  • 101. Data: 2021-11-26 14:28:26
    Temat: Re: Green Lantern :)
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 26 Nov 2021 13:36:09 +0100, J.F wrote:
    > P.S. Przypomnieliscie mi cos
    > https://en.wikipedia.org/wiki/Atmos_clock
    > Jest darmowa energia w powietrzu.

    no i jest jeszcze to

    https://en.wikipedia.org/wiki/Oxford_Electric_Bell

    Niby zwykla bateria, ale ... 180 lat - Piotrze cos dla Ciebie :-)

    I pewnie to Ci sie spodoba
    https://en.wikipedia.org/wiki/Clock_of_the_Long_Now

    J.

  • 102. Data: 2021-11-26 20:54:39
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 25/11/2021 23:28, LordBluzg(R) wrote:
    > No właśnie te, gdzie wszelakie fluktuacje są specjalnie gaszone.

    W zdecydowanej większości przypadkó z życia codziennego, drganai są
    gaszone w wyniku rozpraszania energii. Co tu jest niewyjaśnionego?

    > Jakieś harmoniczne

    W rezonansie nie grająroli i są wyjaśnione.

    >, wirowe

    Co wirowe? Prądy? POtrafimy je liczyć ocierajac się o perfkecję.

    >, cokolwiek.

    Nie. Miałeś napisać co jest "nie do końca wyjaśnione" a zamaist tego
    rzucasz przypadkowym technobełkotem.

    > Podobno przeszkadzają i trzeba je
    > "zabijać" :) Takie ładne źródełka i zabijajo :/

    Zabijać prądy wirowe? Zmień literaturę, autor obecnie za dużo ćpa.

    > Noto masz inny rdzeń:
    > https://youtu.be/acUc2jg-ZrU :)

    Ten też jest rozbierany?

    a) świeci się przez kilka sekund.
    b) nie wiesz co jest pod stołem.

    Co chcesz udowodnić nastepnym filmem?

    > https://youtu.be/SSc74dSARLA inna replika...wchuj tego :)

    W huj i ani jedno nie jest pokazane w niezależnym laboratorim. Nie
    zastanawia Cię to?

    > Zasadę brzytwy używam na co dzień

    Nie używasz. Gdybyś użwał założyłbyś źródło zasilania, zamiast się
    ośmieszać publicznie.

    > i nie komplikuję prostych spraw.

    Więc zamiast komplikować wysysając z palca nieznane śródła energi
    rezonansowej, zakłądajże układ jest zasilany, na jeden z kilku sposobów.

    > Źle
    > używasz tego określenia albo go nie rozumiesz.

    Doskonale rozumiem, czym jest rzeczona brzytwa. Zamias tzakladać że ktoś
    chodzi po wodzie, sprawdzam czy są tam wbite pale, b oto jest
    nieskończenie bardziej prawdopodobne.

    > Ale ja mam coś, co napędza rozwój. Nazywa się to CIEKAWOŚĆ.

    To nie jest ciekawość, tylko łatwowierność.

    > Ty jesteś
    > zwolennikiem sceptycyzmu

    Tak, od kilkuset lat takie myślenie generuje postęp.

    >, czyli Hamulcowym :)

    Odwrotnie, sceptycyzm wygenerował największy postep w dziejach
    ludzkosci. Nazywa sie to "metoda naukowa" i jednym z elementów jest
    sceptycyzm.

    > Taki mnich co spali
    > każdego który kręci ziemią a nie słońcem :)

    Mylisz sceptycyzm z religiami. To coś kompletnie innego.

    > Umiem odsiewać ziarna od plew

    Własnie pokazałeś cały kolektor plew nazywając to ziarnem.

    Internet jest pełny takich filmików. Chyba nie przyszło Ci do głowy, że
    jesteś piereszy który je widzi na oczy?

    > ale mam też jakiś poziom wiedzy

    Nie masz. Gdybyś miał, byłbyś sceptyczny.

    > No świeci sobie nawet.

    Znakomicie. Jakie masz zaufanie do rozbierajacego?

    > Ale wiesz, że powyższym zdaniem/tezą, pogrzebałeś jakąkolwiek, swoją
    > wiedzę na ten temat?

    Wręcz odwrotnie. Podałem Ci przykładowe wyjaśnienie.

