  • 111. Data: 2020-10-28 08:09:37
    Temat: Re: Martwię się
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2020-10-27 13:12, Liwiusz wrote:
    [...]
    > Już pomijając fakt, że de facto też jest to fikcja, bo mało co taki
    > przegląd potrafi wychwycić.

    U mnie np. wychwycił pęknięty wahacz (w miejscu, gdzie się łączy ze
    sworzniem wahacza). Potencjalnie, t.j. gdyby końcówka wypięła się z
    wahacza, bardzo niebezpieczna i kosztowna usterka. Nie tam jakieś
    pierdoły typu źle ustawione światła czy olej cieknący z silnika.

  • 112. Data: 2020-10-28 09:17:47
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    w Niemczech jest podobnie, podstawa do regresu jest dopiero razaca niedbalosc.

    tzw lekka niedbalosc czyli sama jazda bez TUV nie jest podstawa do regresu

    Das Fahren ohne TÜV kann bereits als leichte Fahrlässigkeit ausgelegt werden

    Czyli powodujemy wypadek TU wyplaca odszkodowanie z OC i potem bierze rzeczoznawce
    ktory ocenia czy stan techniczny pojazdu przyczynil sie a jesli tak to w jakim
    stopniu do spowodowania wypadku.

    Zakladajac np lyse letnie opony w zimie: rzeczoznawca klepie razaca niedbalosc -> TU
    wystepuje o regres -> sad zdecyduje czy i ile trzeba wybulic z wlasnej kieszeni

    Was passiert bei einem Unfall ohne TÜV?

    Bei einem selbstverursachten Unfall mit abgelaufenem TÜV zahlt die Kfz-Versicherung
    die Schäden von Dritten. Beim Fahren ohne TÜV wird die Kfz-Versicherung aber sehr
    wahrscheinlich einen Gutachter zu Rate ziehen. Dieser könnte beweisen, dass das
    Fahrzeug zum Unfallzeitpunkt nicht in einem technisch einwandfreien Zustand war.
    Liegt grobe Fahrlässigkeit vor, kann der Versicherte in Regress genommen werden. Das
    bedeutet:
    Es kann sein, dass der Fahrer mindestens ein Teil der Schadenssumme, seines eigenen
    Schadens an den Versicherer zurückzahlen muss.

  • 113. Data: 2020-10-28 09:40:08
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 26 października 2020 22:00:01 UTC+1 użytkownik Budzik napisał:

    > W koncu kwota niewielka a ewentualne konsekwencje moga byc ogromne.

    Jakie np?

  • 114. Data: 2020-10-28 10:00:26
    Od: K <n...@e...com>

    On 27/10/2020 20:54, cef wrote:

    > W odwróceniu sytuacji.
    > Nie ma podstaw do regresu z OC w przypadku jazdy
    > samochodem bez pieczątki w dowodzie czy bez badań
    > i spowodowaniu jakiejś kolizji.
    > Ale nie padło ani jedno stwierdzenie, że można jeździć
    > NIESPRAWNYM autem zupełnie bezkarnie.
    > Jak auto jest sprawne, to nie ma znaczenia czy jest pieczątka czy nie.

    To sie akurat zgadza tak dlugo jak nie bedziesz sie bez tej pieczatki
    poruszal po drogach publicznych. Jesli cie tak bola te przeglady to
    zarejestruj auto na Ukrainie.

  • 115. Data: 2020-10-28 10:02:05
    Od: K <n...@e...com>

    On 27/10/2020 17:33, cef wrote:

    > Dźwig czy winda to urządzenie dozorowe i nie mieszaj ich do
    > stemplowania przez diagnostę.
    >
    > Stan jaki opisujesz wykluczałby sytuację gdy mamy sprawne
    > auto ale nie ma w dowodzie pieczątki diagnosty.
    > Nie możesz mówić, że jak nie ma pieczątki, to jest niesprawne.
    > Jest sprawne, tylko nie ma pieczątki.

    Czyli nie powinno sie poruszac po drogach publicznych, a to czy jest
    sprawne to nie jest twoj punkt widzenia tylko wynik badan
    przeprowadzonych przez uprawnionego diagnoste.

