eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Postęp w bateriach.
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 266

  • 31. Data: 2020-08-01 14:52:33
    Temat: Re: Postp w bateriach.
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-08-01 o 13:44, Myjk pisze:
    > Sat, 1 Aug 2020 11:20:52 +0200, cef
    >
    >> Nie przestawiają się,
    >
    > Oczywiście że się przestawiają, tylko kompletnie ślepy może tego nie
    > dostrzegać.

    Widzimy co innego i to jest piękne.

    >> tylko dają jakieś małe okienko, żeby ten
    >> wykreowany przez lobbystów popyt jakoś skonsumować.
    >
    > Lobbystami to są od lat koncerny naftowe i powiązane z nimi silnie koncerny
    > samochodowe majace z tego tantiemy.No ale wyjaśnij mi w takim razie jak
    > Niemcy, mając taką gospodarkę motoryzacyjną (spalinową) mogą sobie strzelać
    > w stopę i nakazywać, idealnie prosperujacy przemysł samochodowy, zmieniać o
    > 180 stopni? Ja wiem że logika to skomplikowana jest, ale bez przesady. Weź
    > otwórz oczy.

    Mam otwarte i nie widzę takiej zmiany.
    Znam niemiecki przemysł i widzę, że robią dokładnie
    tylko takie minimum, żeby nie dostać propagandowej
    łatki w świecie technicznym,
    że nie ogarniają tematu.
    Ale liczyć potrafią i wiedzą, że to droga do nikąd.

    >> Niech rządy dają dotacje, to my trochę naprodukujemy tego,
    >> ale opłacalne to specjalnie nie jest i dlatego na razie
    >> nie ma sensu się angażaować ale jak coś można opchnąć
    >> to warto przytulić pieniążki.
    >
    > Oczywiście, bo jak dotowane były spaliniaki (i nadal są, np. hybrydy) to
    > jest super, ale jak się dotuje jeszcze czystsze i energooszczędne elektryki
    > to jest źle.

    Jak policzysz ile tego czystego prądu potrzeba z OZE a ile będzie brudnego,
    to sam się ze śmiechu złożysz na pół.

    >> Już niedługo będą sie tu toczyły dyskusje czy nazwać głupotą
    >> zaśmiecanie środowiska bateriami tylko po to, żeby wypełnić chwilowe,
    >> wykreowane przez lobbystów zapotrzebowanie na zasięg elektryczny.
    >
    > Tylko jeśli udowodnisz że produkcja prądu (rewolucja OZE już dawno w toku
    > jakbyś nie zauważył, na przykładzie wspomnianych Niemców którzy czasem już
    > oddają innym prąd z OZE bo nie mają co z nim robić), baterii i ich
    > utylizacja to gorszy syf niż wyprodukowanie tego wszystkiego czego w EV nie
    > ma, tj. skrzyni biegów, silnika spalinowego (z wszelkimi komponentami),
    > całą otoczką która towarzyszy tej produkcji (transport), rafinacją olejów
    > (i transportem) żeby te silniki i skrzynie biegów mogły w ogóle pracować, z
    > uwzględnieniem szkody dla środowiska z powodu lania się olejów na drogi z
    > zaniedbanych pojazdów (popatrz sobie na jezdnię przed dowolnymi światłami
    > czy sklepem i zobacz ile tego syfu leci na drogi), oraz utylizacji tych
    > olejów (i tu przypominam, wymiana przeciętnie 4L oleju co 15tkm, a niektóre
    > oszołomy nawet co 10 albo nawet co 5kkm olej wymieniają żeby silniczek
    > przypadkiem nie skiełznął przedwcześnie) dalej emisji jałowej (praca
    > silnika na postoju np. na światłach, brak odzyskiwania energii z hamowania)
    > ze spalania palwa (i jego rafinacji wraz transportem) to pogadamy. Ale wiem
    > że nie udowodnisz swojej tezy.

