  • 21. Data: 2020-09-28 23:29:37
    Temat: Re: Karta graficzna a płynność strony Youtube i materiałów video na niej
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 28 Sep 2020 00:32:59 +0200, w
    <o...@4...com>, "r...@k...pl"
    <r...@k...pl> napisał(-a):

> [...]
    > NVIDIA TITAN RTX, GeForce RTX 2080 Ti TU102 VP10 J September 2018
    > Introduced HEVC video decoding of 4:4:4 profiles
    > GeForce RTX 2080 Super, RTX 2080, RTX 2070 Super TU104 VP10 J
    > September 2018
    > GeForce RTX 2060, RTX 2060 Super, RTX 2070 TU106 VP10 J October
    > 2018
    > GeForce GTX 1650 Super, GTX 1660, GTX 1660 Super, GTX 1660 Ti TU116 VP10
    > J February 2019
    > GeForce GTX 1650 TU117 VP10 J April 2019
    > Nvidia A100 GA100 VP10 J May 2020
    > Nvidia GeForce RTX 3090, RTX 3080 GA102 VP11 K September 2020

    PS. Nie patrz na te VP7, VP8 za nazwami kart -- to dotyczy czegoś innego niż
    googlowe VP9.

  • 22. Data: 2020-09-28 23:47:53
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:960cH.2272669$wVe.1457386@usenetxs.com>
    user jedrek pisze tak:

    > "PiteR"
    >
    > Ale ta obecna stara karta nie dekoduje tego video oglądając przez
    > stronę w obecnym wydaniu YT.

    nie pomaga włączenie w przeglądarce użyj wsparcia sprzętowego?

    > Gdy YT materiały miało obsługiwane przez flashplayer to karta
    > pięknie to dekodowała i obciążenie procka na 1080 był kilka %
    > Obecnie jak YT zrobione w html5 to ta sama karta nie umie tego
    > sprzętowo dekodować.

    nie dam sobie uciąć ale na www moje wiatraki nie przyśpieszają.

    > Oczywiście jak sobie taki materiał pobiorę na dysk to wtedy już
    > nie ma problemu, bo znów dekodowanie sprzętowe robi grafika i
    > obciążenie CPU co najwyżej kilka % dla 1080.
    > Obecnie oglądając na stronie w 1080 obciążenie dobija chwilami do
    > 90% (zapewne obsługa innych skaczących g... jakie obecnie otaczają
    > film, jakieś płynące czaty i inne dzikie węże) a średnio oscyluje
    > wokół 50-60% na starym dwurdzeniowcu AMD, chwilami lubi złapać
    > przycięcie, za czasów flasha szło to ze strony bez zacinek.

    juz w ogóle nie oglądam yt na www tylko wciągam linki do mpc hc
    chyba jest nawet obsługa skoków do czasu. Nie trzeba pobierać całego
    filmu na dysk.

    > I teraz pytanie czy któreś ze współczesnych kart dekodują to co YT
    > wypluwa w locie na stronie?
    > Czy też raczej wszystko zrzucone na CPU? Oczywiste, że jak ktoś ma
    > mocny procesor to tego nie zauważa, że zamiast grafiki całą robotę
    > odwala CPU.

    zauważa jak chce zauważyć wystarczy task manager w trayu ;)

    --
    Piter

    I always wanted to join the Venice carnival
    Now Venice carnival joined me

  • 23. Data: 2020-11-14 16:26:09
    Od: "jedrek" <w...@...on>

    "Smok Eustachy"
    > Jakiego masz proca?

    AMD Athlon II X2 260

  • 24. Data: 2020-11-14 16:36:18
    Od: "jedrek" <w...@...on>

    r...@k...pl news:om42nfhuak5ib1ptaq14mdok9m3u7qo45o@4ax.com

    > GeForce GTX 750 SE.....

    [CIACH]

    Które wskazane przez ciebie karty są tymi ostatnimi które jeszcze zagadają
    pod XP?
    Czytałem gdzieś jak ktoś tam próbował ożenić kartę z rodziny 1060 z XP ale
    to już mu nie do końca chciało gadać.
    Sterowniki dla XP kończą się się na rodzinie 700 czy wyżej to sięga? Robiąc
    próby szukania sterownika pod XP, wyszukiwarka
    https://www.nvidia.com/Download/index.aspx kończy na progu GeForce 700
    Series.
    Chyba, że ktoś klepnął jakieś nieoficjalne sterowniki do wyższych kart
    nvidii pod XP?
    GTX to są podrasowane GT? Czym to się różni?

  • 25. Data: 2020-11-14 16:53:21
    Od: "jedrek" <w...@...on>

    "PiteR"
    > nie pomaga włączenie w przeglądarce użyj wsparcia sprzętowego?

    To działało za czasów jak YT był flash-u
    Obecnie dla YT nie ma to znaczenia czy jest zaptaszkowana ta akceleracja
    sprzętowa czy nie w przeglądarce.

