  • 81. Data: 2022-12-01 12:51:35
    Temat: Re: Powerbank vs akumulator motocyklowy
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 1 Dec 2022 12:37:10 +0100, Jarosław Sokołowski wrote:

    > Problem w tym, ze tego też nie mam jak spróbować. Nie mam ładowarki
    > do (ani od) komórki. W ogóle telefon ładuję tylko w samochodzie, też
    > w tzw. "szybkim trybie". Telefon pokazuje mi,że jest szybko, ale nie
    > "ekstra szyko", jak w przypadku użycia prądu ze ściany. Zgaduję, że
    > tu dostaję napięcie akumulatora (ok. 14 V), a nie maksymalne 20 V.

    Akurat jesli masz ladowarke USB do telefonu, to wielce prawdopodobne,
    ze tylko 5V.
    Ale lepsze potrafily 9V.

    A to np nawet 12
    https://www.mediaexpert.pl/smartfony-i-zegarki/akces
    oria-do-telefonow/ladowarki-samochodowe/ladowarka-ba
    seus-ccall-ys01

    > Może laptop by pokazał to napięcie, ale jakoś nie chce mi sie z nim
    > zjeżdżać na dół do garażu.

    > Fabryczna ładowarka do mojego *telefonu* ma 33 W. To tak zwany zwykły
    > telefon i zwykła (choć szybka) ładowarka. Są już takie około 100 W.

    Jak masz USB-C, to moze byc lepsza.

    > Dzisiaj wciąż jest 5 V. jak zacznę robić coś energochłonnego, to pewnie
    > się podniesie.

    > Ja bym nie podłączał wprost.

    A mnie pociaga wlasnie to "wprost" :-)

    > Ale szybka ładowarka samochodowa to już
    > nie jest rocket science, kosztuje kilka czy kilkanaście złotych.
    > Ukryte w niej scalactwo radzi sobie całkiem dobrze.

    Ale chyba troche drozej.

    https://www.mediaexpert.pl/smartfony-i-zegarki/akces
    oria-do-telefonow/ladowarki-samochodowe/ladowarka-sa
    mochodowa-arks-1xtype-c-pd-65w-1x-usb-czarna

    79zl, 65W, 20V ...

    > W samochodowym nie jest to aż tak konieczne. Potencjalnie mamy 60 W
    > (12 V, 5 A).

    Ale musisz stosowny scalaczek miec, z opcją 12V.

    No ale załozmu, ze laptop mało obciazony, i mu 20W wystarczy
    ... ciagnac z zasilacza 4A 5V, czy lepiej 2A 12V ?

    > Laptop połączony jest z resztą świata tylko tym jednym kabelkiem USBC
    > (czy tam thunderbolt).

    Ale czy pradu plynącego z zasilacza nie da sie odczytac.

    Ja tam jakies gorsze laptopy widzialem, to z 5V nie chialy skorzystac.

    J.

  • 82. Data: 2022-12-01 14:24:19
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 1 Dec 2022 12:43:25 +0100, Adam wrote:

    > Sam byłem świadkie, jak w JW do przemiału szły nowiutkie buty, mundury oraz
    > (co najbardziej bolało) skrzynie naprawcze.

    A nieuzywane akumulatory ? :-)

    > A w takiej skrzyni to czasem
    > było pół samochodu w częściach: kable, cewki, aparaty zapłonowe, świece,
    > gaĹşniki.

    No, jak sie wojsko jakiegos pojazdu pozbywalo, to skrzynki
    niepotrzebne.

    > Mnie się tylko udało zdobyć parę butów, ale oficjalnie: trzeba było napisać
    > podanie.

    Teraz takie rzeczy wyprzedaje AMW.

    Z butami moze byc grubsza historia, bo czesc munduru ... noszenie
    munduru chyba zakazane, to i sprzedac cywilom glupio.

    Ale buty, kurtki, koszule, swetry - AMW sprzedaje.
    Nie wiem - munduru nie stanowią, czy to stare typy i uniewaznione ...

    Akumulatorow w ofercie nie ma.
    Ale moze to tylko chwilowe. Zlom akumulatorowy sprzedawali na tony.
    Ewentualnie ... akumulator do czolgu to tylko dla koncesjonowanych
    handlarzy, wszak element uzbrojenia :-)

    J.

  • 83. Data: 2022-12-01 17:19:06
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 01 Dec 2022 00:11:07 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > Dlaczego po 24h? Chodzi Ci o to, jeśli np. jakiś żelowy? A jak suchy to
    > musi być żelowy?

    Suchoładowany - czyli zwykly akumulator olowiowy, ale bez elektrolitu.
    Czy je tam w fabryce ładowali, a potem suszyli, czy od razu pasty o
    wlasciwym skladzie w plyty prasowali to nie wiem.

    Ale po wlaniu elektrolitu nalezalo poczekac az nasiąkną.

    Nawiasem mowiac - do samochodow to takich nie widzialem za mojego
    doroslego zycia, ale do motocykli ponoc sie zdarzały.
    Ale juz nie będą, przynajmniej w UE

    https://motogen.pl/nowe-zasady-kupna-motocyklowych-a
    kumulatorow-z-pojemnikiem-elektrolitu-co-i-jak-od-1-
    lutego/

    P.S. A moze wystarczala tylko godzina?

    P.S.2. Co za material wybuchowy mozna zrobic z kwasu siarkowego,
    niezbyt stęzonego zresztą ?

    J.

  • 84. Data: 2022-12-01 17:33:41
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 01 Dec 2022 00:26:21 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > Apropos, bawił się ktoś kiedyś takim awaryjnym odpalaczem?
    > https://www.aliexpress.com/i/33057457396.html
    >
    > Jak widze przy niektórych te mikrokabelki z mikrowtyczką to mi się
    > dziwnie robi, ale są i takie co wygladają adekwatnie.

    Ja sie nie bawilem, ale
    https://youtu.be/7ZK5TZWJ_88?t=693

    https://www.youtube.com/watch?v=JN8A2nIMUWA

    Inna sprawa, ze kosztuje to wiecej niz aku olowiowy,
    wiec nie bardzo widzę sens kupowania do prywatnego uzytku
    ... chyba, ze ktos potrzebuje duzego powerbanka, albo ma flote
    samochodow.

    Chociaz ... $75 to juz nie wiecej.

    J.

  • 85. Data: 2022-12-01 17:37:39
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 29 Nov 2022 19:33:31 GMT, PiteR wrote:
    > in <news:21vqj9fbf4fn$.13tc9c7tbhm3o.dlg@40tude.net>

    > ale nie zdejmował klemy czyli benzyną na powerbanku nie pojedzie?

    kawalek chyba pojedzie.

    > a dieslem chyba pojedzie? spali coś?

    Wspolczesny diesel tez potrzebuje prądu.

    > chyba że przetnie / zdejmie pasek alternara.

    Raczej mnie ciekawi, co bedzie po uruchomieniu silnika.
    Nic ciekawego, powerbank wybuchnie od ladowania, nie wybuchnie,
    bo zabezpieczenia zadzialaja ... za to samochod bez baterii nie bedzie
    szczesliwy ...

    J.

  • 86. Data: 2022-12-01 17:45:20
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 30 Nov 2022 12:47:47 +0100, J.F wrote:
    > Tak przy okazji akumulator LiFePhosphate "12V"
    > https://allegro.pl/oferta/akumulator-lifepo4-12v-100
    ah-100a-bms-bluetooth-12757582033

    > napiecie na obudowie dumne 12.8V ... ile on ma ogniw?
    > 12.8/3=4.26666
    > 12.8/4=3.2
    >
    > 3.2V jako napiecie koncowe mogloby by byc, ale w pelni naladowany
    > to 16.8V. Ciut duzo jak na "12V", choc w granicach przyzwoitosci.
    >
    > Chyba, ze one maja jakies nizsze napiecia?

    no i tak czytam, ze LiFePO4 rzeczywiscie maja nizsze napiecia.

    Nominalnie 3.2V, w praktyce 3.65-2.5V

    Z czego to wynika? Jakies potencjaly zelaza?

    Bo inne Li-ion, slabo okreslone - tlenki manganu, kobaltu, wanadu,
    a napiecia jakies podobne.

    J.

  • 87. Data: 2022-12-01 18:03:24
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@u...pl>

    W dniu 01.12.2022 o 17:19, J.F pisze:
    [...]
    > Co za material wybuchowy mozna zrobic z kwasu siarkowego,
    > niezbyt stęzonego zresztą ?

    Nadtlenek acetonu.

    P.P.

  • 88. Data: 2022-12-01 23:23:29
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 1 Dec 2022 14:24:19 +0100, J.F napisał(a):

    > A nieuzywane akumulatory ? :-)

    > No, jak sie wojsko jakiegos pojazdu pozbywalo, to skrzynki
    > niepotrzebne.

    Do pojazdĂłw w uĹźytku.
    Ale skrzynkom (oczywiście mam na muśli zawartość) skończył się "okres
    przydatności do spożycia" i były niszczone.

    > Teraz takie rzeczy wyprzedaje AMW.
    >
    > Z butami moze byc grubsza historia, bo czesc munduru ... noszenie
    > munduru chyba zakazane, to i sprzedac cywilom glupio.

    Czarne buty, nie brązowe.
    Coś tego typu:
    https://wojskowystyl.pl/produkt/buty-trzewiki-wojsko
    we-opinacze-czarne/

    Bardzo wygodne, dobra podeszwa, dobrej jakości prawdziwa skóra. Lekkie w
    porównaniu do ówczsesnych zwykłych brązowych.
    Chodziłem w nich wiele lat. Nadal działają, ale ich nie używam.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 89. Data: 2022-12-02 09:06:28
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    [...]

    > P.S.2. Co za material wybuchowy mozna zrobic z kwasu siarkowego,
    > niezbyt stęzonego zresztą ?

    Kwas siarkowy, niezbyt stężony, jest używany do aktywowania kationitu
    przy produkcji polskiej heroiny.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 90. Data: 2022-12-02 09:22:55
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 1 Dec 2022 23:23:29 +0100, Adam wrote:
> [...]
    [...]
    > Do pojazdĂłw w uĹźytku.
    > Ale skrzynkom (oczywiście mam na muśli zawartość) skończył się "okres
    > przydatności do spożycia" i były niszczone.

    To po 1990?
    Bo wczesniej to sie tak sobie patrzono na daty waznosci,
    ostatnio dopiero jakiegos hopla dostali wszyscy ...

    Choc jak gaznik ma jakies gumki, a one sparcieją ... trzeba naprawic i
    wymienic.

    > Czarne buty, nie brązowe.

    A po co wojsku buty niemundurowe?
    Do roboty czarne, do munduru brązowe?

> [...]
    > porównaniu do ówczsesnych zwykłych brązowych.
    > Chodziłem w nich wiele lat. Nadal działają, ale ich nie używam.

    Te opinacze sie do czegos przydają?
    Przez ostatnie dekady roznie tez bywalo z jakoscia wojskowych butow.
    Wszak wiadomo - wygrywa najtanszy w przetargu.

    https://sklep.amw.com.pl/pl/p/Trzewiki-z-gwozdziami-
    ochronnymi/394
    Tylko te gwozdzie w podeszwach, a i same podeszwy chyba skĂłrzane.

    Ile to moze miec lat - 60, 70 ?

    J.