eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Holowanie elektryka
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 267

  • 31. Data: 2020-08-14 12:24:03
    Temat: Re: Holowanie elektryka
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 14-08-2020 o 11:06, RoMan Mandziejewicz pisze:
    > Hello cef,
    >
    > Friday, August 14, 2020, 9:14:15 AM, you wrote:
    >
    >>>>>> No ale chyba rozumiesz różnice w sensie ryzyka utraty
    >>>>>> źródła zasilania?
    >>>>> To samo co z paliwem.
    >>>>> Naładujesz.
    >>>> Czyli nie rozumiesz różnicy albo jej nawet nie widzisz.
    >>>> Paliwo nie kończy się niespodziewanie (chyba, że wycieka)
    >>>> a prąd może się skończyć
    >>> Niespodziewanie?
    >> Na pewno bardziej niespodziewanie kończy się prąd
    >> niż paliwo.
    >
    > Nie rozumiem. Masz zasięg z dokładnością do 1 km, tym bardziej
    > dokładny im bliżej końca. Jak koniec może być niespodziewany?
    > Wskaźnik poziomu paliwa jest dokładniejszy? Wątpię.
    >
    >>>> i trochę o niego trudniej niż o paliwo.
    >>> Nawet w Polsce są już tysiące stacji ładowania.
    >> Od jakiegoś czasu zwracam na to uwagę
    >> i tysiące może i są, tylko trzeba wiedzieć
    >> gdzie szukać.
    >
    > Żyjemy w XXI wieku - użyj Google, Luke.
    > https://www.google.com/search?q=mapa+stac%C5%82i+%C5
    %82adowania

    https://www.plugshare.com/

    Wiesz jakie złącza ma ładowarka, o jakie mocy, jakiej firmy i co się z
    nią ostatnio działo.
    Możesz sobie politrować czy ma być darmowa czy płatna, wolna czy szybka,
    oraz zaplanować trasę, tak żebyś wiedział gdzie i kiedy się ładować.

    Tylko wyjątkowa sierota elektroniczna może dać się w tym przypadku
    zaskoczyć "nagłym i niespodziewanym skończeniem się prądu".


  • 32. Data: 2020-08-14 13:04:31
    Temat: Re: Holowanie elektryka
    Od: K <n...@e...com>

    On 14/08/2020 11:18, Cavallino wrote:
    > W dniu 14-08-2020 o 10:26, WS pisze:
    >> On Friday, August 14, 2020 at 9:14:19 AM UTC+2, cef wrote:
    >>
    >>> Od jakiegoś czasu zwracam na to uwagę
    >>> i tysiące może i są, tylko trzeba wiedzieć
    >>> gdzie szukać.
    >>
    >> Raczej z nawigacji, czy jakiejs mapy ladowrek nalezy skorzystac,
    >> aczkolwiek to to toria ;)
    >
    > Plugshare ma nawet planowanie trasy z ładowaniami.
    > I to nie jest teoria.
    > Ludzie z zasięgiem poniżej 200 km, jeżdżą sobie na wakacje do Chorwacji
    > w ten sposób....

    Petarda. W niedziele wrocilem z Wloch dizlem. 1950km z Cambridge do
    Rzymu, z noclegiem w Calais. Z Calais do Rzymu 1637km. Pare dni pozniej
    Rzym - Neapol, pozniej Neapol - Wenecja i na koniec Wenecja - Cambridge.
    Musialbym byc ostro pierdolniety zeby robic ta trase elektrykiem, albo
    wziac ekstra tydzien urlopu na ladowanie.


  • 33. Data: 2020-08-14 13:06:51
    Temat: Re: Holowanie elektryka
    Od: K <n...@e...com>

    On 14/08/2020 11:17, Cavallino wrote:
    > W dniu 14-08-2020 o 10:14, cef pisze:
    >> W dniu 2020-08-14 o 08:55, RoMan Mandziejewicz pisze:
    >>> Hello cef,
    >>>
    >>> Friday, August 14, 2020, 8:24:37 AM, you wrote:
    >>>
    >>>>>> No ale chyba rozumiesz różnice w sensie ryzyka utraty
    >>>>>> źródła zasilania?
    >>>>> To samo co z paliwem.
    >>>>> Naładujesz.
    >>>> Czyli nie rozumiesz różnicy albo jej nawet nie widzisz.
    >>>> Paliwo nie kończy się niespodziewanie (chyba, że wycieka)
    >>>>    a prąd może się skończyć
    >>>
    >>> Niespodziewanie?
    >>
    >> Na pewno bardziej niespodziewanie kończy się  prąd
    >> niż paliwo.
    >
    > Wręcz przeciwnie.
    > Jest cała kupa samochodów spalinowych, która zasięgu nie podaje.

    Ten zasieg i tak jest czesto czysto teoretyczny.


