  • 31. Data: 2020-11-29 00:33:17
    Temat: Re: Podłączenie linii telefonicznej w 2020 roku
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    W dniu 2020-11-27 o 15:02, Atlantis pisze:
    > 3) Wspomniana wyżej firma ma też infrastrukturę WiFi dla klientów
    > mieszkających dalej od głównej ulicy, ale tutaj pojawił się kolejny
    > problem - drzewa.
    Ale to las jest, czy parę drzewek? No bo aż tak strasznie nie tłumią.
    Może jednak wi-fi z porządnymi antenami doleci.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 32. Data: 2020-11-29 09:40:03
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 29.11.2020 o 00:33, Pawel "O'Pajak" pisze:
    > Ale to las jest, czy parę drzewek? No bo aż tak strasznie nie tłumią.
    > Może jednak wi-fi z porządnymi antenami doleci.

    ja bym się zastanowił czyje te drzewa. w dużych sieciach wifi zazwyczaj
    ludzie mają anteny na domach. ale nic nie stoi na przeszkodzie żeby
    repeater /router powiesic na drzewie. Jeżeli taki repeater nie będzie
    mial anteny kierunkowej, to nawet nie zauważysz że drzewo cokolwiek
    tłumi. tym bardziej bez liści
    ToMasz

  • 33. Data: 2020-11-29 12:11:56
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    Nie kombinować - udać się do światłowodów i gadać. Jak panienka z
    okienka będzie oporna to poprosić o pogadanie z kimś technicznym.
    Zapłacić za dociągnięcie światłowodu (do mnie ciągnęli ze 300m i nie
    żałuję - parę stów zapłaciłem za to). Jedyne racjonalne rozwiązanie.
    Możesz się dogadać, że pozwolisz u siebie słup postawić i na nim
    zawieszą sobie skrzynkę rozdzielczą i będą mogli kablować okoliczne
    domy. Teraz ich nie ma ale jak zrozumiałem powstają nowe w ostatnich latach.

  • 34. Data: 2020-11-30 15:19:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cezar" napisał w wiadomości grup
    .
    On 27/11/2020 18:22, Atlantis wrote:

    >często na wsiach telefon dociągało się tylko do sołtysa. Potem jak
    >więcej ludzi chciało to w jakimś centralnym miejscu stawiało się
    >PCMkę (taki multiplekser telefoniczny). Na tym DSL nie pójdzie.

    Moze i pojdzie, bo jak slupy sa, to jakos latwiej podwiesic lepszy
    kabel.

    J.

  • 35. Data: 2020-11-30 15:28:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    t...

    >Moja wiedza w tym temacie jest taka:
    >Po złożeniu podania o telefon (że małe dzieci same w domu zostają)
    >rodzice czekali tylko 19.5 roku i już telefon był (choć z bratem już
    >nie byliśmy tacy mali) :)

    Ale wnuki same w domu :-)

    Normalna sprawa, co ciekawe - TP potrafila takie podanie odgrzebac, i
    zalozyc delikwentowi telefon w pierwszej kolejnosci - czyli miesiac
    przed sasiadami.
    Ba - podanie sie liczylo takze po przeprowadzce, 19 lat czekania to
    jest cos :)

    J.

  • 36. Data: 2020-11-30 16:13:20
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    On 29.11.2020 00:33, Pawel "O'Pajak" wrote:

    > Ale to las jest, czy parę drzewek? No bo aż tak strasznie nie tłumią.
    > Może jednak wi-fi z porządnymi antenami doleci.

    Jeszcze nie las, ale też nie "parę drzewek". Odpowiednim terminem w
    języku polskim będzie "zagajnik". ;)
    Gdyby sygnał miał szansę przelecieć, to pewnie sam bym rodzinie
    awaryjnie udostępnił Internet w ten sposób, bo mieszkam kilkaset metrów
    dalej.

  • 37. Data: 2020-11-30 16:14:50
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    On 29.11.2020 09:40, ToMasz wrote:

> [...]
    > repeater /router powiesic na drzewie. Jeżeli taki repeater nie będzie
    > mial anteny kierunkowej, to nawet nie zauważysz że drzewo cokolwiek

    Jest jeden problem: repeater trzeb czymś zasilić. ;)

  • 38. Data: 2020-11-30 16:26:00
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    On 29.11.2020 12:11, sirapacz wrote:

    > Nie kombinować - udać się do światłowodów i gadać.

    Gadałem nawet ze (współ?)właścicielem tej firmy. Zaledwie parę miesięcy
    temu bo liczyłem na to, że po upływie okresu umowy uda mi się znaleźć
    jakąś lepszą alternatywę dla VDSL-a w Orange.
    Udało mi się dowiedzieć, że:
    1) Nie mogą mnie podłączyć, bo nie mieszkam przy głównej drodze, a przy
    mojej ulicy nie mają linii.
    2) Gdybym się uparł, mogliby podciągnąć, ale wtedy muszę zapłacić za
    światłowód i robociznę, a dodatkowo co miesiąc do abonamentu będzie
    doliczany koszt dzierżawy miejsca na słupach energetycznych. Po
    uwzględnieniu tych kosztów przestało się to w jakikolwiek sposób opłacać.
    3) Gdybym poszukał jeszcze paru chętnych (nie pamiętam już dokładnej
    liczby) koszt dzierżawy by się rozłożył i mogliby zaproponować normalną
    cenę podłączenia i abonamentu. Tylko tylko, że zdecydowana większość
    sąsiadów to emeryci, których kontakt z komputerem w najlepszym razie
    skończył się na graniu w Pasjansa.
    4) Radiowo się nie da, bo drzewa.

  • 39. Data: 2020-11-30 17:17:31
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 27 listopada 2020 o 15:02:09 UTC+1 Atlantis napisał(a):
> [...]
    > dosłownie tuż za ogrodzeniem, konsultant stwierdza, że może zaoferować
    > ADSL-a. Przyjeżdża technik i stwierdza... Brak możliwości technicznych,
    > bo odnodze sieci biegnącej koło domu nie ma już wolnych linii, w związku
    > z czym konieczne byłoby podciągnięcie jakichś 200 metrów kabla z
    > najbliższej skrzynki.
    >
    > Ktoś ma jakiś pomysł co można zrobić w takiej sytuacji? Dwieście metrów
    > skrętki telefonicznej to aż tak wielki koszt dla dużego operatora? Można
    > coś jeszcze zrobić, np. zaproponować, że się im za ten kabel zapłaci?
    Wydaje mi się że dupę zawracasz. Mam abonament za 29,99. W nim 100G w dzień i 200 w
    nocy. Do tego nielimitowane rozmowy do wszystkich.

  • 40. Data: 2020-11-30 18:09:19
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    On 30.11.2020 17:17, Zenek Kapelinder wrote:

    > Wydaje mi się że dupę zawracasz. Mam abonament za 29,99. W nim 100G w
    > dzień i 200 w nocy. Do tego nielimitowane rozmowy do wszystkich.

    A dzieci w wieku szkolnym masz? Nauczanie zdalne, kreskówki na
    Netfliksie, aktualizacja systemu w konsoli + ściągnięcie jakiejś gry od
    czasu do czasu. Do tego normalne użytkowanie Internetu przez rodziców. I
    po tygodniu już nie ma ponad 70GB...