  • 21. Data: 2022-11-29 12:08:49
    Temat: Re: Powerbank vs akumulator motocyklowy
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 29 listopada 2022 o 08:38:28 UTC+1 LordBluzg(R)?? napisał(a):

    > Czyli łatwiej to naładować jak jest prąd w sieci a podłączysz wszystko
    > bez kombinacji. Co daje sam akumulator czy powerbank? Czym to naładujesz?

    > Oczywiście. W Polsce chrust zbierają :)
    > --
    > LordBluzg(R)??
    > <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>
    Z kretyńskim uśmiechem się urodziłeś czy to nabyte?

  • 22. Data: 2022-11-29 12:46:15
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 28 Nov 2022 17:35:58 +0100 (CET), Yerine Ictimai wrote:
    > Tak przykladowo
    > Jest sobie akumulator motocyklowy 8Ah i powerbank 20 000 mA.
    > 8*12 = 96 Wh a 20*5,3 = 106 Wh
    >
    > Akumulator kosztuje 160 zl
    > a powerbank 110 zl
    >
    > Powerbank jest 6 razy lzejszy od akumulatota.
    >
    > Gdzie ťu sens? Jaka jest przewaga tradycyjnego akumulatora
    > olowiowego nad pauerbankiem? ;)

    Nie ma, dlatego wszedzie uzywamy li-ion :-)
    Szczegolnie jak zobaczylem, jak taki kieszonkowy powerbank auto
    odpala, bo 200A potrafi dac :-)

    Ale one maja tez wady, np lubia sie zapalic :-)

    Co do obliczen, to male oszustwo - zapewne masz ogniwo 20Ah.
    czyli 20Ah*3.6V = 72Wh.
    Na wyjsciu USB 5V "pojemnosc" bedzie mniejsza.

    W srodku mozesz tez miec np 4 ogniwa po 5Ah szeregowo, technicznie
    jest to bateria 5Ah (i ok 16V), ale producenci napisza 20000mAh.

    Z kolei taki aku 7Ah "motocyklowy" czy "do UPS", zaczynal sie od 50zl,
    ale najtanszych chyba nie polecam.

    > Chce pomoc znajomym na Ukrainie, powiedzieli ze teraz najbardziej
    > by im sie przydaly ze 3 akumulatory samochodowe.
    > Chodzi o to ze jak wlaczaja swiatlo na jakies 3 godz dziennie zeby
    > zmagazynowac energie, i korzystac z laptopa innych obiornikow
    > energii kiedy blackout

    Maja/mieli u siebie fabryke akumulatorow Megatex, moze nie ma co
    drzewa do lasu wozic. Choc moze fabryka stoi/zajeta/okupowana itp.

    Samochodowe aku sa "rozruchowe" i nie bardzo sie nadają do glebokich
    rozladowan - przydalyby sie "trakcyjne".
    A moga byc przygotowani pod takie aku, i inne wcale nie będą lepsze.
    Bo to i kwestia ladowania i zasilania z tego.

    Ale moze i taki powerbank im sie przyda dodatkowo - do telefonow itp.
    Bo juz do laptopa to raczej nie - laptop jesli moze byc zasilany
    z USB-C, to bedzie chcial 20V, a powerbank raczej nie podniesie.

    J.

  • 23. Data: 2022-11-29 12:50:22
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 28 Nov 2022 17:57:30 +0100 (CET), Yerine Ictimai wrote:
    > Tylko jeszcze pytania jak podlaczyc zasilanie laptopa.
    > Inwertera 12V->220V a od niego zasilacz sieciowy, to chyba glupie
    > rozwiazanie?
    > Raz, ze inwerter jest drogi, dwa ze straty energii na
    > transformacjach.
    >
    > Jezeli zasilanie laptopa jest na 12V, znaczy to co dostarcza
    > zasilacz, wowczas mozna bezposrednio podac kabelki z akumulatora
    > zamiast wtyku zasilacza do laptopa? Czy trzeba jakos
    > zabezpieczyc, np przed przepieciami itp?

    Wiekszosc laptopow ma raczej 19V zasilania, nowsze USB-C
    tez.

    Sa zasilacze samochodowe do laptopow, na 12V, zawsze to jedna
    transformacja mniej ..

    > I jeszcze pytanie jak podac z powerbank, jak z 5,3V zrobic 12V?
    > Jezeli by 2 powerbanki szeregowo to mamy tylko 10,6V

    Moze by i starczylo.

    Z drugiej strony - az sie prosi wydlubac ogniwa, i podlaczyc 3-4
    szeregowo, po co jakies przetwornice.
    Tylko lekki strach tak na lapku dłubac :-)

    J.

  • 24. Data: 2022-11-29 13:20:00
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 28 Nov 2022 20:37:40 GMT, PiteR wrote:
    > in <news:tm2o1e$20m8p$1@dont-email.me>

    > Nieograniczony prąd ładowania?

    W jakim sensie? Wcale nie taki duzy.

    > Ogromny prąd rozładowania dostępny?

    https://youtu.be/47olBeOjnHA?t=108

    Malutki prąd rozładowania, jak porownac wielkosci.

    > Samochód można opalić i traktor?

    > Zrzucić sasiadowi na łeb z balkonu?

    To jakas zaleta jest :-)

    J.

  • 25. Data: 2022-11-29 13:36:33
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:10t21hyaosdrf$.48keyezcbv5z.dlg@40tude.net>
    user J.F pisze tak:

    > W jakim sensie? Wcale nie taki duzy.

    Podłaczam do 14v i akumulator bierze ile chce.
    Powiedzmy 20A. To nie duży prąd ładowania?

    > https://youtu.be/47olBeOjnHA?t=108

    zdejmował klemę?

    > Malutki prąd rozładowania, jak porownac wielkosci.

    hę?

    > To jakas zaleta jest :-)

    bo mongoł z Przasnysza przestanie palić na balkonie
    i pierdolić przez komórkę?

    to nie zaleta?

    --
    Piter

    poczekaj kawalerze! cyganka powróży przyszłość
    waszego czołgu.

  • 26. Data: 2022-11-29 14:08:47
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

> [...]
    >
    > Wyjatek stanowi czajnik elektryczny, ale tu chyba lepiej zawiezc
    > im jakies paliwo turystyczne zeby podgrzewali posilki na

    Przy minusowych temperaturach otwieranie drzwi balkonowych i schładzanie
    mieszkania to nie najlepszy pomysł. Butla z gazem np. "turystyczna"
    i do tego palnik do gotowania oraz promiennik do ogrzewania pomieszczenia.
    Tylko skonsultuj czy będą mogli u siebie butle napełnić.
    Jak nie to kuchenka gazowa na kartusze i pudło z kartuszami.
    Kartusz 400ml wystarcza na około 2 godziny pracy jednego palnika.

    Pozdrawiam

  • 27. Data: 2022-11-29 14:10:42
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Z kretyńskim uśmiechem się urodziłeś czy to nabyte?

    Widzisz mnie przez czytnik i NNTP? :D

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 28. Data: 2022-11-29 14:44:55
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 29 listopada 2022 o 14:11:02 UTC+1 LordBluzg(R)?? napisał(a):
    > Widzisz mnie przez czytnik i NNTP? :D
    > --
    > LordBluzg(R)??
    > <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>
    Jak klapę od kibla podnoszę to cie widze.

  • 29. Data: 2022-11-29 14:45:06
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 29 Nov 2022 12:36:33 GMT, PiteR wrote:
    > in <news:10t21hyaosdrf$.48keyezcbv5z.dlg@40tude.net>

    > Podłaczam do 14v i akumulator bierze ile chce.
    > Powiedzmy 20A. To nie duży prąd ładowania?

    Na pewno nie "nieograniczony". 200A moze byc?
    2000A?

    A jakiej pojemnosci aku? Bo np 80Ah ladowane 20A, to ze 4h trzeba
    ładować - i to wcale nie jest szybko, tylko wolno :-)

    W dodatku z 14V to moze i na początku poplynie duzo, ale szybko
    spadnie. Chcesz duzy prąd, to trzeba wiecej V.

    > zdejmował klemę?

    Niby aku w samochodzie mial prawie calkowicie rozladowane.

    Inni mierzyli ... bydle naprawde potrafi dac 200+ A.

    > hę?

    No zobacz jak wielkie to pudełko, a jak wielki oryginalny akumulator.

    J.

  • 30. Data: 2022-11-29 15:08:33
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 28.11.2022 o 23:40, Yerine Ictimai pisze:
    > Na ile razy zagotowania wody wystarczyloby 8Ah akumulatora
    > motocyklowego? ;)

    zależy jakiej ilości, pałnego czajnika to pewnie zero

    https://allegro.pl/oferta/kempingowy-kuchenka-na-ben
    zyny-diesel-alkohole-12280437937