eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaAkumulator samochodowy - napiecia w niskich temperaturach? › Re: Akumulator samochodowy - napiecia w niskich temperaturach?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!goblin2!goblin1!goblin.st
    u.neva.ru!eternal-september.org!reader02.eternal-september.org!border1.nntp.ams
    1.giganews.com!nntp.giganews.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrad
    a.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Reply-To: m...@p...onet.pl
    Subject: Re: Akumulator samochodowy - napiecia w niskich temperaturach?
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    References: <0...@g...com>
    <s09gjk$vmit$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <s09k89$1i5v$1@gioia.aioe.org>
    <60285caf$0$513$65785112@news.neostrada.pl>
    <5...@g...com>
    From: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>
    Organization: A.P.Z.
    Date: Sun, 14 Feb 2021 12:21:13 +0100
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:78.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/78.7.1 Hamster/2.1.0.11
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <5...@g...com>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Antivirus: AVG (VPS 210214-0, 14.02.2021), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Lines: 37
    Message-ID: <602907b4$0$503$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 178.37.120.103
    X-Trace: 1613301684 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 503 178.37.120.103:52587
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:761794
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 14.02.2021 o 07:28, - pisze:
    [...]
    >> Moim miernikiem jest rozrusznik :] Nie muszę nawet otwierać maski a
    >> zwyczajnie mam pamięć słuchową i usłyszę czy zdycha czy ładnie kręci.
    >
    > Zapraszam tutaj :)
    >
    > Zareczam ci ze moj nowy aku ci podpadnie jako podejrzany przy tych -27 ktore dzis
    byly.

    No przecież -27C to nie jest normalna temperatura. Może nowy samochód da
    sobie radę ale starszy może mieć problem, szczególnie diesel. Związane
    jest to z wyeksploatowanym silnikiem i stanem rozrusznika i nawet ze
    starym olejem (przed zimą wymieniam olej) a akumulator w tej
    temperaturze (nawet nowy) może mieć 50% sprawności. To zbiór obciążeń
    dla akumulatora, którego wynikiem może być to, że nie odpali.
    Zmiana jednego z tych parametrów może pomóc. Najlepiej na noc zabierać
    akumulator do domu, żeby miał pełną sprawność i odpowiednią temperaturę
    przy rozruchu.

    > Bo nowka aku, podladowana w nocy w trakcie dnia (godzina 15) przy ugrzanym silniku
    krecil rozrusznikiem jakby mial zaraz wyzionac ducha. Chcesz? Nagram ci filmik.

    Istnieje szansa, że masz zużyty rozrusznik po prostu, lub połączenie
    jego z akumulatorem bo on tu jest kluczowy, żeby wytworzyć odpowiednie
    ciśnienie w cylindrze kręcąc się z prędkością dającą odpowiednie
    parametry do rozruchu :] Sam olej (stary/gęsty) powoduje tutaj
    obciążenie i zużyty rozrusznik nie osiąga odpowiednich obrotów.
    Chyba to oczywiste? O takie rzeczy należy zadbać przed zimą.

    Kiedyś, kiedy panowały u mnie takie mrozy stawiałem na cegle kuchenkę
    elektryczną 1kW pod miską olejową na 20min. Przy -30 diesel kręcił jak w
    lato :)

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>
    PORTFELE POLAKÓW PĘKAJĄ W SZWACH
    (coraz więcej bezwartościowych pieniędzy)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: