  • 181. Data: 2020-10-29 16:48:50
    Temat: Re: Martwię się
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Thursday, October 29, 2020 at 4:16:20 PM UTC+1, K wrote:

    > Jedno wynika z drugiego. Jak go nie uzywasz to go wyrejestruj.

    zdaje sie, ze nie ma takiej opcji :( mozna sprzedac albo zezlomowac...

  • 182. Data: 2020-10-29 16:53:23
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-10-27 18:25, K wrote:

    > Ale jaki problem Zenku chcesz tak na prawde rozwiazac?
    > Badania techniczne samochodow sa standardem w calym cywilizowanym
    > swiecie i sa obowiazkowe. Jesli ktos autem nie jezdzi ale chce je miec
    > to niech je wyrejestruje.

    Po co rejestrować samochody? Żeby je potem wyrejestrowywać?

    > Jesli jezdzi bez przegladu to powinien sie
    > liczyc z tym, ze w przypadku kolizji pokrywa wszystkie koszta z tym
    > zwiazane otrzymujac dodatkowo mandat, natomiast w przypadku kontroli
    > powinien kontynuowac dalsza podroz na lawecie.

    Brak roządnego powodu by tak było.

    > Zgadzam sie natomiast, ze
    > karanie podwojna czy potrojna stawka za wykonanie badania po terminie
    > mija sie z celem

    Ależ ... twoje płacenie za szkody w przypadku kolizji jest z tego samego
    gatunku. Nie interesuje Cię w ogóle co było powodem kolizji. A przecież
    rzadko kiedy powodem jest stan samochodu.

    > i pisanie listu do ustawodawcy niczego tutaj nie zmieni
    > bo ustawodawca ma w dupie swojego pracodawce czyli lud. Protest w
    > postaci nieprzyjezdzania na umowione badanie tez ma sie nijak bo watpie
    > aby karanie za brak przegladu wykonanego w terminie to byla inicjatywa
    > diagnostow. Ludzie chuja warci bo sie skurwili za programy plus glosujac
    > na Pieniadze i Seks, a pozniej jeszcze raz ze strachu przed ich utrata.
    > Ludzie chuja warci bo nie chodza na wybory zeby to zmienic. Ludzie chuja
    > warci ida do polityki i od ponad 30 lat trzeba wybierac tych najmniej
> [...]

    No tak, no tak. 30 lat temu politycy sami się wybierali.

  • 183. Data: 2020-10-29 16:54:32
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-10-27 20:03, Zenek Kapelinder wrote:

    > Czyli karanie za często niemożliwość przyjechania na przegląd, ktoś chory może być
    i leżeć w szpitalu ktoś inny rozwalił skrzynie biegów i zbiera kasę na naprawę,
    uznajesz za zle ale nie zamierzasz nic zrobić. Jak byś chciał coś zrobicie to
    zaproponował byś inne rozwiązanie a nie od razu twierdził że się nic nie da zrobić.
    Jak byś do kurwy nedzy był agentem rządu mającym na celu obrzydzenie w zarodku
    wszystkiego co miało by zmusić rząd co pracy. A jak nie jesteś rządowym kablem to
    jesteś wybitnym przedstawicielem chujowego człowieka w wspaniałym narodzie.

    Po prostu nie jest frajerem.

  • 184. Data: 2020-10-29 17:05:00
    Od: K <n...@e...com>

    On 29/10/2020 15:27, Pete wrote:

    > To jest skutek Rodo.

    To samo RODO jest w calej Europie i nie robi takich problemow.

  • 185. Data: 2020-10-29 17:06:48
    Od: K <n...@e...com>

    On 29/10/2020 15:44, yabba wrote:

    > Niebezpiecznie jest robić w dowolnej stacji daleko od swojego domu, bo
    > jak znajdą coś do poprawy, to będziesz musiał wracać do tej stacji
    > wykonać przegląd uzupełniający.

    No to poprawisz u lokalnego mechanika i wrocisz do tej samej stacji.
    Wszystko w czasie tej samej delegacji.

    > Oraz specjalny urząd i wzór formularza dla dokumentowania opóźnień. To
    > coś w stylu: Socjalizm bohatersko zwalcza problemy, które sam tworzy.
    >
    > Mogliby zostawić jak jest, tylko wprowadzić mandat za jazdę bez przeglądu.
    >
    > yabba

    Urzad/instytucja juz jest, nic nie trzeba tworzyc.

  • 186. Data: 2020-10-29 17:08:08
    Od: K <n...@e...com>

    On 29/10/2020 15:44, r...@k...pl wrote:

    > Po co badania jeżeli samochód nie uczestniczy w ruchu?

    To trzeba wyrejestrowac, odpicowac i za x lat zarejestrowac jako zabytek.

  • 187. Data: 2020-10-29 17:11:20
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-10-28 10:11, K wrote:

    > No to jak lezy w szpitalu to nie jezdzi, wyjdzie ze szpitala to zrobi
    > przeglad, a jak kogos nie stac na biezace naprawy to z calym szacunkiem
    > ale powinien sie zastanowic czy dalsze posiadanie samochodu ma w ogole
    > sens z ekonomicznego punktu widzenia.

    Pomijając, że mam problem z przeglądami (oraz ubezpieczeniami) kilku
    samochodów, których niekiedy nie używam i nie widzę potrzeby zastanawiać
    się wtedy nad ich sprawnością oraz odpowiadaniem osobno za każdy
    samochód dom cokolwiek, problem jest także z nikłą wartością tych
    przeglądów. Nie żebym w ogóle kwestionował, ale prędzej mi samochód nie
    przejdzie badania z powodu np pękniętej szyby, braku oświetlenia
    tablicy, rdzy na karoserii niż tego, co naprawdę wpływa na bezpieczeństwo.

  • 188. Data: 2020-10-29 17:11:44
    Od: K <n...@e...com>

    On 29/10/2020 15:38, kk wrote:

    > No ale ... po co robić przegląd samochodowi, którego nie używasz i który
    > np w garażu stoi?! Taki jest generalny problem tego przepisu, że wymaga
    > robienia terminowego przeglądu, gdy nie jest mu on do niczego potrzebny.

    A ubezpieczony jest?

    > Teraz to nawet seniorzy nie mogą poruszać się po domu bo przepis pozwala
    > na to tylko w wybranych celach. Nie stoi w przepisie, że tylko poza domem.

    W cywilizowanych krajach w takiej sytuacji przeglady sie automatycznie
    przekladaja o kilka miesiecy.

  • 189. Data: 2020-10-29 17:13:20
    Od: K <n...@e...com>

    On 29/10/2020 15:53, kk wrote:

    > Po co rejestrować samochody? Żeby je potem wyrejestrowywać?

    Po co kupowac samochod jesli nim pozniej nie jezdzisz i stoi w garazu?
    OC masz wykupiony na taki samochod?

  • 190. Data: 2020-10-29 17:14:56
    Od: K <n...@e...com>

    On 29/10/2020 16:11, kk wrote:

> [...]
    > przejdzie badania z powodu np pękniętej szyby, braku oświetlenia
    > tablicy, rdzy na karoserii niż tego, co naprawdę wpływa na bezpieczeństwo.

    To sie ich pozbadz jesli nie mozesz nad tym zapanowac. Chyba, ze to
    jakis rodzaj zbieractwa kompulsywnego.