  • 191. Data: 2021-03-31 13:05:30
    Temat: Re: Pytanie NTG niestety - Notebook wielosystemowy.
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 31 Mar 2021 10:22:56 +0200, Marek napisał(a):

    > Dokładnie, Clarion bo pamiętam potrzebne były narzędzia do
    > modyfikacji .*dat lub do szybszej odbudowy kluczy (fpp robił to
    > wolniej).

    Program csrt.exe dużo szybciej indeksował, bo używał większej ilości
    pamięci.
    Poza tym były inne narzędzia: cfil, cedt i coś tam jeszcze.

    Natomiast, co dziwne, w małych projektach/programach pisanych w Clarionie
    (a konkretnie Clarion Professional 2.1), które nie wymagały nakładkowania,
    to baza szybciej się indeksowała, niż w większych projektach (jak FPP),
    gdzie siłą rzeczy musiało być nakładkowanie, bo program nie mieścił się w
    640 kB.

    > To było na pewno na rj45

    Pamiętam swoje zdziwienie, jak okazało się, że tani Lantastic chodzi równie
    szybko, jak "profesjonalny" i wielokrotnie droższy NetWare.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 192. Data: 2021-03-31 14:48:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Irek.N." napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Mgliście pamiętam tamte dzieje, ale przypominam sobie, że wysyłano
    >informatyków (tak się wtedy o wszystkich mających cokolwiek z
    >komputerami wspólnego mówiło) na kursy, bo teraz jest era
    >nowoczesnych serwerów NT, które zastąpią powszechnie stosowane
    >serwery novelowe lada moment. No i trafiłem na taki kurs. Pięknie się
    >toto sypało, zarządzanie było jedną wielką parodią. Nic już z tego
    >nie pamiętam, ale sala z kilkunastoma NT i prowadzący próbujący
    >ogarnąć co się dzieje. Ciągle coś komuś nie działało tak jak powinno.
    >Albo działało, choć nie powinno :)

    Minelo 20 lat, i co ?
    I Novella juz nie ma, a NT jest wszedzie.

    Nawiasem mowiac - przypadek Novell dobry do studium marketingu - czyli
    jak nie zarzadzac firmą.
    Choc w sumie ... byli skazani na smierc, jak MS postawil na NT ?

    J.

  • 193. Data: 2021-03-31 14:49:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Irek.N." napisał w wiadomości grup
    pl...
    Mirek pisze:

    >W7.
    >Nie miał bym nic przeciwko W10, gdyby nie nachalność w raportowaniu i
    >automatyczne aktualizacje, które potrafią unieruchomić kompa. Wyobraź
    >sobie, że załadowała się nowa wersja na wszystkich W10 i cała firma
    >stoi. Fantastyczna perspektywa. Nie mam czasu na pier...e się z
    >komputerami. Ma działać i nie zawracać głowy. Obecnie tak właśnie
    >mam.

    Ale to sie za pewien czas skonczy :-(

    J.

  • 194. Data: 2021-03-31 16:40:04
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 31 Mar 2021 14:48:00 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Nawiasem mowiac - przypadek Novell dobry do studium marketingu -
    > czyli
    > jak nie zarzadzac firmą.

    A konkretnie co złego zrobili?
    Czy dobrze pamiętam, że pod koniec jak już na ostatnim oddechu byli
    to próbowali się ratować softem serwerowym opartym na Linuksie i SMB?

    --
    Marek

  • 195. Data: 2021-03-31 17:29:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >A konkretnie co złego zrobili?

    Z mojej polskiej perspektywy ... wszystko.
    A raczej ... wszystko dobrze, ale w zlym czasie :)

    >Czy dobrze pamiętam, że pod koniec jak już na ostatnim oddechu byli
    >to próbowali się ratować softem serwerowym opartym na Linuksie i SMB?

    A to troche zle pamietasz.

    Mieli wersje 2.x - mogla pracowac na pececie "w tle DOS", to bylo
    mile, ale pamieci zuzywala tyle, ze na niewiele wiecej starczalo.
    No ok - trzeba przeznaczyc jeden komputer na serwer.

    Wersja 3 - serwer musi byc dedykowany, i w dodatku musi byc to 386,
    ktory w owym czasie byl dosc drogi.
    Tzn w Polsce, bo w USA ... moze juz nie tak drogi.
    W dodatku sam program byl drogi, choc tlumaczyli "nie uwazamy, aby
    koszt byl zbyt wygorowany".
    W warunkach USA ... byc moze.
    W polskich firemkach ... znosny.

    Na serwerze chodzil "system" ... taa ... "cooperative multitasking",
    wiec malo uzyteczny.
    Chyba tylko do Btrieve sie nadawal.

    Wersja 4 - rozbudowane mozliwosci "pracy", zarzadzania i uprawnien, w
    amerykanskich korporacjach moze sie spodobalo, dla mnie ...
    niepotrzebna komplikacja.

    A dyski w pecetach coraz wieksze, a "siec w windows" "za darmo".

    A potem ... kupili sobie Unixa. I to nie byle jakiego, tylko z AT&T.
    Unixware.

    Dla mnie:
    -calkowicie nowa rzecz do nauki,
    -wysoki koszt tej nauki, bo to stosowny serwer potrzebny.

    I byliby sie moze swietnie wstrzelili we wschodzacy rynek internetowy,
    ale rynek juz zaczal z nich rezygnowac.

    No i na koniec zeszli na Linuxa, ale przeciez Linux jest "za darmo"
    :-)

    J.

  • 196. Data: 2021-03-31 17:59:57
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

> [...]
    > No ok - trzeba przeznaczyc jeden komputer na serwer.
    >
    > Wersja 3 - serwer musi byc dedykowany, i w dodatku musi byc to 386,

    Na linuksie był emulator serwera, co się nazywał "mars". Nawet używałem,
    ale wiele o nim powiedzić nie mogę, ponad to, że działał. Komputery DOS
    widziały udostępnione na serwerze dyski. Weszystko po IPX, bez IP. Ktoś
    bardziej obeznany w sieciach novellowych mówił mi wtedy, że działa to
    nie gorzej od oryginału, a miejscami nawet lepiej.

    > No i na koniec zeszli na Linuxa, ale przeciez Linux jest "za darmo"

    Teraz poguglałem za tym, bo to program kompletnie zapomniany (jak cały
    IPX). Rzuciło mnie na strony novell.com, gdzie tego marsa polecają.

    Jarek

    --
    Hej, hej -- Mars napada
    Owoce pracy naszej zjada

  • 197. Data: 2021-03-31 19:52:28
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 31 Mar 2021 17:29:00 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > No ok - trzeba przeznaczyc jeden komputer na serwer.
    > Na serwerze chodzil "system" ... taa ... "cooperative
    > multitasking",
    > wiec malo uzyteczny.

    Tak, pamiętam nawet napisalem jakiegoś NLMa, (ktoś pamięta Watcoma?
    :)) by cos przetestować. Pamiętam moje wielkie rozczarowanie gdy
    odkryłem l, że tam nie ma żadnej ochrony zasobów i popsuty NLM
    wykładał totalnie system.

    --
    Marek

  • 198. Data: 2021-03-31 20:00:02
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Ale to sie za pewien czas skonczy :-(

    Wiem, i nie mam pomysłu na to. Może rozwiązaniem będzie właśnie linux?
    Mogę jeszcze przetestować swój firewall, ma opcję blokowania
    małomiękkiego (ponad 7000 adresów IP z nim powiązanych), ale na ile to
    będzie skuteczne przy aktualizacjach nie mam pojęcia. Skutecznie wycina
    mi ruch kierowany z przeglądarki, nawet newsy nie otwierają się, może
    więc nie będzie tak tragicznie.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 199. Data: 2021-03-31 20:24:11
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    heby pisze:

    > U Irka gorszy. Zastanawia mnie dlaczego ;)

    Albo prowokujesz, albo nie o co chodzi. Jeszcze raz:

    "Transfery jako takie nie są złe, ale musi być jeszcze jakiś narzut,
    który tak potwornie spowalniał proces. Nie pamiętam teraz, ale z dysku
    ssd, albo przez sieć z udostępnionego katalogu windy szło po sieci 1G
    podobnie. Po sieci 10G niewiele szybciej, a z Synology 10x wolniej."

    Skąd przeświadczenie, że z dysku lokalnego transfery gorsze?
    To nie ma sensu jak widzę.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 200. Data: 2021-03-31 20:27:04
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Teraz? Kiedy na horyzoncie widać już jakieś konkluzje? O nie!
    >
    > A reszta grupowiczów pewnie siedzi z popcornem, wreszcie jakaś odmiana,
    > a i CADy nie są tak daleko od elektroniki.

    Wiesz, ja nie nadążam za Tobą, a raczej nie przewrócę firmy do góry
    nogami, aby sprawdzić czy będzie lepiej, czy zęby sprawdzić teorię, jak
    się domyślasz.

    Miłego.
    Irek.N.
    ps. wątpię w ten popkorn, raczej spodziewam się opr że ntg.