  • 11. Data: 2010-03-04 10:27:33
    Temat: Re: [POLONEZ] - jaki prąd ładowania ?
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > Widziałeś magiczne pytanie - "W pierwszej kolejności sprawdziłbym
    > połączenia..."

    ale sie czepiasz - wskazalem konkretny powod jaj z obrotomierzem i dyskoteka
    na desce rozdzielczej bo sam takie cos zaliczylem.

    > Widziałeś magiczne pytanie - "gdzie zrobiłeś ten pomiar"?

    odpowiedz powinna byc na jego post nie twoj bo nie pilem do twojej
    odpowiedzi tylko akurat tutaj nieodparta sila nakazala mi nacisnac przycisk
    odpowiedz.
    czepiasz sie:) to tez wskazalem precyzyjnie na bazie swoich doswiadczen

    sir

  • 12. Data: 2010-03-04 10:33:45
    Od: Artur 'futrzak' Maśląg <f...@p...com>

    Krzysztof 45 pisze:
    (...)
    > Dokładnie.
    > Pomierz wartości na alternatorze, potem sprawdz co jest na masie silnika
    > i budy. Przekonasz sie.

    Mierzyłem - nie ma takiej potrzeby.

  • 13. Data: 2010-03-04 10:52:32
    Od: Artur 'futrzak' Maśląg <f...@p...com>

    Michał Gut pisze:
    (...)
    > ale sie czepiasz - wskazalem konkretny powod jaj z obrotomierzem i
    > dyskoteka na desce rozdzielczej bo sam takie cos zaliczylem.

    Niczego się nie czepiam - obrotomierz może wariować z wielu przyczyn.

  • 14. Data: 2010-03-04 20:43:52
    Od: "Michał \"HoMMeR\" Paszek" <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl>

    W dniu 2010-03-03 19:43, Artur Maśląg pisze:
    > Dokładnie wiedzieć nie musisz, ale musi on pasować mechanicznie,
    > elektryczne dopasowanie zrobi regulator :) Nie pamiętam, czy alternatory
    > montowane z silnikami K16, bądź XUD9A były zamienne z tymi montowanymi
    > do silników rodzimej produkcji, ale mam niejakie wrażenie, że były
    > różne.

    XUD9 sie zgadza, tyle, ze K16 nigdy w Polonezie nie montowano (seryjnie
    - gdyby ktos chcial sie doczepic, ze byla jakas krotka seria K16).
    Osobiscie watpie, zeby alternator z K14 byl zamienny miedzy XUD9 i
    silnikami FSO 1,5 i 1,6.
    Alternatora wcale nie musi kupowac nowego. Alternatory i rozruszniki sie
    regenreuje. W najgorszym przypadku dla rozrusznika Poloneza cena nie
    powinna przekroczyc 300zl, alternator na pewno taniej. O ile pamietam w
    silnikach FSO sygnal obrotomierza brany jest wlasnie z alternatora, wiec
    nie mozna wykluczyc awarii samego alternatora jak i uszkodzonej
    instalacji. Generalnie - alternator na stol, sprawdzic, a jak wszystko
    ok weryfikowac instalacje.

    --
    Michał "HoMMeR" Paszek
    hydrokomfort by Citroen BX 14TGE

  • 15. Data: 2010-03-04 21:00:48
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    Michał "HoMMeR" Paszek pisze:
    (...)
    > XUD9 sie zgadza, tyle, ze K16 nigdy w Polonezie nie montowano (seryjnie
    > - gdyby ktos chcial sie doczepic, ze byla jakas krotka seria K16).

    Coś Ci się pomyliło - K16 był jak najbardziej montowany w Polonezie.
    Tu masz na szybko typoszereg
    http://en.wikipedia.org/wiki/Rover_K_engine. Nic nie pisałem o tych
    1.6, które również były z rodziny K16, ale nigdy w serii.

    > Osobiscie watpie, zeby alternator z K14 byl zamienny miedzy XUD9 i
    > silnikami FSO 1,5 i 1,6.

    A co to jest K14? Takich silników nigdy nie było. :P

    > Alternatora wcale nie musi kupowac nowego. Alternatory i rozruszniki sie
    > regenreuje.

    Dlatego też wysłałem kolegę do elektryka :)

> [...]
    > nie mozna wykluczyc awarii samego alternatora jak i uszkodzonej
    > instalacji. Generalnie - alternator na stol, sprawdzic, a jak wszystko

    Wszytko się zgadza - jak ktoś się na tym w zasadzie prawie nie zna, to
    niech pojedzie do elektryka, który to dość sprawnie naprawi.

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

  • 16. Data: 2010-03-05 06:16:58
    Od: "Michał \"HoMMeR\" Paszek" <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl>

    W dniu 2010-03-04 21:00, Artur Maśląg pisze:

> [...]
    > 1.6, które również były z rodziny K16, ale nigdy w serii.
    >
    > A co to jest K14? Takich silników nigdy nie było. :P

    Ok, masz racje :) Dla jasnosci: caly czas piszemy o 1.4 16V 103KM
    Rovera, a nie jakby sie moglo wydawac z oznaczenia silnika 1.6 GSi -
    ktore jest polskim silnikiem ze zmodyfikowana głowicą.

  • 17. Data: 2010-03-05 08:11:16
    Od: kan <k...@o...pl>

    On 2010-03-04 20:43, "Michał \"HoMMeR\" Paszek" wrote:
> [...]
    > nie mozna wykluczyc awarii samego alternatora jak i uszkodzonej
    > instalacji. Generalnie - alternator na stol, sprawdzic, a jak wszystko

    To źle pamiętasz, bo brany jest z kompa.

    --
    Pozdrawiam,
    kan

  • 18. Data: 2010-03-05 09:48:15
    Od: Cyneq <c...@n...com>

    Michał "HoMMeR" Paszek pisze:

    > XUD9 sie zgadza, tyle, ze K16 nigdy w Polonezie nie montowano

    Głupoty Waść pierdzielisz.

    > O ile pamietam w
    > silnikach FSO sygnal obrotomierza brany jest wlasnie z alternatora, wi

    Jeszcze większe głupoty Waść pierdzielisz.
    Kończ Waść, wstydu oszczędź

    --
    Cyneq

  • 19. Data: 2010-03-06 20:23:45
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 3 Mar 2010 17:51:40 +0000 (UTC), WMP napisał(a):

    > Witam, polonez ATU PLUS 2000 GSI. Jaki powinien być prąd ładowania? Zmierzyłem,
    > i obojętnie czy na wolnych czy na wysokich obrotach - 13,8 V.Czy to dobra wartość?

    Zła. Szczególnie, że powinny byc ampery, a nie wolty.

    --
    ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98