  • 81. Data: 2020-10-25 09:38:28
    Temat: Re: Opony na zimę
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 25-10-2020 o 09:15, d...@g...com pisze:

    > Te opony, które kupiłem miały klasę C na mokrym. Nie najlepiej, ale to przy tym
    rozmiarze, który używam (13 cali) to jest dość dobra klasa dla opon całorocznych, bo
    np. A w ogóle nie ma a markowe np. Firestone Multiseason 2 też mają C.

    Na szybko widzę, że np. Goodyeary i Nokiany mają B.
    Ale po tym co piszesz, to C w przypadku chińszczyzny i tak faktycznie
    nie wydaje się prawdziwe.

  • 82. Data: 2020-10-25 10:27:09
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-10-25 o 08:22, d...@g...com pisze:

    > Nie jestem jakiś drobiazgowy i gdyby to były szczegóły typu głośniejsza jazda albo
    większe zużycie paliwa, to bym to zaakceptował. W moim przypadku była to jednak
    bardzo słaba przyczepność na mokrej nawierzchni, co nawet przy prędkościach
    dopuszczalnych (50 km/h w mieście) powodowało duże zagrożenie (poślizgi przy
    niewielkich prędkościach). Być może miałem pecha i trafiłem na opony z jakiejś
    dziwnej gumy. Tak, czy inaczej, Imperiali nigdy więcej nie kupię.

    Ja rzadko miałem do czynienia z najtańszymi oponami
    (jeżdżę raczej na klasie średniej (Klebery, Falkeny itp)
    i też czasami się zdarza, że doświadczam ich niedoskonałości,
    ale wtedy po prostu stosownie do warunków zmniejszam prędkość,
    czy też wiem, że nie należy szarżować np zimowymi jak jest +15 i woda.

    Ale 80% użytkowników jeździ i nie wie, że ma słabą przyczepność,
    bo po prosu tego nie dostrzega.
    I jeszcze potrafi napisać opinię, że wszystko jest OK.

  • 83. Data: 2020-10-25 10:33:44
    Od: d...@g...com

    > Na szybko widzę, że np. Goodyeary i Nokiany mają B.
    > Ale po tym co piszesz, to C w przypadku chińszczyzny i tak faktycznie
    > nie wydaje się prawdziwe.

    W przypadku rozmiaru opon, które ostatnio kupowałem jest bardzo mały wybór opon
    całorocznych i poza Firestone na Oponeo nie ma żadnych innych firmowych z klasą B:
    https://www.oponeo.pl/wybierz-opony/s=1/caloroczne/t
    =1/osobowe/r=1/155-65-r13
    Chińczyków jest natomiast kilka z klasą B. Być może na potrzeby testowania Chińczycy
    wysyłają coś innego, niż to co potem jest w sprzedaży.

  • 84. Data: 2020-10-25 10:38:04
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Sunday, October 25, 2020 at 8:05:24 AM UTC+1, cef wrote:

    > Nikt nie manipuluje.
    > Po prostu tańsze opony kupują Ci, którym wystarczy, że opona jest.
    > Nie zauważają drobnych niuansów, na które Ty zwracasz uwagę.

    Dodatkowo maile z prosba o ocene przychodza tuz po zakupie i czlowiek jest jeszcze
    zadowolony z nowego nabytku ;) w przypadku opon spora szansa, ze nawet po mokrym nie
    jechal...
    Podobnie dziala to na portalach typu aliexpress, kupujesz, powiadomienie, ze masz do
    odebrania/odebrales, prosba o ocene... klikasz 4-5/5 a za ~miesiac przestaje dzialac
    lub zauwazasz jakies mankamenty, ale nie ma juz opcji wystawienia kolejnego
    komentarza czy tez zmiany poprzedniego ;)

    No i z trzeciej strony ;) negatywne komentarze "lubia znikac" ;)
    Kolega sie tak kiedys troche wpieprzyl ogladajac swoje stare opinie o wynajmowanych
    miejscowkach w znanym portalu... z takich sprzed kilku lat zostaly tylko pozytywne, a
    byl 100% pwien, ze kilka kiepskich napisal, wiec przestal oceniac...

  • 85. Data: 2020-10-25 10:43:49
    Od: d...@g...com

> [...]
    > bo po prosu tego nie dostrzega.
    > I jeszcze potrafi napisać opinię, że wszystko jest OK.

    Przydałaby się możliwość przetestowania przyczepności w praktyce, gdzieś poza drogami
    publicznymi. Jak widzę to są takie tory w Polsce, gdzie można to przetestować (na
    mokrej nawierzchni). Można wtedy się przekonać, gdzie jest granica bezpieczeństwa.

  • 86. Data: 2020-10-25 10:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik d...@g...com ...

> [...]
    > (poślizgi przy niewielkich prędkościach). Być może miałem pecha i
    > trafiłem na opony z jakiejś dziwnej gumy. Tak, czy inaczej,

    Moze rzeczywiscie miałes pecha.
    Mam w jakims aucie imperiale i nie zauwazyłem takich problemów.
    Ale w górach na nich nie byłem.
    Poslizgi przy 50km/h? Nigdy nie miałem opon przy których cos takiego by
    sie zdarzało.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Ironią często pokrywa się niemożność myślenia.

  • 87. Data: 2020-10-25 11:04:41
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-10-25 o 10:43, d...@g...com pisze:

> [...]
    (na mokrej nawierzchni). Można wtedy się przekonać, gdzie jest granica

    No ale na te wskaźniki są jakieś normy i załóżmy, że są spełnione.
    Natomiast zupełnie czym innym jest indywidualne postrzeganie
    przyczepności w czasie jazdy. Statystycznie ludzie są zadowoleni z
    taniej opony, bo sposób w jaki z niej korzystają
    nie daje negatywnych odczuć.
    Ja mam przejechane sporo km ale jestem słaby technicznie i jeżdżę raczej
    zachowawczo.
    Jeśli jakieś negatywne cechy opon widzę, to tylko w jakichś szczególnych
    warunkach,
    ale wtedy liche opony też by nie dały rady.

  • 88. Data: 2020-10-25 11:10:02
    Od: d...@g...com

    > Poslizgi przy 50km/h? Nigdy nie miałem opon przy których cos takiego by
    > sie zdarzało.

    Też do wczoraj nie miałem takiego przypadku z innymi oponami, żeby bez oblodzenia na
    mokrym asfalcie przy tak niskiej prędkości stracić przyczepność. Skończyło się to
    wjechaniem na krawężnik, na szczęście bez żadnych strat. Potem jechałem już bardzo
    ostrożnie, ale mimo to przy normalnym hamowaniu na skrzyżowaniu znowu straciłem
    przyczepność. Zgłosiłem to do Oponeo, żeby sprawdzili tę serię opon, bo jeśli podobną
    przyczepność mają również inne to ich używanie jest bardzo niebezpieczne (wątpię, czy
    coś zrobią).

  • 89. Data: 2020-10-25 13:05:42
    Od: collie <c...@v...pl>

    W niedzielę, 25.10.2020 o 08:34, Cavallino napisał:

    > Czyli na błędach się nie uczysz.
    > Bo powinno to brzmieć "nigdy nie kupię chińskich opon".
    > Tak na wszelki wypadek....

    Pisz pełnym zdaniem:

    > Nigdy nie kupię chińskich opon, produkowanych w tych samych fabrykach,
    > tymi samymi maszynami i z tych samych składników co opony "wzorcowych"
    > producentów europejskich, czy amerykańskich. Tak na wszelki wypadek nie
    > kupię opon Michelin produkowanych w Shenyang.

    Mózg Ci już całkiem wyprali pisdzielce, suwerenie, a świat się zmienia -
    i to co było prawdziwe wczoraj, już jest kłamliwe dzisiaj.

  • 90. Data: 2020-10-25 13:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik WS L...@c...pl ...

> [...]
    > sprzed kilku lat zostaly tylko pozytywne, a byl 100% pwien, ze
    > kilka kiepskich napisal, wiec przestal oceniac...

    Pisałem o tym jakis czas temu ze allegro zamiast rozbudowac opinie
    własnie o opinie o produkach to skróciło czas na wystawienie
    komentarzy.
    Jezeli chodzi o mnie to dokładnie z powodów ktore podałes, komentowanie
    przestało miec sens.
    Wystawiam tylko negatywy jezeli rzeczywiście sprzedawca cos zawali w
    trakcie samej transakcji i koniec.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Ludzie nie mają problemów, tylko sobie sami je stwarzają"