    Jeśli jesteś choć odrobinę elektronikiem, zapewne słyszałeś o tym, że
    można magazynować energię kinetyczną w polu magnetycznym. Robi to cewka.
    Tak samo jak energię potencjalną można magazynować w polu elektrycznym.
    Robi to kondensator.

    Jeśli uważasz że jest inaczej, masz przed sobą spory stos książek z
    zakresu 1 klasy technikum, do obalenia.

    To, że nie bawie się na codzień elektronika analogową, nie zoancza że
    nie mam dostatecznie dużo wiedzy z zakresu fizyki zjawisk w cewkach.

    > To zdanie, które napisałeś, nie mieści się w żadnej normie. Napisałbym,
    > że to megabrednia ale i tak byś nie wiedział w którym momencie :)

    Nie wiem. Przedstaw nam łaskawco, co dziwnego jest w magazynowaniu prądu
    w cewce. Podpowiem, dla Twojej ciekawości, że cewka jest wtedy zwarta.
    (w przeciwnieństwie do kondensatora, który magazynuje energię kiedy jest
    rozwarty).

    Zrobienie prostej przetwornicy przekształcającej prąd płynący w dużej
    cewce na napięcie ładujące kondensator i zasilające diody, to 1
    tranzystor i komparator.

  • 103. Data: 2021-11-26 23:33:36
    Od: "Rutkowski, Jacek" <j...@w...pl>

    W dniu 26.11.2021 o 14:04, J.F pisze:
> [...]
    od-zamkniety-w-butelce-blisko.html

    > Ciekawe.
    >
    > Musial chyba wprowadzic wystarczajaco duzo roznych bakterii, zeby to
    > dzialalo.

    Raczej nic nie musiał, bakterie są wszędzie i ich pozbycie się jest
    problematyczne...

    --
    pzdr, j.r.

  • 104. Data: 2021-11-27 10:42:22
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 26 Nov 2021 14:04:02 +0100, "J.F"
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Musial chyba wprowadzic wystarczajaco duzo roznych bakterii, zeby to
    > dzialalo.

    Takich szczelnych żyjących słoików na YT jest pełno: wpisz w YT
    "sealed ecosystem in a jar"

    --
    Marek

  • 105. Data: 2021-11-28 21:18:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 26 Nov 2021 13:36:09 +0100, J.F napisał(a):
    > P.S. Przypomnieliscie mi cos
    > https://en.wikipedia.org/wiki/Atmos_clock
    > Jest darmowa energia w powietrzu.

    a tak z drugej strony

    https://youtu.be/HMEBpZWckpw?t=41

    gdzie oni batere schowali ?

    no i taki staroc - pompa kawitacyjna
    https://youtu.be/sQCTGKu4tsk?t=276

    A jeszcze takie cos:
    https://www.youtube.com/watch?v=gLR9NLJ4-4w

    J.

  • 106. Data: 2021-11-28 21:50:42
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 28/11/2021 21:18, J.F. wrote:
    > https://youtu.be/HMEBpZWckpw?t=41
    > gdzie oni batere schowali ?

    Ruch "w dół" jest skranie nienaturalny, jak gdyby ktos pociągał za linkę
    i to ręcznie. Atefakty kompresji ładnie takie żyłki usuwają.

    > no i taki staroc - pompa kawitacyjna
    > https://youtu.be/sQCTGKu4tsk?t=276

    8x a nawet 12x energia włożona. Typowy wynalazca typu: "działa, tylko
    jeszcze nie zmierzyliśmy, ale działa".

    Czekam od dłuższego czasu na filmik gdzie ktoś podpina do tego
    ciepłomierz za 50zł i weryfikuje. Nie doczekam się, to ignoranci z 27
    letnim doświadczeniem w skręcaniu rurek jak większość ekspertów
    sprzedaży i wynalazców garażowych.

    > A jeszcze takie cos:
    > https://www.youtube.com/watch?v=gLR9NLJ4-4w

    Wiadomo, zwykła grzałka zawsze będzie lepsza od pompy ciepła, jak sie
    fikuśnie wygnie blachę ;) Czy pan prof dr hab wyjasnił skąd nadmiarowe
    procenty? 104-106%. Kiedy pompa ciepła daje 400% a tu mają "znakomite
    współdziałanie z PV". Łomatko, co za upadek nauki. Ale to tumanistyczna,
    więc nie szkoda.

