  • 81. Data: 2020-08-03 08:28:05
    Temat: Re: Postp w bateriach.
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 2 Aug 2020 23:26:19 +0200, J.F.

    > Tesla to na razie nie jest pojazd dla Niemca. Za droga.

    Za droga w stosunku do czego? Pokaż auto spalinowe w tym samym segmencie na
    które niemca stać a które które ma <5 s. do setki, nie ma turbolaga przy
    wyprzedzaniu, jedzie komfortowo, bo w ciszy od strony silnika, ma
    zaawansowanego autopilota, daje się grzać a przede wszystkim chłodzić z
    poziomu smartfona a jego tankowanie w domu jest 4x tańsze niż na stacji.
    Czas start. :P

    > e-golf ... byc moze ...

    Ale przejedź się do Niemca, co chwilę, na autostradzie, będzie Cię mijać
    (lub wymijać) Tesla.

    > Ale Tesla na gieldzie ladnie skoczyla ...

    A tego to już akurat nie rozumiem...

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 82. Data: 2020-08-03 08:32:05
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 02-08-2020 o 21:49, cef pisze:

    > Na takim na jakim ocenia się sprzedaż obecnie.

    Co znaczy "ocenia się"?
    Rozumiem, że celowo nie dajesz konkretów, żeby nie dało się
    zweryfikować, czyli żebyś mógł sobie kryterium ustalić post factum?
    Czyli takie które będzie pasowało do Twojej tezy, jak już wyjdzie że tak
    naprawdę to nie miałeś racji?

    > Na podstawie tego co obserwuję, czytam w prasie, oceniam
    > trendy, analizuję informacje.

    No to już ustaliliśmy - że nie masz pojęcia o temacie, właśnie dlatego
    że ewentualną wiedzę o nich bierzesz ze źródeł przypadkowych, czyli
    takich, które tez nie mają o nim pojęcia i o nim nie piszą.
    Czyli z dupy tak naprawdę.

    > Możesz przecież przyjąć, że mój osąd nie jest wart uwagi i go zignorować.

    No to właśnie to tłumaczę.

    > Co nie zmienia faktu, że tylko  w celach uzupełnienia oferty.

    LOL !!!
    W taki sposób to można sobie wszystko wytłumaczyć jak się chce.

    > To nie pisz, że nie istnieją tylko, że się przebranżowili.

    Nie przebranżowili się, tylko zawsze robili wiele rzeczy.
    Ale biznes od telefonów położyli na łopatki.
    Z dokłądnie tych samych powodów, dla których teraz problemy mają firmy
    inwestujące tylko w spaliniaki.
    Chociaż jest ich coraz mniej, praktycznie wszystkie mówią, że następne
    ich modele będą elektryczne

    > Nokia to nie jest dobry przykład,

    No tak, bo zaprzecza temu co piszesz, więc musi być zły. ;-)
    Ale jest bardzo dobry - ten sam przypadek co do joty.

    > Ja uważam, że nie.

    Uważać sobie możesz co chcesz, zwłaszcza w kontekście Twojej totalnej
    niewiedzy w temacie.

    > Zostanie najwyżej ok 20% w tym lwia częśc hybrydy.

    Nie porównujemy ile zostanie elektryków na tle jakiś silników
    plazmowych, tylko czy zdominują konkretny rynek np. w Europie.
    Czyli czy sprzedaż będzie większa iż sprzedaż spaliniaków.

    > Jak widać jest to margines

    Nie mówimy o tym co jest dzisiaj, tylko co będzie w niedalekiej przyszłości.

    > Mówiliśmy o producentach spaliniaków ogólnie jako decydujących
    > o rynku motoryzacyjnym. Z liderów rynku nie ma tam np Toyoty.

    Ratuje się jeszcze hybrydami, ale już wie że nie tędy droga.

    > Propaganda pozytywna i negatywna.
    > Dlaczego niby Twoja retoryka ma być lepsza?

    Bo ja wiem o czym piszę, a Ty nie.

    > Ale zauważ, że nie gadam z tymi z automotivu tylko z branz bardziej
    > powiązanych
    > z elektrycznością, więc im akurat przełom byłby na rękę.
    > Chyba, że patriotycznie troszczą się o ojczyznę, a ta na spaliniakach stoi.

    Dokładnie tak jest.
    Elektromobilność oznacza duże kłopoty automotive w Niemczech - bo
    zostali mocno z tyłu, chyba jak żaden inny kraj z gigantów.
    Nie mają praktycznie nic do zaproponowania, więc modlą się żeby ta
    zmiana nie nadeszła.

    > I tak zostanie.

    Zgadza się - proces nie będzie błyskawiczny (w rok czy dwa), ale stały.

    > W poście z 14.45 napisałeś:
    > "Robią więc zwykłe samochody z dołożonym napędem elektrycznym - ale mało
    > kto chce takie kupować"
    > To nie o hybrydach było?

    Nie.
    Było o niemieckich hybrydach w zwykłych autach.
    Oprócz nich są phev - z dużo większą przyszłością, choćby dlatego że
    naprawdę mogą jeździć na prądzie, a nie tylko w folderze.

    > Po prostu przyjmij do wiadomości, że ja uważam,

    Przyjmuję.
    Uważasz coś o czym nie masz pojęcia.
    Tak jak w/w dziecko.

  • 83. Data: 2020-08-03 09:49:54
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-08-03 o 08:32, Cavallino pisze:

    > Przyjmuję.
    > Uważasz coś o czym nie masz pojęcia.

