  • 391. Data: 2020-08-29 09:36:31
    Temat: Re: Ladowanie
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-08-29 o 03:17 +0200, Cavallino napisał:
    > No ja zapłaciłem tyle, zwróciło się w miesiąc.
    > Od tego momentu już tylko oszczędzam.

    Warto byłoby jeszcze dodać "z jakiego pojazdu musiałem zrezygnować aby
    za otrzymaną gotówkę kupić ZOE".

    Mateusz

  • 392. Data: 2020-08-29 10:24:51
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello cef,

    Saturday, August 29, 2020, 8:58:56 AM, you wrote:

    > Znowu coś musisz.

    Na stacji podatkowej też musisz. Włożyć i wyjąć, w ściśle określonym
    czasie. Nie możesz sobie pójść, musisz stać jak ten ciul na weselu.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 393. Data: 2020-08-29 11:30:55
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Na stacji podatkowej też musisz. Włożyć i wyjąć, w ściśle określonym
    > czasie. Nie możesz sobie pójść, musisz stać jak ten ciul na weselu.

    No ale to wszystko trwa max 10minut z płaceniem.
    Nie idę w czasie nalewania paliwa na obiad ani na zakupy.

    Co sobota przejeżdżam obok bezpłatnej stacji ładowania
    na Orlenie - rzadko kiedy tam coś się ładuje a jest czas zakupów -
    dzisiaj stała jakaś testowa Tesla (bo tablice miała TESLA)
    więc dopóki jest niewielu użytkowników, to ja doskonale rozumiem
    Cavallino, że mu się opłaca, bo nawet nie ma obecnie problemu
    naładowania się - nie ma kolejek. Trochę się ponagina
    i wychodzi, że jest zadowolony. Jeśli sam miałbym się zdecydować, to
    tylko teraz,
    bo potem to będzie już naprawdę mordęga.
    Jak tylko znajdzie się więcej amatorów darmowego prądu,
    to ładowanie będzie płatne a ryzyko w trasie, że się nie naładujesz
    wzrośnie, bo na razie jest żadne.

  • 394. Data: 2020-08-29 13:02:10
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello cef,

    Saturday, August 29, 2020, 11:30:55 AM, you wrote:

    [...]

    > Jak tylko znajdzie się więcej amatorów darmowego prądu,
    > to ładowanie będzie płatne a ryzyko w trasie, że się nie naładujesz
    > wzrośnie, bo na razie jest żadne.

    W większości już jest płatne.

    Stacji ładowania jest obecnie więcej niż samochodów elektrycznych. Ale
    jak będzie popyt, to będzie i podaż nowych stacji ładowania. Przy
    płatnych stacjach i tak ludzie będą ładować w domu, na taryfie nocnej
    za 0.30 PLN za kWh a nie stawać na stacjach i płacić 20x tyle.
    Ładowarki wbudowane w samochodach to zazwyczaj 11 kW - kilka godzin z
    gniazdka 3F, kilkanaście godzin z 1F (3.7 kW).

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 395. Data: 2020-08-29 13:10:03
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Hello cef,
    >
    > Saturday, August 29, 2020, 11:30:55 AM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > W większości już jest płatne.

    Ale da się tak zaplanować trasę, że korzysta się
    tylko z tych bezpłatnych.

    > Stacji ładowania jest obecnie więcej niż samochodów elektrycznych. Ale
    > jak będzie popyt, to będzie i podaż nowych stacji ładowania. Przy
    > płatnych stacjach i tak ludzie będą ładować w domu, na taryfie nocnej

    Do tego ma dostęp ograniczona liczba użytkowników,
    a nawet zaryzykuję stwierdzenie, że pewna część
    potencjalnych sie nie decyduje na zakup, bo nie ma gdzie ładować.
    Pomijając już te gadki o klapkach czy zmianie myślenia
    na chwilę obecną nie jest to produkt dla każdego.

  • 396. Data: 2020-08-30 08:29:53
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 29-08-2020 o 08:58, cef pisze:

    > Znowu coś musisz.

    Nie musisz.
    Mozesz siedzieć w aucie i czekać.

  • 397. Data: 2020-08-30 08:32:38
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 29-08-2020 o 11:30, cef pisze:

> [...]
    > naładowania się - nie ma kolejek. Trochę się ponagina
    > i wychodzi, że jest zadowolony. Jeśli sam miałbym się zdecydować, to

    Dokładnie tak.
    I właśnie do tych wniosków doszedłem rok temu.
    Jak wprowadzą opłaty, albo zaczną się kolejki, to już pójdzie tylko siłą
    rozpędu, a ładowanie trzeba będzie przenieść do garażu.

    Ale co zyskam do momentu gdy tak się nie stanie, to moje i nikt mi tego
    nie wyjmie.
    Wczoraj wyjazd Poznań-Gdynia-Poznań, koszt ok 0,50 zł (prąd na
    doładowanie do 100% w swoim garażu).

  • 398. Data: 2020-08-30 08:34:23
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 29-08-2020 o 13:10, cef pisze:

> [...]
    > Pomijając już te gadki o klapkach czy zmianie myślenia
    > na chwilę obecną nie jest to produkt dla każdego.

    No nie jest.
    Jest dla większość, która jest w stanie klapki zdjąć, ale nie każdego na
    to stać (i nie chodzi o finanse, a raczej o ciasnotę pod kopułą).

  • 399. Data: 2020-08-30 10:19:19
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-08-30 o 08:29, Cavallino pisze:

    > Nie musisz.
    > Mozesz siedzieć w aucie i czekać.

    Musisz czekać.

  • 400. Data: 2020-08-30 10:26:02
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-08-30 o 08:34, Cavallino pisze:

    > No nie jest.
    > Jest dla większość, która jest w stanie klapki zdjąć, ale nie każdego na
    > to stać (i nie chodzi o finanse, a raczej o ciasnotę pod kopułą).

    Jednak chyba bardziej finanse niż ciasnota,
    bo zdecydowana większość społeczeństwa to centusie
    i do tych wynalazków się nie garną, bo bardziej cenią sobie inne
    rzeczy. Ale z socjologii to ja słaby jestem.
    Technicznie i ekonomicznie potrafię wyliczyć co mi się opłaca,
    a co mogło by być tylko przygodą.