  • 91. Data: 2021-06-11 14:00:18
    Temat: Re: O kurwa...
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Moim zdaniem, kierowcy samochodów powinni przed przejściami dla pieszych wysiadać z
    auta i je przepychać, podobnie jak wymagają od
    rowerzystów.

    -----

  • 92. Data: 2021-06-11 14:24:20
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 11/06/2021 13:49, ii wrote:
    > Moim zdaniem, piesi powinno mieć rogatki otwierające się jak samochód
    > nie jedzie.
    > :-)

    Tak swoją droga, znajomy pomieszkiwał chwilę w Dubaju. W niektórych
    miejscach nie da się chodzi piechotą, bo brakowało chodników, a wszelkie
    próby takowego pajacowania kończyły się zgarnięciem przez policję. Jak
    stwierdził, naliczył kilka "urzędów" do których nie można dotrzeć bez
    łamania przepisu i ryzyka potrącenia. To było z 5 lat temu, nie wiem jak
    obecnie. Tak czy inaczej, podobało mi się rozwiazanie z Paryża, gdzie w
    okolicy La Grande Arche de la Défense wciśnięto samochody poza ciągi
    piesze. Czy poprawiło to bezpieczeństwo, nie wiem, ale sam pomysł warty
    przemyślenia.

  • 93. Data: 2021-06-11 17:19:36
    Od: K <n...@e...com>

    On 11/06/2021 12:55, J.F wrote:
> [...]
    lajnoge-dwa-zarzuty-dla-kierowcy-5116382

    > To chyba musisz doczytac znaczenie slowa "kwintesencja" :-)

    Niekoniecznie. Jesli dostal 7,5 roku za spowodowanie wypadku
    smiertelnego i nie poszedl siedziec (nadal tego nie wiem) to jest to jak
    najbardziej kwintesencja polskiego wymiaru sprawiedliwosci.

    I tak mi sie przypomniala sprawa:
    https://www.fakt.pl/wydarzenia/polska/wypadek-w-wejh
    erowie-pijany-sprawca-zabil-kobiete-w-ciazy/tnshhd5

    wtedy co prawda jazda bez uprawnien nie byla przestepstwem, ale kolo
    lamal kolejne postanowienia sadu i za to powinien miec odwieszone
    wyroki. Ostatecznie dostal 14 lat dopiero bo zabiciu ciezarnej i jej meza.

    > A Hajto, jesli dobrze guglam - trzezwy byl, to sie nie musial
    > wykupywac.
    > Choc jakby to bylo dzisiaj ... no, ciekawe jaki bylby wyrok.
    >
    > J.

    Myslisz, ze jak bys ty wtedy zabil babe na pasach to bys nie poszedl
    siedziec? Hajto nie poszedl siedziec bo sie nazywa Hajto i mial pieniadze.

  • 94. Data: 2021-06-11 18:01:20
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 11.06.2021 o 09:26, heby pisze:

    > Ostrożnie. Tego typu zachowania są powszechne wśród pieszych, młodych
    > czy starych. Smochody się zatrzymują, wchodzimy spokojnym krokiem na
    > przejście. Nie ma w tym nic dziwnego, to naturalne.

    o ile przechodzą przez jedno pasmową drogę. nie wiem jak to określić.
    kierowcy ustępują- pierwszy jest tarczą. pieszy dochodzi do połowy
    jezdni - znowu powinien popatrzeć. ma pierwszeństwo - bez dyskusji. ale
    debila zawsze można trafić.
    popatrz tutaj:
    https://youtu.be/n44L-SOI1I8?t=12
    Mózgi tych dzieciaków pomyślały to samo, co Ty sugerujesz. jakiś pojazd
    stoi - znaczy że nas przepuszcza. tyle że stoi "tyłem" do
    wyimaginowanego przejścia, nie przepuszcza i drugim pasem zbliża się
    śmierć.

    > Wydali ją słusznie.
    nie masz racji. wydali ją zgodnie z przepisami. ja swoim dzieciom
    tłumacze że ten drugi Cię zabije. ten na następnym pasie. UWażam że
    ratowanie życia ma wyższy priorytet niż przepisy ruchy drogowego

    > Powiem tak: zwyczajowo, jako osoba pierwsza przed przejściem, gapie się
    > w lewe lusterko. Raz widząc rozpędzony samochód omijający mnie w
    > podobnej sytuacji zatrąbiłem i ruszyłem agresywanie do przodu o metr,
    > strasząc pieszego, co spowodowało że popukał się w głowę, nie wszedł na
    > przejscie i nie został rozjechany.

    ale to niezgodne z przepisami.
    Zastanów się. miałeś w dupie przepisy i uratowałeś człowieka. Rodzice w
    Rędzinach powinni miec w dupie przepisy i nakazać (czego nie mają w
    obowiązku w świetle prawa) rozejrzeć się jeszcze raz po dotarciu do
    środka drogi.
    nie denerwuj się proszę. zastanów się na Twoją rekacją w opisywanej
    sytuacji w kontraście do Twojej opinni że w Rędzinach było OK. Ja tu
    widzę brak równowagi.
    ToMasz

  • 95. Data: 2021-06-11 18:21:27
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 11 Jun 2021 18:01:20 +0200, ToMasz wrote:
> [...]
    > stoi - znaczy że nas przepuszcza. tyle że stoi "tyłem" do
    > wyimaginowanego przejścia, nie przepuszcza i drugim pasem zbliża się

    A swoja droga ... jest tam jakies ograniczenie predkosci?

    Bo to chyba nie jest jednorazowe zdarzenie, tylko codziennie
    przechodza ... tak wygladaja te "systemowe rozwiazania" w Norwegii?

    J.

  • 96. Data: 2021-06-11 18:30:07
    Temat: ZABOLAŁO? I MA BOLEĆ? ;-)
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    A socjalistyczna republika polska się podoba?

  • 97. Data: 2021-06-11 18:32:44
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 11 Jun 2021 16:19:36 +0100, K wrote:

> [...]
    > smiertelnego i nie poszedl siedziec (nadal tego nie wiem) to jest to jak
    > najbardziej kwintesencja polskiego wymiaru sprawiedliwosci.

    a) z tresci nijak nie wynikia, ze nie poszedl siedziec.

    b) sporo jednak idzie siedziec ... i to jest kwinesencja polskiego
> [...]

    > wtedy co prawda jazda bez uprawnien nie byla przestepstwem, ale kolo
    > lamal kolejne postanowienia sadu i za to powinien miec odwieszone

    No powinien, trudno powiedziec, czemu nie odwiesili.
    Moze sie nie nalezalo.

    > Myslisz, ze jak bys ty wtedy zabil babe na pasach to bys nie poszedl
    > siedziec? Hajto nie poszedl siedziec bo sie nazywa Hajto i mial pieniadze.

    IMO - to jest kwintesencja naszego wymiaru sprawiedliwosci.
    Wypadek, nawet smiertelny, na trzezwo ... to tylko wypadek.
    Kara w zawieszeniu.

    Ale ostatnio cos sie zmienia ... tylko trudno powiedziec, czy to "na
    lepsze".

    J.

  • 98. Data: 2021-06-11 18:51:30
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 11.06.2021 o 13:58, ąćęłńóśźż pisze:
    > Nienaturalne jest przejeżdżanie z rozpędem po PRZEJŚCIU DLA PIESZYCH.
    > Czego nie rozumiesz???

    Przewiń jego posta do końca i wyjmij kija z dupy.

    Shrek

  • 99. Data: 2021-06-11 18:52:28
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 11.06.2021 o 08:22, ToMasz pisze:

    > Ale moim zdaniem, ważniejsze jest to, czy ludzie przeżyją spotkanie z
    > takim debilem. w tym kontekście - młody na hulajnodze, szczególnie na
    > tle dorosłych - jak najbardziej sam prosił się o śmierć. zachował zero
    > _samodzielnej_ ostrożności. opiekunowie wydali komendę - jedź  - więc
    > pojechał.

    Przejeżdzasz na zielonym, czy czekasz aż szwagier przejedzie?

    --
    Shrek

  • 100. Data: 2021-06-11 18:57:43
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 11.06.2021 o 09:38, J.F pisze:

    > Mnie wychodzi ze jak sie zaczela 18:41:26 to byl "3 samochody od
    > przejscia", a jak skonczyla, to byl prawie na zebrze.
    >
    > Pierwszy samochod byl okolo 1 dlugosci samochu od zebry, drugi mial
    > odstem ciut wiekszy, trzeci chyba mniejszy. Plus same dlugosci
    > samochodow.
    > Czyli ok 30m/s, a to 108km/s. No chyba, ze przyjac 4m na samochod, to
    > 24m/s, to 86km/h.

    Sprawdziłem w google i odległość gdzie zaczynają się ciągłe to dokładnie
    75 metrów.

    --
    Shrek