  • 34. Data: 2020-08-14 13:53:50
    Temat: Re: Holowanie elektryka
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "K" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:rh5r40$q3u$1$h...@n...chmurka.net...
    On 14/08/2020 11:18, Cavallino wrote:
    > W dniu 14-08-2020 o 10:26, WS pisze:

    >> Plugshare ma nawet planowanie trasy z ładowaniami.
    >> I to nie jest teoria.
    >> Ludzie z zasięgiem poniżej 200 km, jeżdżą sobie na wakacje do
    >> Chorwacji w ten sposób....

    >Petarda. W niedziele wrocilem z Wloch dizlem. 1950km z Cambridge do
    >Rzymu, z noclegiem w Calais. Z Calais do Rzymu 1637km. Pare dni
    >pozniej Rzym - Neapol, pozniej Neapol - Wenecja i na koniec Wenecja -
    >Cambridge. Musialbym byc ostro pierdolniety zeby robic ta trase
    >elektrykiem, albo wziac ekstra tydzien urlopu na ladowanie.

    Przy czym akurat do Rzymu to sie pewnie swietnie lata :-)

    J.


  • 35. Data: 2020-08-14 14:02:57
    Temat: Re: Holowanie elektryka
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:rh5obd$ok0$3$C...@n...chmurka.net...
    W dniu 14-08-2020 o 10:14, cef pisze:
    >>>> Czyli nie rozumiesz różnicy albo jej nawet nie widzisz.
    >>>> Paliwo nie kończy się niespodziewanie (chyba, że wycieka)
    >>>> a prąd może się skończyć
    >>
    >>> Niespodziewanie?
    >
    >> Na pewno bardziej niespodziewanie kończy się prąd
    >> niż paliwo.

    >Wręcz przeciwnie.
    >Jest cała kupa samochodów spalinowych, która zasięgu nie podaje.

    I nie ma lampki rezerwy, najlepiej migajacej ...

    Owszem, tylko ze zasieg spaliniaka duzy, a jak ktos mowi, ze mu
    ładowanie elektryka nie przeszkadza, to tym bardziej tankowanie paliwa
    mu nie przeszkadza :-)

    J.


  • 36. Data: 2020-08-14 14:05:50
    Temat: Re: Holowanie elektryka
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:rh5oa7$ok0$2$C...@n...chmurka.net...
    W dniu 14-08-2020 o 09:24, cef pisze:
    > W dniu 2020-08-14 o 06:46, Cavallino pisze:
    >> Czyli nie rozumiesz różnicy albo jej nawet nie widzisz.
    >> Paliwo nie kończy się niespodziewanie (chyba, że wycieka)

    >A prąd nie wycieka, więc też się nie kończy niespodziwanie.
    >Wyświetlanie pozostałego zasięgu to podstawowa funkcja każdego
    >elektryka.

    Staniesz w korku, bedzie +30, to sie okaze, ze wycieka.

    Paliwo co prawda w tej sytuacji tez wycieka, ale zasadniczo nie ma
    powodow, zeby nie miec pol baku ...

    >> Nie bez powodu głównym dyskutowanym parametrem
    >> e-samochodów jest zasięg na jednym ładowaniu.

    >Ale dyskutują o tym tylko lamerzy, bez pojęcia o temacie.
    >Ci którzy spróbowali, albo kupują auto z zasięgiem większym, wg
    >swoich

    i wraca temat ceny

    >potrzeb, albo planują trasę uwzględniając ładowarki i zasięg danego
    >samochodu i nie mają o czym dyskutować.

    Alez maja ... z innymi posiadaczami w czasie ladowania :-)

    J.


  • 37. Data: 2020-08-14 14:28:07
    Temat: Re: Holowanie elektryka
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-08-14 o 13:53, J.F. pisze:

    >>> Plugshare ma nawet planowanie trasy z ładowaniami.
    >>> I to nie jest teoria.
    >>> Ludzie z zasięgiem poniżej 200 km, jeżdżą sobie na wakacje do
    >>> Chorwacji w ten sposób....
    >
    >> Petarda. W niedziele wrocilem z Wloch dizlem. 1950km z Cambridge do
    >> Rzymu, z noclegiem w Calais. Z Calais do Rzymu 1637km. Pare dni
    >> pozniej Rzym - Neapol, pozniej Neapol - Wenecja i na koniec Wenecja -
    >> Cambridge. Musialbym byc ostro pierdolniety zeby robic ta trase
    >> elektrykiem, albo wziac ekstra tydzien urlopu na ladowanie.
    >
    > Przy czym akurat do Rzymu to sie pewnie swietnie lata :-)

    A potem się wydaje majątek na taksówki. :-)


    Pozdrawiam


  • 38. Data: 2020-08-14 14:28:45
    Temat: Re: Holowanie elektryka
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:4050399323$2...@s...com.
    ..
    Hello WS, Friday, August 14, 2020, 9:26:01 AM, you wrote:
    >>> Od jakiegoś czasu zwracam na to uwagę
    >>> i tysiące może i są, tylko trzeba wiedzieć
    >>> gdzie szukać.
    >> Raczej z nawigacji, czy jakiejs mapy ladowrek nalezy skorzystac,
    >> aczkolwiek to to toria ;)
    >> praktyka:
    >> https://e.autokult.pl/36179,kolejki-pod-stacjami-lad
    owania

    >Stary tekst, dotyczący darmowego ładowania w okresie świątecznym -
    >trudno, żeby nie było kolejek.

    Wiec na nastepne swieta nie wyjezdzamy, bo trudno, zeby nie bylo
    kolejek ?
    I jutro na urlop nie jedziemy, bo trudno zeby 15-go nie bylo zmiany
    turnusow ?

    No ... co racja to racja - kto mysli, ten nie stoi w korku na
    zakopiance czy na Hel :-)

    >> https://spidersweb.pl/autoblog/ladowarki-elektryczne
    -warszawa-katastrofa/

    >Choroby wieku dziecięcego. Swoją drogą - podchodzenie z hybrydą
    >plug-in do szybkiej ładowarki na ciężko płatnym parkingu, to bardzo
    >dziwny pomysł. Gniazdko w tym samochodzie jest po to, żeby ładować we
    >własnym garażu, z nocnej taryfy. I wtedy to ma sens.

    No i na szczescie nie grozi maly zasieg.
    Ale jak ktos nie ma garazu z gniazdkiem, to mu niewiele taka hybryda
    da ...

    J.


  • 39. Data: 2020-08-14 14:30:03
    Temat: Re: Holowanie elektryka
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-08-14 o 12:17, Cavallino pisze:
    > W dniu 14-08-2020 o 10:14, cef pisze:
    >> W dniu 2020-08-14 o 08:55, RoMan Mandziejewicz pisze:
    >>> Hello cef,
    >>>
    >>> Friday, August 14, 2020, 8:24:37 AM, you wrote:
    >>>
    >>>>>> No ale chyba rozumiesz różnice w sensie ryzyka utraty
    >>>>>> źródła zasilania?
    >>>>> To samo co z paliwem.
    >>>>> Naładujesz.
    >>>> Czyli nie rozumiesz różnicy albo jej nawet nie widzisz.
    >>>> Paliwo nie kończy się niespodziewanie (chyba, że wycieka)
    >>>>    a prąd może się skończyć
    >>>
    >>> Niespodziewanie?
    >>
    >> Na pewno bardziej niespodziewanie kończy się  prąd
    >> niż paliwo.
    >
    > Wręcz przeciwnie.
    > Jest cała kupa samochodów spalinowych, która zasięgu nie podaje.

    Bo i nie ma po co.
    Jak się zapala kontrolka rezerwy to jedziesz na stację i tankujesz
    co trwa pięć minut chyba że sam zdecydujesz że wolisz postać dłużej.


    pozdrawiam


  • 40. Data: 2020-08-14 14:40:10
    Temat: Re: Holowanie elektryka
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:5335926707$2...@s...com.
    ..
    Hello cef, Friday, August 14, 2020, 9:14:15 AM, you wrote:
    >>>> Paliwo nie kończy się niespodziewanie (chyba, że wycieka)
    >>>> a prąd może się skończyć
    >>> Niespodziewanie?
    >> Na pewno bardziej niespodziewanie kończy się prąd
    >> niż paliwo.

    >Nie rozumiem. Masz zasięg z dokładnością do 1 km, tym bardziej

    Na pewno nie - przeciez dobrze wiesz jak trudno zmierzyc naladowanie
    baterii, i jak zmienne sa warunki jazdy.
    No chyba, ze zostawiaja sobie 20% rezerwy, i potem precyzyjnie
    odcinaja po przejechaniu pokazanych km.
    A zostawiaja sobie, przynajmniej Tesla, w imie zywotnosci baterii.

    >dokładny im bliżej końca. Jak koniec może być niespodziewany?

    No, na poczatku to moze i mozesz tak napisac, ale jak na koncu
    zobaczysz 50 km, i pomyslisz - to dojade do ladowarki odleglej o 45
    km, to co z tego, ze potem samochod ci precyzyjnie pokaze ze nie
    dojedziesz ? :-)

    >Wskaźnik poziomu paliwa jest dokładniejszy? Wątpię.

    Moj pokazuje jakies km, a pod koniec wyłącza.

    Ale nie ma problemu zatankowac w polowie ...

    J.


strony : 1 ... 3 . [ 4 ] . 5 ... 10 ... 20 ... 27


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: