  • 51. Data: 2020-08-26 21:44:44
    Temat: Re: Monitoring dahua, co jest?
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 26.08.2020 18:21, LordBluzg(R) wrote:

    > Łącznie z PoE?

    Jak kamery zgodne ze standardem to przecież 4 żyły wystarczą na dane i
    PoE równocześnie. Byle tylko nie przesadzać z potrzebną mocą. Ale te
    kamery o których rozmawiamy, to ile potrzebują 6-7W?

    Można też tak, będzie estetyczniej -
    https://sklep.delta.poznan.pl/?page=shop/flypage&pro
    duct_id=12571&category_id=1047

    > Niezupełnie. Bez zakupu dodatkowego sprzętu nie podłączysz piatej
    > kamery. Czy to będzie zwykły switch z przelotką zasilania czy nowy o
    > większej ilosci portów.
    > Port to port.

    A no, miałem na myśli dorzucenie najtańszego i najmniejszego z dwoma
    portami i przez niego podłączenie dodatkowej kamery. Ciebie zrozumiałem
    że dla 9 kamery wywalasz od razu 8ch switch i kupujesz 16ch switch - dla
    klienta wiadomo, ładniej będzie wyglądać. Ale cena niekoniecznie.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 52. Data: 2020-08-26 22:19:15
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

    W dniu 26.08.2020 o 20:22, LordBluzg(R) pisze:

    > A skąd. Kupuję, montuję i dobrze mi działa. Pewnie jesteś z PiS i
    > zadraszczasz :]
    > Miałbym na usenecie reklamować jakiegoś chińczyka? :D
    > Jednak...na pewno jesteś PiSorem, skoro masz takie pomysły :D

    Oj, przyjdzie Prezes i zrobi porządek z takimi jak ty...

    --
    Kaczin

  • 53. Data: 2020-08-26 22:50:04
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 26.08.2020 18:35, LordBluzg(R) wrote:

    > Nie wiem jaki masz rejestrator ale 8 kanałowy CVI z wyższej półki (klasa
    > 5) kosztuje ok 400-500zł.

    Ma nagrywać do 8Mpx (4K) na kanał, obsługiwać do 8 kanałów, wystarczy
    obsługa 1HDD, ale żeby miał podstawową obsługę wykrywania ruchu (Motion
    Detection, Video Loss, Tampering), pobierał czas z Internetu i wysyłał
    maila o zdarzeniach.

    Najtańszy na stronie Dahua wychodzi ten -
    https://www.dahuasecurity.com/ceen/products/All-Prod
    ucts/HDCVI-Recorders/Lite-H.265-4K-Series/1-HDD/XVR5
    108HS-4KL-X

    > Kłamiesz :)
    > https://allegro.pl/listing?string=hac-hfw1400r&bmatc
    h=baseline-product-cl-eyesa2-engag-dict45-uni-1-4-08
    13&order=d

    Wstrzymaj konie. To co podałeś -
    https://www.dahuasecurity.com/ceen/search/products?k
    eyword=hac-hfw1400r
    - ma status End Of Life, to nic dziwnego że -
    https://www.dahuasecurity.com/ceen/products/productS
    elector - tego nie
    wyszukuje.

    Poza tym, ta kamera nie ma funkcji Startlight (o softwareowym DWDR
    zamiast o WDR opartym na wielu ramkach z różną ekspozycją i o zmiennej
    ogniskowej zamiast stałej już się nie będę czepiał) - podałem konkretne
    wymagania których szukałem. Ta ich nie spełnia więc to nie jest to samo.

    > https://allegro.pl/oferta/kamera-analog-hd-4mpx-dh-h
    ac-hfw1400t-0280b-s2-9071827429

    Podałeś 4Mpx i kosztuje 200zł. To ja zrobię tak. Tutaj analogiczna IP
    też od Dahua -
    https://allegro.pl/oferta/kamera-ip-dahua-ez-ip-ipc-
    d2b40-0360b-4mpx-8885784419
    - kosztuje nawet 20zł mniej :-)

    Już pomijając to, że nie mają Starlight, jasność obiektywów F2.0,
    zamiast WDR softwareowy DWDR...

