaktu nie ma.

    > Ale napisales, ze z prawego pasa mozemy w prawo lub prosto, a z lewego
    > w lewo lub prosto.
    >
    > Ja tu ciagle krzyzowanie kierunkow ruchu widze.

    Nie, jeśli literalnie się potraktuje to co mówią znaki, czyli samochód na
    skrzyżowaniu ma pierwszeństwo, czyli wjeżdżający musi ustąpić pierwszeństwa
    temu na wewnętrznym pasie, nawet jak ma wolny prawy pas. Oczywiście
    większość w dyskusji twierdziła że to właśnie spowoduje korkowanie ronda,
    ale jak widać po symulacji to nie jest prawda. Cały bajer ronda polega na
    tym, że ten co na rondzie, siłą rzeczy ten co zjeżdża jest uprzywilejowany.
    Gdyby ludzie to zrozumieli i nie generowali właśnie punktów kolizyjnych
    (które Ty widzisz bo źle chcesz jeździć) poprzez wymuszanie pierwszeństwa,
    mimo tego że wygląda że mniej samochodów może przejechać, to paradoksalnie
    ruch po skrzyżowaniu, byłby płynniejszy.

    > Moment moment - wjezdzam drugim wjazdem, prawym pasem. I chce jechac
    > prosto przez rondo - na czwarty zjazd.
    > I nic nie wiem w czasie wjezdzania, gdzie sie wybiera ten, ktorego
    > widze z lewej strony, co juz jest na wewnetrznym pasie ronda.
    > Bo np wjechal lewym pasem pierwszego wjazdu.

    Ale masz przed skrzyżowaniem A7 i masz mu ustąpić pierwszeństwa. I nie ma
    znaczenia na którym pasie jest i że Ty masz np. prawy wolny.

    > No chyba, ze on zacznie migac, a ja prawidlowo zinterpretuje, ze on
    > wcale nie chce zjechac na drugim zjezdzie, tylko na trzecim.
    > Ale co znaczy "ustapic pierwszenstwa", skoro on jedzie wewnetrznym, a
    > ja chce wjechac na zewnetrzny.

    Nie musi migać, ma pierwszeństwo które dają mu znaki przed skrzyżowaniem.
    Dokładnie tak samo jak na każdym innym "kwadratowym" skrzyżowaniu jak
    jedzie drogą z pierwszeństwem.

    > Czasem pomaga rozszerzenie jezdni

    Ależ pasy na obwiedni są szersze niż dojazdowe.

    > i wieksza odleglosc miedzy zjazdem a wjazdem.

    Aha, i powstaje potworek jaki podlinkowałeś wcześniej.

    > Ale nie widze takich, co staneli na wewnetrznym pasie przed zjazdem, i
    > przepuszczaja tych, co zewnetrznym chca "prosto" jechac.

    Bo wjeżdżający na skrzyżowanie ustępują im pierwszeństwa -- tak jak być
    powinno. Poza tym ilość i kierunki samochodów w jakich się poruszają jest
    identyczna.

    > Normalnie to bym rzekl, ze to jakis margines powinien byc ...

    Zmniejszyłem zawrotowców na 0,1 -- ale to i tak nic nie zmienia, bo
    problemem są nadal skręcający w lewo z prawego pasa, a nawet ci co skręcają
    z lewego, ale potem i tak muszą wjechać na prawy żeby "skręcić w prawo" na
    zjeździe.

    > Jak widze te krzyzujace sie ze soba pojazdy, to mam watpliwosci czy
    > dobrze symuluje ...

    Ale w obydwu przypadkach tak samo się krzyżują, a nawet więcej "dzwonów"
    jest po prawej. Mogę spróbować to wyeliminować, ale to jeszcze bardziej
    zakorkuje skrzyżowanie po prawej.

    > No to patrz nizej - nie wiadomo jak pojazd z przeciwka pojedzie, i to
    > wystarcza do zrobienia korka przed rondem.

