  • 161. Data: 2022-12-10 01:20:59
    Temat: Re: Powerbank vs akumulator motocyklowy
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-12-09, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Bezobslugowe sa tez samochodowe, zwykle starego typu.
    > I teraz jakas nowa moda - EFB. O co chodzi - nie wiadomo.
    >
    > A o VRLA to sie niedawno pytalem.
    > Teoria glosi, ze VRLA sie nie przeladowuje, bo jak wzrosnie cisnienie
    > to cos sie dzieje, ze wodor i tlen rekombinują.
    > Nie bardzo wierze w wysokie cisnienie, wiec i nie wierze w te
    > rekombinacje ... moze AGM cos tu pomaga?
    > Bo tak niby piszą VRLA, ale za chwile dodają AGM ...

    Bez względu na odpowiedż, pojawia się tu pytanie, czy one są naprawdę
    bezobsługowe bo przecież jednak nie są w 100% szczelne.

    --
    Marcin

  • 162. Data: 2022-12-10 12:20:27
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marcin Debowski napisał:

    > Się śmiej, ale to jest pół silnika samochodowego. Jakiś z Hondy typu
    > obecnego Freed miał być protoplastą. Ale wątpię aby był tu związek, bo
    > wcześniej miałem Piaggio X9 200 i też aku starczały na 1.5 roku. Też tak
    > samo zabudowany nad silnikiem. No mowię, to jest tu norma, niezależna od
    > typu i pojemności skokowej motoru. Mój ma w tej chwili 4.5 roku i jest
    > na 3cim aku od jakiś 2ch miesięcy, więc trochę lepiej niż średnia.

    Się nie śmieję. Zdaję sobie sprawę, że współczesny motocykl to taki
    samochód na dwóch kółkach, silnik ma podobny. Tylko stopień spreżenia
    czasem większy, co nie ułatwia kręcenia przy rozruchu. Ale nigdy
    wsześniej nie zastanawiałem się, jak tam układ rozruchowy wygląda.
    Teraz wpisałem na Allegro "akumulator motocyklowy" -- one wszystkie
    mają po kilka Ah pojemności. Do najmniejszego samochodowego bardzo im
    daleko. Już mnie teraz nie dziwi, że tak krótko żyją.

    --
    Jarek

  • 163. Data: 2022-12-10 12:27:17
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    > Tydzień to jeszcze do ogarnięcia. Byleby to jedno krzywe odpalenie nie
    > było ostatnim.

    Pojemność cały czas się zmniejsza, problem zaczyna się wtedy, gdy czas
    samorozładowania spada poniżej długości nocy. Poten dalej potrafi
    energicznie zakręcić, ale tylko przez godzinę po naładowaniu prostownikem.

    > No właśnie przes chwilę zastanawiałem się, czy nie zamontować sobie
    > jakiegoś woltomierza, ale z drugiej strony dość wyraźnie słyszę jak
    > odpala. Nawet jeśli nadal odpala po 1 obrocie to jest różnica.

    Też mam wrażenie, że da się ten moment przewidzieć na słuch.

    --
    Jarek

  • 164. Data: 2022-12-10 12:41:50
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Albo jedna więcej.

    -----

  • 165. Data: 2022-12-10 14:00:40
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Kupowałem taki do malucha, Piastów zdaje się.
    Akurat był punkt obok mnie, to sam nie zalewałem.
    Żywotności nie sprawdziłem, bo szybko ukradli (aku z kołem).

    -----
    > do samochodow to takich nie widzialem za mojego doroslego zycia, ale do motocykli
    ponoc sie zdarzały.

  • 166. Data: 2022-12-10 14:05:24
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Był jeszcze pawilon "Chemia" przy ul. Brackiej, fajny bardzo.
    Te sklepy to kawał dzieciństwa ukształtowanego przez książki Sękowskiego ;-).
    Fajnie było :-)

    -----
    > W Warszawie wszelkie kwachy, zajzajery i podobne paskudztwa kupowało się w jedynym
    w mieście sklepie chemicznym przy rogu ul.

  • 167. Data: 2022-12-10 14:15:27
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Czarne były w MarWoj i lotnictwie/WOPK.
    Do tego może pancerniacy, strażacy, milicja, zomo/ormo.
    Opinacze były najważniejszą częścią buta, bo pełniły rolę sygnalizacyjną: ciasno
    zapięte to kot, luźne na pierwszą dziurkę to
    dziadek, ze stanami pośrednimi ;-)

    -----

  • 168. Data: 2022-12-10 14:18:13
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    A to zależy, np. na olej.

    -----

  • 169. Data: 2022-12-10 14:24:19
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Cienkie HP są dwupinowe czy trzypinowe?
    Seria zasilaczy Slim.

    -----

  • 170. Data: 2022-12-10 14:27:55
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Mój pierwszy Amstrad PPC 512 był na baterie 8x R20 ;-)
    Cynkowe miały krótki żywot, a alkaliczne drogie były.
    Szczęśliwie wejście zasilania było 12VDC, więc jakby co prosto z zapalniczki
    samochodowej szło.

    -----