    > Można trafić za 150 ale trzeba lepiej poszukać. Ja nie zaopatruję się na
    > Allegro lecz w hurtowni i mam niższe ceny.
    >

    > Tutaj masz konfigurację za 2kzł
    > https://allegro.pl/oferta/zestaw-monitoringu-dahua-8
    -kamer-fullhd-1080p-ir20-7387996137

    Ale ja nie chciałem z kamerami 2Mpx, też nie z 8Mpx. Chciałem z 4Mpx.
    Szukam w tych zestawach i coś znaleźć nie mogę. Zestawy analogowe
    powyżej 2Mpx to ich tam prawie nie ma, a te co są to nagle robią się
    zestawy 2, 4, 6 kamer maks. Ciekawe dlaczego?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 54. Data: 2020-08-27 17:06:20
    Od: K <n...@e...com>

    On 23/08/2020 16:20, LordBluzg(R) wrote:
> [...]
    r/anjoggeimnldigfcihcggejncophmhjc?data1=HideRevv2v2

    > Misiu kolorowy, do Internet Explorera też jest wtyczka: activex. :>
    > Problemem jest, że producenci sprzętu nie będą się opierali na darmowych
    > przeglądarkach, które mogą za chwilę zdechnąć i dlatego bazują na IE,
    > który był gwarantem, że to nie zdechnie.
    > Co do obsługi systemów przez darmowe dystrybucje Linuksa, który też może
    > zdechnąć, nikt raczej  nie będzie kombinował. To jest domeną Linuksa,
    > żeby się dopasował tak, jak to robi dotąd z innymi rzeczami a nie
    > odwrotnie.

    To zes teraz dojebal :D IE umarlo juz dawno, a teraz MS zamierza usunac
    to gowno z systemu na dobre. Producenci sprzetu nie beda sie opierali na
    darmowych przegladarkach? Chyba ci z Chin bo cala reszta to robi i nie
    wymaga instalowania jakis gowno pluginow, ktore po kolejnej aktualizacji
    przestana dzialac, a producent sie na nie wysra za rok.

  • 55. Data: 2020-08-27 17:06:44
    Od: K <n...@e...com>

    On 26/08/2020 19:22, LordBluzg(R) wrote:

    > A skąd. Kupuję, montuję i dobrze mi działa. Pewnie jesteś z PiS i
    > zadraszczasz :]
    > Miałbym na usenecie reklamować jakiegoś chińczyka? :D
    > Jednak...na pewno jesteś PiSorem, skoro masz takie pomysły :D

    A skad? Wstydzisz sie przyznac?

  • 56. Data: 2020-08-31 22:06:43
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    [...]
    > Ma nagrywać do 8Mpx (4K) na kanał, obsługiwać do 8 kanałów,

    Toż to prawie najwyższa półka :) Rozumiem że do IP potrzebne ale w
    analogu 8Mpix i jeszcze 4k, gdzie praktycznie nie stosuje się takich
    kamer? Tutaj się jednak wycofam bo w/w system przerasta powoli jakość
    analogu. Rozumiem że wziąłeś rejestrator "nad wymiar". Mi raczej
    chodziło o 1:1 gdzie max kamery idzie w max rejestratora. Tak się robi
    najczęściej w analogu.

    > wystarczy
    > obsługa 1HDD, ale żeby miał podstawową obsługę wykrywania ruchu (Motion
    > Detection, Video Loss, Tampering), pobierał czas z Internetu i wysyłał
    > maila o zdarzeniach.

    To mają wszystkie. Zwykły standard. Musisz jednak wziąć pod uwagę, że
    przy kamerach IP (w Twojej konfiguracji) dopłacasz do dysków i to nie
    mało, chcąc mieć materiał miesiąc wstecz.

> [...]
    > https://www.dahuasecurity.com/ceen/search/products?k
    eyword=hac-hfw1400r
    > - ma status End Of Life, to nic dziwnego że -

    To, że Dahua akurat nie ma tego w obecnej ofercie, nie skutkuje tym, że
    tego nie ma w handlu. Jeszcze sporo lat będzie i coraz taniej.

