  • 81. Data: 2021-01-27 09:47:29
    Temat: Re: Elektromobilność - chyba tylko latem?
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2021-01-27 o 09:06, Myjk pisze:
    > Tue, 26 Jan 2021 01:27:42 +0100, ii

    > Mam sztywne, bo nie ma potrzeby mieć dynamicznego.

    > Nie musi być osobnego wyjścia, wystarczą sterowniki na "kontakty"
    > komunikujące się z operatorem via net. Umówmy się, dzisiaj każdy kto ma
    > prąd, ma też internet, a już z pewnością ma internet taki co ma EV w
    > garażu. Generalnie ja tu znowu widzę robienie problemu tam gdzie go nie ma.

    Wydaje mi się, że via net to może być wysłana informacja z licznika, ale
    nie z niczego za nim. Nie można - na razie - sterować niczym co znajduje
    się z drugiej strony licznika. Ale głowy nie dam.
    Z drugiej strony - jeśli zajdzie taka potrzeba to pewnie się da -
    wystarczy zamontować odpowiednią przystawkę przed licznikiem i dalej
    albo kabelkiem albo jakieś Wifi. Ponieważ przyrost nie będzie lawinowy
    to jest to do zrobienia bez problemu.
    T.

  • 82. Data: 2021-01-27 15:22:49
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.01.2021 o 09:06, Myjk pisze:

> [...]
    > prąd, ma też internet, a już z pewnością ma internet taki co ma EV w
    > garażu. Generalnie ja tu znowu widzę robienie problemu tam gdzie go nie ma.

    Jest problem. Masz gniazdko, masz neta, nie masz się z kim komunikować i
    czym.

    --
    Shrek

  • 83. Data: 2021-01-27 18:41:02
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Shrek.
    On 27.01.2021 15:22 you wrote:

    > Jest problem. Masz gniazdko, masz neta, nie masz się z kim
    > komunikować i czym.

    Się zaskoczy coś takiego i voila!
    https://amiplus.tauron-dystrybucja.pl/o-amiplus/han-
    tauron-amiplus

    --
    Pete

  • 84. Data: 2021-01-27 18:58:20
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.01.2021 o 18:41, Pete pisze:

    > Się zaskoczy coś takiego i voila!
    > https://amiplus.tauron-dystrybucja.pl/o-amiplus/han-
    tauron-amiplus

    I co to da? Możesz sobie zobaczysz ile ciągniesz. To wszystko. I co -
    chcesz to jakoś z tesla czy innym tłizy połączyć, żeby jego wewnętrzna
    ładowarka wiedziała ile ciągnie? Przecież ona to wie:P To musi być
    komunikacja w zupełnie inną stonę - od operatora (a nie licznika) do
    ładowarek (zasadniczo wszystkich), żeby wiedziały ile moga pociągnąć bez
    wywalania bezpieczników i przewracania systemu energetycznego (to już
    jak pinokio wyprodukuje te 10 milionów elektryków). A zeby wiedziec ile
    można pociągnąć bez wywalenia bezpieczników, musisz wiedzieć jakie to
    bezpieczniki są (a niekoniecznie są we władaniu operatora) i pod które
    obwody podłączone są które ładowarki. "to nie tak szybko, to trzeba na
    spokojnie":P

    --
    Shrek

  • 85. Data: 2021-01-28 10:41:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "T." napisał w wiadomości grup
    pl...

> [...]
    >albo kabelkiem albo jakieś Wifi. Ponieważ przyrost nie będzie
    >lawinowy to jest to do zrobienia bez problemu.

    Urzadzenia sa, tylko popatrzcie na nasze dyskusje ze Shrekiem - pewnie
    trzeba uzgodnic w wiekszym obszarze, a nie ze wszyscy sobie wlacza o
    22 i wywalą bezpiecznik wspolny.

    Albo jakas inteligentna siec, albo jak pisalem - funkcja w samochodzie
    rozkladajaca ladowanie na zadany czas - ograniczajac moc.

    J.

  • 86. Data: 2021-01-28 20:29:27
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 27 Jan 2021 18:41:02 +0100, Pete

    > Się zaskoczy coś takiego i voila!
    > https://amiplus.tauron-dystrybucja.pl/o-amiplus/han-
    tauron-amiplus

    Ale po co, domofony się potrafią komunikować via net, a gniazdka się nei da
    zrobić, które będzie na podstawie danych od operatora włączać prąd?
    Poważnie robicie problemy tam gdzie ich nie ma. Nie dzisiaj. Poza tym na
    najbliższe 10 lat to w nocy jest taka dziura, że szkoda tym "problemem"
    sobie zawracać głowę.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 87. Data: 2021-01-28 21:09:10
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Myjk.
    On 28.01.2021 20:29 you wrote:

> [...]
    > prąd? Poważnie robicie problemy tam gdzie ich nie ma. Nie dzisiaj.
    > Poza tym na najbliższe 10 lat to w nocy jest taka dziura, że szkoda

    Chodzi o to, żeby zarządzający siecią wysłał polecenie do licznika żeby
    włączył sobie maxi tanią taryfę np w nocy o 03:20 i taka też informację
    do urządzeń u tego abonenta.
    A następnie o 5:00 informację o wyłączeniu.
    A u innego abonenta może udostępnić taką taryfę między 23:46 a 2:54.

    --
    Pete

  • 88. Data: 2021-01-28 21:11:20
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Shrek.
    On 27.01.2021 18:58 you wrote:

> [...]
    > niekoniecznie są we władaniu operatora) i pod które obwody
    > podłączone są które ładowarki. "to nie tak szybko, to trzeba na

    Popatrz na problem globalnie. Operator
    Może wyłączyć online na jednym liczniku tanią taryfę pomiędzy 22 a 2 a
    na innym między 1 a 4. A na kolejnym między 3 a 6.

    --
    Pete

  • 89. Data: 2021-01-28 21:22:46
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 28.01.2021 o 21:11, Pete pisze:

    > Popatrz na problem globalnie. Operator
    > Może wyłączyć online na jednym liczniku tanią taryfę pomiędzy 22 a 2 a
    > na innym między 1 a 4. A na kolejnym między 3 a 6.

    To opracowano już dawno bez zadnych dodatkowych łączności. NIe o to chodzi.

    --
    Shrek

  • 90. Data: 2021-01-28 21:23:40
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 28.01.2021 o 20:29, Myjk pisze:
    > Wed, 27 Jan 2021 18:41:02 +0100, Pete

    tauron-amiplus

    > Ale po co, domofony się potrafią komunikować via net, a gniazdka się nei da
    > zrobić, które będzie na podstawie danych od operatora włączać prąd?
    Wszystko da się zrobić. Tylko wiele rzeczy nie zostalo zrobione. Z
    różnych wzgledów.

    --
    Shrek