eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaAkumulator samochodowy - napiecia w niskich temperaturach? › Re: Akumulator samochodowy - napiecia w niskich temperaturach?
  • Data: 2021-02-14 12:21:13
    Temat: Re: Akumulator samochodowy - napiecia w niskich temperaturach?
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 14.02.2021 o 07:28, - pisze:
    [...]
    > Zapraszam tutaj :)
    >
    > Zareczam ci ze moj nowy aku ci podpadnie jako podejrzany przy tych -27 ktore dzis
    byly.

    No przecież -27C to nie jest normalna temperatura. Może nowy samochód da
    sobie radę ale starszy może mieć problem, szczególnie diesel. Związane
    jest to z wyeksploatowanym silnikiem i stanem rozrusznika i nawet ze
    starym olejem (przed zimą wymieniam olej) a akumulator w tej
    temperaturze (nawet nowy) może mieć 50% sprawności. To zbiór obciążeń
    dla akumulatora, którego wynikiem może być to, że nie odpali.
    Zmiana jednego z tych parametrów może pomóc. Najlepiej na noc zabierać
    akumulator do domu, żeby miał pełną sprawność i odpowiednią temperaturę
    przy rozruchu.

    > Bo nowka aku, podladowana w nocy w trakcie dnia (godzina 15) przy ugrzanym silniku
    krecil rozrusznikiem jakby mial zaraz wyzionac ducha. Chcesz? Nagram ci filmik.

    Istnieje szansa, że masz zużyty rozrusznik po prostu, lub połączenie
    jego z akumulatorem bo on tu jest kluczowy, żeby wytworzyć odpowiednie
    ciśnienie w cylindrze kręcąc się z prędkością dającą odpowiednie
    parametry do rozruchu :] Sam olej (stary/gęsty) powoduje tutaj
    obciążenie i zużyty rozrusznik nie osiąga odpowiednich obrotów.
    Chyba to oczywiste? O takie rzeczy należy zadbać przed zimą.

    Kiedyś, kiedy panowały u mnie takie mrozy stawiałem na cegle kuchenkę
    elektryczną 1kW pod miską olejową na 20min. Przy -30 diesel kręcił jak w
    lato :)

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>