  • 11. Data: 2021-12-02 13:10:10
    Temat: Re: Jak w PRLu
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Lokdałny też, a nie jest to główna przyczyna.

    Ja słyszałem o 2 przyczynach:
    - pożar (wiosna tego roku) w fabryce wafli półprzewodnikowych w Japonii,
    która dostarczała jakiś spory procent światowej produkcji (nie pamiętam
    może 40%, a może więcej),
    - brak tajfunów na Tajwanie. Typowo w roku podobno są 3..9 a przez chyba
    18 miesięcy nie było żadnego i rzeki wyschły a produkcja półprzewodników
    potrzebuje bardzo dużo wody.

    > o śmiertelności np. eboli.

    Jak była ebola to się dziwiłem, że ludzie jeszcze latają samolotami.
    Teraz też się dziwię, po jaki gwint oni latają i roznoszą to badziewie.
    Jakby przestali to lokalne ogniska by wygasły. Minąłby jakiś czas i
    wszystko wróciło by do normy.
    Wydaje mi się, że już dawno bylibyśmy po pandemii (znaczy wtedy to
    byłaby epidemia tylko).
    P.G.

  • 12. Data: 2021-12-02 13:47:44
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 02.12.2021 o 12:55, Piotr Wyderski pisze:
    > dobra strategiczne dobrze jest umieć robić u siebie

    Jak się dobrze zastanowić to każdy półprodukt jest dobrem strategicznym.
    Zresztą nie tylko półprodukt.

    Ktoś jest w stanie podać przykład produktu, którego brak nie
    spowodowałby problemów? Nawet brak skakanek albo ekspresów do kawy byłby
    kłopotliwy.

    --
    SW3

  • 13. Data: 2021-12-02 14:00:18
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 2 Dec 2021 12:55:46 +0100, w <soac8d$25v3s$1@portraits.wsisiz.edu.pl>,
    Piotr Wyderski <b...@p...com> napisał(-a):

    > Lokdałny też, a nie jest to główna przyczyna. Przyczyna to przeniesienie
    > produkcji niemal wszystkiego do Chin i montownie pracujące w modelu
    > dostaw just-in-time oraz nadmierna pewność producentów nieblokujących w

    Przyczyną to jest sypnięcie kasą przez rządy.
    Gospodarka zamiast zdrowo się odbudowywać, to dostała takiego kopa $$$, że
    kółka w taczkach nie wyrabiają.
    Skutki widać.

  • 14. Data: 2021-12-02 18:17:56
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:soad2v$6rc$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    user Piotr Gałka pisze tak:

> [...]
    > roznoszą to badziewie. Jakby przestali to lokalne ogniska by
    > wygasły. Minąłby jakiś czas i wszystko wróciło by do normy.

    Weź wytrzymaj bez latania. W sierpniu byłem w Polsce i już korbki
    dostaję. Ludzie nie byli w Indiach 14 miesięcy.

    --
    Piter

    człowiek chciał być królem planety
    więc matka natura dała mu koronę

  • 15. Data: 2021-12-02 19:30:15
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 02.12.2021 o 01:06, Pawel "O'Pajak" pisze:

> [...]
    > W moim ś.p. samochodzie klimą sterował Atmelek, zegarami chyba też,
    > nawet sterownik jaśków był na czymś popularnym. Teraz w II generacji
    > tego samochodu klimą steruje jakieś coś egzotycznego, że nawet nie
    > wiedziałem, że jest taki producent. Programowanie tego to sięganie lewą
    > ręką do prawej kieszeni. Po cholerę wsadzili coś takiego? Rozumiem,  ze
    > komp. do jazdy autonomicznej, to juz wymaga mocy obliczeniowej, ale
    > normalne systemy przeciętnego samochodu to w większości najbardziej
    > zramolały 8 bitowiec w przerwaniu obsłuży z zegarem w postaci metronomu.

    Wiadomo po co, żeby cieżko było zrobić odpowiednik.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 16. Data: 2021-12-02 19:34:46
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 02/12/2021 02:16, a...@m...uni.wroc.pl wrote:
    > Przepisanie oprogamowania na inny procek to sporo czasu.

    To tylko następne uzasadnie nie tezy, że programiści embedded to bardzo
    kiepski odpad reszty programistów.

  • 17. Data: 2021-12-02 21:03:13
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2021-12-02 o 18:17, PiteR pisze:

    > Weź wytrzymaj bez latania. W sierpniu byłem w Polsce i już korbki
    > dostaję. Ludzie nie byli w Indiach 14 miesięcy.

    Próbuję zrozumieć co masz na myśli i nie bardzo mi idzie.
    Jakbyś pisał jakimś szyfrem.
    A po co być w Indiach?
    P.G.

  • 18. Data: 2021-12-02 21:36:02
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2021-12-02 o 21:03 +0100, Piotr Gałka napisał:

    > Próbuję zrozumieć co masz na myśli i nie bardzo mi idzie.
    > Jakbyś pisał jakimś szyfrem.

    Nie rozumiesz, boś nie emigrant. Po Polsku to będzie mniej więcej tak:

    "Pracuję na hali w UK. W Polsce ostatni raz byłem w Sierpniu i już
    trudno mi wytrzymać."

    > A po co być w Indiach?

    "Kolega na hali jest z Indii. Też chciałby rodzinę odwiedzić, ale on
    już od 14 miesięcy jest uziemiony tutaj, w obcej ziemi."

    PiteR poprawi jeśli co gdzie źle przetłumaczyłem. :)

    Mateusz

  • 19. Data: 2021-12-02 22:05:34
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2021-12-02 o 19:34, heby pisze:

    > To tylko następne uzasadnie nie tezy, że programiści embedded to bardzo
    > kiepski odpad reszty programistów.

    Nie piszę embedded ale mam kontakt z takim oprogramowaniem.
    Kilka razy się spotkałem z kiepścizną tej reszty programistów (nie
    embedded).

    Pamiętam jeden przykład. Taki programista wymyślił sobie, że jak mu
    ubywa jeden z rekordów w bazie danych to zamiast go zaznaczyć jako
    skasowany to on poprzesuwa wszystkie następne.
    Rekordów jest 30 tysięcy. Przepisywał po jednym rekordzie.

    Po skasowaniu n losowo wybranych rekordów uruchamiał n kolejnych
    procesów przesuwania. Zakładając 10ms na jeden zapis to jedno
    przesuwanie daje 300s (+ czas na przesyłanie tych rozkazów po necie). A
    wystarczył jeden rozkaz skasuj rekord.
    Nawet nie chodzi o te 300s zbędnej roboty, ale o to, że drastyczne
    skrócił żywotność urządzenia. Wyszło nam, że przy jakimś tam założonym
    użytkowaniu skrócił żywotność z kilkudziesięciu lat do 3 miesięcy.
    Potem urządzenie wysiądzie i będzie, że to nasza wina :(
    P.G.

  • 20. Data: 2021-12-02 22:13:26
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

> [...]
    > już od 14 miesięcy jest uziemiony tutaj, w obcej ziemi."
    >
    > PiteR poprawi jeśli co gdzie źle przetłumaczyłem. :)

    Oglądam czasami program "Polacy za granicą". Tam wszyscy są zazwyczaj
    zadowoleni i wcale nie myślą o powrocie do Polski. Brakuje im tylko
    pierogów :)
    Czyli dobór bohaterów programu nie jest losowy.
    P.G.