  • 107. Data: 2021-11-29 06:00:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 28 Nov 2021 21:50:42 +0100, heby napisał(a):

    > Ruch "w dół" jest skranie nienaturalny, jak gdyby ktos pociągał za linkę
    > i to ręcznie. Atefakty kompresji ładnie takie żyłki usuwają.

    Szczegolnie, ze moze byc gdzies za konstrukcja schowana ... albo
    magnes pod stolem :-)

    > 8x a nawet 12x energia włożona. Typowy wynalazca typu: "działa, tylko
    > jeszcze nie zmierzyliśmy, ale działa".

    Ale zauwaz, ze to nie wynalazca, tylko sprzedawca pomp ciepla.
    I jak mowi, ze "to sie wydaje dzialac lepiej niz dobra pompa ciepla",
    to juz jest znakomity wynik, bo skad to nadmiarowe cieplo ?

    > Czekam od dłuższego czasu na filmik gdzie ktoś podpina do tego
    > ciepłomierz za 50zł i weryfikuje. Nie doczekam się, to ignoranci z 27

    sa cieplomierze za 50 zl?

    > letnim doświadczeniem w skręcaniu rurek jak większość ekspertów
    > sprzedaży i wynalazców garażowych.

    No wiesz - jesli chca zarobic na sprzedazy tego, to beda musieli to
    przemierzyc. Bo klient nawet jak uwierzy od razu, to po rachunku
    przestanie.

    Ale ich "garazowa kalorymetria" tez dobra ... o ile naprawde wychodzi
    COP choc 2 ...

    > Wiadomo, zwykła grzałka zawsze będzie lepsza od pompy ciepła, jak sie
    > fikuśnie wygnie blachę ;) Czy pan prof dr hab wyjasnił skąd nadmiarowe
    > procenty? 104-106%.

    Patrz wyzej - nie zawsze trzeba wyjasniac skad, ważne, ze działa :-)

    > Kiedy pompa ciepła daje 400% a tu mają "znakomite
    > współdziałanie z PV". Łomatko, co za upadek nauki. Ale to tumanistyczna,
    > więc nie szkoda.

    tumanistyczno-przyrodnicza.
    I moze nawet granty na badania dostają :-(

    J.

  • 108. Data: 2021-11-29 17:51:53
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 29/11/2021 06:00, J.F. wrote:
    > Ale zauwaz, ze to nie wynalazca, tylko sprzedawca pomp ciepla.

    Dla klienta końcowego nie jest ważne, kto bredzi.

    Sprzedwca tym gorszy, bo jest jeszcze bardziej łatwowierny, niż
    podejrzliwy klient. Własnym nazwiskiem podpisuje urządzenie łamiące
    prawa fizyki i bez gwarancji że działa. Trudno to nazwać naiwnością, to
    następny poziom ignorancji z okolic "od 27 lat skręcam rurki, to wiem".

    > I jak mowi, ze "to sie wydaje dzialac lepiej niz dobra pompa ciepla",
    > to juz jest znakomity wynik, bo skad to nadmiarowe cieplo ?

    Wynalazcy i sprzedawcy, po tej stronie ignorancji, nie zadają sobie tego
    pytania, więc problemu nie mają z odpowiedzią.

    > sa cieplomierze za 50 zl?

    Używane, na olx, kupiłem za 30zł. Dla dwóch grzałek 3.5kW (grzanie
    basenu), ze zmywarki, pokazywały troche ponad 7kW. To wystarczająca
    dokładność aby mówić o 8-12x a na pewno wystarczająca, aby nie robić z
    sibie błazna, publicznie.

    > No wiesz - jesli chca zarobic na sprzedazy tego, to beda musieli to
    > przemierzyc. Bo klient nawet jak uwierzy od razu, to po rachunku
    > przestanie.

    Nie muszą. Taki Walczak sprzedaje swoje piece soniczne, jako "oszczędne"
    choć nie widzę śladu oszczędności względem grzałki a w środku następuje
    konwersja prądu na ciepło, tylko w popieprzony i bezużyteczny sposób.
    Wystarczy być ignorantem bez wstydu. A może zacząc od zapytania, co w
    nich sonicznego, ciakawe kogo by zbiło z tropu.

    > Ale ich "garazowa kalorymetria" tez dobra ... o ile naprawde wychodzi
    > COP choc 2 ...

