  • 11. Data: 2009-08-08 10:53:05
    Temat: Re: Radio w urządzeniach mobilnych
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Adam Dybkowski pisze:

    > Ależ po co konwerter z 445kHz? Wystarczy próbkowanie kilka MHz (pierwszy
    > z brzegu przetwornik do zastosowań video), dane można przepchnąć do
    > peceta przez USB a reszta to już kwestia softu na PC.

    Hmm... Kierowałem się informacjami zawartymi na tej stronie:
    http://janucha.ovh.org/html/elta_3562n.html
    Jedynie delikatnie pomyliłem się co do p.cz - nie wynosi ona 445 kHz a o
    10 kHz więcej. ;)

    Takie radyjko na Allegro kosztuje poniżej 50 zł, do tego należy doliczyć
    jeszcze ten konwerter. Ile może kosztować przetwornik o którym
    wspominasz? Podasz jakiegoś linka z przykładowym urządzeniem? :)

  • 12. Data: 2009-08-08 15:47:48
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Atlantis wrote:

    tu jeszcze zapomniany sznurek:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Satellite_radio

    > Hmm... Kierowałem się informacjami zawartymi na tej stronie:
    > http://janucha.ovh.org/html/elta_3562n.html
    > Jedynie delikatnie pomyliłem się co do p.cz - nie wynosi ona 445 kHz a o
    > 10 kHz więcej. ;)

    na ogół 467kHz, które jest mieszane z 455kHz i dostajesz 12kHz.

    > Takie radyjko na Allegro kosztuje poniżej 50 zł, do tego należy doliczyć
    > jeszcze ten konwerter. Ile może kosztować przetwornik o którym
    > wspominasz? Podasz jakiegoś linka z przykładowym urządzeniem? :)

    tu jest jeden do odbioru jednej stacji (RTL). Co prawda po niemiecku, ale
    schemat jest miedzynarodowy :-)
    http://download.funkamateur.de/shop/4931.pdf

    tu jest schemat tego, co ja mam (kliknać na obrazek schematu):
    http://www.mydarc.de/dh8hha/

    tu tez jest troche, ale bardziej tekstowo (po niemiecku)
    http://www.b-kainka.de/drmrxfaq.htm

    Waldek

  • 13. Data: 2009-08-08 17:33:05
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 06 Aug 2009 00:59:32 +0200, Dariusz K. Ładziak wrote:
    >Obecnie sporą część roboty w takim radiiu FM odwala się cyfrowo. Parę
    >scalaków tego typu w życiu rozebrałem i wiem co w środku siedzi - na
    >ogół syntezer na kilka GHz, dalej dzielnik do częstotliwości odbieranej,
    > wzmacniacz w.cz i jazda na mieszacz kwadraturowy. Dalej dwa kanały w
    >kwadraturze idą przez dwa wzmacniacze, trafiają na dwa przetworniki
    >analogowo - cyfrowe a resztą zajmuje się wbudowany w układ DSP. Na
    >koniec przetworniki cyfrowo - analogowe robią z tego dwa kanały audio.
    >Jednym słowem do ADC jest to homodyna kwadraturowa.

    Jestes pewien ze homodyna ? Miedzy wierszami mozna wyczytac ze raczej
    unikaja.

    Jak przyklad jedna z realizacji GPS: syntezer heterodyny odstrojony o
    ~5MHz, mieszacz, filtr pasmowy, ADC pracujacy na 1.7Ms/s.
    Specjalnie mniej, bo wiecej nie trzeba - korzystaja z aliasingu i
    wyciagaja co trzeba.

    ADC 2 bitowy zreszta.

    J.