  • 181. Data: 2019-10-23 22:05:54
    Temat: Re: Przejście dla pieszych i BMW
    Od: j...@i...pl

    On Tue, 22 Oct 2019 20:13:46 +0200, Irokez <n...@w...pl> wrote:

    >ta wielce zaawansowana marka z kosmicznymi technologiami
    >uwielbianymi przez rzeszę ludzi nie jest wyposażona w system ABS? Na
    >filmie podczas testu drogi hamowania piszczał jak azjatycka dama na godziny.

    ABS jest dla mięczaków. Nie wiedziałeśo tym? Na tej grupie były
    przypdaki takich, co to bez ABS lepiej kontrolują auto podczas
    hamowania.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 182. Data: 2019-10-23 22:12:03
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 23 Oct 2019 19:13:05 +0200, w
    <5db08a20$0$17354$65785112@news.neostrada.pl>, Shrek <...@w...pl> napisał(-a):

    > Pomijając wszystko inne - a jak wszedł, to miałem go zdjąć?

    Próbuj -- statystycznie masz ok. 50% na swoją bezwinę :)

    > Zwolniłem bo wchodził do czego zobowiązuje mnie minister. Potem już był
    > więc miał pierwszeństwo zgodnie z ustawą. Natomiast debil obok miał
    > explicite napisane, że ma nie wyprzedzać/wymijać i to on naraził
    > pieszego na niebnezpieczeństwo.
    >
    > A może ty chcesz sprawdzić swoje twierdzenia w praktyce i założyć sie,
    > że winnym będzie kierownik BMW a nie zatrzymujący się przed przejściem
    > ani pieszy? No dawaj - w końcu jesteś przekonany że masz rację - pewn
    > kasa jest do zrobienia.

    Kierownik BMW akurat jest winny w 100%.
    Nawet gdyby jechał 50km/h, a ponoć jechał 130.

  • 183. Data: 2019-10-23 22:13:55
    Temat: Re: Przejście. Debile kierowcy.
    Od: 'TomN' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    j...@i...pl w

    > Czeka na kolegę, który po drugiej stronie własnie kupuje kebaba ;)

    A to debil, wlazłby pod samochód, to by może na dawce się załapał ;P

    PS

    Nie dalej niż wczoraj kolumnę przedszkolaków widziałem jak sie przez
    przejście tarabani.

    Nie rozumiem po co prawe łapki do góry podnoszą (poniżej głowy), ale dorośli
    sie powinni uczyc od nich -- zwarty szyk, sprawne ruchy -- około 40 maluchów
    zmieniło strone jezdni w 15 sekund, a nie jak stado lemingów w 60, bo jeden
    wlezie, a reszta lezie...

    --
    'Tom N'

  • 184. Data: 2019-10-23 22:25:16
    Od: 'TomN' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    j...@i...pl w

    > ABS jest dla mięczaków. Nie wiedziałeśo tym? Na tej grupie były
    > przypdaki takich, co to bez ABS lepiej kontrolują auto podczas
    > hamowania.

    Nie oszukuj jelonka, ABS bez węża ogrodowego na feldze to jest problem z
    drogą hamowania.

    --
    'Tom N'

  • 185. Data: 2019-10-23 23:01:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 22 Oct 2019 20:13:46 +0200, Irokez napisał(a):
> [...]
    ie-kierowca-wjechal-w-mezczyzne-i-dziecko-6437175929
    722497a

    > Dziś powiedzieli, grozi mu do 8 lat pierdla. Ciekawe jak wyliczyli.

    Taka gorna granica kary w kodeksie ... i cos mi sie widzi, ze tym
    razem moze byc kara wysoka.
    Pewnie nie 8 lat, moze nawet nie 4, ale bez

    > Ale wypuścili wolno.

    Nie chcieli - sad nie zgodzil sie na areszt.

    > Tłumaczył się, że słońce go oślepiło.
    > czyli chuja widzę więc zapierdalam, bo mam beemwu oklejone i śliniące
    > się do asfaltu na mega wypasionych kapciach.

    Nawet nie trzeba zap* - jade sobie kiedys spokojnie, widocznosc dobra
    ... tylko lewa czesc ulicy w cieniu. I tam sobie jakis pieszy wchodzi
    na pasy ... i ma pierwszenstwo. I mysli, ze sie zatrzymam i go
    puszcze. I dobrze mysli ... tylko ja go nie widze.

