  • 101. Data: 2020-08-20 23:01:59
    Temat: Re: Ladowanie
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 20-08-2020 o 09:42, T. pisze:

    > To powiedz mi gdzie można się podłączyć, jak już się nad to morze
    > dojedzie...

    Plugshare.com

    podejrzewam, że może w Trójmieście jest taka opcja, a potem
    > dopiero w Międzyzdrojach :-)

    No ja dzisiaj ładowałem się w Słupsku.
    Szybkie są dwie - Orlen i park wodny.
    Jutro zamierzam w Pucku, ew. któraś z darmowych w Trójmieście.

  • 102. Data: 2020-08-20 23:03:02
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 20-08-2020 o 12:30, J.F. pisze:

    > Czemu zebractwo - zaplacic uczciwa cene mozna.
    > Choc oczywiscie moze byc problem gdy odpowiedniego gniazdka nie ma.

    Wystarczy zwykłe, byle dobrze uziemione.
    Przez noc połowę zasięgu przywrócisz.

  • 103. Data: 2020-08-20 23:04:34
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 20-08-2020 o 09:51, T. pisze:

    > Różnice rzędu 30 czy 40 tys. zł w stosunku do auta spalinowego zwrócą
    > się po 10 latach.

    Przeprowadź ten dowód liczbowo....
    Tylko nie zapomnij o zmianie auta po 3 latach.

    Mi wychodzi, że już się zwróciło, a mam go miesiąc.

  • 104. Data: 2020-08-20 23:10:26
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 20-08-2020 o 10:03, K pisze:

    > No i znowu dorabianie ideologii. Zaakceptuj, ze niektorzy ludzie nie
    > lubia malych aut.

    Elektryków, suvów, koreańskich..
    Oraz potraw których nie jedli.
    Nie bo nie.
    Nie lubią i już.
    Tak wiem, że tak jest.

    >Ja akceptuje, ze wybrales Zoe

    Nie bardzo wybrałem.
    Sytuacja tak zdecydowała - tj. wyprzedaż mało używanych Zoe w super cenach.

    >mimo, ze gdzies
    > wczesniej wspominales o zlych doswiadczeniach z Renault.

    Potrafię przełamywać swoje uprzedzenia.
    Ale nie jestem zaskoczony in plus, wręcz przeciwnie.

    > Ale nie musze dodatkowo planowac postojow na ladowanie

    Tylko na tankowanie, obiad, odpoczynek...

    Nie mam takowego zamiaru.
    Każdy śpi jak sobie pościele.

  • 105. Data: 2020-08-20 23:17:17
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 20-08-2020 o 15:47, K pisze:

    > No wiec moje betonowe podejscie polega na tym, ze nie lubie z podrozy
    > trwajacej 3-4h robic wyprawy trawajacej 6-7h.

    Ależ robisz, tylko że kolejność inna, więc nie potrafisz tego posumować
    do kupy.
    A wychodzi na jedno.
    Dzisiaj trasę google wyliczył mi na 4 h, jechałem 4,5, bo był objazd
    którego nie chciałem, plus 1h na ładowanie, żeby nie jechać 70 km/h,
    byle na raz.

    Więc jakoś się nie zrobiło 7h....

    > Daj mi elektryka z zasiegiem 600km, ktorego "zatankuje" do pelna w
    > 10minut lacznie z sikaniem

    Przez 600 km robisz 10 minut przerwy?
    No to nie chciałbym podobnych Tobie na drodze spotkać.

  • 106. Data: 2020-08-21 00:08:42
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 20.08.2020 o 23:17, Cavallino pisze:

    > Przez 600 km robisz 10 minut przerwy?
    > No to nie chciałbym podobnych Tobie na drodze spotkać.

    A jakie ma znaczenie po ilu kilometrach? Przerwy generalnie robi się
    wtedy kiedy potrzebuje tego organizm, i robi się raczej co jakiś czas a
    nie dystans. Widzę, że u właścicieli elektryków zmęczenie organizmu
    koreluje wraz ze spadkiem naładowana akumulatorów w aucie, jednak
    większości kierowców spalinowozów tak nie ma.

  • 107. Data: 2020-08-21 07:32:27
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 21-08-2020 o 00:08, nadir pisze:

    > A jakie ma znaczenie po ilu kilometrach?

    Znaczenie ma to czy w ogóle.
    600km i 10 minut przerwy oznacza w ogóle.

    > Przerwy generalnie robi się
    > wtedy kiedy potrzebuje tego organizm, i robi się raczej co jakiś czas a
    > nie dystans.

    Ale można bardziej regularnie.
    Problem skorelowania tego z przymusowymi postojami jest żaden.
    Dla Twojej informacji - po wczorajszym twierdzę, że mój organizm i tak
    chciałby postoju częściej niż wymusza to zasięg mojego elektryka, a on
    jest pod tym względem przeciętny (tzn ma bardzo dobry, ale jak na tani
    samochód).

  • 108. Data: 2020-08-21 10:39:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >Dzisiaj trasę google wyliczył mi na 4 h, jechałem 4,5, bo był objazd
    >którego nie chciałem, plus 1h na ładowanie, żeby nie jechać 70 km/h,

    A ile kilometrow i jaka droga? Bo moze przejechaloby sie w 3.5h :-)
    No dobra - google liczy na spaliniaka, trzymajmy sie tych 4h,
    mam nadzieje ze nie wydluzales trasy aby zahaczyc o ladowarke :-)

    >Przez 600 km robisz 10 minut przerwy?
    >No to nie chciałbym podobnych Tobie na drodze spotkać.

    Punkt widzenia zalezy jak widac od siedzenia.

    600km w dobrych ukladach to 4h jazdy, to nawet od kierowcy ciezarowki
    nie wymaga sie jeszcze przerwy :-)

    Akurat podejrzewam, ze ja bylbym w gorszym stanie, gdybym te 600km
    jechal 80 zamiast 140.
    Co prawda moja vectra dosc glosna jest przy 140 i to meczy ... ale to
    nie silnik jest glosny.

    Kolege mialem - najpierw sie uparl pobic rekord oszczednosci i jechal
    wolno, a na koniec trasy wylecial z zakretu pod domem ... pewnie
    dlatego, ze byl zbyt zmeczony dluga jazdą i pracą.
    Tak sie oszczednosci skonczyly.
    A chwile przerwy mial 15 minut przed wypadkiem.

    J.

  • 109. Data: 2020-08-21 10:42:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Wystarczy zwykłe, byle dobrze uziemione.
    >Przez noc połowę zasięgu przywrócisz.

    A przeciez linkowales - jest apartament, z podziemnym parkingiem, bez
    zadnego gniazdka :-)

    J.

  • 110. Data: 2020-08-21 11:16:20
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 21 Aug 2020 00:08:42 +0200, nadir

> [...]
    > koreluje wraz ze spadkiem naładowana akumulatorów w aucie, jednak
    > większości kierowców spalinowozów tak nie ma.

    Organizmem steruje głowa -- ona często nie słucha organizmu. Najczęściej
    niestety nie słucha i są z tego "dziwne" sytuacje na drodze. Do tego
    jeszcze jej głupie pomysły przychodzą na myśl -- np. żeby w domu dłużej
    pogrzebać w nosie, a potem bezsensownie zapieprzać na złamanie karku
    150-200/h. No ale wtedy ma się przynajmniej "argument", że EV są do dupy.

    --
    Pozdor
    Myjk