  • 92. Data: 2020-10-27 20:59:56
    Temat: Re: Martwię się
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Niesprawnym można jeździć ale niewolno. Za to sprawnym licząc się
    > z pewnymi dolegliwościami w czasie kontroli lub jakiegoś zdarzenia
    > można jeździć.

    Wydawaoby sie logiczne.
    Ale Liwiusz pisze ze nawet jak niesprawnym cos wykombinujesz to nic ci
    nie moga zrobic.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Argumentowi "Bo nie!" przeciwstawiam

  • 93. Data: 2020-10-27 20:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    UĹźytkownik Pete n...@n...com ...

    > Dzisiaj trafiłem na artykuł, w którym pisali że 25% :-O

    Podlinkujesz?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jeśli będąc w towarzystwie kobiety potrafisz z niej czytać jak z

  • 91. Data: 2020-10-27 20:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Dlaczego z góry zakładasz że można mieć niesprawne hamulce bo auto
    > nie ma przeglądu? Akurat hamulce to taki element samochodu że ma
    > się go sprawnego dla własnego bezpieczeństwa. Takie mam hobby że
    > hamulce mam zawsze sprawne z ręcznym włącznie. Reprezentujesz
    > poziom logiki z Misia " a jak by tam wasze dziecko przechodziło
    > przez jezdnię, sprawdzić czy nie ksiądz". Przegląd w dzisiejszej
    > formie nic nie daje, ma jedynie służyć zaciskaniu obroży na szyi.
    > Za sprawność pojazdu odpowiada ten co nim aktualnie jedzie a nie
    > diagnosta.

    Ja tez tak uwazam.
    Ale tu nei mowa o moim uwazaniu tylko o przepisach.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Szept pięknej kobiety słyszy się lepiej niż

  • 94. Data: 2020-10-27 21:05:42
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Tuesday, October 27, 2020 at 8:59:59 PM UTC+1, Budzik wrote:

    > Wydawaoby sie logiczne.
    > Ale Liwiusz pisze ze nawet jak niesprawnym cos wykombinujesz to nic ci
    > nie moga zrobic.

    E.. to juz nadinterpretacja. Jesli cos uszkodzisz, komus zrobisz kuku, to koszty
    pokrywane sa z Twojego obowiazkowego OC, ubezpieczyciel nie moze wystapic z regresem
    o ich zwrot. Ale nie wyklucza to odpowiedzialnosci prawnej, czyli rownoczesnie mozesz
    isc siedziec za wypadek ze skutkiem smiertelnym, dostac grzywne itp... zwlaszcza, ze
    jesli idzie z Twojego OC, to zostales uznany/sam sie przyznales, ze jestes winnym
    spowodowania tego wypadku.

  • 95. Data: 2020-10-27 21:24:09
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 27 października 2020 o 20:59:59 UTC+1 Budzik napisał(a):
    > Użytkownik Zenek Kapelinder 4...@g...com ...
    > Ja tez tak uwazam.
    > Ale tu nei mowa o moim uwazaniu tylko o przepisach.
    >
    > --
    > Pozdrawia... Budzik
    > b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    > "Szept pięknej kobiety słyszy się lepiej niż
    > najgłośniejszy zew obowiązku." Pablo Picasso
    Też tak uważasz ale nie chcesz nic zrobić żeby zmienili przepisy. Typowe zachowanie
    chlopa pańszczyźnianego czy jego zagranicznego niewolnika. Nie da się bo pan ma
    zawsze rację. Ale nikt nie sprawdzi czy się nie da bo po co niewolnik ma sprawdzać
    skoro się nie da. Tygodniowo z wpisów na grupie można by złożyć pół tomu
    encyklopedii. Ale nie warto wspólnie stworzyć sensowne pismo do rzadzacych. Nie warto
    bo nie przeczytają. I chuj że nie przeczytają jeśli idea ma polegać na tym że każdemu
    musieli by odpowiedzieć.

  • 96. Data: 2020-10-27 21:49:26
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-10-27 o 19:59, Budzik pisze:

    > No własnie mi tez sie wydaje ze to nie jest duza skala.
    > dlatego dziwia mnie osoby które tutaj twierdza ze mamy milion aut bez
    > przegladu jezdzacych po drogach...
    >
    > Ale co do tego zostawienia z reka w nocniku - internet zeznaje ze TU
    > mogłaby ale musiałaby udowodnic ze to nie był tylko brak przegladu ale
    > rowniez zły stan auta który przyczynił się do wypadku.
    > Liwiusz wrecz twierdzi ze nie ma podstaw do regresu nawet wtedy...

    Liwiusz jest teoretykiem.
    W praktyce jak ubezpieczyciel wystąpi z regresem to najpierw
    musisz zapłacić a potem możesz się z nim kopać w sądzie.

    Pozdrawiam

  • 97. Data: 2020-10-27 21:54:30
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-10-27 o 19:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik cef c...@i...pl ...

    > :)

    > Czytaj co pisze Liwiusz! Przeciez ja dokładnie to napisałem ze nie brak
    > przegladu a zły stan auta mogłby powodowac przerzucenie kosztów na
    > własciciela pojazdu.
    > A Liwiusz na to napisal ze nie widzi podstaw prawnych do regresu.
    > Gdzie widzisz bład w logice?

    W odwróceniu sytuacji.
    Nie ma podstaw do regresu z OC w przypadku jazdy
    samochodem bez pieczątki w dowodzie czy bez badań
    i spowodowaniu jakiejś kolizji.
    Ale nie padło ani jedno stwierdzenie, że można jeździć
    NIESPRAWNYM autem zupełnie bezkarnie.
    Jak auto jest sprawne, to nie ma znaczenia czy jest pieczątka czy nie.

  • 98. Data: 2020-10-27 21:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Dlaczego mandat? Dziesiątki lat brak przeglądu kończył się
    > odebraniem DR bez żadnego mandatu.

    A teraz zdaje sie jest mandat. Wiec nie pytaj mnie dlaczego. Pytaj
    ustawodawce.

    > Poza tym dlaczego uważasz że
    > samochód bez przeglądu koniecznie musi mieć niesprawne hamulce?

    Nie uwazam tak.

    > Przypiąłes się do tych hamulców jak by to był gwóźdź programu.

    To tylko przykład. Moze być cokolwiek innego.

    > 44
    > lata jeżdżę samochodami.

    Gratuluje.

    > Jak w tym czasie 10 razy miałem zrobiony
    > przegląd to wszystko o ile nie przesadziłem. Hamulce zawsze miałem
    > dobre. Opony też. Wszystko co było ważne dla mojego bezpieczeństwa
    > miałem dobre.

    Super.

    > Za pieniądze jakie bym wyrzucał na przeglądy wolałem
    > kupić wycieraczki, wymienić klocki, wyregulować a jak się nie
    > dawało naprawic hamulec ręczny.

    Twój wybór.
    Przyznaje ze ja zarówno robie przeglady jak i wymieniam wycieraczki,
    klocki etc...

    > Sprawne samochody nie mające
    > przegladu nie stanowią żadnego zagrożenia.

    Pełna zgoda.

    > Zagrożenie stanowią
    > złomy w których przegląd został kupiony.

    Oczywiście.

    Hmm, chciałes podyskutowac z jakas teza która wczesniej wygłosiłem?
    Bo mam wrazenie ze co do stanu technicznego auta, podejscie mamy bardzo
    podobne.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Boże, użycz mi pogody ducha, abym godził się z tym, czego nie mogę

  • 99. Data: 2020-10-27 22:02:30
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-10-27 o 19:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik cef c...@i...pl ...

    > Rozumiem, ze chcesz przeciwdziałac temu szerokiemu zjawisku tylko nie
    > wiesz jakie ono jest i czy w ogole wystepuje.
    > Nadajesz sie na polityka :))))

    Twoje wnioskowanie mnie zdumiewa.
    Pytałeś czy mam dane na temat skali zjawiska udziału w ruchu
    samochodów bez przeglądu. Podałem Ci przykładowo z czego można próbować
    to wyliczać, a Ty na koniec przypisujesz mi chęć przeciwdziałania
    temu zjawisku. I jeszcze mnie obrażasz, sugerując, że posiadam zestaw
    negatywnych cech właściwych politykom :-)

    Tak się zastanawiam, że może kogutek słusznie
    na Ciebie najeżdża w sprawie tej wody, skoro ty tak głupie wnioski
    wyciągasz.

  • 100. Data: 2020-10-28 01:05:45
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-10-26 15:53, WS wrote:

    > to juz mocno naciagane, a logicznie patrzac wrecz przeciwnie powinno byc: po
    dluzszym okresie niejezdzenia obowiazkowe badanie ;) bo pojazd stojac "sie psuje",
    np. nie dzialaja hamulce, bo tarcze skorodowaly...

    Musiałby np całą zimę stać na dworze i jeszcze mieć pecha.