-
21. Data: 2021-01-22 14:42:22
Temat: Re: Elektromobilność - chyba tylko latem?
Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
Dnia Fri, 22 Jan 2021 14:17:48 +0100, ToMasz napisał(a):
> odpadają akumulatory litowe robione rękami dzieci!!!!
A ten Gejts to szczepionkami czipuje ludzi żeby ich zdepopulować.
Tu se popatrz jak robi aku: https://kariera.bmzpoland.pl/
--
Jacek
-I hate haters-
-
22. Data: 2021-01-22 14:46:57
Temat: Re: Elektromobilność - chyba tylko latem?
Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
Dnia Fri, 22 Jan 2021 14:17:48 +0100, ToMasz napisał(a):
> odpadają akumulatory litowe robione rękami dzieci!!!!
A ten Gejts to szczepionkami czipuje ludzi żeby ich zdepopulować :)
Tu se popatrz jak się robi aku: https://kariera.bmzpoland.pl/
--
Jacek
-I hate haters-
-
23. Data: 2021-01-22 15:12:00
Temat: Re: Elektromobilność - chyba tylko latem?
Od: Pete <n...@n...com>
Hello, T..
On 22.01.2021 11:34 you wrote:
> W dniu 2021-01-22 o 09:41, Lisciasty pisze:
>> W dniu 2021-01-21 o 19:51, J.F. pisze:
>>> No a w nocy spokojnie moga sie elektryki ladowac ... mocy az
>>> nadto.
>> Oczywiście że tak. Elektryki są ładowane w taniej taryfie (noce i
>> weekendy), nie trzeba geniusza żeby to stwierdzić. Owszem w dzień
>> też się zdarza (w trasie), ale taki np. Greenway w 2020 sprzedał
>> 800MWh. Co daje średni pobór 90kW na cały kraj. To jest pryszcz
>> niewart uwagi. Ładowanie elektryków i grzanie pompami ciepła to
>> zajebiste wsparcie dla energetyki w godzinach, kiedy przemysł ma
>> wyrąbane na energię elektryczną i nie ma kto jej brać. Ale ciągle
>> słychać pierdolenie że przez pompy ciepła i elektryki sieć
>> przesyłowa będzie przeciążona :> L.
> Dołek nocny w poborze energii to ok. 6 GW, pewnie średnia za całą
> noc wyjdzie ok. 4 GW. Jeśli akumulator ma 50 kWh, to znaczy, że
> można ładować ponad pół miliona elektryków jednocześnie. A jeśli
> założymy, że nuie każdy elektryk jest ładowany od zera, to pewnie
> wartość ta będzie jeszcze większa. Więc na razie nie ma problemu.
> Jedyna uwaga to taka, że jak ktoś przyjedzie pod dom takim autem, to
> nie będzie czekał do późnej nocy żeby ładować, ale każdy podłączy do
> gniazdka od razu. Więc pobór mocy będzie pewnie największy koło
> godz. 18-19. A po 3-4 nad ranem większość tych elektryków będzie
> doładowana.
Nie podłączy o 18 bo wtedy płaci .90 za kWh.
Podłączy po 22, bo wtedy 1kwh ma za .31
--
Pete
-
24. Data: 2021-01-22 17:44:53
Temat: Re: Elektromobilność - chyba tylko latem?
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "T." napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:600acbba$0$522$6...@n...neostrada.
pl...
W dniu 2021-01-22 o 11:30, ToMasz pisze:
>TIRy na tory to fantasmagoria. Jeśli nie będzie jakichś nakazów, to
>tego się nie da pogodzić z wolnym rynkiem - zawsze będzie drożej i
>wolniej. To się może opłacić tylko w ruchu międzynarodowym i to
>dalekobieżnym, bo nikt rozsądny nie będzie wysyłał ciężarówki z
>Berlina do Poznania koleją.
>Prędkość handlowa pociągów towarowych w Polsce to 25 km/godz. Jest to
>liczone od momentu wyruszenia pociągu. A gdzie czas oczekiwania na
>załadunek? Ile trzeba jechać do najbliższej rampy załadunkowej? Jak
>przetaczać wagony z delikatnym towarem na górkach rozrządowych?
No i jak zmiescic wysokiego tira pod trakcja ..
>No i policzmy - np. długi dystans - bo nikt na krótkim tak towaru nie
>wyśle - powiedzmy z Gdańska do Katowic. 500 km. Ciężarówka jedzie 85
>km/godz, co daje średnio 6 godzin jazdy + 1 godzina odpoczynku -
>razem mamy 7 godzin.
Nie bedzie tak, ze jednak troche dluzej, i w praktyce - dwa dni, bo
obowiazkowe wypoczynki ?
>Koleją - 20 godzin bez wspomnianego czasu na załadunek. A
Przy czym osobowe pociagi jada 6-10h.
>w tym czasie kierowcy i tak trzeba płacić, a siedzi gdzieś w wagonie
>pasażerskim doczepionym do pociągu.
No chyba, ze w ramach obowiazkowego wypoczynku ...
>Ps. ok. 15 lat temu PKP Cargo uruchomiło takie przewozy na/z Ukrainy
>po szerokim torze. Niestety ekonomicznie było to nieopłacalne i
>interes zawieszono.
Tylko, ze ... jakby taki kierowca jadacy gdzies z daleka Niemiec
zaladowal sie na jednej granicy, zostal przewieziony na druga i tam
pojechal do celu gdzies na Ukraine, to rachunek jakby inny.
Pasuje, pod warunkiem, ze by go PKP przewiozlo w czasie obowiazkowej
przerwy, a nawet z 15h ma do dyspozycji.
I jakby jeszcze po drodze zalatwic sprawy celne sie dalo i
priorytetowo na Ukraine wjecha - moze nawet na torach skoro szeroki
tor ...
Jeszcze inna sprawa ze Gdanska do Katowic to towar moze kontenerem
przejechac.
Ale to moze i dobrze by dzialalo, jak sie ma bocznice w firmie,
bo jak mam kontener zaladowac na tira, aby dowiezc do pobliskiego
terminalu, potem czekac z niecierpliwoscia na przyjazd wagonu, ktory
zajmie nie wiadomo ile, potem odebrac pilny telefon "kontener dotarl,
prosze przyjechac po odbior, tylko natychmiast, bo nam terminal
blokuje"
... a niech sp*, jak juz wsadze na tira, to jak piszesz - wieczorem
bedzie u celu bez komplikacji.
Niech PKP sama w ciezarowki zainwestuje, odbierze od klienta dostarczy
do klienta :-)
Choc Gdansk sie z portem kojarzy, port wlasna bocznice ma, kontener ze
statku prosto na wagon, a tych pare godzin zwloki przy transporcie
morskim to juz bez znaczenia.
J.
-
25. Data: 2021-01-22 20:11:58
Temat: Re: Elektromobilność - chyba tylko latem?
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Fri, 22 Jan 2021 11:34:38 +0100, T.
> Jedyna uwaga to taka, że
> jak ktoś przyjedzie pod dom takim autem, to nie będzie czekał do późnej
> nocy żeby ładować, ale każdy podłączy do gniazdka od razu. Więc pobór
> mocy będzie pewnie największy koło godz. 18-19. A po 3-4 nad ranem
> większość tych elektryków będzie doładowana.
EVy są standardowo wyposażone w timery ładowania (a także
ogrzewania/chłodzenia) i pozwalają wysterować kiedy ładowanie ma się
załączyć, tj. np. po 22, nawet mimo podłączenia do gniazdka tuż po
przyjechaniu do domu. Zewnętrzne timery też są, także sterowane ze
smarkfona.
> Idealnie byłoby wymyślić
> jakiś system, który by równomiernie rozkładał takie ładowanie na danym
> obszarze (żeby część właśnie zepchnąć na godziny wczesnoporanne), ale to
> chyba na razie nie jest możliwe do zrealizowania.
Taki system działał już dawno, znajoma w Wyszkowie tak dom ogrzewała, miała
na poszczególne gniazdka (tam akurat miała podpięte grzejniki) puszczany
prąd o konkretnych godzinach. Dzisiaj spokojnie można to zrobić łatwiej,
jako że jest wszędobylski internet i urządzenia które za jego pomocą mogą
się kontaktować z serwerem ZE i puszczać prąd kiedy trzeba.
--
Pozdor
Myjk
-
26. Data: 2021-01-22 21:37:07
Temat: Re: Elektromobilność - chyba tylko latem?
Od: Lisciasty <l...@p...pl>
W dniu 2021-01-22 o 11:34, T. pisze:
> Jedyna uwaga to taka, że
> jak ktoś przyjedzie pod dom takim autem, to nie będzie czekał do późnej
> nocy żeby ładować, ale każdy podłączy do gniazdka od razu.
Nikt kto ma taryfę G12 lub G12w tak nie zrobi :>
Chyba że ma wyrąbane na koszty energii bo jest bogaty, ale takich jest
pewnie promil.
> mocy będzie pewnie największy koło godz. 18-19. A po 3-4 nad ranem
> większość tych elektryków będzie doładowana.
Domowe ładowarki można ustawiać na konkretny amperaż i czas pracy.
> Idealnie byłoby wymyślić
> jakiś system, który by równomiernie rozkładał takie ładowanie na danym
> obszarze (żeby część właśnie zepchnąć na godziny wczesnoporanne), ale to
> chyba na razie nie jest możliwe do zrealizowania.
Germańce już to wymyślili i używają. Dodatkowo mają taryfy dynamiczne i
są godziny w ciągu doby kiedy szczególnie opłaca się ładować samochód.
Wszystko ogarnia odpowiednio oprogramowana ładowara. Technologicznie to
jest zaawansowane na poziomie bardziej wypasionego sterownika do
podlewania ogrodu ;)
L.
-
27. Data: 2021-01-22 21:39:22
Temat: Re: Elektromobilność - chyba tylko latem?
Od: Lisciasty <l...@p...pl>
W dniu 2021-01-22 o 12:27, J.F. pisze:
> A tak naprawde - jak sie nie beda ladowac w szczycie, to pradu starczy
> ... tylko po co zamieniac samochody benzynowe na weglowe ...
Żeby nie mieć milionów osobnych smrodzicieli, tylko kilku dużych, gdzie
jest elektrofiltr, odsiarczanie, usuwanie NOxów, pyłów i innego badziewia :]
No i żeby zżerać energię z OZE i magazynów, które już nieśmiało są budowane.
L.
-
28. Data: 2021-01-22 22:49:26
Temat: Re: Elektromobilność - chyba tylko latem?
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 22.01.2021 o 11:30, ToMasz pisze:
> a wskazałeś błędy w myśleniu tych ludzi?
> bo ja widzisz policzyłem, ale chciałbym aby ktoś jeszcze policzył, bo
> przy liczbach z 14stoma zerami łatwo się machnąć. w kazdym razie licząc
> dostępną moc wszystkich elektrowni w polce wyszło mi że gdybyśmy
> wyłączyli wszystkie odbiorniki, zero zużycia, to na jeden pojazd
> przypadałoby 1.5kilowata.
NIe bardzo rozumiem co chcesz policzyć, ale powiedzmy 26GW na powiedzmy
10 milionów samochodów (cały system pracuje tylko na zasilanie
elektryków - absurdalna sytuacja, ale jak rozumiem to liczysz).
26G/20M=2,6k. Razy 24 godziny równa się 62,4 kWh. Równa się 300km
dziennie per elektryk.
Ale to założenia z dupy. W teorii liczyliśmy z dżejhefem wiele razy -
jak ładujesz w nocy i średnio 30km przejeźdzasz, to wydoli - po prostu
nie będzie dołka w nocy. Oczywiście jak 10 milionów idealnie kulistych
elektryków będzie przejedzać idealnie kuliste 30 km dzinnie. Długi
łikend i blackout;)
PS nie liczy się na 18 zerowych liczbach tylko na jednostkach mega,
giga, kilo;)
--
Shrek
-
29. Data: 2021-01-22 22:54:26
Temat: Re: Elektromobilność - chyba tylko latem?
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 22.01.2021 o 22:49, Shrek pisze:
> W dniu 22.01.2021 o 11:30, ToMasz pisze:
>
>> a wskazałeś błędy w myśleniu tych ludzi?
>> bo ja widzisz policzyłem, ale chciałbym aby ktoś jeszcze policzył, bo
>> przy liczbach z 14stoma zerami łatwo się machnąć. w kazdym razie
>> licząc dostępną moc wszystkich elektrowni w polce wyszło mi że
>> gdybyśmy wyłączyli wszystkie odbiorniki, zero zużycia, to na jeden
>> pojazd przypadałoby 1.5kilowata.
>
> NIe bardzo rozumiem co chcesz policzyć, ale powiedzmy 26GW na powiedzmy
> 10 milionów samochodów (cały system pracuje tylko na zasilanie
> elektryków - absurdalna sytuacja, ale jak rozumiem to liczysz).
>
> 26G/20M=2,6k. Razy 24 godziny równa się 62,4 kWh. Równa się 300km
> dziennie per elektryk.
Wróć 26G/10M - ale wynik jest ok
--
Shrek
-
30. Data: 2021-01-22 23:09:32
Temat: Re: Elektromobilność - chyba tylko latem?
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 22.01.2021 o 17:44, J.F. pisze:
>> Prędkość handlowa pociągów towarowych w Polsce to 25 km/godz. Jest to
>> liczone od momentu wyruszenia pociągu. A gdzie czas oczekiwania na
>> załadunek? Ile trzeba jechać do najbliższej rampy załadunkowej? Jak
>> przetaczać wagony z delikatnym towarem na górkach rozrządowych?
>
> No i jak zmiescic wysokiego tira pod trakcja ..
To akurat wymyślono. Kontenery. Tirów nie ma sensu wozić. No ale
rzeczywiście tir to point to point, a tak trzeba przeładować.
> Jeszcze inna sprawa ze Gdanska do Katowic to towar moze kontenerem
> przejechac.
> Ale to moze i dobrze by dzialalo, jak sie ma bocznice w firmie,
> bo jak mam kontener zaladowac na tira, aby dowiezc do pobliskiego
> terminalu, potem czekac z niecierpliwoscia na przyjazd wagonu, ktory
> zajmie nie wiadomo ile, potem odebrac pilny telefon "kontener dotarl,
> prosze przyjechac po odbior, tylko natychmiast, bo nam terminal blokuje"
> ... a niech sp*, jak juz wsadze na tira, to jak piszesz - wieczorem
> bedzie u celu bez komplikacji.
Jak szybko i dużo to raczej nie koleją. Inna sprawa, że szybkość nie
jest zwykle wymagana. Bardziej ważna jest przwidywalność. Tu
teoretycznie kolej daje radę. W praktyce...
--
Shrek