    W zamian za te niedogodności otrzymujesz środek transportu
    w miarę szybki, o sporym zasięgu, szybko odnawiający swoje właściwości
    i za to klienci płacą.
    Napisz jak bardzo śmiecą akumulatory.

    > Póki co oczywiste jest, że baterie mają żywotność znacznie większą niż ma
    > wytrzymałości względnej przeciętny samochód. Tak, mówię tu o wtórnym
    > wykorzystaniu baterii np. w powerbankach, które trzeba będzie tak czy siak
    > zacząć budować -- a czy z nowych czy z używanych baterii... no chyba
    > oczywiste że lepiej jednak z używanych które już nie zaspokajają potrzeb
    > drogowych bo niektórzy muszą koniecznie na parę wypadów w roku mieć 500km
    > zasięgu między ładowaniem.

    Technologia przyszłosci?
    Nie sądzę.
    Raczej coś innego - prędzej "atom z dyskietki".


  • 32. Data: 2020-08-01 16:43:11
    Temat: Re: Postp w bateriach.
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 1 Aug 2020 14:52:33 +0200, cef

    > Widzimy co innego i to jest piękne.

    Kto ma dłuższy wzrok niż nos to się okaże całkiem niebawem.

    > Mam otwarte i nie widzę takiej zmiany.

    Musisz wyściubić nos poza nasz ciemnogród to zobaczysz.

    > Znam niemiecki przemysł i widzę, że robią dokładnie
    > tylko takie minimum, żeby nie dostać propagandowej
    > łatki w świecie technicznym,
    > że nie ogarniają tematu.
    > Ale liczyć potrafią i wiedzą, że to droga do nikąd.

    Oczywiście, i po to właśnie inwestują miliardy w opracowanie nowych
    platform, przestawiają fabryki na produkcję EV, a nawet budują nowe (w tym
    fabryki akumulatorów), a niektórzy już zapowiadają całkowite przestawienie
    się na EV i zakończenie produkcji spaliniaków (sprawdzić czy nie Tesla).

    > Jak policzysz ile tego czystego prądu potrzeba z OZE a ile
    > będzie brudnego, to sam się ze śmiechu złożysz na pół.

    Do czego potrzeba? Znowu jako kolejnemu ci się maluje wizja, że nagle
    znikną wszystkie spaliniaki i zostaną zastąpione przez EV... Co jest
    oczywistym absurdem.

    > W zamian za te niedogodności

    Skrócenie swojego życia średnio o 5-10 lat to jest niedogodność?

    > otrzymujesz środek transportu w miarę szybki,
    > o sporym zasięgu, szybko odnawiający swoje
    > właściwości i za to klienci płacą.

    Który większości jest zbyteczny, bo 330 dni w roku mają zasięgi średnio po
    60km dziennie. Jedyne co otrzymują to przekonanie, że jak będą musieli, to
    pojadą szybciej o tą godzinę. Ktoś kto 5 lat życia poświęca żeby godzinę
    zaoszczędzić nie ma po kolei w głowie.

    > Napisz jak bardzo śmiecą akumulatory.

    Ja nie twierdze że śmiecą, tylko ty. Ja twierdzę że mają przydatność
    sięgającą daleko dalej niż źródło energii w samochodzie.

    > Technologia przyszłosci?
    > Nie sądzę.
    > Raczej coś innego - prędzej "atom z dyskietki".

    Raczej odgrzany kotlet, ale i tak znacznie lepszy niż tuszonka.

    --
    Pozdor
    Myjk


  • 33. Data: 2020-08-01 16:49:34
    Temat: Re: Postp w bateriach.
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 01-08-2020 o 12:19, WS pisze:

    > Normalni producenci (spoza UE) powoli olewaja nasz rynek, bo to wiekszego sensu nie
    ma...

    Podobnie jak oni, z ich smrodzącymi produktami sprzed nastu albo i
    wiecej lat....
    Nikt płakał nie będzie .....


