  • 21. Data: 2020-08-14 09:26:01
    Temat: Re: Holowanie elektryka
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Friday, August 14, 2020 at 9:14:19 AM UTC+2, cef wrote:

    > Od jakiegoś czasu zwracam na to uwagę
    > i tysiące może i są, tylko trzeba wiedzieć
    > gdzie szukać.

    Raczej z nawigacji, czy jakiejs mapy ladowrek nalezy skorzystac, aczkolwiek to to
    toria ;)
    praktyka:
    https://e.autokult.pl/36179,kolejki-pod-stacjami-lad
    owania
    https://spidersweb.pl/autoblog/ladowarki-elektryczne
    -warszawa-katastrofa/

  • 22. Data: 2020-08-14 10:06:17
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello cef,

    Friday, August 14, 2020, 9:14:15 AM, you wrote:

    > Na pewno bardziej niespodziewanie kończy się prąd
    > niż paliwo.

    Nie rozumiem. Masz zasięg z dokładnością do 1 km, tym bardziej
    dokładny im bliżej końca. Jak koniec może być niespodziewany?
    Wskaźnik poziomu paliwa jest dokładniejszy? Wątpię.

    Żyjemy w XXI wieku - użyj Google, Luke.
    https://www.google.com/search?q=mapa+stac%C5%82i+%C5
    %82adowania

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 23. Data: 2020-08-14 10:16:57
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello WS,

    Friday, August 14, 2020, 9:26:01 AM, you wrote:

    > Raczej z nawigacji, czy jakiejs mapy ladowrek nalezy skorzystac, aczkolwiek to to
> [...]

    Stary tekst, dotyczący darmowego ładowania w okresie świątecznym -
    trudno, żeby nie było kolejek.

    > https://spidersweb.pl/autoblog/ladowarki-elektryczne
    -warszawa-katastrofa/

    Choroby wieku dziecięcego. Swoją drogą - podchodzenie z hybrydą
    plug-in do szybkiej ładowarki na ciężko płatnym parkingu, to bardzo
    dziwny pomysł. Gniazdko w tym samochodzie jest po to, żeby ładować we
    własnym garażu, z nocnej taryfy. I wtedy to ma sens.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 24. Data: 2020-08-14 10:32:47
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    --Gniazdko w tym samochodzie jest po to, żeby ładować we własnym garażu, z nocnej
    taryfy. I wtedy to ma sens.

    hybryda to przeciez sciema dla ekoimbecyli :-)

    Badania Emission Analytics spalanie 7,6 litra czyli 62,5% powyzej testowego NEFZ

    Angole testowali: srednia hybryd powyzej 6 litrow

    Holendrzy 90 g/km emisji CO2 powyzej danych producenta

    aby nadal trzepac kase z produkcji SUV doklada sie bateryjke z hulajnogi i na
    papierze jest wszystko git, Greta sie nie czepia i interes sie kreci

    Laut Emission Analytics betrug der Verbrauch der von ihnen untersuchten
    Plug-In-Hybride im Schnitt 7,6 Liter/100km. Damit wichen die Werte um 62,5% von den
    offiziellen NEFZ-Werten der Hersteller ab.

    Auch das britische Unternehmen Miles Consultancy testete insgesamt 1500
    Plug-In-Hybride, deren Durchschnittsverbrauch bei über sechs Litern pro 100 km und
    damit weit über den angegebenen Daten lag.

    Eine Studie der niederländischen Organisation für angewandte Naturwissenschaften TNO
    erhob ihre Daten, indem sie die Nutzung von Tankkarten auswertete. Der
    durchschnittliche CO2-Ausstoß der Plug-In-Hybride lag im Schnitt um 90 g/km über dem
    offiziellen Wert.

  • 25. Data: 2020-08-14 10:37:17
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    https://www.focus.de/auto/elektroauto/kabel-gar-nich
    t-ausgepackt-plug-in-hybride-sind-der-groesste-betru
    g-seit-dieselgate_id_9901213.html

    najwiekszy szwindel od czasow dieselgate :-) no coz za przypadek czy to znow Niemcy ?