    > Poza tym, ta kamera nie ma funkcji Startlight
    ZTCW to pojęcie funkcji "Starlight" nie istnieje. To jest nazwa serii
    kamer o pewnych, nowych parametrach. Nawet bym nie próbował tego nazwać
    funkcją :/

> [...]
    > ogniskowej zamiast stałej już się nie będę czepiał) - podałem konkretne
    > wymagania których szukałem. Ta ich nie spełnia więc to nie jest to samo.

    Próbowałeś kiedyś organoleptycznie porównać podobne kamery z WDR vs
    DWDR? Różnica jest tak niewielka, że ja jej prawie nie widzę. W
    pomieszczeniach to praktycznie nie do zaobserwowania. OK, rozumiem że
    masz ekspozycję i ogladasz plamy na słońcu i każda kamera widzi wschód
    albo zachód i wszystkie są na zewnątrz :>

    ac-hfw1400t-0280b-s2-9071827429

    > Podałeś 4Mpx i kosztuje 200zł. To ja zrobię tak. Tutaj analogiczna IP
> [...]

    Kuknij do Delty, są tam kamery analogowe w podobnych cenach z dość
    dobrymi parametrami (przykład):
    https://sklep.delta.poznan.pl/kamera-ahd-hd-cvi-hd-t
    vi-pal-bcs-dmqe2500ir3-b-5-mpx-3-6-mm_l1_p16489.html

    > Już pomijając to, że nie mają Starlight, jasność obiektywów F2.0,
    > zamiast WDR softwareowy DWDR...

    No już pisałem, że Starlight to nowa seria...

> [...]
    > powyżej 2Mpx to ich tam prawie nie ma, a te co są to nagle robią się
    > zestawy 2, 4, 6 kamer maks. Ciekawe dlaczego?

    Bo najczęściej schodzą własnie 2Mpix. To obecnie jest standardem, skoro
    (jak pisałem) masz dobrą jakość w miejscach/biurach/sklepach/hotelach
    itp. 4Mpix i wyżej to już górna półka, gdzie kamery obserwują znaczne
    obszary i potrzebna jest szczegółowość "czytania gazety" z 10 metrów :)
    Stosowanie 4 Mpix do małych pomieszczeń to przerost formy nad treścią.
    Mogę Ci zalinkować do filmów z zapisu kamer CVI 2Mpix gdzie z
    powodzeniem widać z 20 metrów tablice rejestracyjne czy bilon w kasie
    (nominał) z odległości 3m.

    --
    LordBluzg(R)

  • 57. Data: 2020-08-31 22:15:17
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-08-27 o 17:06, K pisze:

> [...]
    > wymaga instalowania jakis gowno pluginow, ktore po kolejnej aktualizacji
    > przestana dzialac, a producent sie na nie wysra za rok.

    IE jeszcze żyje i jest JEDYNĄ przeglądarką, na której działa ActixeX ze
    średniowiecza, dodatkowo instalowaną wraz ze systemem. Gimby nie znajo
    :(...żadna inna przegladarka nie miała czegoś takiego, że plugin
    napisany w 2000 będzie działał w przeglądarce z 2020 :>

    Inna sprawa, że obecnie odchodzi się od IE i tylko dlatego, że zmieniły
    się pewne zasady (głównie w kodekach) nie jest wymagana żadna wtyczka
    (mowa o nowych produktach z Dahua).

    Jeszcze inną sprawą jest, ze nie musisz używać przeglądarki a
    oprogramowania. Nowe wersje różnych kamer/firm w ogóle nie mają
    zaimplementowanego WEB i masz możliwość obsługi tylko z poziomu programu.
    --
    LordBluzg(R)

  • 58. Data: 2020-09-01 00:57:00
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    > A skad? Wstydzisz sie przyznac?

    Moje IP to zagadka? :D

    --
    LordBluzg(R)

  • 59. Data: 2020-09-01 11:58:38
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 31.08.2020 22:06, LordBluzg(R) wrote:

> [...]
    > analogu. Rozumiem że wziąłeś rejestrator "nad wymiar". Mi raczej
    > chodziło o 1:1 gdzie max kamery idzie w max rejestratora. Tak się robi

    Wybór u Dahua w IP jest aktualnie między maks FHD albo od razu to co
    podałem. Za ten drugi dałem 450zł czyli tyle samo co podałeś dla CVI.

    > To mają wszystkie. Zwykły standard. Musisz jednak wziąć pod uwagę, że
    > przy kamerach IP (w Twojej konfiguracji) dopłacasz do dysków i to nie
    > mało, chcąc mieć materiał miesiąc wstecz.

    Chodzi Ci o rozdzielczość? To logiczne, trzeba sobie pomnożyć bitrate x
    ilość kamer i ile chce się dni i wybrać jaki dysk. Bez znaczenia jakie w
    tym przypadku będzie źródło obrazu.

    > ZTCW to pojęcie funkcji "Starlight" nie istnieje. To jest nazwa serii
    > kamer o pewnych, nowych parametrach. Nawet bym nie próbował tego nazwać
    > funkcją :/

    Ok. Tylko o ile rozdzielczość progresywna a interpolowana i jasność
    obiektu Fx.y to ja jeszcze rozumiem i jestem w stanie porównać, tak co
    do jakości samych przetworników nie mam bladego pojęcia. Nie zakładałbym
    tak od razu, że np. kamera z obiektywem F1.6 zrobi lepsze ujęcie niż ta
    z F2.0. Popatrzyłem na youtubea i wiedziałem czego mogę się po tym
    spodziewać. Na początku miał być HK z night fighterem, ale poczytałem na
    forach że do domowych zastosowań liczą się głównie trzy HKVision, Dahua
    i BCS. Ten drugi był tańszy od HK po zsumowaniu (o cenę jednego 2TB
    dysku) i tyle.

> [...]
    > masz ekspozycję i ogladasz plamy na słońcu i każda kamera widzi wschód
    > albo zachód i wszystkie są na zewnątrz :>

    Nie. Ale dochodzimy do podsumowania. Żeby oszczędzić te 300-400zł (przy
    domowej instalacji) używając systemu analogowego (o powiedzmy zbliżonych
    parametrach), musiałbym wydać co najmniej tyle samo jak nie więcej na
    specjalistę takiego jak Ty, który by przyszedł i chociaż przekazał tą
    całą wiedzę. Albo moment montażu przedłużać o tygodnie i zarwane
    wieczory na czytaniu o starszej technologii z którą nie mam za wiele do
    czynienia (aby móc świadomie porównać produkty).

    Zawsze można też po prostu wziąć gotowy zestaw z X kamerami - jak sam
    poleciłeś, założyć i z głowy. Ale nie sądzę że osoby na tej grupie, to
    target "gotowców" ;-)

> [...]
    > itp. 4Mpix i wyżej to już górna półka, gdzie kamery obserwują znaczne
    > obszary i potrzebna jest szczegółowość "czytania gazety" z 10 metrów :)

    Ja bym nie przesadzał z tą górną półką. 4Mpx to nadal daleko do czytania
    gazy. Z tego co można pooglądać na youtubie, to może od 8Mpx (i to
    zwykłe 90*, nie żadne panoramy) można by zacząć coś tam wspominać o detalu.

    > Stosowanie 4 Mpix do małych pomieszczeń to przerost formy nad treścią.

    Nikt tutaj nie pisał o 4Mpx kamerze z serii Starlight umieszczonej w
    kiblu :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 60. Data: 2020-09-01 12:29:57
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 1 Sep 2020 11:58:38 +0200, Mateusz Bogusz <m...@o...pl>
    wrote:
    > Ja bym nie przesadzał z tą górną półką. 4Mpx to nadal daleko do
    > czytania
    > gazy. Z tego co można pooglądać na youtubie, to może od 8Mpx (i to

    Wystarczy dobry zoom optyczny, ja mam HIKa 4Mpx z zoomem optycznym
    25x do podglądania sąsiada i spokojnie mrówki widać u niego na
    oknach.

    --
    Marek