  • 421. Data: 2020-08-31 15:05:33
    Temat: Re: Ladowanie
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-08-31 o 13:57 +0200, J.F. napisał:
    > Użytkownik "Mateusz Viste" napisał w wiadomości grup

    > https://europa.eu/youreurope/citizens/travel/securit
    y-and-emergencies/emergency-assistance-vehicles-ecal
    l/index_pl.htm

    > Obowiazkowe od marca 2018 ... w nowych modelach.

    Dzięki, nie znałem.

    > Loganka mimo ze nowo produkowana, to byc moze na starej homologacji.

    Zaiste tak jest - u mnie takiego czegoś nie ma.

    Wychodzi na to, że kupując samochód trzeba będzie dodatkowo płacić za
    to całe ustrojstwo: karta sim, modem, lokalizator GPS, zestaw
    głośnomówiący... No ale czemu nie. Widzę taki plus, że w niedalekiej
    przyszłości ten sam system będzie można użyć aby na bieżąco raportował
    gdzieś prędkość pojazdu oraz jego lokalizację, a to można już w
    interesujący i produktywny sposób wykorzystać.

    Mateusz

  • 422. Data: 2020-08-31 15:29:06
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 31-08-2020 o 15:03, J.F. pisze:

    > Ale przyjechales o 24-tej, a tansza taryfa sie konczy o ... 6-tej ?

    Tak.
    Od razu uprzedzam, że gdyby mnie sroki nie obudziły jak tylko się jasno
    zrobiło i ładowałoby się do 8, to też bym finansowo przeżył dodatkową
    złotówkę; -)

    > Ja mam raczej wiekszy wybor

    Jasne, możesz nalać z kanistra trzymanego na tą okoliczność w garażu....

    > No no - fabryczna blokada.
    > Ale jeszcze mozna uciac :-)

    Ciężko by było, kabel jest dość gruby - potrafi przenieść 43kW....

  • 423. Data: 2020-08-31 16:21:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Tak.
    >Od razu uprzedzam, że gdyby mnie sroki nie obudziły jak tylko się
    >jasno zrobiło i ładowałoby się do 8, to też bym finansowo przeżył
    >dodatkową złotówkę; -)

    Ale to jaka masz taryfe ?
    Bo spodziewam sie, ze auto choc te 2kW w garazu pociagnie, a lepiej
    3-6kW,
    wiec w 6h powinno byc tak miedzy 12 a 36kWh ...

    >Jasne, możesz nalać z kanistra trzymanego na tą okoliczność w
    >garażu....

    Ja moge zatankowac 100km wczesniej, albo 200km wczesniej, albo 300 km
    wczesniej, czy nawet 50 km pozniej - bo rezerwa raczej dluzsza ...

    >Ciężko by było, kabel jest dość gruby - potrafi przenieść 43kW....

    To ciekawe ile na zlomie jest warty :-P

    Z blokadami do rowerow sobie radza, a myslisz, ze kabelkiem sobie nie
    poradza :-)

    No coz - dla rownowagi to kiedys ponoc modna byla kradziez paliwa z
    baku - na pakingu :-)

    J.

  • 424. Data: 2020-08-31 18:30:12
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 31-08-2020 o 16:21, J.F. pisze:

    > Ale to jaka masz taryfe ?

    A co to ma wspólnego z taryfą?

    > Bo spodziewam sie, ze auto choc te 2kW w garazu pociagnie,

    No i pociągnęło.

    > a lepiej 3-6kW,

    To już zależy od evse, a nie od taryfy...
    Akurat ustawione było na 10A.

    > wiec w 6h powinno byc tak miedzy 12

    I tak pewnie było.

    > Ja moge zatankowac 100km wczesniej,

    Ja też.
    150 km wcześniej, 100 km wcześniej, albo 20 km wcześniej.
    Tylko właśnie nie musiałem, mogłem podłączyć auto w garażu.

  • 425. Data: 2020-08-31 18:36:53
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Monday, August 31, 2020, 4:21:23 PM, you wrote:

    [...]

    > Z blokadami do rowerow sobie radza, a myslisz, ze kabelkiem sobie nie
    > poradza :-)

    Na blokadzie nie masz 450 V DC...

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 426. Data: 2020-09-01 21:32:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >A co to ma wspólnego z taryfą?

    Te 2 zl to ile kWh ?

    >No i pociągnęło.

    >To już zależy od evse, a nie od taryfy...
    >Akurat ustawione było na 10A.

    Nie zalozylesz sobie stosownego gniazdka w garazu na wieksza moc ?

    Czy w trosce o portfel ograniczyles sobie moc, bo przeciez jutro mozna
    naladowac za darmo, byle do Kauflandu dojechal ? :-)

    Jak sie ogranicza moc ?
    Moze to odpowiedz na watpliwosci Shreka - jak sie da ustawic mniej, to
    trzeba we wspolnocie powiedziec "ograniczajcie sobie moc/prad
    ladowania, tak, zeby ladowalo sie cala noc. Bo jak tego nie zrobicie,
    to bezpieczniki na przylaczu wywali i nikt nie naladuje" :-)

    >Ja też.
    >150 km wcześniej, 100 km wcześniej, albo 20 km wcześniej.

    Mozesz, ale jak zawsze bedziesz ladowal 150 km wczesniej, to dwa dni
    bedziesz jechal :-)

    >Tylko właśnie nie musiałem, mogłem podłączyć auto w garażu.

    Chyba, ze jakis wypadek i postoj nieplanowany, a tu goraco, albo zimno
    ... spaliniakiem tez sie mozna zalapac, to tylko ci, ktorym szkoda 5
    minut na tankowanie przy polowie baku :-)

    J.

  • 427. Data: 2020-09-02 07:09:27
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 01-09-2020 o 21:32, J.F. pisze:

    > Te 2 zl to ile kWh ?

    Z 10.

    > Nie zalozylesz sobie stosownego gniazdka w garazu na wieksza moc ?

    Nie.
    Dopóki ładuję się głównie na mieście to nieopłacalna sprawa.
    Zwłaszcza że wymagałoby też zakupu evse, za 1000 zł więcej.
    W sumie z pociągnięciem nowych kabli wyszłoby ze 4 tys - w życiu tyle
    nie planuję wydać na doładowania w garażu, już lepiej podjechać w
    podbramkowych sytuacjach na płatną ładowarkę 4 km dalej.

    Jak skończy się era bezpłatnych ładowarek, to się zastanowię.

    > Czy w trosce o portfel ograniczyles sobie moc, bo przeciez jutro mozna
    > naladowac za darmo, byle do Kauflandu dojechal ? :-)

    Tak.
    Ale gdyby gniazdko wydoliło, używałbym go - niestety, okazało się że
    nawet 16A to dla niego za dużo.

    > Jak sie ogranicza moc ?

    Ustawieniami na evse.

    > Mozesz, ale jak zawsze bedziesz ladowal 150 km wczesniej, to dwa dni
    > bedziesz jechal :-)

    Żeby zrobić jedno dodatkowe łądowanie przed domem?
    Nie - tylko pół godziny dłużej.
    Zazwyczaj tak właśnie robię, że doładowuję przy powrocie 20 km od domu,
    żeby mieć zapas "na zaś".
    Tym razem było za późno.

    > Chyba, ze jakis wypadek i postoj nieplanowany, a tu goraco, albo zimno
    > .... spaliniakiem tez sie mozna zalapac, to tylko ci, ktorym szkoda 5
    > minut na tankowanie przy polowie baku :-)

    Niczym nie różnią się te sytuacje.

  • 428. Data: 2020-09-02 12:34:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 01-09-2020 o 21:32, J.F. pisze:

    >Z 10.

    A mnie wyszlo 12 co najmniej, ale moze nie ciagnąles 2kW.
    No dobra, o 40 groszy sie nie bedziemy klocic, tym niemniej - dobra
    taryfa.
    Elektryki sie spopularyzuja - taryfa sie podniesie :-)

> [...]
    >nie planuję wydać na doładowania w garażu, już lepiej podjechać w
    >podbramkowych sytuacjach na płatną ładowarkę 4 km dalej.

    Mnie by sie chyba nie chcialo jezdzic gdzies po nocy i ladowac.
    Ale jesli przy okazji zakupow ... no moze ...

    >Jak skończy się era bezpłatnych ładowarek, to się zastanowię.

    Czyzbys nastepny samochod zamierzal kupic spalinowy ? :-)

    >Tak.
    >Ale gdyby gniazdko wydoliło, używałbym go - niestety, okazało się że
    >nawet 16A to dla niego za dużo.

    Gniazdka na 16A sa. W zasadzie normalne, ale nie kazde wydoli na
    dluzszy czas.

    >Żeby zrobić jedno dodatkowe łądowanie przed domem?
    >Nie - tylko pół godziny dłużej.

    Zeby miec zawsze rezerwe :-)

    >Niczym nie różnią się te sytuacje.

    Roznia sie o tyle, ze majac w dieslu z 800km zasiegu bez wiekszego
    bolu moge tankowac przy polowie baku, ba - przy 1/3 czy 1/4 tez ciagle
    sporo paliwa zostaje w rezerwie.
    Ten sam poziom rezerwy w elektryku to juz jednak czeste przerwy :-)

    J.

  • 429. Data: 2020-09-02 12:49:15
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 02-09-2020 o 12:34, J.F. pisze:

    > A mnie wyszlo 12 co najmniej, ale moze nie ciagnąles 2kW.

    Przede wszystkim nie mierzyłem i nie liczyłem dokładnie, tylko
    szacunkowo po przyroście % na baterii.

    > No dobra, o 40 groszy sie nie bedziemy klocic,

    No myślę.

    > tym niemniej - dobra taryfa.

    Do tego stopnia, ze nie opłaca się ładować z fotowoltaiki w wysokiej
    taryfie (nie mam nadwyżek), taniej wychodzi ładować z tańszej taryfy, a
    fotowoltaikę wykorzystać do kompensowania normalnego zużycia w domu.

    > Mnie by sie chyba nie chcialo jezdzic gdzies po nocy i ladowac.

    Też po nocy nigdzie nie jeżdżę.
    Mówię i hipotetycznej sytuacji w której musiałbym coś naładować.

    > Czyzbys nastepny samochod zamierzal kupic spalinowy ? :-)

    Nie, ale z ładowarkami to tak jak ze wzrostem ceny lpg o 100%.
    Już tak od dwudziestu lat to zapowiadają...
    Więc też poczekam.

    > Gniazdka na 16A sa. W zasadzie normalne, ale nie kazde wydoli na dluzszy
    > czas.

    No i właśnei coś nie wydala.
    Raczej kable niż gniazdko.
    W każdym razie evse ustawione na 16A szybko przerywa pracę.

    > Zeby miec zawsze rezerwe :-)

    Mam zawsze rezerwę, a gdy nie mam to ładuję.
    Nie sprawia mi to problemu.

    > Roznia sie o tyle, ze majac w dieslu z 800km zasiegu bez wiekszego bolu
    > moge tankowac przy polowie baku

    Nie wiem, nigdy tak nie tankowałem, no chyba że cenowa promocja była po
    drodze.
    Więc dla mnie bez różnicy.

  • 430. Data: 2020-09-04 21:45:54
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-08-14 20:47, Cavallino wrote:

    > Na tej samej zasadzie co głosują na pis.
    > Bo są głupi.

    Głosują by nie musieć wozić ze sobą dowodu rejestracyjnego i prawa
    jazdy, czyli dla zasad.