    Der BMW 2er Active Tourer als Plug-In-Hybrid. Der Wagen wird seit September 2018 nur
    noch mit Ausnahme-Genehmigung staatlich gefördert

    Doplaty rzadowe od 2018r tylko na zasadzie wyjatkowego zezwolenia :-)

    ekologia ekologia ale kasa w kieszeni niemieckich motokoncernow musi sie zgadzac :-)

  • 26. Data: 2020-08-14 11:27:40
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    lemingi juz ustawiaja sie w kolejce ... diesel jest zly a hybryda dobra :-)

    https://next.gazeta.pl/next/7,161716,26206337,hybryd
    a-plug-in-od-skody-mozesz-jezdzic-jak-elektrykiem-ni
    e.html#s=BoxMMt2

    Wygląda więc na to, że Skoda znalazła idealne rozwiązanie, które pozwala nie tylko
    cieszyć się dużym zasięgiem, ekonomiczną jazdą i dużą praktycznością auta, ale
    również korzystać z niego zupełnie za darmo. A to wszystko przy ekologicznym
    podejściu, które dziś naprawdę ma znaczenie.

    buhahaha co za dzbany :-)

  • 27. Data: 2020-08-14 12:12:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Przemek Jedrzejczak" napisał w wiadomości grup
    ooglegroups.com...
    >lemingi juz ustawiaja sie w kolejce ... diesel jest zly a hybryda
    >dobra :-)

    A to swoja droga - diesel jest bardzo zly, benzyna zla, prad z
    Belchatowa dobry :-)

> [...]

    >dużą praktycznością auta, ale również korzystać z niego zupełnie za
    >darmo. A to wszystko przy ekologicznym podejściu, które dziś naprawdę

    Jak cytujesz to daj cudzyslowy.
    Artykul sponsorowany ?

    "W przypadku większości samochodów plug-in wynosi on kilkadziesiąt
    kilometrów, gdy jeździmy tylko na energii elektrycznej. Mało który
    pozwala na przejechanie więcej niż 50 km na jednym ładowaniu.

    Na tym polu zdecydowanie wyróżnia się nowa Skoda Superb [...] Siłą
    Skody są jednak pojemne baterie umieszczone pod podłogą, tuż przed
    tylną osią. Mają one pojemność 13 kWh, co zdaniem producenta wystarcza
    na przejechanie 62 km. Dla konkurentów w tym segmencie jest to wynik
    nie do pobicia.

    O ile w przypadku wielu hybryd plug-in faktycznie część trasy
    przejedziemy na prądzie, o tyle po 35 czy 45 km energii zaczyna
    brakować. Zasięg 62 km sprawia z kolei, że ciężko będzie wyczerpać
    baterie Superba do zera przed końcem dnia."

    Artykul sponsorowany ... ale jak dla mnie to bardzo dobre rozwiazanie.
    Moglbym po miescie jezdzic na pradzie, a w trasie nie martwic sie o
    tankowanie.

    Tylko oczywiscie skoda nie jest tu pierwsza, ani jedyna, a tych 62 km
    to dla jednych za duzo, a dla innych i tak za malo ...

    J.

  • 28. Data: 2020-08-14 12:16:40
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 14-08-2020 o 09:24, cef pisze:

    > Czyli nie rozumiesz różnicy albo jej nawet nie widzisz.
    > Paliwo nie kończy się niespodziewanie (chyba, że wycieka)

    A prąd nie wycieka, więc też się nie kończy niespodziwanie.
    Wyświetlanie pozostałego zasięgu to podstawowa funkcja każdego elektryka.

    > Nie bez powodu głównym dyskutowanym parametrem
    > e-samochodów jest zasięg na jednym ładowaniu.

    Ale dyskutują o tym tylko lamerzy, bez pojęcia o temacie.
    Ci którzy spróbowali, albo kupują auto z zasięgiem większym, wg swoich
    potrzeb, albo planują trasę uwzględniając ładowarki i zasięg danego
    samochodu i nie mają o czym dyskutować.

  • 29. Data: 2020-08-14 12:17:18
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 14-08-2020 o 10:14, cef pisze:

    > Na pewno bardziej niespodziewanie kończy się  prąd
    > niż paliwo.

    Wręcz przeciwnie.
    Jest cała kupa samochodów spalinowych, która zasięgu nie podaje.

  • 30. Data: 2020-08-14 12:18:37
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 14-08-2020 o 10:26, WS pisze:

    > Raczej z nawigacji, czy jakiejs mapy ladowrek nalezy skorzystac, aczkolwiek to to
    toria ;)

    Plugshare ma nawet planowanie trasy z ładowaniami.
    I to nie jest teoria.
    Ludzie z zasięgiem poniżej 200 km, jeżdżą sobie na wakacje do Chorwacji
    w ten sposób....