  • 34. Data: 2020-08-01 16:53:37
    Temat: Re: Postp w bateriach.
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 01-08-2020 o 14:52, cef pisze:
    > W dniu 2020-08-01 o 13:44, Myjk pisze:
    >> Sat, 1 Aug 2020 11:20:52 +0200, cef
    >>
    >>> Nie przestawiają się,
    >>
    >> Oczywiście że się przestawiają, tylko kompletnie ślepy może tego nie
    >> dostrzegać.
    >
    > Widzimy co innego i to jest piękne.

    To raczej jest tak, że jednak Ty nie widzisz.

    > Mam otwarte i nie widzę takiej zmiany.

    No właśnie.
    Ale zobaczysz za kilka lat jej skutki.

    > Znam niemiecki przemysł i widzę, że robią dokładnie
    > tylko takie minimum, żeby nie dostać propagandowej
    >  łatki w świecie technicznym,
    > że nie ogarniają tematu.

    Już dawno dostali, dlatego są daleko za murzynami.
    A teraz robią cokolwiek, żeby załapać się na uciekający pociąg - jak na
    razie bez powodzenia.

    > Ale liczyć potrafią i wiedzą, że to droga do nikąd.

    Dla nich tak, woleliby nic nie robić i dalej smrodzić na potęgę.
    W razie potrzeby oszukać na emisjach.

    Ale to już się nie da, poza naszym zaściankiem, w cywilizowanych krajach
    ilość kupowanych smrodowozów spada drastycznie.
    I ten trend rośnie, a nie spada.


  • 35. Data: 2020-08-01 17:27:40
    Temat: Re: Postp w bateriach.
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-08-01 o 16:43, Myjk pisze:
    > Sat, 1 Aug 2020 14:52:33 +0200, cef
    >
    >> Widzimy co innego i to jest piękne.
    >
    > Kto ma dłuższy wzrok niż nos to się okaże całkiem niebawem.

    Kiedy jest wg Ciebie niebawem?
    Ile to dziesiątek lat?


    >> Mam otwarte i nie widzę takiej zmiany.
    >
    > Musisz wyściubić nos poza nasz ciemnogród to zobaczysz.

    Spokojnie, wyściubiam i nadal nie widzę.

    >> Znam niemiecki przemysł i widzę, że robią dokładnie
    >> tylko takie minimum, żeby nie dostać propagandowej
    >> łatki w świecie technicznym,
    >> że nie ogarniają tematu.
    >> Ale liczyć potrafią i wiedzą, że to droga do nikąd.
    >
    > Oczywiście, i po to właśnie inwestują miliardy w opracowanie nowych
    > platform, przestawiają fabryki na produkcję EV, a nawet budują nowe (w tym
    > fabryki akumulatorów), a niektórzy już zapowiadają całkowite przestawienie
    > się na EV i zakończenie produkcji spaliniaków (sprawdzić czy nie Tesla).

    Nic nie zrobili takiego.
    Jedynie chcą mieć swoje akumulatory, żeby w razie czego
    nie być na łasce innych i to jedyne co zrobili - nic więcej nie robią.
    (to w razie czego to jedynie miejskie pudełka, gdy
    ten model użycia jakoś się przyjmie)

    >> Jak policzysz ile tego czystego prądu potrzeba z OZE a ile
    >> będzie brudnego, to sam się ze śmiechu złożysz na pół.
    >
    > Do czego potrzeba? Znowu jako kolejnemu ci się maluje wizja, że nagle
    > znikną wszystkie spaliniaki i zostaną zastąpione przez EV... Co jest
    > oczywistym absurdem.

    Moim zdaniem nawet do tej realnej wizji elektryków
    w centrach miast i ewentualnie jako drugie pudełko
    do jeżdżenia na zakupy to i tak prądu jest za mało.
    O wszystkich i do tego nagle? Nawet nie pomyślałem,
    że mój rozmówca mógłby to zakładać.


    >> W zamian za te niedogodności
    >
    > Skrócenie swojego życia średnio o 5-10 lat to jest niedogodność?