    Nie trzeba wiedzieć, wystarczy się należycie do przejazdu ustawić, ustąpić
    pierwszeństwa przejazdu pojazdowi na skrzyżowaniu, a dalej pojechać zgodnie
    z zasadami ogólnymi, czyli z prawego pasa nie objeżdżać ronda dalej jak to
    drugiego zjazdu, nie kręcić się po skrzyżowaniu jak idiota w kółko i nie
    zjeżdżać zeń koniecznie z prawego/zewnetrznego pasa.

    > Dlaczego - rondo jak rondo.
    > Takie jak badasz - dwa pasy po obwodzie ...

    No bo co to jest? https://goo.gl/maps/ERL5zgg5WYkaPQFw9

    --
    Pozdor
    Myjk


  • 24. Data: 2021-02-02 15:54:58
    Temat: Re: Dworak znowu atakuje
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Myjk" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:u...@m...org...
    Mon, 1 Feb 2021 17:29:56 +0100, J.F.
    >> Pewne efekty powstana dopiero po przekroczeniu pewnego natezenia
    >> ruchu.
    >Do takiego stanu dążyłem, w jednym przypadku, albo w drugim.

    >> Po polsku to jak masz 800 samochodow/h, to jest 4.5s miedzy
    >> samochodami.
    >> Dosc gesto, i trudno sie wbic w taki potok.
    >> Ale w praktyce - jeden pojedzie wolniej, drugi szybciej, bedzie
    >> miedzy
    >> nimi mniejszy odstep, a za nimi wiekszy.
    >
    >> No ale przy dwoch pasach to juz jest srednio 9s miedzy pojazdami na
    >> jednym pasie.
    >> W miare luzno ... ale jak masz sie przebic przez dwa pasy, to znow
    >> moze sie zrobic gesciej ...

    >Ale ilość pojazdów w obydwu przypadkach jest taka sama.
    >Dlaczego zatem jedno działa a drugie nie?

    Moze i jakas roznica jest.

    Ale ... jeszcze zobacz, o ile zmieniales.
    Zeby sie nie okazalo tak, ze prawy sie blokuje np przy 800(/h), a lewy
    juz przy 820 ...

    >> Czyli wcale ? Raz na miesiac policja zrobi akcje i pare mandatow
    >> wystawi ... albo i nie, bo trudniej upilnowac ..
    >Czy na setkach jak nie tysiącach skrzyżowań zasady ogólne nie
    >działają?


    No dzialaja, bo jak dojdzie do wypadku ...
    Ale jakbys sie przypatrzyl ... np ilu kierowcow omija korek pasem do
    skretu ... :-)

    >> Nie o to nawet chodzi - tam widac jak pojazdy sie zderzaja.
    >> Wiec czy dobra symulacja ?

    >Zderzają się jeszcze bardziej w drugim przypadku -- gdyby się nie
    >zderzały
    >to blokowanie występowałoby jeszcze bardziej. Posiedziałem chwilę i
    >lepiej
    >rozłożyłem ustępowanie pierwszeństwa, tzn. teraz jest tak że już się
    >nie
    >zderzają, czasem się zdarzy jakieś wymuszenie lekkie, ale kontaktu
    >nie ma.

    A z drugiej strony - patrze na ten korek ... i widze, ze samochody
    stoja przed rondem, mimo ze "kupa miejsca" do nadjezdzajacych.

    Ale moze to prawidlowe - jeden sie wcisnie, drugi poczeka na lepsza
    okazje ...

    >> Ale napisales, ze z prawego pasa mozemy w prawo lub prosto, a z
    >> lewego
    >> w lewo lub prosto.
    >
    >> Ja tu ciagle krzyzowanie kierunkow ruchu widze.

    >Nie, jeśli literalnie się potraktuje to co mówią znaki, czyli
    >samochód na

    Tak w ogole, to krzyzowanie kierunkow jest, bo jesli jedni chca
    przejechac "pionowo" a drudzy "poziomo", to gdzies sie musza
    skrzyzowac.

