  • 31. Data: 2021-03-30 23:11:54
    Temat: Re: Przekaźnik do rozłączania ethernetu
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 30.03.2021 o 12:36, yabba pisze:

    > Napisz im, że fizyczne rozłączanie kabla musiałoby być na kilka
    > centymetrów, aby nie było przesłuchów pojemnościowych pomiędzy stykami
    > przekaźnika.
    > Switch z odcinanym zasilaniem zapewnia lepszą fizyczną separację
    > sygnałów dla 100 MHz niż styki przekaźnika.

    To zależy. Jak na przekaźniku zrobi zwarcie Tx Rx to można się zesrać a
    połączenia nie będzie :]

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 32. Data: 2021-03-31 11:24:30
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    Użytkownik "yabba" <...@...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    Wybrzeże, czy... ORP Albatros?

    > [...]
    > Czasem jak klient się uprze na obiektywnie gorsze i droższe rozwiązanie,
    > to żadną siła go nie przekonasz.

    Ale klient może mieć szefa a szef normy lub zalecenia, których nie rozumie.

    Arek

  • 33. Data: 2021-03-31 11:27:37
    Od: K <n...@e...com>

    On 30/03/2021 11:40, yabba wrote:

    > Nie po to bogaty klient (branża morska) zatrudnia drogiego specjalistę
    > od cybersecurity, który ma bardzo kreatywne pomysły, aby jakieś randomy
    > z niszowych newsów podpowiadały jak zrobić lepiej.
    > Czasem jak klient się uprze na obiektywnie gorsze i droższe rozwiązanie,
    > to żadną siła go nie przekonasz.
    >

    > yabba

    Wyglada na to, ze ten klient to raczej zatrudnil kogos najtanszego,
    ktory nie wie co robi, a tylko w jego opinii ten "specjalista" jest
    drogi :)

  • 34. Data: 2021-03-31 11:58:55
    Temat: Re: Przekaęnik do rozůŕczania ethernetu
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

> [...]

    Czy klient wie o co mu chodzi, czy w tle jakieś "normy"?
    Może ma to jeszcze wytrzymać ew. szoki przy podłączaniu linii
    (elektrostatyka) a klient słabo kojarzy, dlatego jakikolwiek "elektroniczny"
    wyłącznik odrzuca? Mimo, iż sam Ethernet jest z natury izolowany
    (transformatory).

    > Napisz im, że fizyczne rozłączanie kabla musiałoby być na kilka
    > centymetrów, aby nie było przesłuchów pojemnościowych pomiędzy stykami
    > przekaźnika.

    To chyba musi być spec aparatura by z takiej antenki odebrać. Na
    drugim końcu kabla przerwanego przekaźnikiem, zwłaszcza małosygnałowym
    (jakie ułamki pF?) chyba jeszcze trudniej.

    > Switch z odcinanym zasilaniem zapewnia lepszą fizyczną separację sygnałów
    > dla 100 MHz niż styki przekaźnika.

    Nie wypowiem się, chociaż przekaźnik wydaje się być wystarczający.
    Może chodzi też o czas włączania i potencjalną awaryjność.
    Lub komuś zaświtało, że przez przewody zasilające switch też coś
    może wypłynąć a przez zasilanie cewki przekaźnika nie. Bez względu
    na to czy to prawda.

    Arek

  • 35. Data: 2021-03-31 19:36:18
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 30.03.2021 22:23, Cezar wrote:

    > Zaraz tam robot - Serwo modelarskie + prosty sterownik PWM.

    To po cholerę przełącznik? Serwo niech wyciąga wtyczkę i gotowe.
    Pozostaje zamontować to na szynę DIN ... i drobnostka: uzyskać te
    papiery morskie ;)

    --
    Mirek.

  • 36. Data: 2021-03-31 20:30:47
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > To po cholerę przełącznik? Serwo niech wyciąga wtyczkę i gotowe.
    > Pozostaje zamontować to na szynę DIN ... i drobnostka: uzyskać te
    > papiery morskie ;)

    A po co się ograniczać? Niech 6 osiówka np: Kuki wkłada i wyciąga
    wtyczkę. Jak się postarać, to może wyciągnąć i na półeczkę odłożyć :)
    Tylko NIE BRAĆ z opcją paletowania, tam jednej bardzo ważnej osi brakuje! ;)

    Miłego.
    Irek.N.
    ps. opcja morska, to lepiej Staubli

  • 37. Data: 2021-03-31 20:58:33
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 31.03.2021 20:30, Irek.N. wrote:

    > A po co się ograniczać? Niech 6 osiówka np: Kuki
    Nie spełnia założenia - nie mieści się na szynie TS35.

    --
    Mirek.

  • 38. Data: 2021-03-31 22:00:09
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    Mirek pisze:

    > Nie spełnia założenia - nie mieści się na szynie TS35.

    Kurde, racja, nawet najmniejszy. Ale zaraz, serwo też się nie mieści,
    nawet najmniejsze. :)

    Miłego.
    Irek.N.

  • 39. Data: 2021-03-31 23:06:27
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 31.03.2021 22:00, Irek.N. wrote:

    > Kurde, racja, nawet najmniejszy. Ale zaraz, serwo też się nie mieści,
    > nawet najmniejsze. :)

    Zmieści się spokojnie, nawet (overkill) 20kG cyfrowe.

    Ale może ze względów bezpieczeństwa dać elektromagnes trzymający?
    Wtyczka trzymana przez elektromagnes, w razie zaniku prądu sprężyna
    wypycha trzpieniem wtyczkę. Przy odrobinie szczęścia dało by się to
    wmontować w typowe gniazdo na szynę din.

    --
    Mirek.

  • 40. Data: 2021-04-01 07:58:18
    Od: Marvin <n...@s...com>

    W dniu 31.03.2021 o 23:06, Mirek pisze:

> [...]
    > wypycha trzpieniem wtyczkę. Przy odrobinie szczęścia dało by się to
    > wmontować w typowe gniazdo na szynę din.

    Jeszcze do tego rozłącznik pirotechniczny dla pewności!
    M.