  • 201. Data: 2020-08-25 09:34:50
    Temat: Re: Ladowanie
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2020-08-24 o 11:08, Cavallino pisze:

    > Nie jest, przynajmniej jeśli mówimy o plugin, o innych to w ogóle szkoda
    > gadać, bo mają zasięg 5 km.

    Tak, oczywiście. Mnie się podoba Captur - ma ponoć zasięg 135 km, czyli
    realnie pewnie 80. Po mieście wystarczy. Ale koszt większy o ok. 40 tys.
    zł od spalinowego.
    T.

  • 202. Data: 2020-08-25 09:38:50
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Tuesday, August 25, 2020 at 7:44:07 AM UTC+2, Cavallino wrote:

    > Zawsze jest.
    > A to jakieś termy czy inny basen, a to coś ciekawego turystycznie, a to
    > fajna knajpka, albo widoczki w górach...
    > W sam raz na nocleg i pół dnia odpoczynku.

    Zalezy od celu wyjazdu i pory roku ;)
    W zimie (narty) jakos nie widze sensu stawac, a dzielenie karnetu na jakies dwa
    osrodki (doliczajac powrot to 3 by byy potrzebne) nie ma sensu ekonomicznego,
    zwlaszcza, ze jak jade na ~tydzien z przyleglymi weekendami to ~300km tras i tak
    trudno przejezdzic...
    Wiec nigdy nie nocowalismy, zawsze "jednym ciurem", najdalej Les Arcs z Krk
    (oczywiscie z drugim kierowca na zmiany)
    Sam jako kierowca kilka(nascie) razy jechalem Tyrol, Dolomity... tez nie widze
    problemu... wyjazd na noc, srednia (z tankowaniem, WC, zakupem winiet... troche ponad
    100km/h)

    W lecie to co innego, wyjazdy turystyczne, wiec juz jest gdzie i po co sie zatrzymac,
    jezdzimy zazwyczaj na ~3 tyg, wiec np. Chorwacja 2 + Slowenia 1
    a jadac na miejsce do Chorwacji (tez ze 2 miejscowki bierzemy tak po tygodniu) cos da
    sie zobaczyc...
    np. kiedys dluzdzy (ponad pol dnia) postoj byl na zwiedzanie Plitvickich Jezior (
    jakies ~900 z Krk, wyjazd standardowo na noc,, przyjazd raniem) i pozniej dojazd na
    miejsce nad morze (nie pamietam juz, pewnie Makarska..)

    Czy maja ladowarke to nie wiem ;)

    > W 23 h to dojedziesz, ale do Serbii.
    > O ile nie będzie korków na autostradach.
    > Google przerw nie wlicza.

    Ale srednia predkosc przyjmuje by default tak, ze udaje sie ja osiagnac z niezbednymi
    przerwami, przynajmniejna trasach autostradowych, czyli Chorwacja, Au-Tyrol... Do
    Grecji, Bulgarii itp nie jechalem samochodem, to nie wiem, ale Chorwacja przez Wegry
    tez sie w miare zgadzala z czasem podawanym przez nawigacje...

  • 203. Data: 2020-08-25 09:41:45
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 25-08-2020 o 09:34, T. pisze:

    > Tak, oczywiście. Mnie się podoba Captur - ma ponoć zasięg 135 km, czyli
    > realnie pewnie 80. Po mieście wystarczy. Ale koszt większy o ok. 40 tys.
    > zł od spalinowego.

    I o kilka tys od Zoe.
    Bezsens całkowity.

  • 204. Data: 2020-08-25 09:44:11
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 25-08-2020 o 09:38, WS pisze:

    > Zalezy od celu wyjazdu i pory roku ;)
    > W zimie (narty) jakos nie widze sensu stawac

    Ja w ogóle nie widzę sensu jechać....

    > Ale srednia predkosc przyjmuje by default tak, ze udaje sie ja osiagnac z
    niezbednymi przerwami, przynajmniejna trasach autostradowych

    Zależy co dla kogo jest niezbędną przerwą.

    , czyli Chorwacja, Au-Tyrol... Do Grecji, Bulgarii itp nie jechalem
    samochodem, to nie wiem, ale Chorwacja przez Wegry tez sie w miare
    zgadzala z czasem podawanym przez nawigacje...

    Czyli po prostu przerw nie robisz.
    Konieczność zatankowania to nie przerwa.

  • 205. Data: 2020-08-25 09:44:47
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 25-08-2020 o 09:34, T. pisze:

    > Tak, oczywiście. Mnie się podoba Captur - ma ponoć zasięg 135 km,

    Ja widzę 50.
    https://cdn.group.renault.com/ren/pl/pdf/cenniki/new
    -captur-price.pdf.asset.pdf/befffbf5f8.pdf

  • 206. Data: 2020-08-25 09:52:21
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-08-25 o 09:19, Cavallino pisze:

    > Jakiej znowu miejskiej ulicy?
    > Mówiliśmy o korkach na trasie, czyli pewnie chodziło o bramki na A1....
    > Warunki identyczne jak na reszcie trasy.

    > No właśnie niekoniecznie, zwłaszcza nie zimą, gdzie ilość prądu na
    > grzanie jest bardzo duża, więc jak stoisz, to procentowo to mocno rośnie
    > - trasa wychodzi dużo ekonomiczniej.

    W niektórych autach klima jest typu inwerterowego - czyli pompa ciepła
    działa w obie strony. Stąd ogrzewanie pobiera zdecydowanie mniej
    energii, aniżeli ogrzewanie za pomocą grzałek.

    > Chyba że Ci chodziło o porównanie do smrodowozów, to to się zgadza - w
    > mieście różnica jest największa.

    Chodzi mi o porównanie elektryków bądź hybryd względem klasycznych
    spalinowych.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 207. Data: 2020-08-25 10:00:21
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-08-25 o 09:44 +0200, Cavallino napisał:
    > Czyli po prostu przerw nie robisz.
    > Konieczność zatankowania to nie przerwa.

    A konieczność naładowania aku już tak? Fajne te kryteria. Takie nie za
    obiektywne.

    Mateusz

  • 208. Data: 2020-08-25 10:06:13
    Od: K <n...@e...com>

    On 25/08/2020 09:00, Mateusz Viste wrote:

    > A konieczność naładowania aku już tak? Fajne te kryteria. Takie nie za
    > obiektywne.
    >
    > Mateusz

    No takie aby pasowaly pod konkretne kryteria. Ludzie nie chca kupowac
    elektrykow? Ustanowimy prawo, ze po 2035 nie beda mogli rejestrowac
    spalinowych, chociaz do tego czasu pewnie technologia sie dostatecznie
    rozwinie. Spodziewam sie w najblizszym czasie nastepnych "udogodnien"
    zmuszajacych do kupowania elektrykow juz teraz.

  • 209. Data: 2020-08-25 10:22:32
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 25-08-2020 o 10:06, K pisze:

    > No takie aby pasowaly pod konkretne kryteria.

    Nie manipulujcie, bo to żałosne jest.
    To że nie mówiłem o elektrykach, to już przeczytać nie łaska?

    Przecież wyraźnie napisałem, że nie wybieram się elektrykiem w takie
    (1000 km i więcej) podróże, tylko samolotem.

    P.S.
    Ale tak - w krótszych podróżach, konieczność naładowania elektryka to
    już przerwa w podróży i to konkretna - właśnie dlatego że trwa pół
    godziny czy godzinę, a nie 5 minut.
    I akurat czasy z googla do jazdy elektrykiem pasują jak ulał, jako czas
    czystej jazdy.

  • 210. Data: 2020-08-25 10:26:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 24-08-2020 o 15:02, J.F. pisze:

    >Nie sądzę, skoro odpowiadasz na post z dzisiaj, a liczby podawałem
    >już w piątek.

    Czytam w kolejnosci od najmlodszych.

    >Gdzieś w testach komuś wychodziło że średnio używana przez klimę moc
    >to 0,3 kW.
    >To by się zgadzało z tym co mi komputer pokazuje.

    >A dlaczego miałaby zabrać, skoro na całej trasie bierze 5?

    Jesli rzeczywiscie ma 0.3kW to owszem.

    >Jak będziesz tak sobie stał spaliniakiem, to i paliwo do napędu klimy
    >może Ci się skończyć, jak koniecznie musisz wyjeżdżać je do zera.

    Oczywiscie. Tylko ze w spaliniaku nie mam oporow z dolaniem paliwa
    ... no chyba, ze cena wyjatkowo wysoka :-)
    I nie marnuje czasu, a te 5 minut - przerwa dobra jak sam twierdzisz
    :-)

    J.