    Na razie nie ma nic innego.

    >> otrzymujesz środek transportu w miarę szybki,
    >> o sporym zasięgu, szybko odnawiający swoje
    >> właściwości i za to klienci płacą.
    >
    > Który większości jest zbyteczny, bo 330 dni w roku mają zasięgi średnio po
    > 60km dziennie. Jedyne co otrzymują to przekonanie, że jak będą musieli, to
    > pojadą szybciej o tą godzinę. Ktoś kto 5 lat życia poświęca żeby godzinę
    > zaoszczędzić nie ma po kolei w głowie.

    I do tych zastosowań jak najbardziej to będzie realne za kilkadziesiąt
    lat może.

    >> Napisz jak bardzo śmiecą akumulatory.
    >
    > Ja nie twierdze że śmiecą, tylko ty. Ja twierdzę że mają przydatność
    > sięgającą daleko dalej niż źródło energii w samochodzie.

    Mają wysoki ślad weglowy, więc suma sumarum śmiecą.






  • 36. Data: 2020-08-01 17:30:19
    Temat: Re: Postp w bateriach.
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-08-01 o 16:53, Cavallino pisze:
    > W dniu 01-08-2020 o 14:52, cef pisze:

    >> Znam niemiecki przemysł i widzę, że robią dokładnie
    >> tylko takie minimum, żeby nie dostać propagandowej
    >>   łatki w świecie technicznym,
    >> że nie ogarniają tematu.
    >
    > Już dawno dostali, dlatego są daleko za murzynami.
    > A teraz robią cokolwiek, żeby załapać się na uciekający pociąg - jak na
    > razie bez powodzenia.

    Robią tylko minimum, żeby nie musieć płacić powiedzmy Azjatom
    za baterie jak miejski transport EV się upowszechni za 50 lat.

    >> Ale liczyć potrafią i wiedzą, że to droga do nikąd.
    >
    > Dla nich tak, woleliby nic nie robić i dalej smrodzić na potęgę.
    > W razie potrzeby oszukać na emisjach.

    Jak coś wejdzie trwale do użytku, to uwierz mi, że Niemcy
    będa prekursorem.

    > Ale to już się nie da, poza naszym zaściankiem, w cywilizowanych krajach
    > ilość kupowanych smrodowozów spada drastycznie.
    > I ten trend rośnie, a nie spada.

    Chwilowo trudno mówić o trendach, bo jest jeszcze
    regres pandemiczny.


  • 37. Data: 2020-08-01 17:48:15
    Temat: Re: Postp w bateriach.
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-08-01 o 17:30, cef pisze:

    >> Ale to już się nie da, poza naszym zaściankiem, w cywilizowanych
    >> krajach ilość kupowanych smrodowozów spada drastycznie.
    >> I ten trend rośnie, a nie spada.
    >
    > Chwilowo trudno mówić o trendach, bo jest jeszcze
    > regres pandemiczny.

    Spadek pandemiczny a nie regres.



  • 38. Data: 2020-08-01 18:13:05
    Temat: Re: Postp w bateriach.
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 01-08-2020 o 17:30, cef pisze:
    > W dniu 2020-08-01 o 16:53, Cavallino pisze:
    >> W dniu 01-08-2020 o 14:52, cef pisze:
    >
    >>> Znam niemiecki przemysł i widzę, że robią dokładnie
    >>> tylko takie minimum, żeby nie dostać propagandowej
    >>>   łatki w świecie technicznym,
    >>> że nie ogarniają tematu.
    >>
    >> Już dawno dostali, dlatego są daleko za murzynami.
    >> A teraz robią cokolwiek, żeby załapać się na uciekający pociąg - jak
    >> na razie bez powodzenia.
    >
    > Robią tylko minimum,

    I dlatego pociągu nie doganiają, on im coraz bardziej ucieka.
    Choć VW chciał robić więcej, ale po prostu nie potrafi.

    > Jak coś wejdzie trwale do użytku, to uwierz mi, że Niemcy
    > będa prekursorem.