    >skrzyżowaniu ma pierwszeństwo, czyli wjeżdżający musi ustąpić
    >pierwszeństwa
    >temu na wewnętrznym pasie, nawet jak ma wolny prawy pas.

    Tzn - moglby wjechac, bo pierwszenstwa to nie naruszy - patrz
    definicja.
    Pytanie tylko co w przypadku, gdy ten z wewnetrzego pasa zechce
    zjechac na zewnetrzny ..

    >Oczywiście
    >większość w dyskusji twierdziła że to właśnie spowoduje korkowanie
    >ronda,
    >ale jak widać po symulacji to nie jest prawda. Cały bajer ronda
    >polega na
    >tym, że ten co na rondzie, siłą rzeczy ten co zjeżdża jest
    >uprzywilejowany.

    Ale duze to rondo ?

    Bo jesli duze, to naturalnym jest powstanie sytuacji, ze na jakiejs
    cwiartce obwodu na wewnetrznym pasie jest ktos, kto chce zjechac, a na
    zewnetrznym ktos, kto chce dalej po obwodzie.
    I tu ten z wewnetrznego pasa musi hamowac i czekac ... a w zlych
    ukladach, to sie nie doczeka :-)

    Wiec jak sie u siebie zabezpieczyles przed taka sytuacja ?
    Nie wolno wjechac na rondo, jesli zblizaja sie samochody po rondzie na
    ktorymkolwiek z pasow obwodowych ?

    Hm ... chyba nie ma takiej zasady, przynajmniej nie wprost zapisanej.

    Ale czy to zabezpieczy ? Wystarczy, ze na zewnetrznym pasie bedzie
    ktos wolniejszy.

    A u Ciebie w ogole tego nie widze ...

    >Gdyby ludzie to zrozumieli i nie generowali właśnie punktów
    >kolizyjnych

    No to trzeba szkolic na kursie, a moze i zapisac w przepisie.

    >(które Ty widzisz bo źle chcesz jeździć)

    One tam sa tak czy inaczej, skoro sie kierunki ruchu krzyzuja.

    >poprzez wymuszanie pierwszeństwa,

    No wlasnie nie - bo jesli jedziesz wewnetrznym pasem, to ja moge
    wjechac na zewnetrzny i nie zmusze cie przy tym do zmiany kierunku ani
    predkosci ruchu.
    Czyli ustapilem pierwszenstwa.
    A jak juz wjade, to obaj jedziemy po rondzie - chcesz zmieniac pas, to
    ustepuj pierwszenstwa :-)

    Gdybym wiedzial, ze ty chcesz zjechac na zewnetrzny pas ... ale nie
    wiem, a na miganie to raczej zly moment :-)

    Pomoze przemalowanie ronda na turbinowe.

    >> Czasem pomaga rozszerzenie jezdni
    >Ależ pasy na obwiedni są szersze niż dojazdowe.

    Nie, takie rozszerzenie, zeby byl kawalek luku miedzy zjazdem a
    wjazdem.

    Np w ZG
    https://www.google.com/maps/@51.9467167,15.4384219,1
    28m/data=!3m1!1e3

    I nawet te ciagle linie w miare pasujaco do twojej hipotezy
    wymalowane - i migac mozna z wyprzedzeniem.

    Tylko ... korki tam i tak sa :-)

    >> i wieksza odleglosc miedzy zjazdem a wjazdem.
    >Aha, i powstaje potworek jaki podlinkowałeś wcześniej.

    Nie, tam jest zupelnie co innego - ale to skutek jednej glownej
    arterii bezkolizyjnej.
    Takich wezlow zreszta w calym kraju przybywa - widac sie projektantom
    podobaja.
    I normalnie nie przeszkadzaja, a tu niestety tak.

    >> Ale nie widze takich, co staneli na wewnetrznym pasie przed
    >> zjazdem, i
    >> przepuszczaja tych, co zewnetrznym chca "prosto" jechac.

    >Bo wjeżdżający na skrzyżowanie ustępują im pierwszeństwa -- tak jak
    >być
    >powinno. Poza tym ilość i kierunki samochodów w jakich się poruszają
    >jest
    >identyczna.