  • 26. Data: 2020-11-14 20:15:12
    Temat: Re: Karta graficzna, Youtube wtyczka FF h264ify
    Od: "jedrek" <w...@...on>

    <r...@k...pl news:5h02nf1uk5rem6norshfpao5mj25uail46@4ax.com
    > "Masz dodatek h264ify, który wymusza dekodowanie video za pomocą H264 na
    > yt"

    Czy da się obejść komunikat :"Instalacja została przerwana, ponieważ dodatek
    jest uszkodzony"? Uszkodzenie polega na tym, że nie mam dedykowanej
    przeglądarki na XP, sta błędnie ją rozpoznaje jako uszkodzoną. Dodatek na
    moich wersjach FF i jego klonach nie chce się instalować. Metoda jakaś by
    się przydała na uczynienie wtyczek nie czepiających się o wersje tylko
    instalujących się. Wojna o numerek wersji zapewne.
    YT na odmianach FF działa (przeglądarka Serpent/UXP for XP!), ale wtyczka
    jest niekompatybilna.

  • 27. Data: 2020-11-15 13:49:10
    Od: pioruns <w...@w...com>

    On 27/09/2020 21:59, jedrek wrote:
> [...]
    >
    > Nie zrozumiałeś pytania. Pytałem o nowsze karty. Jakbym miał dostęp do
    > całego wachlarza kart graficznych to bym po prostu sobie sam to
    > sprawdził i nie musiał pytać.
    > Wstawiam nowszą i sprawdzam czy jest poprawa. Pytam o nowsze karty,
    > których nie mam na stanie. Moja na pewno nie wspiera obecnie już tego
    > kulawego ociężałego YT.
    > Po co kupować skoro się okaże, że nie ma żadnej poprawy w temacie.
    > Same materiały w h264  obecna moja karta wspiera sprzętowo gdy są
    > odtwarzane z dysku, wtedy zapotrzebowanie na CPU płyty głównej jest

    Zrozumialem pytanie i odpowiadam - naucz sie myslec samodzielnie. Odpal
    Process Explorer i GPU-Z, zanotuj wyniki uzycia dwoch: CPU i GPU Core i
    zinterpretuj te wyniki. Jesli CPU masz wysycone to zadne GPU nie pomoze,
    tak samo jak masz GPU wysycone to musisz zmienic GPU. Myslenie nie boli.

    --
    pozdrawiam, pioruns
    _,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

  • 28. Data: 2020-11-15 14:03:34
    Od: pioruns <w...@w...com>

    On 15/11/2020 12:49, pioruns wrote:

> [...]
    > zinterpretuj te wyniki. Jesli CPU masz wysycone to zadne GPU nie pomoze,
    > tak samo jak masz GPU wysycone to musisz zmienic GPU. Myslenie nie boli.

    Przyczytalem watek, uzywasz przedtopopowego CPU i GPU, i do tego Windows
    XP? I podpinasz to jeszcze do Internetu? Tragedia. Mozliwe, ze stara,
    dziurawa wersja przegladarki jaka uzywasz nie dziala po prostu z nowym
    YT z 2020 roku. Sprawdz jak twoj sprzet dziala na Linuksie np Linux Mint
    20, a najlepiej pozbadz sie tego zlomu bedzie problem z glowy :)

    --
    pozdrawiam, pioruns
    _,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

  • 29. Data: 2020-11-15 17:35:30
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 14 Nov 2020 16:36:18 +0100, w <SPSrH.75624$dQe.38429@usenetxs.com>,
    "jedrek" <w...@...on> napisał(-a):

    > r...@k...pl news:om42nfhuak5ib1ptaq14mdok9m3u7qo45o@4ax.com

    > [CIACH]
    >
    > Które wskazane przez ciebie karty są tymi ostatnimi które jeszcze zagadają
    > pod XP?

    No tu nie pomogę :)

    A na defaultowych nie pójdą? Coś tam XP chyba miał.

  • 30. Data: 2021-02-01 23:14:15
    Od: "jedrek" <w...@...on>

    "pioruns" news:ror846$kcf$1$pioruns@news.chmurka.net

> [...]
    > zinterpretuj te wyniki. Jesli CPU masz wysycone to zadne GPU nie pomoze,
    > tak samo jak masz GPU wysycone to musisz zmienic GPU. Myslenie nie boli.

    Średnio ta teoria trafia do mnie. Gdy miałem wcześniej kartę graficzną nie
    wspierającą dekodowania sprzętowego H264 to CPU dobijało do 80% w czasie
    odtwarzania filmu zrobionego kodekiem H264. Według twojej teorii wstawienie
    wówczas czegoś nowszego z kart graficznych mijałoby się z celeme, bo by CPU
    nie uciągnął GPU nowszej karty.
    Po wymianie obciążenie CPU spadło do kilku %.
    Problem w tym, że obecnie karta na YT nie wysyca GPU, obciążenie GPU wg
    programu GPU-Z przy odtwarzaniu YT to raptem kilka %, bo cały ciężar
    przetwarzanie idzie na CPU i ten dostaje 80% obciążenia.
    Czyli historia się powtarza, przecudowali na stronie YT i karta graficzna
    tego nie rozumie.
    Nic po takim myśleniu do tematu światła nowego nie wpadło.