    Ja też przyjmuję Twoje dyrdymały.
    Czas pokaże.
    Myślę, że przeżyję te 20-30 lat, żeby to zweryfikować.

  • 84. Data: 2020-08-03 09:56:26
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 03-08-2020 o 09:49, cef pisze:

    > Ja też przyjmuję Twoje dyrdymały.
    > Czas pokaże.
    > Myślę, że przeżyję te 20-30 lat, żeby to zweryfikować.

    Warto by było jeszcze ustalić kryteria tej weryfikacji, żeby były jasne.

    Tak więc - do ilu % Twoim zdaniem wzrośnie maksymalna (kiedykolwiek)
    sprzedaż aut elektrycznych (bev i phev) w UE, w odniesieniu do sprzedaży
    całkowitej?

  • 85. Data: 2020-08-03 10:08:36
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-08-03 o 09:56, Cavallino pisze:

> [...]
    >
    > Tak więc - do ilu % Twoim zdaniem wzrośnie maksymalna (kiedykolwiek)
    > sprzedaż aut elektrycznych (bev i phev) w UE, w odniesieniu do sprzedaży

    Teraz rosło szybko bo rynek był pusty.
    Postawiłbym, że nie przekroczy 25-30%
    w ciągu najbliższych 10 lat - w końcu przybędzie oferentów.
    Potem jeśli nie będzie przełomu technologicznego w bateriach,
    mogą ten procent podnieść jakieś ulgi i dotacje - wtedy
    produkt stałby się bardziej dostępny dla przeciętnego nabywcy
    o ile ktoś zbuduje wcześniej infrastrukturę do ładowania.
    Jak nie zbuduje, to i ulgi nie pomogą.

  • 86. Data: 2020-08-03 10:14:08
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Monday, August 3, 2020 at 9:56:27 AM UTC+2, Cavallino wrote:

    > Tak więc - do ilu % Twoim zdaniem wzrośnie maksymalna (kiedykolwiek)
    > sprzedaż aut elektrycznych (bev i phev) w UE, w odniesieniu do sprzedaży
    > całkowitej?

    Tego nie da sie przewidziec, bo nie rynek decyduje, tylko urzednicy...
    Dane z:
    https://biznes.autokult.pl/33260,europejskie-samocho
    dy-emituja-wiecej-co2-wsrod-winnych-suv-y

    Srednia emisja CO2 sprzedawanych samochodow w Eu to teraz 120g/km, od przyszlego roku
    95g, do 2030 ma sie obnizyc jeszcze o 37% (o ile znow nie pogmeraja w tych
    przepisach)

    Za przekroczenie beda wysokie kary, czyli na jeden normalny spalinowy samochod, taki,
    jak chce kupic wiekszosc konsumentow beda musieli sprzedac ze 2 elektryki, zeby
    zachowac wymagana srednia. Czyli spora szansa, ze beda zmuszeni zmniejszyc popyt na
    duze spalinowe, chocby znaczaco podnoszac ich ceny + beda musieli "na sile" wpychac
    elektryki... pewnie ktoras z firm w D, F dogada sie z Tesla, robiac niby spolke w
    celu wliczenia ich elektrykow do liczenia sredniej emisji (czyli zplaca Amerykanom za
    mozliwosc zwiekszenia sprzedazy swoich spalinowych...)

  • 87. Data: 2020-08-03 10:18:44
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 03-08-2020 o 10:08, cef pisze:

    > Teraz rosło szybko bo rynek był pusty.
    > Postawiłbym, że nie przekroczy 25-30%

    Czyli co, jak przekroczy 30% w 10 latach, to znaczy że to ja miałem rację?
    Przyjmuję zakład.

  • 88. Data: 2020-08-03 10:20:26
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 03-08-2020 o 10:14, WS pisze:

> [...]
    duze spalinowe, chocby znaczaco podnoszac ich ceny + beda musieli "na sile" wpychac

    No przecież o tym mowa i to należ wliczyć.

    >pewnie ktoras z firm w D, F dogada sie z Tesla, robiac niby spolke w celu wliczenia
    ich elektrykow do liczenia sredniej emisji (czyli zplaca Amerykanom >za mozliwosc
    zwiekszenia sprzedazy swoich spalinowych...)

    Przecież już pisałem, że dawno Tesla już w takim sojuszu jest.
    Z FCA.

  • 89. Data: 2020-08-03 10:50:36
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Monday, August 3, 2020 at 10:20:27 AM UTC+2, Cavallino wrote:
    znaczaco podnoszac ich ceny + beda musieli "na sile" wpychac elektryki...

    > No przecież o tym mowa i to należ wliczyć.

    No to jest to raczej nierealne, zbyt duzo zmiennych w tym ukladzie rownan ;)

    Mocno zalezy od zmian w przepisach, interpretacji sadow... Bo chocby sposob liczenia
    tej sredniej emisji: teraz chyba sztuka to sztuka, ale zaraz ktos wpadnie na to, ze
    spalinowe robia 10x wieksze przebiegi, to moze jakas srednia wazona? ;)
    Albo producenci obuduja rower elektryczny dokladajac mu boczne kolka i beda dawac
    gratis do kazdego spalinowego ;) , wtedy kupuje sie 2 samochody, o sredniej emisji
    polowe nizszej ;) ;) ;)

  • 90. Data: 2020-08-03 10:55:15
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-08-03 o 10:18, Cavallino pisze:

    > Czyli co, jak przekroczy 30% w 10 latach, to znaczy że to ja miałem rację?
    > Przyjmuję zakład.

    A o co się zakładamy?