  • 21. Data: 2021-03-30 12:36:26
    Temat: Re: Przekaźnik do rozłączania ethernetu
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 29.03.2021 o 23:32, Bad Worm pisze:

    > Takie coś było w planie (odcinanie zasilania tego routera), ale to nie
    > pasuje do wymagań. Musi być fizyczne rozłączenie kabla.

    Napisz im, że fizyczne rozłączanie kabla musiałoby być na kilka
    centymetrów, aby nie było przesłuchów pojemnościowych pomiędzy stykami
    przekaźnika.
    Switch z odcinanym zasilaniem zapewnia lepszą fizyczną separację
    sygnałów dla 100 MHz niż styki przekaźnika.

    yabba

  • 22. Data: 2021-03-30 12:40:12
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 30.03.2021 o 12:08, K pisze:

    > Nie lepiej zainwestowac w IT (i sprzet), ktore wie co robi zamiast bawic
    > sie w takie bzdury? Chyba, ze to wynik schizofrenii to wtedy lekarz.

    Nie po to bogaty klient (branża morska) zatrudnia drogiego specjalistę
    od cybersecurity, który ma bardzo kreatywne pomysły, aby jakieś randomy
    z niszowych newsów podpowiadały jak zrobić lepiej.
    Czasem jak klient się uprze na obiektywnie gorsze i droższe rozwiązanie,
    to żadną siła go nie przekonasz.

    yabba

  • 23. Data: 2021-03-30 12:45:31
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Andrzej,

    > Myślisz, że jak na grupie o elektronice rzucił bym "wsadził bym
    > honeypota" to było by to zrozumiałe?

    Dla tych, którzy mieli zrozumieć - zdecydowanie tak. Rozumni
    zainteresowani by sobie wygóglali. Lameria niech się wali.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 24. Data: 2021-03-30 13:05:16
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2021-03-30 o 12:40, yabba pisze:

> [...]
    > z niszowych newsów podpowiadały jak zrobić lepiej.
    > Czasem jak klient się uprze na obiektywnie gorsze i droższe rozwiązanie,

    No to mamy rozwiązanie godne klienta:

    2 Konwertery
    https://sklep-bydnet.pl/pl/p/Konwerter-Planet-VC-232
    G-RJ45-do-BNC/2261?utm_source=shoper&utm_medium=shop
    er-cpc&utm_campaign=shoper-kampanie-google&shop_camp
    aign=9883717946&gclid=Cj0KCQjwmIuDBhDXARIsAFITC_7PXX
    wFRSFZgZp--ifCQv7UyUkm-1Zxhw7KJ12XoAB3OQ7QOkeaQkIaAr
    EoEALw_wcB

    przełącznik
    https://www.dipol.com.pl/przelacznik_tv_kablowa-dvb-
    t_E2022.htm

    kable
    2 kable koncentryczne zakończone z jednej strony BNC z drugiej F.
    https://m.sklep.rms.pl/melodika-mdfbn15-kabel-sygnal
    owy-wtyk-bnc-wtyk-f-1-5m

    Może sobie jeszcze postawić robota, który będzie pobudzony 24V
    przełączał przyciski :)

  • 25. Data: 2021-03-30 13:14:47
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 30.03.2021 o 13:05, t-1 pisze:

> [...]
    owy-wtyk-bnc-wtyk-f-1-5m

    > Może sobie jeszcze postawić robota, który będzie pobudzony 24V

    I to jest słuszna koncepcja.

    yabba

  • 26. Data: 2021-03-30 18:36:03
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2021-03-29 o 18:59, Bad Worm pisze:
> [...]
    > nieeleganckie i może spowodować zakłócenia w transmisji. A żeby było
    > trudniej, to ustrojstwo to musi mieć dopuszczenia w branży morskiej i musi

    Hurra! Istnieje w przyrodzie fabryczny fizyczny przełącznik!

    https://www.amazon.pl/DeLock-bidirectional-Gigalan-p
    rzel%C4%85cznik-sieciowy/dp/B0119SM5DQ/ref=asc_df_B0
    119SM5DQ/?tag=plshogostdde-21&linkCode=df0&hvadid=50
    4580202093&hvpos=&hvnetw=g&hvrand=183547656781381837
    37&hvpone=&hvptwo=&hvqmt=&hvdev=c&hvdvcmdl=&hvlocint
    =1011377&hvlocphy=1031026&hvtargid=pla-455313851034&
    psc=1

  • 27. Data: 2021-03-30 18:38:42
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2021-03-30 o 18:36, t-1 pisze:

    jest i na allegro

    https://allegro.pl/oferta/switch-delock-2x-1gb-base-
    t-rj45-gigabit-ethernet-9336600083?utm_feed=aa34192d
    -eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_m
    edium=cpc&utm_campaign=_ELKTRK_PLA_Komputery&ev_adgr
    =Inne&gclid=Cj0KCQjwmIuDBhDXARIsAFITC_5dOCwPLi-GXAk1
    cx9DNDcTPOrvMq6sTizU3QxAwCZr_b6hdbUPqnUaAuddEALw_wcB

    bardzo chwalą

  • 28. Data: 2021-03-30 18:40:40
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 30.03.2021 o 18:36, t-1 pisze:

> [...]
    37&hvpone=&hvptwo=&hvqmt=&hvdev=c&hvdvcmdl=&hvlocint
    =1011377&hvlocphy=1031026&hvtargid=pla-455313851034&

    To teraz do tego tylko robot naciskający przyciski i gotowe. :)

    MJ

  • 29. Data: 2021-03-30 20:15:26
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 30.03.2021 10:55, yabba wrote:

    > Kolega musiał wykonać podobne urządzenie z tego samego powodu. Jego
    > urządzenie przełączało co 15 minut serwer pocztowy pomiędzy łączem do
    > Internetu a LAN-em. LAN był zawsze odcięty od Internetu.
    > Zrobił to na zwykłych przekaźnikach i działało dobrze przez kilka lat.

    Aż ktoś w końcu otworzył ten właściwy załącznik i się wszyscy
    zorientowali, że to nie ma żadnego sensu ;)

    --
    Mirek.

  • 30. Data: 2021-03-30 22:23:35
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 30/03/2021 17:40, Michal Jankowski wrote:

> [...]
    psc=1

    > To teraz do tego tylko robot naciskający przyciski i gotowe. :)

    Zaraz tam robot - Serwo modelarskie + prosty sterownik PWM.

    c.