    Nie trzeba kalorymetru, aby policzyć, że COP < 1.

    > tumanistyczno-przyrodnicza.
    > I moze nawet granty na badania dostają :-(

    Granty na bank, pewnie stąd te 104%. W naszym kraju istnieje potrzeba,
    aby nauka grantowana była gwarantowana pozytywnymi wynikami. Nigdy tego
    nie pojmowałem, ale widocznie tych 3 muszkieterów pojmuje aż za dobrze.

  • 109. Data: 2021-11-29 17:59:25
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 29 Nov 2021 17:51:53 +0100, heby wrote:

> [...]
    > prawa fizyki i bez gwarancji że działa. Trudno to nazwać naiwnością, to
    > następny poziom ignorancji z okolic "od 27 lat skręcam rurki, to wiem".

    No ale widzisz - nie wciska klientom, nie podpisuje - na razie stara
    sie przebadac.

    > Wynalazcy i sprzedawcy, po tej stronie ignorancji, nie zadają sobie tego
    > pytania, więc problemu nie mają z odpowiedzią.

    Problemu nie maja, ale "urzadzenie podgrzewa mi zbiornik wody szybciej
    niz PC i bierze mniej pradu" ... klamie, pomylil sie,
    czy jednak dziala ? :-)

> [...]
    > basenu), ze zmywarki, pokazywały troche ponad 7kW. To wystarczająca
    > dokładność aby mówić o 8-12x a na pewno wystarczająca, aby nie robić z

    OK, ale jego zbiornik tez cos tam mierzy ...

    > Nie trzeba kalorymetru, aby policzyć, że COP < 1.

    A jak jednak wyjdzie 2 ?

    > Granty na bank, pewnie stąd te 104%. W naszym kraju istnieje potrzeba,
    > aby nauka grantowana była gwarantowana pozytywnymi wynikami. Nigdy tego
    > nie pojmowałem, ale widocznie tych 3 muszkieterów pojmuje aż za dobrze.

    Myslisz, ze tylko u nas?
    Sukces wszedzie mile widziany :-)

    J.

  • 110. Data: 2021-11-29 18:26:26
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 29/11/2021 17:59, J.F wrote:
    > No ale widzisz - nie wciska klientom, nie podpisuje - na razie stara
    > sie przebadac.

    Pokazuje i bredzi, generując w okół siebie aurę innowacyjności, brylując
    w mediach. To nie są pieniądze, ale to się łatwo przerabia na pieniądze.

    > Problemu nie maja, ale "urzadzenie podgrzewa mi zbiornik wody szybciej
    > niz PC i bierze mniej pradu" ... klamie, pomylil sie,
    > czy jednak dziala ? :-)

    Myślę, że on sam nie potrafił by odróżnić tych pojęć ani udowonić
    czekogolwiek. To sprzedawca, uwierzy i będzie powtarzał dowolne brednie.

    Co najmniej kilka razy przyciskałem takich sprzedawców na róznych
    imprezach tego typu i po przerwaniu cienkiej osłony buzz words i "27 lat
    doświadczenia", wsysała próżnia [1].

    > OK, ale jego zbiornik tez cos tam mierzy ...

    Nic nie mierzy, sam powiedział, że dopiero będa mierzyć. Ale marketing
    zrobić można na zaś a i może jakiś medal innowacyjność wpadnie.

    > A jak jednak wyjdzie 2 ?

    To wtedy wystarczy wskazać skąd 2-1 = 1 się bierze.

    I wtedy sprzedaż będzie najmniejszym kłopotem, największym bedzie
    szukanie fraka na wyjazd do Szwecji.

    > Myslisz, ze tylko u nas?

    Nie, ale u nas jak gdyby silniej. Mam wrażenie, że to taki "rozmyty
    Łysenko" z tymi pozytywnymi wynikami grantów.

    > Sukces wszedzie mile widziany :-)

    To nauka sterowana księgowymi.

    [1] Najlepszy był misio co zwiększał do 200% sprawnośc pieca gazowego
    poprzez zainstalowanie grzałki po stronie gorącej, wylotowej. Patent
    miał i pieczątki przeróżne. Od 10 lat go nie widziałem, wiec może ktoś z
    klientów ogarnął się i policzył, a następnie skutecznie obił mordę.