    >> Normalnie to bym rzekl, ze to jakis margines powinien byc ...

    >Zmniejszyłem zawrotowców na 0,1 -- ale to i tak nic nie zmienia, bo
    >problemem są nadal skręcający w lewo z prawego pasa, a nawet ci co
    >skręcają

    No tak, oni ci zburza piekna koncepcje :-)

    Tylko o ile zrozumialem pierwotny opis - to w obu przypadkach skret w
    lewo byl tylko z lewego pasa na wjezdzie dopuszczalny.

    >z lewego, ale potem i tak muszą wjechać na prawy żeby "skręcić w
    >prawo" na
    >zjeździe.


    >> Jak widze te krzyzujace sie ze soba pojazdy, to mam watpliwosci czy
    >> dobrze symuluje ...

    >Ale w obydwu przypadkach tak samo się krzyżują, a nawet więcej
    >"dzwonów"
    >jest po prawej. Mogę spróbować to wyeliminować, ale to jeszcze
    >bardziej
    >zakorkuje skrzyżowanie po prawej.

    Ale przynajmniej ja nie bede mogl narzekac, ze symulacja jest jakas
    falszywa :-)

    >> No to patrz nizej - nie wiadomo jak pojazd z przeciwka pojedzie, i
    >> to
    >> wystarcza do zrobienia korka przed rondem.

    >Nie trzeba wiedzieć, wystarczy się należycie do przejazdu ustawić,
    >ustąpić
    >pierwszeństwa przejazdu pojazdowi na skrzyżowaniu, a dalej pojechać
    >zgodnie
    >z zasadami ogólnymi, czyli z prawego pasa nie objeżdżać ronda dalej
    >jak to
    >drugiego zjazdu, nie kręcić się po skrzyżowaniu jak idiota w kółko i
    >nie
    >zjeżdżać zeń koniecznie z prawego/zewnetrznego pasa.

    >> Dlaczego - rondo jak rondo.
    >> Takie jak badasz - dwa pasy po obwodzie ...

    >No bo co to jest? https://goo.gl/maps/ERL5zgg5WYkaPQFw9

    To? Regulacja przeplywu ?

    Ale zle rozumiesz - spojrz na to
    https://www.google.com/maps/@51.1572737,17.0097529,1
    7z
    lub to
    https://goo.gl/maps/mtFXEf8DxjiDBPF67

    Jedziesz ulica Pelczynską (w drugim linku GSV tytuluje ja Obornicka).
    Dojezdzasz do ronda, i widzisz jak po obwodzie zbliza sie ktos,
    zapewne z ulicy Obornickiej wjechal, ale to w sumie nieistotne skad
    wjechal.

    W wiekszosci przypadkow on zjedzie w Pelczynska wlasnie, wiec moglbys
    wjechac na rondo.
    Ale tego nie wiesz, wiec nie wjezdzasz, bo moze on akurat nie zjedzie.
    Zreszta ladnie to podsumowales w swoich "zasadach ogolnych".

    I ta chwila czekania powoduje, ze przepustowosc na wjezdzie od
    Pelczynskiej jest za mala.

    Jakby tu byl jakis zjazd turbinowy, to moze by watpliwosci nie bylo.

    J.


  • 25. Data: 2021-02-02 16:15:28
    Temat: Re: Dworak znowu atakuje
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 1 Feb 2021 16:03:33 +0100, w <1...@m...org>, Myjk
    <m...@n...op.pl> napisał(-a):

    > Sun, 31 Jan 2021 23:37:20 +0100, r...@k...pl
    >
    > > To super. Wskakujesz na lewy i jeżeli nie uda ci się zjechać od razu, to
    > > szybkie kółko na rondzie i jesteś +20 aut do przodu. Dla mnie rewelacja :)
    >
    > Taka rewelacja, że większość stoi zamiast jechać.

    No to mają problem.


  • 26. Data: 2021-02-06 17:49:13
    Temat: Re: Dworak znowu atakuje debili.
    Od: "JaTolko" <h...@k...pl>

    Użytkownik "Myjk" <m...@n...op.pl> napisał w wiadomości
    news:1v69qztx5ecab$.dlg@myjk.org...
    >
    > Czyli interpretacja zatwardziałego rondoprostowacza
    > jak jeździć po skrzyżowaniu o ruchu okrężnym:
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=9CaiNjD899A
    >
    > Rynce opadajooo.
    >
    > --
    > Pozdor
    > Myjk

    Myjk,
    Co nie zrozumiałeś ?
    Co dla Ciebie jest niejasne ?
    Co dla Ciebie jest nieprawidłowe ?

    Tak dobrego filmiku , przystępnie objaśnionych zasad jazdy
    po rondzie już dawno nie widziałem.
    Pan Dworak jest bardzo dobrym propagatorem przepisowej
    jazdy po drodze.


  • 27. Data: 2021-02-06 17:51:03
    Temat: Re: Dworak znowu atakuje debili.
    Od: "JaTolko" <h...@k...pl>

    Użytkownik "Myjk" <m...@n...op.pl> napisał w wiadomości
    news:1v69qztx5ecab$.dlg@myjk.org...
    >
    > Czyli interpretacja zatwardziałego rondoprostowacza
    > jak jeździć po skrzyżowaniu o ruchu okrężnym:
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=9CaiNjD899A
    >
    > Rynce opadajooo.
    >
    > --
    > Pozdor
    > Myjk

    Myjk,
    Co nie zrozumiałeś ?
    Co dla Ciebie jest niejasne ?
    Co dla Ciebie jest nieprawidłowe ?

    Tak dobrego filmiku , przystępnie objaśnionych zasad jazdy
    po zwykłym (nie turbinowym) rondzie już dawno nie widziałem.
    Pan Dworak jest bardzo dobrym propagatorem przepisowej
    jazdy po drodze.


  • 28. Data: 2021-02-06 18:06:21
    Temat: Re: Dworak znowu atakuje debili.
    Od: "JaTolko" <h...@k...pl>

    Użytkownik "Myjk" <m...@n...op.pl> napisał w wiadomości
    news:1tl6q0pva6kc2$.dlg@myjk.org...
    >
    > Na koniec dodaje że
    > trzeba wyłączyć rondo spod definicji skrzyżowania.
    >
    > --
    > Pozdor
    > Myjk

    Myjk,
    bzdury wypisujesz. Nic takiego Dworak nie powiedział.
    Twoja wyobraźnia powoduje, że fantazjujesz.

    Do sprawdzenia na filmiku od 09:22.


  • 29. Data: 2021-02-07 11:11:04
    Temat: Re: Dworak. PoRD tego nie wymaga.
    Od: "JaTolko" <h...@k...pl>

    Użytkownik "Cavallino" <C...@k...pl> napisał w wiadomości
    news:ruqt6o$s76$2$Cav@news.chmurka.net...
    >
    > przed rondem należy się zachować jak przed każdym innym
    > skrzyżowaniem.
    > Czego większość osłów nie robi, skręcając np. w lewo na rondzie, z prawego
    > pasa przed rondem.

    PoRD tego nie wymaga.


  • 30. Data: 2021-02-07 12:07:45
    Temat: Re: Dworak. PoRD tego nie wymaga.
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 07-02-2021 o 11:11, JaTolko pisze:
    > Użytkownik "Cavallino" <C...@k...pl> napisał w wiadomości
    > news:ruqt6o$s76$2$Cav@news.chmurka.net...
    >>
    >> przed rondem należy się zachować jak przed każdym innym
    >> skrzyżowaniem.
    >> Czego większość osłów nie robi, skręcając np. w lewo na rondzie, z
    >> prawego
    >> pasa przed rondem.
    >
    > PoRD tego nie wymaga.

    A co Twoim zdaniem mówi pord o pasach przed skrzyżowaniem?

strony : 1 . 2 . [ 3 ] . 4 ... 10 ... 15


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: