  • 31. Data: 2021-03-27 10:49:55
    Temat: Re: Pytanie NTG niestety - Notebook wielosystemowy.
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 26-Mar-21 22:32, heby wrote:
    > Innymi słowy: jesli to Dell, to go nie da się łatwo wirtualizować, a zaś
    > sam Dell ma kłopoty ogarnianiem własnych sterowników.

    Nie demonizowałbym. Używam sprzętów Della od ponad dekady i po każdych 3
    latach (jak się skończy gwarancja NBD) zmieniam kadłubek na nowy - bo
    mogę, a nie bo muszę.

    Stary zawsze wirtualizowałem na wypadek gdybym potrzebował coś na szybko
    odpalić. Jak do tej pory zero problemów zarówno z wirtualizacją jak i z
    użyciem wirtualki.

    Support Della też w moim przypadku działał jak należy. Ale i używałem
    raptem dwa razy. Daaaaawno temu do monitora i chyba ze 6 lat temu do
    odkupionego, używanego streamera LTOx. Streamer był na 4 godzinnej (?)
    umowie serwisowej. Zepsuł dosłownie tydzień przed końcem gwarancji.
    Zgłoszone około 18. Około 20 był umyślny ze streamerem na wymianę.
    Oczywiście umowa serwisowa przeniesiona w nowe miejsce (z Francji do DC).

    Statystycznie rzecz biorąc - to żaden dowód na jakość.
    Ale jak widać można mieć różne doświadczenia.

    Piotrek

  • 32. Data: 2021-03-27 11:28:34
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 26 Mar 2021 23:01:56 +0100, Adam <a...@p...onet.pl> wrote:
    > Jakie klikadło?
    > To jest prawdziwy wirtualizer, gdzie siedzi w zasadzie tylko
    > hypervisor.

    ?? Przecież proxmox nie działa bez qemu/kvm. To tylko zestaw narzędzi
    do wygodniejszego zarządzania/konfiguracją qemu.
    A w przypadku proxmoxa to ten webowy interfejs używa się głównie 80%
    przypadkach więc to jest klikadło.

    > Klikadła to są wirtualizery typu dwa, czyli np. VirtualBox, Virtual
    > PC, czy

    To są akurat standalone wirtualizery (pomijajac konieczne moduły
    jądra) bo nie potrzebują qemu.

    > VM Ware. Onie nie są bytem samodzielnym (jak Proxmox), tylko stawia
    > się je
    > w jakimś OS-ie, jak linux czy windows.

    Że co? A proxmox to na jakim hoście działa?

    --
    Marek

  • 33. Data: 2021-03-27 11:33:02
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 26 Mar 2021 23:34:34 +0100, heby <h...@p...onet.pl> wrote:
    > I to jest podstawowy tryb pracy z proxmoxem. Konsola jest
    > niewygodna,
    > choć webgui ma braki i bez konsoli wielu rzeczy nie da się zrobić.
    > Ale
    > webgui jest podstawą, nie konsola.

    Co ciekawe, robiąc ostatnie disaster recovery wlasnie to klikadło nie
    chcialo mi wciągnąć snapshoty lzo, które wcześniej samo zrobiło
    (właściwie ta sama wersja na lustrzanym hoście). Musiałem posiłkować
    się narzędziami cli. Czyli nie dość, że klikadło to jeszcze nie
    zadziałało jak należy.

    --
    Marek

  • 34. Data: 2021-03-27 11:34:59
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 26 Mar 2021 22:57:44 +0100, "Irek.N."
    <t...@j...taki.jest.pl> wrote:
    > Na ch.. mi linux, nic z tego co wykorzystuję na nim nie chodzi. Do

    Delikatnie zwrócę uwagę że mamy 2021. Ktoś jeszcze używa coś innego??

    --
    Marek

  • 35. Data: 2021-03-27 12:52:20
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 27 Mar 2021 08:35:06 +0100, Grzegorz Niemirowski napisał(a):

    > Nic trudnego. Klikasz ikonkę Nowa, jako typ systemu podajesz Windows 10,
    > ustawiasz rozmiar RAM-u i tworzysz dysk wirtualny. W sumie tylko klikasz
    > Next. Jak już masz maszynę, to klikasz Uruchom i VirtualBox pyta o dysk
    > startowy. Więc wskazujesz ISO instalacyjne Windows 10 i lecisz z normalną
    > instalacją.

    Do tego, co Grzegorz napisał, dodałbym nieco więcej informacji dla osoby
    zupełnie "zielonej":

    Pamięci RAM przydziel ok. 5GB. To później możesz w każdej chwili zmienić.
    Typ pliku z wirtualnym dyskiem: VDI - będzie najszybciej.
    Pamięć na fizycznym dysku: ustaw dynamicznie, wtedy od razu nie będzie
    zajmował całego przeznaczonego miejsca. Wada: nieco wolniej chodzi, niż
    [stały rozmiar].
    Później (przed uruchomieniem maszyny wirtualnej) w ustawieniach:
    Ogólne/zaawansowane: schowek na [bidirectional]
    system/procesor: ustaw więcej, niż 1cpu. Ale niekoniecznie wszystko
    dostępne. Później możesz zmienić.
    Pamięć: zaznaczasz CD i wybierasz ikonką przy belce [choose a disk file]
    podając plik ISO, z którego chcesz zainstalować system.
    Sieć: wybierasz albo [NAT], wtedy nikt z zewnątrz nie widzi Twojego
    wirtualnego środowiska, albo [bridged], wtedy wirtualne środowisko w pełni
    "uczestniczy" w Twojej sieci (bierze adres z DHCP Twojego routera), a inne
    komputery go widzą. Dobre dla współdzielenia zasobów albo podglądanie na
    routerze, co się dzieje.

    A później odpalasz maszynę wirtualną i instalacja systemu w zasadzie nie
    różni się od zwykłej.

    _Uwaga:_
    Po instalacji systemu (bez względu, czy to windows czy linux) na
    uruchomionej maszynie wirtualnej z belki maszyny wirtualnej wybierasz menu
    [urządzenia/Zamontuj obraz płyty z dodatkami gościa].
    Następnie instalujesz te dodatki - są to sterowniki do środowiska
    wirtualnego. Bez tego maszyna wirtualna może chodzić bardzo wolno, ze
    softwarowym rysowaniem ekranu, bez dostępu do peryferiów.
    Jest to ważne, aby zainstalować.

    Już przy pracy na maszynie wirtualnej zorientujesz się, czy nie brakuje
    procesorów logicznych bądź pamięci RAM. Po zatrzymaniu maszyny wirtualnej
    opcje możesz dostrajać.

    To tyle w skrócie.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 36. Data: 2021-03-27 13:16:10
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    Marek <f...@f...com> napisał(a):
    > Delikatnie zwrócę uwagę że mamy 2021. Ktoś jeszcze używa coś innego??

    Mamy 2021 i nadal Linux na desktopie nie zachwyca.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 37. Data: 2021-03-27 13:18:17
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 27 Mar 2021 10:49:55 +0100, Piotrek napisał(a):

> [...]
    >
    > Statystycznie rzecz biorąc - to żaden dowód na jakość.
    > Ale jak widać można mieć różne doświadczenia.

    Ale nie można porównywać linii biznesowych (choćby nawet laptopów serii
    Precision) z gwarancjami kilkugodzinnymi czy NBD ze sprzętem konsumenckim
    (Vostro) czy marketowym chłamem (Inspiron).

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 38. Data: 2021-03-27 13:53:37
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 27 Mar 2021 13:16:10 +0100, "Grzegorz Niemirowski"
    <g...@g...net> wrote:
    > Mamy 2021 i nadal Linux na desktopie nie zachwyca.

    Ale co to ma zachwycać to nie pokaz mody.
    Ostatni Windows jaki miałem do czynienia to chyba 3.1 ze 30 lat temu.
    Nigdzie nie widzę Windowsa wśród znajomych, w pracy tym bardziej.
    Jestem zdziwiony, że jeszcze ktokolwiek używa Windows, tym bardziej
    ktoś "techniczny".

    --
    Marek

  • 39. Data: 2021-03-27 14:14:25
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 27-Mar-21 13:18, Adam wrote:

    > Ale nie można porównywać linii biznesowych (choćby nawet laptopów serii
    > Precision) z gwarancjami kilkugodzinnymi czy NBD ze sprzętem konsumenckim
    > (Vostro) czy marketowym chłamem (Inspiron).

    Ależ oczywiście. Natomiast z tego co pisał Kolega Heby rozmawiamy raczej
    o sprzęcie biznesowym, a nie o konsumenckim.

    Piotrek.

  • 40. Data: 2021-03-27 14:15:43
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 27-Mar-21 13:53, Marek wrote:
> [...]
    > Nigdzie nie widzę Windowsa wśród znajomych, w pracy tym bardziej. Jestem
    > zdziwiony, że jeszcze ktokolwiek używa Windows, tym bardziej ktoś

    Wyjdź z szafy ...

    MSPANC

    Piotrek