    Weszło i nie są.
    Tesla bije na głowę cały niemiecki przemysł motoryzacyjny, a będzie
    jeszcze bardziej jak zacznie działać ich niemiecka fabryka.

    >
    >> Ale to już się nie da, poza naszym zaściankiem, w cywilizowanych
    >> krajach ilość kupowanych smrodowozów spada drastycznie.
    >> I ten trend rośnie, a nie spada.
    >
    > Chwilowo trudno mówić o trendach, bo jest jeszcze
    > regres pandemiczny.

    Tak sobie tłumacz....
    Tylko dlaczego nie ma go wśród elektryków?

    W czerwcu elektryki stanowiły ponad 16% sprzedanych w Europie aut -
    wiesz jaki to jest wzrost rok do roku?

    Oczywiście można też nałożyć worek na łeb i udawać że nic się nie dzieje
    i nic nie widzisz....
    Metoda strusia.


  • 39. Data: 2020-08-01 18:13:34
    Temat: Re: Postp w bateriach.
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 01-08-2020 o 17:48, cef pisze:
    > W dniu 2020-08-01 o 17:30, cef pisze:
    >
    >>> Ale to już się nie da, poza naszym zaściankiem, w cywilizowanych
    >>> krajach ilość kupowanych smrodowozów spada drastycznie.
    >>> I ten trend rośnie, a nie spada.
    >>
    >> Chwilowo trudno mówić o trendach, bo jest jeszcze
    >> regres pandemiczny.
    >
    > Spadek pandemiczny a nie regres.

    Spalinowy spadek.
    I tak już zostanie....


  • 40. Data: 2020-08-01 18:22:33
    Temat: Re: Postp w bateriach.
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Saturday, August 1, 2020 at 2:31:48 PM UTC+2, Myjk wrote:
    > Sat, 1 Aug 2020 03:19:47 -0700 (PDT), WS
    >
    > > Jest jeszcze gorzej...
    > > Tak z grubsza to pojawily sie unijne limity emisji CO2 liczone srednio dla
    kazdego producenta, wiec jesli chce sprzedawac normalne samochody, czyli
    benzyna/diesel "200KM" ;) to musi znalezc sporo frajerow ;) ktorzy kupia cos o
    znacznie nizszej emisji dla zrekompensowania, czyli malutkie miejskie wozidla,
    hybrydy, a najlepiej elektryki...
    > >
    > > https://antyweb.pl/normy-emisji-spalin-rozkladaja-eu
    ropejska-motoryzacje/
    > >
    > > Normalni producenci (spoza UE) powoli olewaja nasz rynek, bo to wiekszego sensu
    nie ma...
    >
    > Aha, czyli jak UE chce dbać o ludzi żeby nie wydawali kupy kasy na leki,
    > żyli dłużej i się nie męczyli przy chorobach, a niektóre koncerny co mają
    > ludzi w dupie spieprzają, to są niby bardziej normalne? Dziwne pojcie
    > normalności.


    UE raczej o ludzi nie dba ;), te przepisy maja na celu glownie promowanie/lansowanie
    przemyslu samochodowego najwiekszych producentow w Europie, czyli Niemiec i Francji
    (+ ich fabryki w dawnych demoludach). My z tego za wiele miec nie bedziemy :(
    Co jakis czas pojawiaja sie wyniki badan, typu "stare diesle wcale tak nie smrodza",
    np. zmniejszono dopuszczalna ilosc emisji sadzy => spowodowalo to podniesienie temp.
    spalania ON => zwiekszyla sie ilosc tlenkow azotu... UE jak kazdy ustroj
    socjalistczny "dzielnie walczy" z problemami, ktore sama wygenerowala, a towarzyszacy
    temu konsumpcjonizm nie ma nic wspolnego z ekologia, a wrecz przeciwnie :(


strony : 1 ... 3 . [ 4 ] . 5 ... 10 ... 20 ... 27


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: