  • 21. Data: 2021-01-22 14:42:22
    Temat: Re: Elektromobilność - chyba tylko latem?
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 22 Jan 2021 14:17:48 +0100, ToMasz napisał(a):

    > odpadają akumulatory litowe robione rękami dzieci!!!!

    A ten Gejts to szczepionkami czipuje ludzi żeby ich zdepopulować.
    Tu se popatrz jak robi aku: https://kariera.bmzpoland.pl/
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 22. Data: 2021-01-22 14:46:57
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Tu se popatrz jak się robi aku: https://kariera.bmzpoland.pl/
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 23. Data: 2021-01-22 15:12:00
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, T..
    On 22.01.2021 11:34 you wrote:

> [...]
    > noc wyjdzie ok. 4 GW. Jeśli akumulator ma 50 kWh, to znaczy, że
    > można ładować ponad pół miliona elektryków jednocześnie. A jeśli
    > założymy, że nuie każdy elektryk jest ładowany od zera, to pewnie
    > wartość ta będzie jeszcze większa. Więc na razie nie ma problemu.
    > Jedyna uwaga to taka, że jak ktoś przyjedzie pod dom takim autem, to
    > nie będzie czekał do późnej nocy żeby ładować, ale każdy podłączy do
    > gniazdka od razu. Więc pobór mocy będzie pewnie największy koło
    > godz. 18-19. A po 3-4 nad ranem większość tych elektryków będzie

    Nie podłączy o 18 bo wtedy płaci .90 za kWh.
    Podłączy po 22, bo wtedy 1kwh ma za .31

    --
    Pete

  • 24. Data: 2021-01-22 17:44:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "T." napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 2021-01-22 o 11:30, ToMasz pisze:

    >TIRy na tory to fantasmagoria. Jeśli nie będzie jakichś nakazów, to
    >tego się nie da pogodzić z wolnym rynkiem - zawsze będzie drożej i
    >wolniej. To się może opłacić tylko w ruchu międzynarodowym i to
    >dalekobieżnym, bo nikt rozsądny nie będzie wysyłał ciężarówki z
    >Berlina do Poznania koleją.
    >Prędkość handlowa pociągów towarowych w Polsce to 25 km/godz. Jest to
    >liczone od momentu wyruszenia pociągu. A gdzie czas oczekiwania na
    >załadunek? Ile trzeba jechać do najbliższej rampy załadunkowej? Jak
    >przetaczać wagony z delikatnym towarem na górkach rozrządowych?

    No i jak zmiescic wysokiego tira pod trakcja ..

    >No i policzmy - np. długi dystans - bo nikt na krótkim tak towaru nie
    >wyśle - powiedzmy z Gdańska do Katowic. 500 km. Ciężarówka jedzie 85
    >km/godz, co daje średnio 6 godzin jazdy + 1 godzina odpoczynku -
    >razem mamy 7 godzin.

    Nie bedzie tak, ze jednak troche dluzej, i w praktyce - dwa dni, bo
    obowiazkowe wypoczynki ?

    >Koleją - 20 godzin bez wspomnianego czasu na załadunek. A

    Przy czym osobowe pociagi jada 6-10h.

    >w tym czasie kierowcy i tak trzeba płacić, a siedzi gdzieś w wagonie
    >pasażerskim doczepionym do pociągu.

    No chyba, ze w ramach obowiazkowego wypoczynku ...

    >Ps. ok. 15 lat temu PKP Cargo uruchomiło takie przewozy na/z Ukrainy
    >po szerokim torze. Niestety ekonomicznie było to nieopłacalne i
    >interes zawieszono.

    Tylko, ze ... jakby taki kierowca jadacy gdzies z daleka Niemiec
    zaladowal sie na jednej granicy, zostal przewieziony na druga i tam
    pojechal do celu gdzies na Ukraine, to rachunek jakby inny.

    Pasuje, pod warunkiem, ze by go PKP przewiozlo w czasie obowiazkowej
    przerwy, a nawet z 15h ma do dyspozycji.
    I jakby jeszcze po drodze zalatwic sprawy celne sie dalo i
    priorytetowo na Ukraine wjecha - moze nawet na torach skoro szeroki
    tor ...

    Jeszcze inna sprawa ze Gdanska do Katowic to towar moze kontenerem
    przejechac.
    Ale to moze i dobrze by dzialalo, jak sie ma bocznice w firmie,
    bo jak mam kontener zaladowac na tira, aby dowiezc do pobliskiego
    terminalu, potem czekac z niecierpliwoscia na przyjazd wagonu, ktory
    zajmie nie wiadomo ile, potem odebrac pilny telefon "kontener dotarl,
    prosze przyjechac po odbior, tylko natychmiast, bo nam terminal
    blokuje"
    ... a niech sp*, jak juz wsadze na tira, to jak piszesz - wieczorem
    bedzie u celu bez komplikacji.

    Niech PKP sama w ciezarowki zainwestuje, odbierze od klienta dostarczy
    do klienta :-)

    Choc Gdansk sie z portem kojarzy, port wlasna bocznice ma, kontener ze
    statku prosto na wagon, a tych pare godzin zwloki przy transporcie
    morskim to juz bez znaczenia.

    J.

  • 25. Data: 2021-01-22 20:11:58
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 22 Jan 2021 11:34:38 +0100, T.

> [...]
    > mocy będzie pewnie największy koło godz. 18-19. A po 3-4 nad ranem
    > większość tych elektryków będzie doładowana.

    EVy są standardowo wyposażone w timery ładowania (a także
    ogrzewania/chłodzenia) i pozwalają wysterować kiedy ładowanie ma się
    załączyć, tj. np. po 22, nawet mimo podłączenia do gniazdka tuż po
    przyjechaniu do domu. Zewnętrzne timery też są, także sterowane ze
    smarkfona.

    > Idealnie byłoby wymyślić
    > jakiś system, który by równomiernie rozkładał takie ładowanie na danym
    > obszarze (żeby część właśnie zepchnąć na godziny wczesnoporanne), ale to
    > chyba na razie nie jest możliwe do zrealizowania.

    Taki system działał już dawno, znajoma w Wyszkowie tak dom ogrzewała, miała
    na poszczególne gniazdka (tam akurat miała podpięte grzejniki) puszczany
    prąd o konkretnych godzinach. Dzisiaj spokojnie można to zrobić łatwiej,
    jako że jest wszędobylski internet i urządzenia które za jego pomocą mogą
    się kontaktować z serwerem ZE i puszczać prąd kiedy trzeba.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 26. Data: 2021-01-22 21:37:07
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu 2021-01-22 o 11:34, T. pisze:
    > Jedyna uwaga to taka, że
    > jak ktoś przyjedzie pod dom takim autem, to nie będzie czekał do późnej
    > nocy żeby ładować, ale każdy podłączy do gniazdka od razu.

    Nikt kto ma taryfę G12 lub G12w tak nie zrobi :>
    Chyba że ma wyrąbane na koszty energii bo jest bogaty, ale takich jest
    pewnie promil.

    > mocy będzie pewnie największy koło godz. 18-19. A po 3-4 nad ranem
    > większość tych elektryków będzie doładowana.

    Domowe ładowarki można ustawiać na konkretny amperaż i czas pracy.

> [...]
    > obszarze (żeby część właśnie zepchnąć na godziny wczesnoporanne), ale to
    > chyba na razie nie jest możliwe do zrealizowania.

    Germańce już to wymyślili i używają. Dodatkowo mają taryfy dynamiczne i
    są godziny w ciągu doby kiedy szczególnie opłaca się ładować samochód.
    Wszystko ogarnia odpowiednio oprogramowana ładowara. Technologicznie to
    jest zaawansowane na poziomie bardziej wypasionego sterownika do
    podlewania ogrodu ;)

    L.

  • 27. Data: 2021-01-22 21:39:22
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu 2021-01-22 o 12:27, J.F. pisze:
    > A tak naprawde - jak sie nie beda ladowac w szczycie, to pradu starczy
    > ... tylko po co zamieniac samochody benzynowe na weglowe ...

    Żeby nie mieć milionów osobnych smrodzicieli, tylko kilku dużych, gdzie
    jest elektrofiltr, odsiarczanie, usuwanie NOxów, pyłów i innego badziewia :]
    No i żeby zżerać energię z OZE i magazynów, które już nieśmiało są budowane.

    L.

  • 28. Data: 2021-01-22 22:49:26
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.01.2021 o 11:30, ToMasz pisze:

    > a wskazałeś błędy w myśleniu tych ludzi?
    > bo ja widzisz policzyłem, ale chciałbym aby ktoś jeszcze policzył, bo
    > przy liczbach z 14stoma zerami łatwo się machnąć. w kazdym razie licząc
    > dostępną moc wszystkich elektrowni w polce wyszło mi że gdybyśmy
    > wyłączyli wszystkie odbiorniki, zero zużycia, to na jeden pojazd
    > przypadałoby 1.5kilowata.

    NIe bardzo rozumiem co chcesz policzyć, ale powiedzmy 26GW na powiedzmy
    10 milionów samochodów (cały system pracuje tylko na zasilanie
    elektryków - absurdalna sytuacja, ale jak rozumiem to liczysz).

    26G/20M=2,6k. Razy 24 godziny równa się 62,4 kWh. Równa się 300km
    dziennie per elektryk.

    Ale to założenia z dupy. W teorii liczyliśmy z dżejhefem wiele razy -
    jak ładujesz w nocy i średnio 30km przejeźdzasz, to wydoli - po prostu
    nie będzie dołka w nocy. Oczywiście jak 10 milionów idealnie kulistych
    elektryków będzie przejedzać idealnie kuliste 30 km dzinnie. Długi
    łikend i blackout;)

    PS nie liczy się na 18 zerowych liczbach tylko na jednostkach mega,
    giga, kilo;)

    --
    Shrek

  • 29. Data: 2021-01-22 22:54:26
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.01.2021 o 22:49, Shrek pisze:

> [...]
    > elektryków - absurdalna sytuacja, ale jak rozumiem to liczysz).
    >
    > 26G/20M=2,6k. Razy 24 godziny równa się 62,4 kWh. Równa się 300km

    Wróć 26G/10M - ale wynik jest ok

    --
    Shrek

  • 30. Data: 2021-01-22 23:09:32
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.01.2021 o 17:44, J.F. pisze:

    > No i jak zmiescic wysokiego tira pod trakcja ..

    To akurat wymyślono. Kontenery. Tirów nie ma sensu wozić. No ale
    rzeczywiście tir to point to point, a tak trzeba przeładować.

> [...]
    > prosze przyjechac po odbior, tylko natychmiast, bo nam terminal blokuje"
    > ... a niech sp*, jak juz wsadze na tira, to jak piszesz - wieczorem

    Jak szybko i dużo to raczej nie koleją. Inna sprawa, że szybkość nie
    jest zwykle wymagana. Bardziej ważna jest przwidywalność. Tu
    teoretycznie kolej daje radę. W praktyce...

    --
    Shrek