  • 11. Data: 2020-06-24 20:56:31
    Temat: Re: Inteligentne kamery security, w czym wybierać.
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 24 Jun 2020 20:17:51 +0200, Mirek <m...@n...dev> wrote:
    > Wtargnięcie to po prostu wejście w obszar, czyli coś musi się
    > przesunąć
    > z poza obszaru do obszaru, Szwendanie się miało reagować na
    > poruszanie
    > się bez wyraźnego celu, czyli zmiana kierunku, zatrzymywanie się i
    > powrót w to samo miejsce - wszystko z jakimiś wagami oczywiście.

    W polskiej wersji interfejsu przetłumaczone to jest na "wykrywanie
    wtargnięcia" oraz "wykrywanie wejścia w obszar". Być może mówimy o
    innych wersjach. Które miałeś na myśli jako szwendanie?
    "Wykrywanie wtargnięcia" oraz "wykrywanie wejścia w obszar" bazuje na
    określeniu obszaru w którym ma to działać. No i właśnie tutaj nie
    rozumiem róznicy w działaniu. Bo w pierszywm mamy możliwość
    określenia (oprócz obszaru) czasu przebywania w obszarze oraz czułość
    (rozmiar obiektu) a w drugim tylko obszar.
    Szwendanie mi bardziej pasuje pod inną opcję tj. "wykrywanie
    przekroczenia linni", no chyba że masz na myśli dosłownie taką opcję,
    której ja nie widzę, przynajmniej w polskim interfejsie.

    --
    Marek

  • 12. Data: 2020-06-24 21:56:20
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 24.06.2020 20:56, Marek wrote:

    > W polskiej wersji interfejsu przetłumaczone to jest na "wykrywanie
    > wtargnięcia" oraz "wykrywanie wejścia w obszar". Być może mówimy o
    > innych wersjach. Które miałeś na myśli jako szwendanie?

    Nie, to chyba nie masz "szwendania" jednak. Ja nawet nie pamiętam czy to
    było Hikvisiona czy innej firmy. To ma też większy sens przy
    wielowątkowym śledzeniu - śledzi jednocześnie klika (naście, dziesiąt)
    osób i wyłapuje osoby o podejrzanym zachowaniu.

> [...]
    > rozumiem róznicy w działaniu. Bo w pierszywm mamy możliwość określenia
    > (oprócz obszaru) czasu przebywania w obszarze oraz czułość (rozmiar

    To chyba o to chodzi, że pierwszy ustawiasz np. przy samochodzie albo
    przy oknie domu i wiadomo, że może tamtędy ktoś przechodzić, ale jak
    zatrzyma się na dłużej, to już jest niedobrze.

    Drugą opcję ustawiasz jak w ogóle ma tam nikogo nie być.

    > Szwendanie mi bardziej pasuje pod inną opcję tj. "wykrywanie
    > przekroczenia linni",

    Przekroczenie linii to już dawno było "w standardzie" i to sobie
    ustawiasz np. w bramie: jak ktoś wchodzi albo wjeżdża to daje znać.
    Tam się zdaje się ustawia też kierunek i przy np. wychodzeniu już nie
    alarmuje.
    Oczywiście te opcje mają większy sens przy kamerach stałych.

    --
    Mirek.

  • 13. Data: 2020-06-24 23:14:55
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 24.06.2020 o 17:33, Marek pisze:

    > Ma spełniać wiele funkcji nie tylko ochrony.
    > Nie będę kupował 10 kamer jak jedna czy dwie załatwiają sprawę.
    > Nie bardzo rozumiem co swoją prowokacją chciałeś wyrazić,z własnego
    > doświadczenia (oraz znajomych) wynika że kamera(y) _musi_ być widoczna.
    > Im więcej i bardziej profesjonalne tym lepiej.

    1. napisałeś że nie będziesz kupował 10 kamer. Ja nigdzie tego nie
    napisałem, wiec sugerowanie czegoś takiego jest socjotechniką, tu moim
    zdaniem, mającą na celu zrobienie ze mnie głupka.
    2. bawię sie kamerami nieprofesjonalnie od 20 lat. bardzo łatwo jest
    wypatrzyć kamerę i tak sie ustawić, żeby zasłonić to czego kamerze nie
    chcesz pokazać. czy to twarz, czy to ręce. Ale ludzie mają tendencje do
    patrzenia na klamkę którą złapią, na panel domofonu - jakby tam był
    napisany kod do wejścia. o ile kamera na 3.5 metra "widzi" że ktoś
    idzie, co robi, czy sie kręci, to twarz, tatuaż na ręce,
    charakterystyczną ozdobę już nie. te szczegóły widzi kamera wbudowana np
    w futrynę, domofon, czujnik ruchu. jeszcze lepiej z mikrofonem, bo
    ludzie często gadają do siebie.
    Reasumując. jeśli chcesz posiadać super młotek - zadałeś dobre pytanie,
    ja sie wygłupiam. Jeśli chcesz skutecznie powbijać gwoździe, pomyśl o
    tym co napisałem.

    ToMasz

  • 14. Data: 2020-06-25 08:35:30
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 24 Jun 2020 23:14:55 +0200, ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    wrote:
    > zdaniem, mającą na celu zrobienie ze mnie głupka.

    Skądże.

    > wypatrzyć kamerę i tak sie ustawić, żeby zasłonić to czego kamerze
    > nie
    > chcesz pokazać. czy to twarz, czy to ręce.

    Jak pisałem bardziej mi zależy na umożliwieniu preslcyzyjnej w miarę
    automatycznej obserwacji wybranych punktów otoczenia (np. zwierząt w
    zagrodzie, czy jakieś szkody są, kto się z kim pobił, kto kogo
    odwiedza).
    Kwestia twardej security to raczej dodatek bo zdaję sobie sprawę, że
    kamera odstraszy wioskowych żartownisiów, natomiast jeśli na cel
    wezmą fachowcy tak to zorganizują, że kamera w niczym nie pomoże....

    --
    Marek