  • 116. Data: 2020-10-28 10:05:52
    Od: K <n...@e...com>

    On 27/10/2020 17:58, RadoslawF wrote:

    > Kolejny "móndry" który w USA nigdy nie był.
    > A może USA to już nie cywilizowany kraj?
    >

    > Pozdrawiam

    USA to jest akurat kraj trzeciego swiata.

  • 117. Data: 2020-10-28 10:11:31
    Od: K <n...@e...com>

    On 27/10/2020 19:03, Zenek Kapelinder wrote:
    > Czyli karanie za często niemożliwość przyjechania na przegląd, ktoś chory może być
    i leżeć w szpitalu ktoś inny rozwalił skrzynie biegów i zbiera kasę na naprawę,
    uznajesz za zle ale nie zamierzasz nic zrobić. Jak byś chciał coś zrobicie to
    zaproponował byś inne rozwiązanie a nie od razu twierdził że się nic nie da zrobić.
    Jak byś do kurwy nedzy był agentem rządu mającym na celu obrzydzenie w zarodku
    wszystkiego co miało by zmusić rząd co pracy. A jak nie jesteś rządowym kablem to
    jesteś wybitnym przedstawicielem chujowego człowieka w wspaniałym narodzie.

    No to jak lezy w szpitalu to nie jezdzi, wyjdzie ze szpitala to zrobi
    przeglad, a jak kogos nie stac na biezace naprawy to z calym szacunkiem
    ale powinien sie zastanowic czy dalsze posiadanie samochodu ma w ogole
    sens z ekonomicznego punktu widzenia.

  • 118. Data: 2020-10-28 10:12:16
    Od: K <n...@e...com>

    On 27/10/2020 20:24, Zenek Kapelinder wrote:

    > Też tak uważasz ale nie chcesz nic zrobić żeby zmienili przepisy. Typowe zachowanie
    chlopa pańszczyźnianego czy jego zagranicznego niewolnika. Nie da się bo pan ma
    zawsze rację. Ale nikt nie sprawdzi czy się nie da bo po co niewolnik ma sprawdzać
    skoro się nie da. Tygodniowo z wpisów na grupie można by złożyć pół tomu
    encyklopedii. Ale nie warto wspólnie stworzyć sensowne pismo do rzadzacych. Nie warto
    bo nie przeczytają. I chuj że nie przeczytają jeśli idea ma polegać na tym że każdemu
    musieli by odpowiedzieć.

    Zenku, zarejestruj sobie auto na Ukrainie to poczujesz wtedy wolnosc.

  • 119. Data: 2020-10-28 10:14:18
    Od: K <n...@e...com>

    On 28/10/2020 00:06, kk wrote:

    > Nie zbierają te ch..ki przebiegu?

    Przebieg to stan umyslu, szczegolnie na wschod od Odry. Kto by mial to
    robic i jak, jesli wlasciciel nie bedzie odbieral telefonu albo nie
    wskaze miejsca postoju auta?

    > Jest to jakiś pomysł.

    No chyba jedyny jesli chcesz miec zarejestrowane auto ale nie chcesz
    robic przegladow.

  • 120. Data: 2020-10-28 10:23:12
    Od: K <n...@e...com>

    On 28/10/2020 00:07, kk wrote:

    > Po prostu masz przegląd raczej na jakiś przebieg niż na jakiś czas.
    > Normalna sprawa dla normalnych ludzi.

    Tylko jaki to mialby byc przebieg i jak zagwarantujesz, ze ludzie aby
    uniknac tego uwlaczajacego godnosci Polaka przegladu nie beda krecili
    licznika?
    Moj ojciec do swojej firmy ma w linii prostej na piechote 600m.
    Samochodem wg Google Maps to jest 900m i 2 minuty. Gdzies na poczatku
    lat 2000 kupil sobie nowego Peugeota 307. Po 4 latach mial nie cale
    15tys przebiegu i musial wymienic praktycznie wszystkie elementy
    eksploatacyjne ze starosci (wliczajac rozrzad), a nie z powodu zuzycia.