    > PS. ta wielce zaawansowana marka z kosmicznymi technologiami
    > uwielbianymi przez rzeszę ludzi nie jest wyposażona w system ABS? Na
    > filmie podczas testu drogi hamowania piszczał jak azjatycka dama na godziny.

    Cos tam policja mowi, ze mocno poprzerabiany, az sie zastanawiaja, czy
    powinien byc dopuszczony do ruchu. Moze ABS wylaczony.

    Ale jaki test hamowania ? Policja chyba nic takiego na miejscu nie
    zrobila, a filmu by nie opublikowala ?

    J.

  • 186. Data: 2019-10-23 23:17:55
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 23.10.2019 o 21:58, s...@g...com pisze:

    > Bo problem jest w tym ze ujmujac to w jezyku IT, piesi nie czekaja na pelny commit
    ze strony calego ruchu kolowego tylko na jednego co im ustapil czy umozliwil wejscie
    na pasy.

    > Jeden sie zatrzymal bo akurat mial ochote/mozliwosc/wolno jechal i piesi zalozyli
    ze reszta tez sie zatrzyma.

    > Reszta sie albo nie mogla zatrzymac (nie lamali przepisow, po prostu fizycznie nie
    byli w stanie)

    Czyli łamali przepisy - mają zakaz wyprzedzania więc mają jechać tak,
    żeby się móc zatrzymać - jak nie są w stanie to łamią przepisy wprost i
    jest za to przewidziany konkretny wymiar kary w pln i punktach. Problem
    w tym, że wielu uważa, że plny i punkty punktami ale i tak mają rację,
    bo pieszego wyślą najwyżej do szpitala lub na cmentarz, wiec ich racja
    jest ichniejsza.

    > albo nie chciala (i tu zlamali przepis) ale efekt jest taki ze pieszy jest
    potracony bo mimo pierwszenstwa na przejsciu sam nie zadbal o to by sprawdzic czy
    moze bezpiecznie przejsc.

    Więc jakie jest rozwiązanie oprócz jebania łamiących prawo przepisów?
    Uzbrojeni piesi? Czy po prostu uznanie że polska jest dziczą i tu prawo
    nie obowiązuje?

    > Taka postawe proponujesz Ty twierdzac ze nie tylko na przejsciu pieszy ma
    pierwszenstwo ale i jak na nie wchodzi.

    Nadinterpretujesz. Ma pierwszeństwo od chwili postawienia nogi na
    przejściu (bo jak ma mieć piwerwszeństwo na przejściu, jak nie ma go na
    przejściu, poza przejściem nikogo pierwszeństwo nie obchodzi, bo nie ma
    krzyżowania się kierunku ruch - więc jakbyś pytał o kolor próżni;), ale
    nie znaczy to że ma się nie rozejrzeć. Ma zachować ostrożność, dokładnie
    zresztą tak jak kierowca. Podobnie jak ty masz zielone ale widzisz że
    ktoś ci włazi, to przecież w niego nie napierdalasz? No chyba że jesteś
    kogutkiem z wielkimi jajami w necie, to wtedy włączasz wycieraczki i
    klakson.

    > W efekcie wielu wchodzi i jak juz jest to zaklada (mylnie) ze nie zostanie
    rozjechany.

    Tu się mylisz. Zostają rozjechani w efekcie tego, że jeden z drugim
    kretynem wyprzedzają na pasach. Taka jest urtwalona linia orzecznictwa i
    tak będzie tym razem.

    > To sa takie sytuacje z pogranicza obu obozow tu dyskutujacych.
    > Juz zignorujmy ten rower. Zalozmy ze lolek pieszo wlazl. Widzisz roznice miedzy nim
    a tymi pozostalymi osobami co chcialy przejsc?

    No widzę. I byłby zapewne uznany winnym ze względu na "wtargnięcie", a
    kierownik być może za przekroczenie prędkości i niezachowanie
    ostrożności. Ja bym być może go przepuścił i nie miał tego problemu. Ale
    nie o takich sytucjach rozmawiamy.

    Dasz skrót dla umiejących czytać? Sorry ale 12 minut to trochę za długo.

    > PS. Dziekuje za normalna rozmowe i wymiane mysli. Bez wyjazdow ad personam itp.

    Przecież pisałem że się da. Tylko ciężko dyskutować z argumentem "a skąd
    mam wiedzieć że pieszy chce przejść przez przejście" - bo taki argument
    ustala poziom dyskusji i robi to nisko:P

    --
    Shrek

  • 187. Data: 2019-10-23 23:27:04
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 23.10.2019 o 23:01, J.F. pisze:

    > Ale jaki test hamowania ? Policja chyba nic takiego na miejscu nie
    > zrobila, a filmu by nie opublikowala ?

    Robiła - jest na którymś z filmów TVN warszawa. Normalnie nim jeździli i
    butowali, więc będzie wiadomo dość dokładnie kiedy hamował i z jakiej
    prędkości. Dziś piszą już o 130, ale to się kupy nie trzyma.

    Co do Zarządu Dróg miejskich to porobili wszystkie przejscia w okolicy
    (czasem z dość znaczną przebudową - zmianą organizacji ruchu, żeby
    przejście było tylko przez jeden pas), a te na tej ulicy tylko
    doświetlili. A ZDM robił audyty przejśc i z tego co pamiętam te dostały
    najgorsze wyniki i chyba po prostu planowali gruntowne akcje na całej
    ulicy i kasy nie stykło...

    BTW - Wszyscy śmiali się jak aktywista rowerowy został dyrektorem
    zarządu drug miejskich a okazuje się, że koleś robi naprawdę niezłą
    robotę przejścia aktywne, doświetlenia, priorytet dla tramwajow, a
    korki... generalnie rosną ale imho mniej niż by wynikało z normalnego
    wzrostu ilości pojazdów.

    --
    Shrek

  • 188. Data: 2019-10-23 23:28:38
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 23.10.2019 o 22:12, r...@k...pl pisze:

    > Próbuj -- statystycznie masz ok. 50% na swoją bezwinę :)

    Zabawne. Boki zrywać.

    > Kierownik BMW akurat jest winny w 100%.
    > Nawet gdyby jechał 50km/h, a ponoć jechał 130.

    No jak to na 100%, kiedy ponoć co najmniej współwinny jest en co
    zatrzymał się go przepuścić?

    --
    Shrek

  • 189. Data: 2019-10-23 23:31:41
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 23.10.2019 o 21:45, j...@i...pl pisze:

    > Szkoda że sami też często takie wykroczenia popełniają.

    No szkoda. Dlatego mówię - kamery z analityką obrazu i karać jebać nie
    wyróżniać. Przez pierwszy miesiąc połowa kieroców zapłaci mandaty, ci co
    nie zdążą odebrać poczty to moze nawet z prawka wyskoczą, ale potem
    będzie spokój.

    BTW - wczoraj i dzisiaj to można na Sokratesa kręcić filmiki o szacunku
    do pieszych. Przepuszczają, zatrzymują się, nikt nie wyprzedza, nawet
    niespecjalnie przekraczają prędkość. Do weekendu będzie bajka a potem
    zapomną...

    --
    Shrek

  • 190. Data: 2019-10-24 00:29:47
    Od: Kviat

    W dniu 23.10.2019 o 23:31, Shrek pisze:

> [...]
    > do pieszych. Przepuszczają, zatrzymują się, nikt nie wyprzedza, nawet
    > niespecjalnie przekraczają prędkość. Do weekendu będzie bajka a potem

    To im przypomną. A przynajmniej mają taki ambitny plan.
    https://www.facebook.com/rafal.trzaskowski/posts/101
    57416243891091

    "Już w niedzielę nakazałem przygotowanie pełnej analizy i planu działań,
    które możemy podjąć, żeby poprawić bezpieczeństwo pieszych na
    warszawskich ulicach. Także na ul. Sokratesa. Poleciłem również
    przesunąć pieniądze w budżecie tak, by przeprowadzić gruntowną
    modernizację tej ulicy.

    W najbliższych miesiącach postawimy sygnalizację świetlną na kilkunastu
    przejściach dla pieszych. Będziemy montować progi spowalniające,
    zastępować skrzyżowania kompaktowymi rondami. Miasto zapłaci za
    dodatkowe patrole policjantów z drogówki - tak jak to robimy już w tym
    roku, a w przyszłym roku zakończymy audyt przejść dla pieszych. W sumie
    sprawdzimy 4500 miejsc."

    Nie kumam "logiki" zapierdalaczy. Zamiast zwolnić za darmo, wolą
    zapłacić kasę (w podatkach) po to, żeby wolniej jeździć.

    Pozdrawiam
    Piotr