  • 31. Data: 2020-10-19 18:27:45
    Temat: Re: Opony na zimę
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Na mokrym są do d... .
    Przy ruszaniu spod świateł też i to cały rok.
    (nie wiem, czy są v. 1 czy 2)

    -----

  • 32. Data: 2020-10-19 18:30:12
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Przez wiele lat tak robiłem (trzy auta po kolei), aż wreszcie skończył mi się ostatni
    z przywiezionych z Norwegii zeszycików
    Esso/Shella dokładnie do tego służący.

    -----

  • 33. Data: 2020-10-19 23:57:45
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 19 Oct 2020 09:13:12 +0200, w <20201019091312.1e7b2f51@mateusz>, Mateusz
    Viste <m...@x...invalid> napisał(-a):

    > Nie mam komputera.

    > Dokładnie tak.

    > Hobby.

    spritmonitor.de

  • 34. Data: 2020-10-19 23:59:35
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Bo kupiłeś sobie crossclimate, czyli letnie z opcją zimową. A nie całoroczną.

    eeee....to nie to samo?

  • 35. Data: 2020-10-20 06:34:18
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.10.2020 o 23:59, sirapacz pisze:

    > eeee....to nie to samo?

    Na ogół całoroczne to raczej zimówki co dają radę w lato. Tu nacisk
    przesunięty został na lato. Szkodo że tak mało jest takich opon, bo w
    naszym klimacie to by bylo optymalnie - zwłaszcza jak ktoś głównie w
    mieście jeździ.

    --
    Shrek

  • 36. Data: 2020-10-20 07:30:43
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > eeee....to nie to samo?

    Nie.
    Jak chcesz dobrze zimą, to kupujesz zimówki przystosowane do jazdy latem.
    Niby też całoroczne, ale nacisk w innym miejscu.

  • 37. Data: 2020-10-20 09:16:14
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Nie.
    > Jak chcesz dobrze zimą, to kupujesz zimówki przystosowane do jazdy latem.
    > Niby też całoroczne, ale nacisk w innym miejscu.

    no fajnie, a jak je rozpoznać jak we filtrze masz zima/lato/całoroczne? :)

  • 38. Data: 2020-10-20 10:26:22
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 20-10-2020 o 09:16, sirapacz pisze:

    > no fajnie, a jak je rozpoznać jak we filtrze masz zima/lato/całoroczne? :)

    Nie da rady.
    Tylko przez szukanie testów porównawczych.
    Powinny też nieco inaczej wyglądać, na klockach powinny być nacięcia
    typowe dla zimówek (lamele), choć niekoniecznie to jest reguła.

    Porównaj sobie np.:
    https://www.oponeo.pl/model-opony/michelin-crossclim
    ate
    https://www.oponeo.pl/model-opony/nokian-weatherproo

    W Nokianach lamele widać dość wyraźnie, a michelin wygląda jak zwykła
    letnia deszczówka.

  • 39. Data: 2020-10-20 10:39:08
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Nie da rady.
    > Tylko przez szukanie testów porównawczych.

    mam pierdylion rzeczy w życiu do zrobienia ważniejszych niż latanie po
    testach:P
    wolę zdać się na opinię pms

    lekko offtopicznie: ciekawe czy zimy nas opuściły na dobre czy to epizod.

  • 40. Data: 2020-10-20 10:55:07
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 20-10-2020 o 10:39, sirapacz pisze:

    > mam pierdylion rzeczy w życiu do zrobienia ważniejszych niż latanie po
    > testach:P
    > wolę zdać się na opinię pms

    No to już ja znasz, jeśli chodzi o micheliny - zimą tylko na czarny asfalt.