  • 181. Data: 2020-08-05 21:45:47
    Temat: Re: Postęp w bateriach.
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-08-05 o 13:42, Shrek pisze:

    > No tak - wyobrażałem to sobie jako reakcję "podkrytyczną" - chwilę się
    > tliło i zgasło. Myślałem, że normalnie pójdzie jak reakcja łańcuchowa
    > jedynie kontrolowana przez rozmiar uwięzionej plazmy.
    Ale chyba w tym kierunku idą, tyle że jak na razie nie udawało im się
    uzyskać reakcji łańcuchowej, tzn udało ale w bombie wodorowej a tam
    zapalnikiem była 'zwykła' jądrówka.

    > No ale ja fizyk jądrowy nie jestem.

    > No ale tego fuzja nie zmienia, więc ja nie do końca rozumiem w czym
    > problem. źródełko mamy. Fuzja rewolucji nie przyniesie - brak odpadów -
    > ale czy tak naprawdę ten wagon rocznie (masowo nie objętościowo) w skali
    > kraju jest aż takim problemem?
    No własnie w tym wagonie odpadów, a i sama elektrownia generuje mnóstwo
    takich odpadów podczas jej utylizacji, dlatego jest tak kosztowna,
    wpierw budowa a potem utylizacja,
    w ITR-ze tego nie będzie.

    --
    Janusz

  • 182. Data: 2020-08-05 22:14:44
    Temat: Re: Postp w bateriach.
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-08-05 o 21:26, Myjk pisze:
    > Mon, 3 Aug 2020 21:42:15 +0200, cef

    > Odpuszczasz, bo nie masz nic na podparcie postawionej przez siebie tezy.
    > CBDP

    W tym wpisie też przywołałeś mnóstwo różnych tematów,
    tylko po to, żeby zasugerować, że jestem przeciwko czemuś oczywistemu.
    Ale tak zbudowałeś narrację, że ja wychodzę na jakiegoś śmieciarza.
    Nie mam ochoty tego prostować.
    Przyjmij sobie zatem, że odpuszczam, bo nie mam
    argumentów.

  • 183. Data: 2020-08-05 22:33:36
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 5 Aug 2020 22:14:44 +0200, cef

    > W tym wpisie też przywołałeś mnóstwo różnych tematów,
    > tylko po to, żeby zasugerować, że jestem przeciwko czemuś oczywistemu.
    > Ale tak zbudowałeś narrację, że ja wychodzę na jakiegoś śmieciarza.

    Przecież o zaśmiecaniu powietrza przez samochody spalinowe, o dotowaniu i
    prawnym wsparciu czyściejszych EV rozmawiamy, to do czego się miałem
    odnosić, do malowania pejzaży?

    Zrozum w końcu że to co kryjesz pod postacią "lobbowania" występuje
    powszechnie, na każdym kroku, bo tak się właśnie buduje cywilizację,
    wspierając elementy które chronią ludzi przed chorobami a środowisko przed
    degradacją.

    > Nie mam ochoty tego prostować.
    > Przyjmij sobie zatem, że odpuszczam, bo nie mam argumentów.

    Fajnie, następnym razem w ogóle nie zaczynaj.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 184. Data: 2020-08-06 06:59:22
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 05.08.2020 o 21:45, Janusz pisze:

    > Ale chyba w tym kierunku idą, tyle że jak na razie nie udawało im się
    > uzyskać reakcji łańcuchowej, tzn udało ale w bombie wodorowej a tam
    > zapalnikiem była 'zwykła' jądrówka.

    Właśnie o tym pisałem mówiąc o półprawdach;)

    > No własnie w tym wagonie odpadów, a i sama elektrownia generuje mnóstwo
    > takich odpadów podczas jej utylizacji, dlatego jest tak kosztowna,
    > wpierw budowa a potem utylizacja,
    > w ITR-ze tego nie będzie.

    Ok fajnie. Ale nie jest tak, że jak ITER nie pyknie to jesteśmy w
    czarnej dupie. Mamy alternetywę.

    --
    Shrek

  • 185. Data: 2020-08-06 07:20:18
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-08-05 o 22:33, Myjk pisze:
> [...]
    > powszechnie, na każdym kroku, bo tak się właśnie buduje cywilizację,
    > wspierając elementy które chronią ludzi przed chorobami a środowisko przed

    Tylko po co piszesz to w taki sposób jakbyś chciał przypisać mi te wszystkie
    powszechnie przyjęte jako negatywne działania typu wylewanie ścieków czy
    wysypywanie śmieci do lasu?
    Ja nie wyzłośliwiam się, że Ty pisząc swoje posty używasz jakiegoś
    elektronicznego urządzenia, które jest zwykłym śmieciem.
    Ale widzę, że rozumiesz lobbowanie jako takie, tylko jesteś na etapie
    odbierania pozytywnie tylko tego co akurat Tobie pasuje.
    A mnie interesują wszystkie opcje.

    > Fajnie, następnym razem w ogóle nie zaczynaj.

    Taki urok usenetu.

  • 186. Data: 2020-08-06 09:02:29
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Wednesday, August 5, 2020 at 9:44:17 PM UTC+2, Myjk wrote:

    > Popatrzmy na EVy, sedan Tesla model S 24kWh/100km, SUV Tesla model X
    > 25kWh/100km przy 120km/h na autostradzie (!). W mieście praktycznie różnic
    > w zużyciu NIE MA, bo EV ma bardzo wysoką sprawność i dodatkowo odzyskują
    > 30% energii w wyniku rekuperacji.

    Tylko Tesla S to ponad 330tys, model 3 z 200...

    > To jest potwierdzenie tego co jest oczywiste, samochody z ICE mają niską
    > sprawność, nie odzyskują energii, generują niską emisję, nie da się ich
    > zasilać z OZE, dlatego trzeba je eliminować z dróg.

    ;) chyba nie z tych powodow ludzie je kupuja ;)
    BTW hybrydy tez moga odzyskiwac energie...

    > Niestety, lobbysci paliwowi od lat robią "świadomym" pranie mózgu i
    > rezultat teraz jest.

    To raczej nie lobbysci tylko rzeczywistosc... Wiekszosc kieruje sie jakims tam
    kryterium cena/zysk(w sensie co za to dostane). EVy sa b.drogie i zdecydowanie mniej
    praktyczne. Nikt nie uwaza, ze zanieczyszczenia sa OK, ale da sie z nimi zyc. Tak
    samo, jak wiekszosc ludzi kupuje najtansza, najbardziej badziewna zywnosc i
    praktycznie tylko taka wystepuje w supermakrketach. Chetnie by tam sprzedawali
    drozsza, ale brak klientow na to... Majac ograniczony budzet pozostaja kompromisy.
    Jak wprowadzisz program Tesla++ (tesla dla kazdego) nikt nie bedzie protestowal,
    chyba, ze rownoczesnie zwiekszysz podatki x2 ;)

    Odnosnie "trucia sie" i tak uwazam, ze bardziej szkodzi to, co jemy (nawozy,
    konserwanty, antybiotyki, srodki ochrony roslin, glifosat, chemiczne polepszacze) niz
    aktualny stan zanieczyszczenia powietrza (ktore i tak jest nascie razy lepsze, niz za
    komuny bylo, kiedy to cale polacie lasow usychaly, np. Krakow byl zatruwany przez
    hute aluminium w Skawinie, hute Lenina, elektrocieplownie w Legu...).

    BTW Teraz "swojskiego" miesa, jajek, mleka to juz nawet na wsi za bardzo sprzedawac
    nie chca :(, np. w mojej okolicy praktycznie nikt niczego nie hoduje (w sklepie
    taniej...), krowa czy koza pojawia sie na czasem kilka lat, jak sa male dzieci w
    rodzinie...

  • 187. Data: 2020-08-06 12:02:39
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-08-06 o 06:59, Shrek pisze:

    > Ok fajnie. Ale nie jest tak, że jak ITER nie pyknie to jesteśmy w
    > czarnej dupie. Mamy alternetywę.
    Podobno hel-3, tyle że ilości przemysłowe są ale na księżycu :(
    więc to trochę odległa perspektywa chyba że Musk dostanie zlecenie na
    szybki transport na ziemię, wtedy będzie szybciej, bo na resztę to nie
    mozna liczyć, nasa osiadła na laurach, ruski nie mają kasy i techniki
    jak na razie, chińczyki jeszcze się uczą podobnie jak indie.

    --
    Janusz

  • 188. Data: 2020-08-06 14:07:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Janusz" napisał w wiadomości grup
    >Podobno hel-3, tyle że ilości przemysłowe są ale na księżycu :(

    Hel-3 to ladne haslo, ale tez wymaga reaktora, ktorego nie mamy.
    I to znow jakiegos tokamaka najlepiej ...

    >więc to trochę odległa perspektywa chyba że Musk dostanie zlecenie na
    >szybki transport na ziemię, wtedy będzie szybciej, bo na resztę to
    >nie

    Ale ropa sie skonczy, i paliwa do rakiet nie bedzie :-(

    J.

  • 189. Data: 2020-08-06 14:12:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Janusz" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >mnóstwo
    >takich odpadów podczas jej utylizacji, dlatego jest tak kosztowna,

    Fuzja w ITER produkuje mnostwo neutronow, wiec znow bedzie mnostwo
    niebezpiecznych izotopow w torusie i okolicy.

    A kosztowna utylizacja ... zostawic elektrownie na 100 lat, to sie
    duzo wypromieniuje samo bez szkod ...

    J.

  • 190. Data: 2020-08-06 15:05:51
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.08.2020 o 14:07, J.F. pisze:

    > Ale ropa sie skonczy, i paliwa do rakiet nie bedzie :-(

    Tu akurat dość łatwo zastąpić paliwo chemiczne jądrowym;)

    --
    Shrek