  • 21. Data: 2020-11-27 20:19:42
    Temat: Re: (OT) Podłączenie linii telefonicznej w 2020 roku
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2020-11-27 19:49, Włodzimierz Wojtiuk wrote:

    > Kiedyś alternatywa było TN+1
    >
    > Włodek ;-)

    Korekta TN1+1

    http://telesfor99.org/telefony-modele/aster-tn11-pzt
    /

  • 22. Data: 2020-11-27 20:29:52
    Temat: Re: Podłączenie linii telefonicznej w 2020 roku
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 27 Nov 2020 15:02:07 +0100, Atlantis napisał(a):

    > Jedyna nadzieja w starej, dobrej sieci telefonicznej. Linia biegnie
    > dosłownie tuż za ogrodzeniem, konsultant stwierdza, że może zaoferować
    > ADSL-a. Przyjeżdża technik i stwierdza... Brak możliwości technicznych,
    > bo odnodze sieci biegnącej koło domu nie ma już wolnych linii, w związku
    > z czym konieczne byłoby podciągnięcie jakichś 200 metrów kabla z
    > najbliższej skrzynki.

    Jeśli sąsiad na telefon na drucie, to się dogadaj,. Niech weźmie
    internet za który ty zapłacisz a wifi powinno od sąsiada dolecieć.
    Zwłaszcza z antenką kierunkową.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 23. Data: 2020-11-27 21:43:11
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 27/11/2020 18:22, Atlantis wrote:

    > Mówimy o linii napowietrznej, na słupach...

    często na wsiach telefon dociągało się tylko do sołtysa. Potem jak
    więcej ludzi chciało to w jakimś centralnym miejscu stawiało się PCMkę
    (taki multiplekser telefoniczny). Na tym DSL nie pójdzie.

    c.

  • 24. Data: 2020-11-27 22:07:53
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    On 27.11.2020 21:43, Cezar wrote:

    > często na wsiach telefon dociągało się tylko do sołtysa. Potem jak
    > więcej ludzi chciało to w jakimś centralnym miejscu stawiało się PCMkę
    > (taki multiplekser telefoniczny). Na tym DSL nie pójdzie.

    Mówimy o miejscowości, w której ADSL/VDSL jest dostępny i powszechnie
    wykorzystywany co najmniej od 2005 roku.
    Sieć telefoniczna jest całkowicie standardowa. Pracownik Orange
    potwierdził, że na tym terenie jest "zasięg xDSL-a". Dopiero monter
    wysłany na miejsce doszukał się tego problemu z brakiem wolnych linii w
    przewodzie biegnącym koło domu.

  • 25. Data: 2020-11-27 22:12:09
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    On 27.11.2020 20:29, Jacek Maciejewski wrote:

    > Jeśli sąsiad na telefon na drucie, to się dogadaj,. Niech weźmie
    > internet za który ty zapłacisz a wifi powinno od sąsiada dolecieć.
    > Zwłaszcza z antenką kierunkową.

    Najbliższy sąsiad z całą pewnością nie ma telefonu na drugie, bo z tego
    co pamiętam jeszcze niedawno był w tej samej sytuacji - nowy dom,
    poszukiwanie opcji podpięcia do Internetu i tymczasowe korzystanie z
    komórkowego. Dalszy sąsiad może i ma telefon, ale WiFi odpada, to sygnał
    zablokują drzewa. Kolejny dom, który (potencjalnie) mógłby być podpięty
    do tej samej odnogi linii telefonicznej znajduje się jakieś 150 metrów
    dalej.

    I tutaj nasuwa się pytanie: kto wykorzystuje te wszystkie zajęte linie,
    skoro więcej domów w pobliżu nie ma?

  • 26. Data: 2020-11-27 22:16:05
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 27 Nov 2020 15:02:07 +0100, Atlantis <m...@w...pl>
    wrote:
    > 1) Wszystkie inne oferty oferty komórkowe cierpią na problem
    > ograniczonego pakietu danych, po wyczerpaniu którego prędkość
    > transmisji
    > spada do jakiejś przedpotopowej wartości.

    T-Mobile miał dość długo ofertę bez limitu, sam z tego korzystam.

    > Ktoś ma jakiś pomysł co można zrobić w takiej sytuacji?

    Odkupić od znajomego kartę T-Mobile z abonamentem bez limitu?
    Ewentualnie zrobić cesje jak się znajomy boi, że mu koszty zrobią.
    Być może cesja nie spowoduje wypadnięcia z abonamentu "bez limitu".

    --
    Marek

  • 27. Data: 2020-11-27 22:55:34
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 27.11.2020 o 22:12, Atlantis pisze:

> [...]
    > dalej.
    >
    > I tutaj nasuwa się pytanie: kto wykorzystuje te wszystkie zajęte linie,

    Mogą być nie tyle zajete co uszkodzone. Zawsze musi też pozostać zapas.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 28. Data: 2020-11-27 23:28:50
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    Użytkownik "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net> napisał w
    wiadomości news:5fc14056$0$517$65785112@news.neostrada.pl...

    > Ale może nie rezygnowali z Neostrady.

    Wystarczy, że nie zrezygnowali z kablówki Orange a ta była przez
    internet. Niechby
    taka kiedyś oferta na 10Mbit. Gdy kanał był HD brało ok. 8Mbit, standard
    ok. 2Mbit,
    reszta ew. na telefon i internet.
    Jak zależało Orange na zwolnieniu kabelków to się ciotka przekonała.
    Podpisała
    umowę na telefon z inną firmą. Tymczasem Orange wypowiedziało kabel. Firma
    aby się dalej wywiązywać dała telefon "stacjonarny" na kartę, czyli de
    facto
    prymitywną komórkę wiekości stacjonarnego, z zasilaczem sieciowym. Jako,
    że
    miał jakieś aku paluszki można było go używać poza domem jakiś czas bedąc
    w zasięgu... być może Orange właśnie?

    Arek

  • 29. Data: 2020-11-28 08:55:29
    Od: mirekc <m...@i...pl>

    W dniu 2020-11-27 o 15:02, Atlantis pisze:
    [...]
    > 1) Wszystkie inne oferty oferty komórkowe cierpią na problem
    > ograniczonego pakietu danych, po wyczerpaniu którego prędkość transmisji
    > spada do jakiejś przedpotopowej wartości.
    [...]
    Tymczasem, zanim podłączą tę linię, może spróbuj Nju Mobile internetowy.
    Po przekroczeniu limitu prędkość spada teoretycznie do 1 mbit/s,
    praktycznie download jest na poziomie od 800 kbit/s do 1 Mbit/s (wiem,
    bo właśnie przekroczyłem). Transfer jest stabilny, nawet video w niskiej
    rozdzielczości daje się oglądać (Youtube bez problemu). W dodatku łącze
    jest praktycznie symetryczne, upload na tym samym poziomie co download.
    Zdaję sobie jednak sprawę, że na Teamsy może nie wystarczyć (nie
    próbowałem).

  • 30. Data: 2020-11-28 10:01:13
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    On 28.11.2020 08:55, mirekc wrote:

> [...]
    > Po przekroczeniu limitu prędkość spada teoretycznie do 1 mbit/s,
    > praktycznie download jest na poziomie od 800 kbit/s do 1 Mbit/s (wiem,

    Dokładnie to samo jest w Play'u, który do tej pory pełnił rolę
    "tymczasowego internetu". Po wyczerpaniu limitu prędkość spadała do 1
    Mbit/s. W praktyce okazało się, że prędkość ta jest ZDECYDOWANIE za mała
    na nauczanie zdalne. Jeden 1 Mbit/s to było dużo w 2005 roku, ale nie
    dzisiaj...